Lockheed Martin: Νέα πολιτική για τα F-16 – Θα είναι «Viper» και θα έχουν καθορισμένη τιμή
Η Lockheed Martin σχεδιάζει μια νέα πολιτική τιμολόγησης για τα F-16 και πλέον τα νέα αεροσκάφη θα πωλούνται σε μια διαμόρφωση, βασισμένη στην έκδοση F-16 Block.70/72 (Viper), και σε μια, προκαθορισμένη τιμή.
Στόχος της νέας πολιτικής είναι η μείωση του τελικού κόστους και η επιτάχυνση των παραδόσεων. Αφορμή για την εξέταση υιοθέτησης αυτής της νέας πολιτικής είναι τα συμβόλαια προμήθειας 90 F-16 Viper, εκ των οποίων 66 για την Ταϊβάν και 24 για το Μαρόκο.
Το συμβόλαιο, το οποίο ανέθεσε η Αμερικανική Αεροπορία στη Lockheed Martin (προβλεπόμενη διαδικασία για προγράμματα FMS), είναι συνολικού ύψους $ 62 δισεκατομμυρίων και διάρκειας 10 ετών για τα 90 F-16 Viper της Ταϊβάν και του Μαρόκο συν τις όποιες νέες παραγγελίες, που στο μεταξύ θα προκύψουν (το συμβόλαιο έχει τον χαρακτηρισμό IDIQ : Indefinite-Delivery/Indefinite-Quantity).
Σύμφωνα με τον JR McDonald, Αντιπρόεδρο της Lockheed Martin για την Ανάπτυξη της Επιχειρηματικότητας, το πρόβλημα είναι ότι δαπανούνται πολλά χρήματα για την ανάπτυξη των αεροσκαφών σύμφωνα με τις απαιτήσεις της κάθε χώρας και αυτό έχει αντίκτυπο στην τιμή που αρχικά προσφέρει η εταιρία και στην τιμή που τελικά πληρώνει ο πελάτης συν το χρόνο που σπαταλιέται σε γραφειοκρατικές διαδικασίες.
Η νέα αυτή πολιτική θα αφορά σε προγράμματα FMS και έτσι ο πιθανός πελάτης θα γνωρίζει από πριν το κόστος αφού το αεροσκάφος θα ενσωματώνει προκαθορισμένα συστήματα (Avionics, αποστολής, ραντάρ AESA, σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου, σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης στο έδαφος σύγκρουσης AGCAS και κινητήρα). Πάνω σ’ αυτή τη διαμόρφωση και τιμή ο πελάτης θα «χτίζει» το δικό του F-16 με την ανάλογη επιβάρυνση στην τελική τιμή.
Για την Lockheed Martin μια βασική διαμόρφωση του F-16 σημαίνει απλοποίηση της γραμμής παραγωγής και της γραμμής-διαδικασίας υποστήριξης, άρα οικονομίες κλίμακας και συμπίεση του κόστους τόσο για την εταιρία όσο και για τους πελάτες-χρήστες.