Τις επιπτώσεις του νόμου CAATSA νιώθει η τουρκική αμυντική βιομηχανία, νόμος ο οποίος έχει ενεργοποιηθεί για την Τουρκία εξαιτίας της αγοράς των ρωσικών α/α συστημάτων S-400.

Οι Φιliππίνες στο πλαίσιο αναζήτησης ενός νέου επιθετικού ελικοπτέρου είχαν κάνει κρούση και στην Τουρκία για την πιθανή προμήθεια 6 ελικοπτέρων T-129.

Η εξαγωγή όμως του ελικοπτέρου στην χώρα αυτή μάλλον δεν πρόκειται να γίνει ποτέ εξαιτίας του κινητήρα του ελικοπτέρου του LHTEC T800-4A LHTEC ο οποίος αποτελεί προϊόν συνεργασίας της βρετανικής Rolls-Royce και της αμερικανικής Honeywell.

Έτσι με το καθεστώς απαγόρευσης εξαγωγής του κινητήρα στο ελικόπτερο οι Φιλιππίνες μένουν μόνο με την αμερικανική επιλογή για 6 AH-64E Apache  ή έξι AH-1Z Viper.

Οι τιμές για τα ελικόπτερα ανέρχονται στα 1,5 δισ.$ για τα πρώτα και στα 450 εκατ. $ για τα Viper.

Η διαφορά στην τιμή είναι έκδηλη και σύμφωνα με δημοσιεύματα οφείλεται στα πιο προηγμένα όπλα που φέρει το νApache.

Παρ΄όλα αυτά το πρόβλημα με τις Φιλιππίνες είναι ότι το μέγιστο ποσό που μπορούν να διαθλάσουν ανέρχεται στα  257 εκατ. $ και τώρα η υπόθεση βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ