Στην πολιτική Αεροπορία η ορολογία CFIT συνδέεται με την συντριβή ενός αεροσκάφους στο έδαφος χωρίς να υπάρχει κάποια βλάβη αλλά από λάθος ναυτιλίας ή εκτίμηση του πιλότου.

Ήδη τα πολιτικά αεροσκάφη διαθέτουν συστήματα προειδοποίησης επερχόμενης σύγκρουσης με το έδαφος.

Η Lockheed Martin όμως προχώρησε ένα βήμα πιο μπροστά με την δημιουργία ενός συστήματος αποφυγής σύγκρουσης το οποίο θα δρα αυτόνομα και αναλαμβάνει προσωρινά τον έλεγχο του αεροσκάφους σε περίπτωση που ο πιλότος έχει αποπροσανατολιστεί ή βρίσκεται σε αδυναμία να χειριστεί το αεροσκάφος.

Το GCAS όπως ονομάζεται έχει σώσει τη ζωή σε 10 πιλότους όπως αναφέρει η εταιρεία και είναι εγκατεστημένο σε 600 F-16 της αμερικανικής Αεροπορίας και ολοκληρωμένο στο F-35.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ