Ένας νέος χώρος εκπαίδευσης πιλότων που επιχειρούν από τα ρωσικά αεροπλανοφόρα θα είναι έτοιμος για επιχειρησιακή λειτουργία το Φθινόπωρο, επιβεβαίωσε η ομοσπονδιακή υπηρεσία ειδικών κατασκευών της Ρωσίας, αντικαθιστώντας την, Σοβιετικής εποχής, βάση στην Ουκρανία για την οποία το Κίεβο έχει δηλώσει ότι μπορεί να μισθώσει σε άλλες χώρες αναφέρει η ιστοσελίδα limitofadvance.wordpress.com.

Οι πιλότοι του Βόρειου Ρωσικού Στόλου εκπαιδεύονται στο Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων Ναυτικού Nitka, στην Κριμαία της Ουκρανίας.

Ο επικεφαλής της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Ειδικών Κατασκευών (Spetsstroi) Grigory Naginsky, δήλωσε πως οι εργασίες κατασκευής έχουν ολοκληρωθεί με επιτυχία. Οι εκπαιδευτικές πτήσεις των αεροσκαφών πρόκειται να ξεκινήσουν τον Αύγουστο ή το Σεπτέμβριο.

Σύμφωνα με το RΙΑ Novosti, ο πρώτος αναπληρωτής υπουργός Άμυνας της Ουκρανίας Oleksandr Oleinik είπε, στις αρχές Μαρτίου, πως η Ουκρανία, η οποία δεν διαθέτει αεροπλανοφόρα, μελετά να μισθώσει το εκπαιδευτικό κέντρο Nitka, το οποίο βρίσκεται στη Κριμαία, σε άλλες χώρες.

Με μία διμερή συμφωνία το 1997, η Ρωσία χρησιμοποιεί περιστασιακά το Κέντρο Εκπαίδευσης Πιλότων Ναυτικού Nitka, το μοναδικό επίγειο κέντρο εκπαίδευσης για πιλότους αεροσκαφών που επιχειρούν από αεροπλανοφόρα. Αυτή τη στιγμή, το κέντρο χρησιμοποιείται απο τη Ρωσία για την εκπαίδευση των πιλότων μαχητικών του Βορείου Στόλου, οι οποίοι πετούν με το ναυτικό αεροσκάφος Su-33 και την εκπαιδευτική έκδοση Su-25UTG για το ρωσικό αεροπλανοφόρο Admiral Kuznetsov.

Το Κέντρο διαθέτει εγκαταστάσεις όπως διάδρομο απογείωσης, ένα καταπέλτη και συρματόσχοινο για να σταματούν τα μαχητικά στον αεροδιάδρομο του αεροπλανοφόρου, ενα φωτεινό μονοπάτι εντοπισμού, ενα φάρο σηματοδοσίας και ένα σύστημα οπτικής προσγείωσης.

H Ινδία και η Κίνα είναι οι προφανείς υποψήφιοι για το Κέντρο, σύμφωνα με τον Douglas Barrie αναλυτή αεροπορικών επιχειρήσεων στο Διεθνές Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών (IISS) του Λονδίνου.

H Ινδία περιμένει την παράδοση του ανακατασκευασμένου ρωσικού αεροπλανοφόρου από όπου θα επιχειρούν τα ρωσικά μαχητικά αεροσκάφη MiG-29K. Η Κίνα διαθέτει μόνο ένα αεροπλανοφόρο, από το οποίο είδαμε να επιχειρεί ναυτικό αεροσκάφος για πρώτη φορά το περασμένο έτος, και έχει μικρή πείρα στις ναυτικές επιχειρήσεις με μαχητικά αεροσκάφη.

Οι υπόλοιποι χειριστές αεροπλανοφόρων είτε χρησιμοποιούν αεροσκάφη με ικανότητα σύντομης απογείωσης και κάθετης προσγείωσης (STOVL), των οποίων τα πληρώματα δεν χρειάζονται εγκαταστάσεις όπως του Nitka, ή έχουν δικές τους εγκαταστάσεις, ή χρησιμοποιούν πλοία για την εκπαίδευση τους.

Στα πλαίσια της αρχικής συμφωνίας, η Ρωσία διαπραγματεύτηκε τη χρήση των εγκαταστάσεων του Nitka ως ανταλλακτικά για τα ναυτικά μαχητικά Sukhoi, τα οποία είναι τα μοναδικά μαχητικά του τύπου τα οποία μπορούσαν να εκπαιδευτούν στο Κέντρο. Η Ρωσία και η Ουρανία ήταν οι μοναδικοί χειριστές τους.

Ο Ρώσος υπουργός Άμυνας δήλωσε το προηγούμενο έτος οτι η Ρωσία πληρώνει περίπου 700000 δολάρια ετησίως για την ενοικίαση του Nitka και σκόπευε να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις. Η Ρωσία διαθέτει μόνο ένα αεροπλανοφόρο –το Admiral Kuznetsov- καταρτίζει σχέδια για ένα νέο πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο για τον Ναυτικό της μέχρι το 2018.

Τμήμα ειδήσεων Defencenet.gr

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ