Πειρατική επίθεση σε πετρελαιοφόρο στην Ακτή Ελεφαντοστού
ΕΞΑΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΧΩΡΙΣ ΙΧΝΗ..
Υπό τον έλεγχο πειρατών βρίσκεται πετρελαιοφόρο σημαίας Παναμά, με τελευταία γνωστή θέση στα ανοικτά της Γκάνας.
Το τάνκερ, το οποίο ανήκει σε νιγηριανή εταιρεία και ονομάζεται ITRI, είχε προσεγγίσει το λιμάνι του Αμπιτζάν, στην Ακτή Ελεφαντοστού, για να πραγματοποιηθεί παράδοση φορτίου 5.000 τόνων καυσίμων.
Η ένοπλη πειρατική επίθεση, σύμφωνα με αξιωματούχους του λιμενικού της αφρικανικής χώρας, έγινε λίγο μετά τα μεσάνυκτα της Πέμπτης.
Λίγα λεπτά μετά την επίθεση, ο ιδιοκτήτης του πλοίου ενημέρωσε τις λιμενικές αρχές του Αμπιτζάν ότι το πετρελαιοφόρο βρισκόταν πλέον υπό τον έλεγχο ενόπλων οι οποίοι είχαν επιβιβαστεί σε αυτό.
Άγνωστη παραμένει η τύχη του 16μελούς πληρώματος, το οποίο αποτελείται από Νιγηριανούς. Οι αρχές της Γκάνας, από την πλευρά τους, ισχυρίζονται ότι από την Παρασκευή τα ραντάρ τους δεν έχουν εντοπίσει πουθενά το εν λόγω πετρελαιοφόρο.
Υπενθυμίζεται ότι πετρελαιοφόρο ελληνικών συμφερόντων έπεσε επίσης θύμα πειρατείας στην ίδια περιοχή στις 8 Οκτωβρίου 2012.
Το σκάφος, που ονομάζεται Ορφέας και πλέει με σημαία από τις Μπαχάμες, είχε ως πλήρωμα δύο έλληνες και 22 φιλιππινέζους ναυτικούς ενώ μετέφερε φορτίο 32.000 τόνους βενζίνης.
Σύμφωνα με τη Grace Management, διαχειρίστρια εταιρεία του πλοίου, το σκάφος όφειλε να ξεφορτώσει το εμπόρευμά του στο Αμπιντζάν, ωστόσο το πετρελαιοφόρο απέπλευσε απροσδόκητα από το Αμπιντζάν τις πρωινές ώρες της Κυριακής, κινούμενο «νότια, δίχως εντολές ή εξήγηση».
Η τελευταία γνωστή τοποθεσία του σκάφους υποδεικνύει ότι μπορεί να κινούνταν προς το Λάγκος, στη Νιγηρία.
Η εξαφάνιση του Ορφέας ενδέχεται να οφείλεται σε μία ακόμα επίθεση πειρατών, καθώς τους τελευταίους μήνες τα νερά που βρέχουν την δυτική Αφρική, ιδιαίτερα η Κόλπος της Γουινέας, έχουν γίνει ιδιαίτερα επικίνδυνα για τη ναυσιπλοΐα.
Οι πειρατές αφού καταλάβουν αιφνιδιαστικά τα πλοία που στοχοποιούν ανάλογα με την αξία του εμπορεύματος που μεταφέρουν τα μετακινούν συνήθως πριν αντιδράσουν οι αρχές, σε μυστικά αγκυροβόλια και κατά συνέπεια πλοία και πλήρωμα «εξαφανίζονται» χωρίς ίχνη.
Τα σημεία αυτά απομονωμένα εντελώς από τον έξω κόσμο προσφέρουν κάλυψη και ασφάλεια για τους πειρατές και εκεί σταδιακά γίνεται εκφόρτωση του φορτίου για μεταφορά και μεταπώληση σε αγορές τις Αφρικής.
Η τύχη των πληρωμάτων εξαρτάται με το αν συνδέεται με την πρόθεση των πειρατών να ζητήσουν λύτρα αλλιώς σε διαφορετική περίπτωση «χάνονται» χωρίς να αφήσουν ίχνη..
Σημειώνεται ότι οι διαπραγματεύσεις για την επιστροφή πλοίων με φορτίο και πλήρωμα διεξάγεται συνήθως από πειρατές σομαλικής προέλευσης στο Κόλπο του ¨Άντεν και διαρκούν πολλούς μήνες μέχρι να καταλήξουν σε αποτέλεσμα που θα επιτρέψει την απελευθέρωση των πληρωμάτων που κρατούνται σε αιχμαλωσία.
Το φαινόμενο έχει σημειώσει έξαρση την τελευταία 5ετία και παρά την διεξαγωγή επιχειρήσεων καταπολέμησης της πειρατείας από πλοία της ΕΕ (επιχείρηση ΑTALANTA) και πλοία του αμερικανικού Ναυτικού μαζί με πολυεθνικές δυνάμεις από Ιαπωνία, Αυστραλία, Κίνα, Ινδία κ.α το εύρος των θαλάσσιων διαδρομών και ο μεγάλος αριθμός των πλοίων που διέρχονται στην περιοχή δεν επιτρέπει την πλήρη κάλυψη τους.
Η διεξαγωγή επιχειρήσεων κρούσεως σε παράκτιες περιοχές όπου εξορμούν οι πειρατές από τις ακτές της Σομαλίας και της Υεμένης είχε εξεταστεί ως λύση από τις αμερικανικές ΕΔ όμως δεν διεξήχθη ποτέ σε πλήρη κλίμακα καθώς οι επιχειρήσεις που απορροφούν μέσα και προσωπικό σχετίζονται με τον Πόλεμο εναντίον της Τρομοκρατίας που έχει την περίοδο αυτή απόλυτη προτεραιότητα.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr