Μαθήματα marketing από τους Αμερικανούς
Τον τρόπο με τον οποίο παρεμβαίνουν ενεργά οι διπλωματικές αντιπροσωπείες και δη των ΗΠΑ για να υποστηρίξουν τα συμφέροντα των εταιρειών τους, περιγράφονται σε τηλεγραφήματα του WikiLeaks, σύμφωνα με τα οποία αμερικανοί διπλωμάτες παρενέβησαν πολλές φορές, για να ευνοήσουν την πώληση αεροσκαφών Boeing έναντι της ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας εταιρείας Airbus. Τα τηλεγραφήματα δημοσιεύονται σήμερα στην εφημερίδα «New York Times».
Τον τρόπο με τον οποίο παρεμβαίνουν ενεργά οι διπλωματικές αντιπροσωπείες και δη των ΗΠΑ για να υποστηρίξουν τα συμφέροντα των εταιρειών τους, περιγράφονται σε τηλεγραφήματα του WikiLeaks, σύμφωνα με τα οποία αμερικανοί διπλωμάτες παρενέβησαν πολλές φορές, για να ευνοήσουν την πώληση αεροσκαφών Boeing έναντι της ευρωπαϊκής ανταγωνίστριας εταιρείας Airbus. Τα τηλεγραφήματα δημοσιεύονται σήμερα στην εφημερίδα «New York Times».
Τα τηλεγραφήματα που επικαλείται η εφημερίδα κάνουν λόγο για έναν μανιώδη αγώνα ανάμεσα στην κυβέρνηση Μπους και στον Γάλλο πρόεδρο, Νικολά Σαρκοζί, με σκοπό να κλείσουν συμβόλαιο με το Μπαχρέιν το 2007.
Τελικά, η αμερικανική διπλωματία έπεισε τις Αρχές του εμιράτου αυτού να αγοράσουν αεροσκάφη Boeing, συνδέοντας το συμβόλαιο με μια επίσκεψη του Τζορτζ Μπους, τον Ιανουάριο του 2008, η οποία ήταν και η πρώτη μάλιστα στο Μπαχρέιν ενός εν ενεργεία Αμερικανού προέδρου.
«Είναι η πραγματικότητα του 21ου αιώνα, να παρεμβαίνουν οι κυβερνήσεις όλο και περισσότερο, για να υποστηρίξουν τις επιχειρήσεις τους και εμείς πρέπει να πράξουμε το ίδιο» δήλωσε στην εφημερίδα ο Ρόμπερτ Χόρματς, υφυπουργός Οικονομικών Υποθέσεων.
Ένα από τα τηλεγραφήματα αναφέρεται στην παρέμβαση του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών προκειμένου να ενδώσει η Boeing στο αίτημα του βασιλιά της Σαουδικής Αραβίας, Αμπντάλα, να έχει το αεροσκάφος του την ίδια τεχνολογία με αυτήν του αμερικανικού προεδρικού αεροσκάφους Air Force One.
Το αμερικανικό Υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε ότι παρενέβη, για να «επιτραπεί» αυτή η αλλαγή από την οποία εξαρτιόταν η υπογραφή ενός μεγάλου συμβολαίου. Τελικά, τον Νοέμβριο του 2010, η κρατική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας υπέγραψε συμβόλαιο για 12 Boeing 777-300ER ύψους 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
Η εφημερίδα υπογραμμίζει τέλος ότι οι πρακτικές αυτές συνεχίστηκαν παρά τις μυστικές συμφωνίες δεκαετιών, σύμφωνα με τις οποίες οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί ηγέτες δεν πρέπει να αναμειγνύονται σε συμβόλαια που αφορούν στις αερομεταφορές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr