USΑF: «Εχουμε ελλείψεις σε μαχητικά και πιλότους – Μόλις στο 49% η διαθεσιμότητα των F-22»

Σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας στόλου αντιμετωπίζει η αμερικανική πολεμική αεροπορία, παρά τη μεγάλη αύξηση των αμυντικών κονδυλίων στον προϋπολογισμό τα τελευταία χρόνια και την περικοπή χρηματοδοτήσεων ακόμα και από τη USAID.
Η USAF αντιμετωπίζει τη δίδυμη απειλή ελλείψεως αεροσκαφών και πιλότων, προβλήματα που ήδη δοκιμάζουν τις αντοχές του μηχανισμού και μελλοντικά μπορεί να υποβαθμίσουν την ικανότητά να ανταπεξέλθει στα καθήκοντά της.
Η αμερικανική Αεροπορία σύντομα θα βρεθεί αντιμέτωπη και με ακόμα ένα πρόβλημα, καθώς τα προβλήματα στα αεροσκάφη μειώνουν τις ώρες πτήσης των πιλότων της και συνεπώς την επιχειρησιακή ετοιμότητα των πληρωμάτων της.
Παράλληλα, οι χιλιάδες ώρες πτήσεις που έχουν γράψει αεροσκάφη και ιπτάμενοι στη Μέση Ανατολή τα τελευταία χρόνια αναμένεται να οδηγήσει σε αυξημένο ρυθμό συνταξιοδοτήσεων τα προσεχή έτη, δημιουργώντας ήδη κενό που υπολογίζεται στους 20,000 ιπτάμενους, το οποίο αν δεν καλυφθεί άμεσα, τότε θα περιορίσει τη δυνατότητα της πολεμικής αεροπορίας των ΗΠΑ να αντεπεξέλθει στο διεθνή της ρόλο, υποβιβάζοντας το status των ΗΠΑ και αυξάνοντας την εξάρτησή της από τους συμμάχους στο NATO.
Τα κενά καλύπτονται με συντήρηση των ήδη κουρασμένων F-15C και Ε, καθώς και με τα F-18 και δευτερογενώς με τα F-16, τα οποία όμως δεν διαθέτουν τα οπλικά συστήματα των F-22 και F-35 και ως εκ τούτου αντιμετωπίζουν προβλήματα αποτελεσματικότητας και αυξάνουν το κόστος στο πεδίο της μάχης.
Σύμφωνα με τους Air Force Times η επιχειρησιακή ετοιμότητα της US Airforce φτάνει στο 71,3%, έναντι 73,1% το 2015. Αν και η πτώση δεν φαίνεται σημαντική εκ πρώτης όψεως, μια πιο προσεκτική ματιά στη διαθεσιμότητα των βασικών αεροσκαφών διαφωτίζει για το επίπεδο και την επιχειρησιακή διαθεσιμότητα.
Τα χρόνια των πολέμων στο Ιράκ, τη Συρία και το Αφγανιστάν έχουν επιβαρύνει τον στόλο των F-16, που ανέρχεται σχεδόν στα 800 αεροσκάφη, περιορίζοντας την επιχειρησιακή τους ετοιμότητα από 73,7% το 2015, σε 70,2% το 2018. Κατά τη διάρκεια της ίδιας περιόδου, η διαθεσιμότητα των Α-10 μειώθηκε από 76,8% σε 73,8%, ενώ τα μεταγωγικά C-17 από 85,1% σε 83,7%.
Η κατάσταση είναι πολύ χειρότερη για τα νεότερα και πιο εξελιγμένα μαχητικά αεροσκάφη της Πολεμικής Αεροπορίας. Παρόλο που η Αεροπορία δεν έχει χρησιμοποιήσει το F-35A στις αποστολές μάχης μέχρι στιγμής, η επιχειρησιακή τους ετοιμότητα έχει μειωθεί από 68% σε μόλις 55%. Κάθε F-22 κοστίζει 150 εκατομμύρια δολάρια, αντιμετωπίζει ωστόσο σοβαρά προβλήματα διαθεσιμότητας.
Ο στόλος των F-22 βρισκόταν σε επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας 67% το 2015, αλλά πέρυσι, έπεσε στο θλιβερό 49%