Την επέκταση των ασκήσεων του ΠΝ στον Κόλπο της Λακωνίας από την υδρογραφική υπηρεσία του ΠΝ, με νέα NAVTEX αναφέρει το Bloomberg λέγοντας πως πρόκειται για την προσπάθεια της Ελλάδας να σταματήσει την παράνομη μεταφορά πετρελαίου «σε μια περιοχή που προηγουμένως θεωρούνταν ύποπτη ότι φιλοξενούσε μια σειρά μεταφορών από πλοίο σε πλοίο (ΠΣΠ) πετρελαίου και προϊόντων πετρελαίου, πιθανώς ρωσικής προέλευσης».

Η νέα NAVTEX έχει ισχύ έως τις 24 Νοεμβρίου και όπως σημειώνει το Bloomberg η απαγόρευση πρόσβασης για πλοία σε μια μεγάλη περιοχή όπως περιγράφεται μέσω των NAVTEX σπρώχνει τον στόλο των πετρελαιοφόρων νοτιότερα.

Το θέμα αφορά τις δυτικές κυρώσεις οι οποίες περιορίζουν την πώληση ρωσικού πετρελαίου και άλλων συναφών προϊόντων. Ο κόλπος της Λακωνίας προσφέρεται λόγω γεωγραφικής θέσης (καλές καιρικές συνθήκες και εγγύτητα με τη Διώρυγα του Σουέζ) για μεταφόρτωση πετρελαϊκών προϊόντων από πλοίο σε πλοίο (ΠΣΠ) και στην συγκεκριμένη περίπτωση ρωσικής προέλευσης και  από εκεί την μεταφορά του σε ασιατικές αγορές.

Η Ελλάδα έχει δικαιοδοσία για την πραγματοποίηση έλεγχων έως τα 6 ν.μ. καθώς έως εκεί τα χωρικά της ύδατα, οπότε τα πετρελαιοφόρα που μεταφορτώνουν ρωσικό πετρέλαιο βρίσκονται λίγο έξω από τα 6 ν.μ. Με την αναγγελία των NAVTEX η περιοχή των ασκήσεων επεκτείνεται απαγορεύοντας ταυτόχρονα κάθε κίνηση εμπορικών πλοίων στην περιοχή άρα και μεταφορτώσεων τύπου ΠΣΠ.

Το Bloomberg έχει αποκτήσει ιδιαίτερη «ευαισθησία» στην πώληση ρωσικού πετρελαίου  (κάθε τόνος ρωσικού πετρελαίου που εξάγεται δημιουργεί έντονη δυσαρέσκεια στο αμερικανικό ειδησεογραφικό μέσο) και καλύπτει το θέμα του Λακωνικού Κόλπου με συνεχή δημοσιεύματα.

Μάλιστα πρόσφατα δημοσιογράφοι του Bloomberg είχαν βρεθεί στην περιοχή του Λακωνικού Κόλπου, παρακολουθώντας δύο πετρελαιοφόρα «με σκουριασμένα κύτη και αθροιστική ηλικία 57 ετών» να μεταφορτώνουν πετρέλαιο.

Η ταυτότητα των πλοιοκτητών και της εμπλεκόμενης ασφαλιστικής εταιρείας είναι άγνωστα, ενώ η σημαία υπό την οποίαν πλέουν θεωρείται ως «πολύ υψηλού κινδύνου», σύμφωνα πάντα με το Bloomberg ενώ άγνωστος παρέμενε και ο τελικός προορισμός των ρωσικών καυσίμων που εμπορεύονταν τα δύο πλοία.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ