Σε βαθμό κακουργήματος αναμένεται να είναι η δίωξη που θα ασκηθεί σε βάρος του μηχανοδηγού του μοιραίου τρένου, σύμφωνα με όσα δήλωσε ο επικεφαλής της αστυνομίας της Γαλικίας.

Ο  Francisco Jose Garzon κρατείται από τις 8 το βράδυ της Πέμπτης και θα επιδιωχθεί να απαντήσει στις πρώτες ερωτήσεις των δικαστικών και αστυνομικών αρχών πριν συμπληρωθούν 72 ώρες από τη στιγμή που τέθηκε υπό κράτηση, σε περίπτωση που δώσουν το “ok” οι θεράποντες ιατροί του. Παρόλα αυτά ο Garzon αρνείται να απαντήσει στις πρώτες ερωτήσεις των αστυνομικών, όπως έχει το δικαίωμα να κάνει. Την ίδια στιγμή όλο και περισσότερο επιβαρυντικά γι’αυτόν είναι τα στοιχεία που έρχονται στη δημοσιότητα.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της εταιρίας σιδηροδρόμων της Ισπανίας (ADIF), Γκονζάλο Φερέ, δήλωσε ότι ο μηχανοδηγός θα έπρεπε να είχε αρχίσει να επιβραδύνει τουλάχιστον 4 μίλια πριν την μοιραία στροφή. «Τέσσερα μίλια πριν το σημείο του δυστυχήματος, ο οδηγός είχε ήδη ειδοποιηθεί ότι έπρεπε να αρχίσει να επιβραδύνει, γιατί στο τέλος του τούνελ η ταχύτητά του θα έπρεπε να είναι της τάξης των 80χλμ/ώρα» δήλωσε ο Φερέ.

Υποστήριξε, δε, ότι όλα τα συστήματα ασφαλείας λειτουργούσαν κανονικά προσθέτοντας ότι σε κάθε περίπτωση ο οδηγός είχε χάρτη με οδηγίες γιατί «αυτός είναι ο ρόλος του μηχανοδηγού, αλλιώς θα ήταν επιβάτης».

Περιμένουν να «μιλήσει» το μαύρο κουτί

Το μαύρο κουτί του τρένου που οδηγούσε ο Francisco Jose Garzon και εξετράπη της πορείας του, λόγω υπερβολικής ταχύτητας, σκορπώντας το θάνατο σε δεκάδες επιβάτες φαίνεται ότι βρίσκεται ήδη στα χέρια των αρχών.

Λίγα λεπτά, μετά τον εκτροχιασμό του τρένου, που κινούνταν με ταχύτητα 200 χιλιομέτρων στην περιοχή Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα το βράδυ της Τετάρτης, ακούγεται στο μαύρο κουτί, ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας να ζητάει βοήθεια μέσω ασυρμάτου στο κέντρο ελέγχου, λέγοντας: «Τα σκάτωσα, θέλω να πεθάνω».

Ο Francisco Jose Garzon φέρεται να είναι ένας από τους δύο μηχανοδηγούς του Alvia 151 και φαίνεται ότι ήταν λάτρης της ταχύτητας, ενώ σύμφωνα με την ισπανική εφημερίδα ABC, συνήθιζε να οδηγεί… γρήγορα. Μέσα στην ημέρα η ισπανική αστυνομία θα τον ανακρίνει, ενώ έχει τεθεί υπό κράτηση στο νοσοκομείο όπου νοσηλεύεται. Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι έχει συλληφθεί και αναμένεται να του ασκηθούν κατηγορίες λόγω «αμέλειας».

Στο υλικό του μαύρου κουτιού, ακούγεται ο Garzon να κάνει απελπισμένες εκκλήσεις στο κέντρο ελέγχου της, μόλις συνειδητοποίησε τι είχε συμβεί, σύμφωνα με δημοσίευμα της ισπανικής εφημερίδας «El Mundo».

«Έχω εκτροχιαστεί», είναι το μήνυμά του προς το κέντρο της εταιρείας, την ώρα που σκόνη υπήρχε παντού, γύρω από τα συντρίμμια. «Τι μπορώ να κάνω; Τι υποτίθεται ότι πρέπει να κάνω; Τα σκάτωσα. Θέλω να πεθάνω».

Λίγα λεπτά μετά τη συντριβή -κατά την οποία τραυματίστηκαν επίσης 141 άνθρωποι και έχασαν τη ζωή τους άλλοι 80- φωτογραφήθηκε να δέχεται τις πρώτες βοήθειες από έναν γιατρό, ενώ είναι εμφανές το τραύμα στο κεφάλι του, από το οποίο στάζει αίμα πάνω στην μπλε στολή του.

Η αστυνομία έχει στα χέρια της το μαύρο κουτί εδώ και πολύ λίγες ώρες και προσπαθεί τώρα να ακούσει τις ηχογραφήσεις, την ώρα που βρίσκεται σε εξέλιξη και η αναγνώριση των πτωμάτων.

Εάν υπήρχε ένα πιο προηγμένο σύστημα ασφαλείας εγκατεστημένο, ο 52χρονος Garzon θα είχε ειδοποιηθεί αυτόματα ότι έχει υπερβεί κατά πολύ το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο τμήμα της διαδρομής, επισήμανε η εφημερίδα El Pais, παραπέμποντας στα αντίστοιχα συστήματα για τις γαλλικές υπερταχείες TGV. Ειδικοί επισήμαναν ότι εάν υπήρχε αυτό το πιο εξελιγμένο σύστημα θα μπορούσε να σταματήσει το συρμό ακόμη και μόνο του σε περίπτωση που το τρένο ανέπτυσσε υπερβολική ταχύτητα.

Στον πίνακα των οργάνων άναψε συναγερμός γιατί ο μηχανοδηγός είχε υπερβεί το όριο ταχύτητας, «κάτι το οποίο αναγνώρισε και ο ίδιος» ο Garzon, που «προσπάθησε να φρενάρει, χωρίς να μπορέσει να αποτρέψει την τραγωδία», τόνισε η Ελ Παΐς.

Το σύστημα ασφαλείας που είναι εγκαταστημένο στο συγκεκριμένο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου, το ASFA (Anuncio de señales y frenado automatico), είναι «ένα σύστημα που εξαρτάται περισσότερο από τον ανθρώπινο παράγοντα», επισήμανε ο Χουάν Χεσούς Γκαρθία Φράιλε, γενικός γραμματέας του συνδικάτου των μηχανοδηγών, σύμφωνα με την εφημερίδα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ