Έφτασε στην Πάτρα το 4ο παράκτιο περιπολικό τύπου P355GR της ελληνικής Ακτοφυλακής
Ένα από τα νέα σχέδια σκαφών που θα ενταχθούν στις ναυτικές δυνάμεις της Ελληνικής Ακτοφυλακής στο εγγύς μέλλον είναι το P355GR, ένα σκάφος παράκτιας περιπολίας που σχεδιάστηκε από την ιταλική ναυπηγική εταιρεία Cantiere Navale Vittoria (CNV) SpA.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το 4ο παράκτιο περιπολικό τύπου P355GR της Ελληνικής Ακτοφυλακής «Αρχικελευστής ΛΣ Τατσάκης Σωτήριος» (ΛΣ930) έφτασε χτες στην Πάτρα, ξεκινώντας από το ναυπηγείο της Vittoria κοντά στην Ραβέννα.
Στις 22 Ιανουαρίου 2019, το ελληνικό Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής υπέγραψε σύμβαση ύψους 42 εκατομμυρίων ευρώ με την Cantiere Navale Vittoria, μέσω του αποκλειστικού αντιπροσώπου της εταιρείας στην Ελλάδα, Gladius PC, για την προμήθεια τριών (3) υπερσύγχρονων περιπολικών σκαφών για το ΓΕΕΘΑ και δικαίωμα προαίρεσης για ένα τέταρτο σκάφος.
Η ημέρα αυτή σηματοδότησε την έναρξη ενός φιλόδοξου μίνι εξοπλιστικού προγράμματος για την Ελληνική Ακτοφυλακή, ένα πρόγραμμα που στοχεύει στην ενίσχυση του οργανισμού με σύγχρονα σκάφη με αυξημένες δυνατότητες και νέο εξοπλισμό αλλά και στον εκσυγχρονισμό του υπάρχοντος εξοπλισμού, όπως σκάφη και αεροσκάφη.
Στις 19 Ιουλίου 2019, η Ελληνική Ακτοφυλακή ενεργοποίησε το δικαίωμα προαίρεσης για το τέταρτο σκάφος έναντι 13,9 εκατ. ευρώ και ως εκ τούτου ο αριθμός των σκαφών αυξήθηκε σε τέσσερα.
Η απόκτηση των τεσσάρων σκαφών αξίας 55,56 εκατ. ευρώ έλαβε το 90% της χρηματοδότησής της από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Συνοριοφυλακής και Ακτοφυλακής (Frontex). Λόγω της χρηματοδότησης από την ΕΕ, τα ελληνικά σκάφη θα διατίθενται για τέσσερις μήνες το χρόνο σε αποστολές της Frontex εκτός ελληνικών υδάτων.
Θα χρησιμοποιούνται για την περιπολία των εξωτερικών θαλάσσιων συνόρων της ΕΕ, καθώς και για τη διεξαγωγή περιορισμένης έρευνας και διάσωσης (SAR) στο πλαίσιο της Frontex. Τα νέα σκάφη προορίζονται να αντικαταστήσουν τα εναπομείναντα σκάφη της κλάσης Delos (ή αλλιώς γνωστά ως Abeking), σκάφη που κατασκευάστηκαν στα τέλη της δεκαετίας του ’70 (ταχύτητα 27 κόμβων, μήκος 27 μέτρα, εκτόπισμα 86 τόνων).