Η Embraer επέλεξε τον κινητήρα turbofan V2500-E5 της εταιρείας International Aero Engines (IAE) για το υπό ανάπτυξη στρατιωτικό μεταγωγικό αεροσκάφος KC-390. Η εταιρεία IAE αποτελεί το αποτέλεσμα της συνεργασίας των εταιρειών Pratt & Whitney, Rolls-Royce, MTU και Japan Aero Engines.
Ο νέος κινητήρας μπορεί να αποδώσει ώση 30,000lb και αποτελείο το τελευταίο μέλος της οικογένειας κινητήρων V2500 η οποία περιλαμβάνει τις εκδόσεις A1, A5 και D5. Η έκδοση V2500-E5 δεν θα απαιτήσει τροποποιήσεις παρά μόνο μερικές μικρές αλλαγές ώστε να μπορεί να χρησιμοποιηθεί από αεροσκάφος στρατιωτικών προδιαγραφών.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της ανάπτυξης του νέου μεταγωγικού οι νέοι κινητήρες δοκιμών θα πρέπει να παραδοθούν στην Embraer από την ΙΑΕ το 2013 και η κανονική τους παραγωγή θα πρέπει να ξεκινήσει το 2015. Ο χαμένος της διαδικασίας επιλογής ήταν ο κινητήρας CFM56.
Η βραζιλιάνικη εταιρεία με την επιλογή του κινητήρα ολοκλήρωσε την διαδικασία προσδιορισμού των προμηθευτών της και μπορεί να προχωρήσει στην κατασκευή των πρωτοτύπων. Υπενθυμίζεται ότι η Αεροπορία της Βραζιλίας έχει δεσμευτεί να αγοράσει 28 αεροσκάφη ενώ υπάρχουν δεσμεύσεις για ακόμα 32 αεροσκάφη από πέντε ακόμα χώρες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο υπουργός Άμυνας της Μαλαισίας Ahmad Hamidi σε δηλώσεις που έκανε στο πρακτορείο ειδήσεων Bernama ανέφερε ότι το μαχητικό Eurofighter είναι το πλέον κατάλληλο για τις ανάγκες της Αεροπορίας της χώρας αλλά λόγω του μεγάλου κόστους απόκτησης του θα πρέπει η μαλαισιανή κυβέρνηση να εξετάσει κάθε λεπτομέρεια του θέματος. Άλλες επιλογές για την Αεροπορία της Μαλαισίας είναι το γνωστό μαχητικό F/A-18E/F Super Hornet και το Gripen.
Το πρώτο διαθέτει ήδη ένα σημαντικό προβάδισμα δεδομένου ότι η Αεροπορία της Μαλαισίας διαθέτει ήδη οκτώ F/A-18D Hornets. Εκτός από τις παραπάνω υποψηφιότητες η γαλλική Dassault ετοιμάζεται να συμμετάσχει στο μαλαισιανό διαγωνισμό, όποτε αυτός ανακοινωθεί, με το αεροσκάφος Rafale.
Απώτερος σκοπός της Αεροπορίας της Μαλαισίας είναι η αντικατάσταση των 10 RSK MiG-29 και των παλαιών F-5. Ο συνολικός αριθμός αεροσκαφών που σχεδιάζεται να αποκτηθεί από την Μαλαισία κυμαίνεται μεταξύ 16 και 18.
Για να ενδυναμώσει πάντως την παρουσία της στην χώρα, η εταιρεία Boeing προχώρησε πρόσφατα στην υπογραφή τριών μνημονίων συνεργασίας με τις μαλαισιανές εταιρείες CTRM AC, SME Aerospace και Spirit AeroSystems Malaysia οι οποίες κατασκευάζουν συνθετικά υλικά και τμήματα αεροσκαφών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένα χρόνο μετά την αναδιοργάνωση και επαναλειτουργία της κρατικής εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών της Αργεντινής (FAdeA) ανακοίνωσε την παράδοση στην Αεροπορία της χώρας του πρώτου ανακατασκευασμένου και εκσυγχρονισμένου αεροσκάφους αποστολών COIN IA-58 Pucara.
Η παράδοση του πρώτου αεροσκάφους IA-58 Pucura αποτελεί την έναρξη μίας φιλόδοξης προσπάθειας για τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών Pucara τα οποία συμπληρώνουν 50 χρόνια υπηρεσίας. Παράλληλα με την αναβάθμιση των Pucara, η FAdeA προχωρά στην αναβάθμιση και των IA-63 ενώ η εταιρεία μαζί με την αντίστοιχη Χιλιανή εταιρεία έχουν ξεκινήσει την ανάπτυξη ενός νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους IA-73.
Επιπλέον αυτών των προγραμμάτων η FAdeA έχει αναλάβει την εκτέλεση υποκατασκευαστικού έργου στην ανάπτυξη και κατασκευή του νέου βραζιλιάνικου μεταγωγικού αεροσκάφους KC-390 της εταιρείας Embraer.
Τμήμα ειδήσεων dsefencenet.gr
Το υπουργείο Άμυνας της Ινδίας διαπραγματεύεται αυτήν την περίοδο την αγορά επιπρόσθετου συστήματος ιπτάμενου ραντάρ από την ισραηλινή ΙΑΙ. Η Ινδία διαθέτει ήδη τρία αεροσκάφη IL-76 εξοπλισμένα με ραντάρ της εταιρείας ΙΑΙ τα οποία παραδόθηκαν το 2010.
Εφόσον οι διαπραγματεύσεις προχωρήσουν και καταλήξουν σε συμφωνία το σύστημα θα εγκατασταθεί σε ένα παρόμοιο αεροσκάφος με τα προηγούμενα συστήματα. Τα αεροσκάφη αυτά θα κληθούν να επιχειρήσουν σε ένα ολοκληρωμένο επιχειρησιακό περιβάλλον διασυνδεδεμένο με αεροσκάφη και UAV τα οποία θα διαθέτουν ποικιλία αισθητήρων.
Σύμφωνα με την ισραηλινή εταιρεία ΙΑΙ το νέο ραντάρ το οποίο προωθείται στην Ινδία ενσωματώνει βελτιώσεις τόσο σύστημα όσο και στο λογισμικό.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στις 22 Ιουλίου 2011 διεξήχθη στις εγκαταστάσεις της ΓΔΑΕΕ, συνάντηση αντιπροσωπειών της ΓΔΑΕΕ και της εταιρείας «Alenia». Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε κατόπιν αιτήματος της εταιρείας και συζητήθηκαν θέματα που αφορούν στην υλοποίηση προγραμμάτων της Σύμβασης ΑΩ 04/03, η οποία απορρέει από την προμήθεια των αεροσκαφών C-27J Spartan.
Εκ μέρους της ΓΔΑΕΕ συμμετείχαν ο Δντης ΔΑΩΔΠ Ηλίας Πετρόπουλος, ο Τμχης ΔΑΩΔΠ/ΤΠΣΑΩ, ο αρμόδιος επιτελής του Τμήματος Παρακολούθησης Συμβάσεων ΑΩ και εκπρόσωπος του ΓΔΑΕΕ/ΓΝΥ. Εκ μέρους της εταιρείας «Alenia» συμμετείχαν οι Mauro Richardi και Roberto de Rosa.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Θα αυξηθούν σε ποσοστό μέχρι και 20% οι αμερικανικές ειδικές δυνάμεις σύμφωνα με δηλώσεις του τέως πρώτου διοικητή της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων των Πεζοναυτών και νυν διοικητή του Σώματος Πεζοναυτών, αντιστρατήγου Ντένις Χέζλικ. Επίσης σημείωσε ότι είναι πιθανό να αποκτήσουν και την δική του Αεροπορία, κατά το πρότυπο των Πεζοναυτών.
Όπως ανέφερε σε δημοσιογράφους, στόχος είναι να φτάσουν την οροφή των SEAL, δηλαδή τους 5.000 με 6.000 στρατιώτες και αξιωματικούς. Παραδέχτηκε ότι αυτό προς το παρόν είναι δύσκολο λόγω των περιορισμένων κονδυλίων και της διεξαγωγής του πολέμου στο Αφγανιστάν. Προς το παρόν τα υπάρχοντα σχέδια είναι να αυξηθεί η δύναμη κατά 1.000 άτομα σε θέσεις υποστήριξης μάχης και δευτερεύουσες επιχειρησιακές θέσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αναγνωρίζοντας την σημασία του Λιμενικού Σώματος στην προστασία των θαλασσίων συνόρων και την συμβολή των στελεχών του στην ασφάλεια των ναυτιλλομένων η κυβέρνηση παρά τα γνωστά οικονομικά προβλήματα, αποφάσισε να προχωρήσει στην πρόσληψη 340 νέων στελεχών.
Πιο συγκεκριμένα μέσα στους επόμενους μήνες θα προσληφθούν 280 δόκιμοι λιμενοφύλακες, 60 Σημαιοφόροι καθώς και 181 δόκιμοι Υπαξιωματικοί από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας. Οι υποψήφιοι της Σχολής Λιμενοφυλάκων και της Σχολής Υπαξιωματικών ανεξαρτήτως κατηγορίας ή ειδικότητας πρέπει να έχουν τα εξής προσόντα:
1. Να είναι Ελληνες πολίτες, εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια ή μητρώα αρρένων της χώρας και να έχουν συμπληρώσει το 27ο έτος της ηλικίας τους (ειδικά για όσους έχουν υπηρετήσει στις Ενοπλες Δυνάμεις, το όριο ηλικίας αυξάνεται κατά τρία χρόνια).2. Να είναι κάτοχοι απολυτηρίου τίτλου λυκείου με ελάχιστο βαθμό 10.3. Να έχουν καλή υγεία και άρτια σωματική διάπλαση.4. Να έχουν ύψος τουλάχιστον 1,70 μ. οι άνδρες και 1,60 μ. οι γυναίκες, χωρίς υποδήματα.5. Οι άνδρες να έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές υποχρεώσεις τους (δεν επιτρέπεται συμμετοχή ακόμη κι αν έχουν απαλλαγεί νόμιμα ή έχουν υπηρετήσει άοπλη ή εναλλακτική θητεία).6. Να μην έχουν καταδικαστεί για μία σειρά αδικημάτων όπως αυτά ορίζονται για διορισμό ως μόνιμο προσωπικό και να μην έχουν στερηθεί των πολιτικών τους δικαιωμάτων.
Από τον συνολικό αριθμό των 280 Λιμενοφυλάκων, οι 90 θα είναι απόφοιτοι Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι 8 μουσικοί, οι 28 Εθελοντές Πενταετούς Υποχρέωσης, οι 126 ιδιώτες που απέκτησαν διάφορες ειδικότητες στις Ενοπλες Δυνάμεις (καταδρομείς, υποβρύχιοι καταστροφείς) και οι 28 θα είναι ιδιώτες που συμμετείχαν ενεργά σε επιχειρήσεις για τη διάσωση ατόμων στη θάλασσα ή τη στεριά. Η κατάθεση των δικαιολογητικών θα γίνεται από την 05-08-2011 μέχρι και την 09-09-2011 (ώρες: 08:00-14:00) στα Κεντρικά Λιμεναρχεία (πλην Κ.Λ. Πειραιά), Λιμεναρχεία και Υπολιμεναρχεία και στη Σχολή Λιμενοφυλάκων (Τέρμα Οικονόμου & Ξανθοπουλίδου, Χατζηκυριάκειο, Πειραιάς).
Οι 60 Σημαιοφόροι θα προέρχονται από πτυχιούχους πανεπιστημιακών σχολών, διπλωματούχους ανωτάτων πολυτεχνικών σχολών και διπλωματούχους πλοιάρχους και μηχανικούς Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Η υποβολή των δικαιολογητικών γίνεται είτε ταχυδρομικώς με συστημένη επιστολή είτε αυτοπροσώπως μέχρι και τις 5 Αυγούστου (ώρες: 08:00-14:00) στο Αρχηγείο Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής / Διεύθυνση Προγραμματισμού Οργάνωσης & Εκπαίδευσης, τμήμα Α΄ Προγραμματισμού (Ακτή Βασιλειάδη, πύλη Ε1-Ε2, Πειραιάς, γραφείο 018, ισόγειο).
Σε εκκρεμότητα έχει μείνει η ανακοίνωση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων και δικαιολογητικών για τους Υπαξιωματικούς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το Ναυτικό του Πακιστάν ενέταξε σε υπηρεσία το πρώτο Σμήνος UAV το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για τη συλλογή πληροφοριών. Το νέο σύστημα ονομάζεται Uqab II και είναι εγχώριας σχεδίασης και κατασκευής. Η νέα μονάδα θα επιχειρεί από την βάση του πακιστανικού Ναυτικού Mehran, η οποία βρίσκεται κοντά στην πόλη Karachi.
Τα αεροχήματα του νέου συστήματος απογειώνονται και προσγειώνονται χρησιμοποιώντας τον αεροδιάδρομο της βάσης ενώ σύμφωνα με πακιστανικές πηγές το Uqab II μπορεί να ίπταται για 4 ώρες σε απόσταση μέχρι και 150 χλμ. Επιπλέον το αερόχημα μπορεί να φτάσει μέχρι τα 3000 μέτρα σε ύψος ενώ το μεταφερόμενο ωφέλιμο φορτίο είναι 20 κιλά και περιλαμβάνει σταθεροποιημένη έγχρωμη κάμερα η οποία μπορεί να λειτουργήσει ημέρα και νύκτα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κυριολεκτικά «από το παράθυρο» έβαλε το Πολεμικό Ναυτικό τις κορβέτες στις επιχειρησιακές του ανάγκες σε ότι αφορά τα νέα σκάφη που θα το εξοπλίσουν τα επόμενα χρόνια, όπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του defencenet.gr.
Η γερμανική Αεροπορία σχεδιάζει να πραγματοποιήσει κοινές ασκήσεις με την ινδική Αεροπορία με στόχο να επιτευχθεί η διαλειτουργικότητα των δύο αεροπορικών δυνάμεων. Όπως δήλωσε ο Αρχηγός της γερμανικής Αεροπορίας οι δύο δυνάμεις βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις και ο Αρχηγός της ινδικής Αεροπορίας πρόκειται να επισκεφτεί την Γερμανία το Σεπτέμβριο και να συζητήσει το ενδεχόμενο πραγματοποίησης τακτικών κοινών ασκήσεων.
Η γερμανική πρόταση αυτή συνδέεται με την συμφωνία συνεργασίας που οι δύο χώρες είχαν υπογράψει το 2006. Επισημαίνεται ότι η ινδική Αεροπορία πραγματοποιεί ασκήσεις με τις αεροπορικές δυνάμεις των ΗΠΑ, της Ρωσίας, της Βρετανίας, της Γαλλίας και της Σιγκαπούρης.
Πηγές αναφέρουν ότι πίσω από την γερμανική πρόταση για την διεξαγωγή κοινών ασκήσεων κρύβεται η προσπάθεια της Γερμανίας να προωθήσει το μαχητικό Typhoon στα πλαίσια του ινδικού διαγωνισμού για την απόκτηση 126 νέων μαχητικών συνολικής αξίας 7,1 δις ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την πρώτη Οκτωβρίου θα αποφασίσει τελικά η κυβέρνηση Ομπάμα εάν θα επιτρέψει την πώληση στην Ταιβάν 66 μαχητικών F-16C/D σύμφωνα με δηλώσεις της αμερικανίδας υπουργού Εξωτερικών Hillary Clinton.
Από το 2006 η κυβέρνηση της Ταιβάν επιδιώκει την αγορά 66 μαχητικών F-16C/D συνολικής αξίας 5,6 δις ευρώ για να εκσυγχρονίσει τον στόλο της Αεροπορίας της χώρας και να μπορέσει έτσι να αντισταθμίσει την ποιοτική και ποσοτική αναβάθμιση της κινεζικής Αεροπορίας η οποία εκτός από ρωσικά μαχητικά Su-30 MKK έχει αρχίσει να εντάσσει στη δύναμη της και κινεζικής κατασκευής νέα μαχητικά.
Από την άλλη πλευρά οι ΗΠΑ δεν θα ήθελαν με την νέα πώληση να διαταράξουν τις σχέσεις τους με την Κίνα. Εναλλακτικά η αμερικανική κυβέρνηση σκέφτεται σοβαρά την υλοποίηση ενός προγράμματος εκσυγχρονισμού των υπαρχόντων 146 F-16A/B που η Αεροπορία της Ταιβάν διαθέτει.
Το 2010 η αμερικανική κυβέρνηση είχε αρχικά εγκρίνει το αίτημα της Ταιβάν για την υλοποίηση του εν λόγω προγράμματος αξίας 3,1 δις ευρώ αλλά η αντίδραση της Κίνας οδήγησε στο «πάγωμα» του σχεδίου. Σήμερα η αμερικανική κυβέρνηση καλείται να λύσει και τα δύο ζητήματα υπό την πίεση της κυβέρνησης της Ταιβάν που βλέπει την Κίνα να ισχυροποιείται στρατιωτικά και τις διαμαρτυρίες του Πεκίνου το οποίο σημειωτέον κατέχει το μεγαλύτερο μέρος του χρέους των ΗΠΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ιρανός επιστήμονας που εργαζόταν στο πρόγραμμα ανάοτυξης πυρηνικών αντιδραστήρων, δολοφονήθηκε σήμερα στην πρωτεύουσα του Ιράν Τεχεράνη, μετέδωσε το ιρανικό φοιτητικό πρακτορείο ειδήσεων IRNA.Το πρακτορείο δεν κατονόμασε τον επιστήμονα που έχασε τη ζωή του, απλά σημείωσε ότι "Ιρανός πυρηνικός επιστήμονας δολοφονήθηκε σήμερα μπροστά από το σπίτι του (...) και η σύζυγός του τραυματίστηκε επίσης".Πληροφορίες από την ιρανική πρωτεύουσα αναφέρουν ότι έχει εξαπολυθεί κυνηγητό για την ανακάλυψη των δραστών. Στο παρλθόν οι ισραηλινές μυστικές υπηρεσίες έχουν εκτελέσει πολλές φορές επιχειρήσεις "έμμεσης" καταστολής προγραμμάτων απόκτηση όπλων μαζικής καταστροφής από εχθρικές χώρες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στην ρωσική αγορά όπλων επιστρέψει μετά από 20 χρόνια αναμονής ένας παραδοσιακός σύμμαχος της πάλαι ποτέ Σοβιετικής Ένωσης, η Μογγολία. Όπως ανακοινώθηκε, το υπουργείο Άμυνα της Μογγολίας αποφάσισε να προμηθευτεί ρωσικά μαχητικά τύπου MiG-29 για την ενδυνάμωση της αεράμυνας της χώρας έναντι απειλών (Κίνα, Β.Κορέα).
Τα μαχητικά θα επανδρωθούν από χειριστές οι οποίοι έχουν εκπαιδευτεί στη Ρωσία, αν και πιστεύεται ότι θα πιλοτάρονται τουλάχισοτν αρχικά από Ρώσους χειριστές. Θα είναι η πρώτη φορά που θα εισαχθεί ο συγκεκριμένος τύπος μαχητικού στο οπλοστάσιο της χώρας.
Η Μογγολία είχε προμηθευτεί το διάστημα 1977-1984 44 μαχητικά ρωσικής κατασκευής τύπου MiG-21 εκ των οποίων επιχειρούν πλέον μόνο τα δέκα. Η χώρα επίσης εξέφρασε το ενδιαφέρον να προμηθευτεί ένα μεταφορικό αεροσκάφος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στο πλαίσιο της προώθησης του F/A-18 Super Hornet στη Βραζιλία, η Boeing διοργάνωσε ανοιχτή συζήτηση για να παρουσιάσει στις τοπικές εταιρείες το περιεχόμενο της πρότασης βιομηχανικής συνεργασίας στους τοπικούς φορείς που προβλέπει το 80% του αεροσκάφους 4++ γενιάς να κατασκευαστεί εγχωρίως και να αποκτηθεί ένα αεροσκάφος ισιδύναμο ή και ανώτερο από το Su-30 της Βενεζουέλας! Η συνολική πρόταση έχει αξία μεγαλύτερη από 5 δισ. δολάρια.
Έμφαση στην εξέλιξη των ναυτικών εξοπλιστικών προγραμμάτων πρόκειται να δώσει η νέα τουρκική κυβέρνηση του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος σε αποστροφή του λόγου του σε πρόσφατο ναυτικό συνέδριο στην Άγκυρα τόνισε ότι "Θέλουμε ένα Ναυτικό που να κυριαρχεί στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και να στέκεται απέναντι στον ρωσικό στόλο της Μαύρης Θάλασσας". Το συμπέρασμα αυτό προκύπτει από τον διορισμό του Ismet Yilmaz στην θέση του υπουργού Άμυνας της χώρας, καθότι ο εν λόγω υπουργός είναι ειδικός σε θέματα ναυτικής πολιτικής, αφού κατέχει δύο πανεπιστημιακούς τίτλους σε αυτό το αντικείμενο, ενώ για ένα χρονικό διάστημα ήταν και υφυπουργός Ναυτιλίας.
Όπως αναφέρουν πηγές από την Τουρκία ο επιτυχημένος διευθυντής της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) Murad Bayar πρόκειται να παραμείνει στην θέση του αν και ορισμένα στελέχη της SSM πρόκειται να αντικατασταθούν.
Επιπρόσθετα ο νέος υπουργός πρόκειται να αλλάξει ορισμένους από τους κανονισμούς των προμηθειών, αλλά αποκλείεται οποιαδήποτε αλλαγή της εξοπλιστικής πολιτικής της κυβέρνησης Ερντογάν η οποία, όπως και ο ίδιος ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει ξεκάθαρα, στηρίζει με κάθε μέσο την εγχώρια/εθνική πολεμική βιομηχανία και την αύξηση του ποσοστού κάλυψης των αναγκών των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων από την τουρκική πολεμική βιομηχανία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το πρώτο αεροσκάφος Boeing 777 που εισάγεται στην Κίνα προσγειώθηκε στις 21 Ιουλίου στο διεθνές αεροδρόμιο του Πεκίνου BCIA (Beijing Capital International Airport) φέροντας τα χρώματα της Air China. Πρόκειται για την έκδοση αυξημένης εμβέλειας B 777-300ER, έχει χωρητικότητα 300 επιβατών σε δύο θέσεις οικονομική και business.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι δύο αμερικανικοίμ κολοσσοί και βασικοί αντίπαλοι σε διαγωνισμούς μαχητικών πολλάκις, (αντίπαλοι ακόμα και στην χώρα μας σήμερα) η Boeing και η Lockheed Martin συνεργάζονται σήμερακαι μάλιστα πολύ αποδοτικά στην ... ανάπτυξη του F/A-18E/F με την έγκριση για συνέχιση στη μηχανολογική και κατασκευαστική φάση ανάπτυξης του συστήματος IRST (Infrared Search and Track), το οποίο θα είναι τοποθετημένο σε φορέα στο αεροσκάφος.
Τα IRST θα κατασκευαστούν σε 150 μονάδες. Θα είναι τοποθετημένα στο ρύγχος της κεντρικής δεξαμενής καυσίμου και θα αποτελείται από παθητικό υπέρυθρο ερευνητή μακράς εμβέλειας που θα ερευνά και θα εντοπίζει υπέρυθρες εκπομπές. Θα μπορεί να ερευνά ταυτόχρονα πολλαπλούς στόχους ακόμα κι όταν το αεροσκάφος θα βρίσκεται σε έντονο περιβάλλον ηλεκτρονικού πολέμου.
Με τα παθητικά μέσα μειώνεται δραστικά ο χρόνος αντίδρασης του αντιπάλου. Επιπλέον, θα μπορεί να εντοπίζει στόχους που ίπτανται σε πολύ κοντινές αποστάσεις ώστε να μειώνουν το ίχνος τους στα ραντάρ. Θα δύναται να λειτουργεί σε διαμόρφωση track while scan ή σε διαμόρφωση single target track.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Boeing και η Lockheed Martin, σε συνεργασία με την αμερικανική αεροπορία, αναπτύσσουν φορέα του IRST για χρήση από τα F-15C, ο οποίος θα μπορεί να τοποθετηθεί και σε άλλες πλατφόρμες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πιθανόν το πρόβλημα που οδήγησε στα ατυχήματα των F-22 και οδήγησε στην καθήλωση του στόλου είναι η εισροή μονοξειδίου του άνθρακα στο πιλοτήριο και όχι η κακή οξυγώνοση από το σύστημα παροχής του αεροσκάφους. Εν μέρει αυτό ίσως να οφείλεται στις διαδικασίες που ακολουθούνται στην αεροπορική βάση Elmendorf στην Αλάσκα, όπου σημειώθηκαν τα περισσότερα από τα περιστατικά. Εκεί, λόγων των ακραίων καιρικών συνθηκών, οι χειριστές εκκινούν τους κινητήρες εντός του καταφυγίου/υποστέγου.
Οι ερευνητές πιστεύουν ότι τα καυσαέρια μένουν στο πιλοτήριο και απορροφώνται από το σύστημα παροχής οξυγόνου OBOGS (On Board Oxygen Generating System) το οποίο τα στέλνει με τη σειρά του στον πιλότο! Οι εισροές του συστήματος βρίσκονται στο χώρο συμπίεσης που διαθέτει ο κινητήρας.
Αντίστοιχα προβλήματα είχε αντιμετωπίσει και το F/A-18E/F. Το διάστημα από το 2002 μέχρι και το 2009, είχαν αναφερθεί 64 περιστατικά υποξίας, με δύο από αυτά να έχουν οδηγήσει τους πιλότους στο θάνατο. Το πρόβλημα δημιουργούνταν όταν τα αεροσκάφη επάνω στα αεροπλανοφόρα έπρεπε να περιμένουν τη σειρά απογείωσης, σταθμευμένα πίσω από άλλα αεροσκάφη, δηλαδή «μέσα» στα αέρια των κινητήρων τους και με τη συμπίεση της καμπίνας σε χαμηλά επίπεδα καθώς ανέμεναν. Για το λόγο αυτό, το Ναυτικό προχώρησε σε μετατροπές του OBOGS των Hornet.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία της Σιγκαπούρης απέσυρε μετά την επιτυχημένη ολοκλήρωσης της αποστολής του στην περιοχή του κόλπου του Άντεν το αεροσκάφος ναυτικής συνεργασίας Fokker 50 που είχε στείλει πριν από τρείς μήνες.
Το αεροσκάφος χρησιμοποιούσε ως βάση του το Τζιμπουτί και πραγματοποίησε συνολικά 58 εξόδους κάτω από την διοίκηση της Combine Task Force 151. Εκτός από την εκτέλεση περιπολιών το αεροσκάφος συνέβαλε στον συντονισμό των επιχειρήσεων έρευνας για ύποπτα φορτία στα πλοία που έπλεαν στην περιοχή.
Η αποστολή του αεροσκάφους ναυτικής συνεργασίας Fokker 50 σε τόσο μεγάλη απόσταση από την Σιγκαπούρη ήταν η πρώτη του είδους του και στέφτηκε από απόλυτη επιτυχία. Υπενθυμίζεται ότι τα αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας Fokker 50 της Σιγκαπούρης είναι εξοπλισμένο με το Σύστημα Αποστολής, Διοίκησης και Ελέγχου (Mission System) της ελληνικής εταιρείας ISI Hellas.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις θα αγοράσουν τελικά το ισραηλινό σύστημα UAV Heron TP της εταιρείας IAI αντί του αμερικανικού αντίστοιχου συστήματος Predator B της εταιρείας General Atomics. Η επιλογή του ισραηλινού συστήματος συνοδεύτηκε με την έναρξη των διαπραγματεύσεων της ισραηλινής εταιρείας με την γαλλική Dassault, για την κατασκευή του από την γαλλική εταιρεία.
Το νέο σύστημα θα υπηρετήσεις στις γαλλικές Ένοπλες Δυνάμεις μέχρι το 2020 όταν θα είναι έτοιμο για χρήση το αποτέλεσμα της γαλλοβρετανικής συνεργασίας στον τομέα αυτό το νέο UAV Telemos. Το νέο υπό ανάπτυξη σύστημα αποτέλεσε το αποτέλεσμα της κοινής πολιτικής απόφασης των δύο χωρών για την σχεδίαση και κατασκευή ενός ευρωπαϊκού συστήματος υψηλών επιδόσεων για τον 210 αιώνα.
Το νέο UAV αναπτύσσεται από τις εταιρείες Dassault και BAE Systems ενώ η συμφωνία υπογράφηκε τον Νοέμβριο του 2010.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η αμερικανική κυβέρνηση αρνείται ότι οι δυνάμεις των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν κατέρριψαν με πύραυλο αμερικανικό κατασκοπευτικό αερόχημα πάνω από περιοχή στην οποία υπάρχουν πυρηνικές εγκαταστάσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες από το Ιράν το αμερικανικό UAV πετούσε πάνω από την περιοχή Fordu όπου υπάρχουν πυρηνικές εγκαταστάσεις του Ιράν πλησίον την πόλης Qom.
Το αερόχημα εντοπίστηκε από τους Φρουρούς της Επανάστασης και καταρρίφθηκε χωρίς να αναφέρεται ο χρόνος που συνέβη το γεγονός. Η πληροφορία αυτή έρχεται μόλις μία ημέρα μετά την ανακοίνωση από το Ιράν ότι αυτή την περίοδο εγκαθιστά νέα μηχανήματα τα οποία θα συμβάλουν στην ανάπτυξη του πυρηνικού του προγράμματος το οποίο ισχυρίζεται ότι είναι μόνο για ειρηνικούς σκοπούς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με το προϊόν της ιταλοτουρκικής συνεργασίας το επιθετικό ελικόπτερο Τ-129 προτίθενται να συμμετάσχουν οι δύο χώρες στο διαγωνισμό του κορεατικού Στρατού για 36 νέα επιθετικά ελικόπτερα.
Ο διαγωνισμός αφορά την αγορά 36 ελικοπτέρων και σε αυτόν πρόκειται να συμμετάσχουν ακόμα η εταιρεία Boeing με το AH-64D Block III, η εταιρεία Bell με το AH-1W SuperCobra και η ευρωπαϊκή κοινοπραξία Eurocopter με το EC-665 Tiger. Το συνολικό ύψος του νέου εξοπλιστικού προγράμματος είναι 1,2 δις ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Ρωσία αποφάσισε να συμμετάσχει με το αεροσκάφος T-50 PAK-FA στο διαγωνισμό του νέου μαχητικού της Νοτίου Κορέας. Σύμφωνα με αξιωματούχο της κορεατικής υπηρεσία εξοπλισμών DAPA συνταγματάρχη Wi Jong-seong η ρωσική εταιρεία Sukhoi εξέφρασε το ενδιαφέρον της για τη συμμετοχή της στον κορεατικό διαγωνισμό με το T-50 PAK-FA.
Ανταγωνιστές του ρωσικού αεροσκάφους θα είναι το F-15SE Silent Eagle της Boeing, το F-35 Lightning II της Lockheed Martin και το Eurofighter Typhoon της EADS. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της DAPA Son Hyeong-yeong η υπηρεσία έχει «διευρύνει τα κριτήρια» για την επιλογή του νέου αεροσκάφους του προγράμματος FX-III. Με βάση το σχεδιασμό της κορεατικής Αεροπορίας το πρόγραμμα FX-III περιλαμβάνει την αγορά 60 νέων μαχητικών έναντι τιμήματος 5,5 δις ευρώ. Μεταξύ των όρων για την ανάδειξη του νικητή του διαγωνισμού είναι και η μεταφορά τεχνολογίας αιχμής στην κορεατική βιομηχανία.
Πάντως πηγές αναφέρουν ότι τόσο το ρωσικό όσο και το ευρωπαϊκό αεροσκάφος έχουν λίγες προοπτικές επιτυχίας στο διαγωνισμό λόγω της επιρροής των ΗΠΑ στην Νότιο Κορέα. Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι ενώ η προσφορά της EADS το 2008 με το Eurofighter Typhoon ήταν καλύτερη τελικά το συμβόλαιο για τα νέα αεροσκάφη το πήρε η αμερικανική Boeing.
Στο νέο διαγωνισμό η EADS προσφέρει την συναρμολόγηση και μερική κατασκευή του Eurofighter Typhoon στην Νότιο Κορέα. Από τα νέα αεροσκάφη που θα παραγγελθούν τα 10 πρώτα θα κατασκευαστούν στην Ευρώπη ενώ τα 24 που θα ακολουθήσουν θα συναρμολογηθούν με τμήματα τα οποία θα έχουν κατασκευαστούν στην Κορέα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Irkutsk Aircraft Plant (IAZ) συναρμολογεί αυτή την περίοδο δύο μαχητικά πολλαπλών αποστολών Su-30SM τα οποία διαθέτουν σύστημα κατευθυνόμενης ώσης για την ρωσική Αεροπορία. Τα αεροσκάφη αξιοποιούν την τεχνολογία που αναπτύχθηκε για τα Su-30MKI της Ινδίας με την μόνη διαφορά ότι έχουν γίνει οι απαραίτητες προσαρμογές σύμφωνα με τις υποδείξεις της ρωσικής Αεροπορίας.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της εταιρείας Alexey Fedorov η Irkutsk Aircraft Plant (IAZ) ευελπιστεί να υπογράψει με τη ρωσική Αεροπορία ένα συμβόλαιο για 18 αεροσκάφη το 2012 και 18 ακόμα για το αεροπορικό Σώμα του ρωσικού Ναυτικού. Η υπογραφή της νέας συμφωνίας θα αποτελεί το πρώτο μεγάλο συμβόλαιο της εταιρείας με τις ρωσικές ένοπλες δυνάμεις εδώ και αρκετό καιρό μετά τις παραδόσεις των Su-30K και των Su-27UB στις αρχές της δεκαετίας του 1990.
Η απόφαση για την αγορά των Su-30SM ήταν αποτέλεσμα της πολύ καλής απόδοσης των Su-30MKI/MKM στον πόλεμο της Γεωργίας τα οποία όμως αποτελούσαν περιουσία των κατασκευάστριων εταιρειών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τέσσερα επιπλέον βομβαρδιστικά αεροσκάφη Tornado GR4 έστειλε η Βασιλική αεροπορία στην Ιταλία στην αεροπορική βάση Gioia del Colle στις 18 Ιουλίου για να συμμετάσχουν στις επιχειρήσεις στην Λιβύη. Τα αεροσκάφη προέρχονται από την βάση Lossiemouth στην Σκωτία και το προσωπικό τους από το 2ο Σμήνος το οποίο εδρεύει στην βάση Marham του Norfolk της Αγγλίας.
Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του Σμήνους τα τέσσερα νέα αεροσκάφη θα ενισχύσουν τις δυνατότητες συλλογής πληροφοριών και αναγνώρισης στην Λιβύη καθώς τα αεροσκάφη θα φέρουν το γνωστό ατρακτίδιο αναγνώρισης Raptor της εταιρείας Goodrich. Δευτερευόντως τα βομβαρδιστικά θα φέρουν κατευθυνόμενες βόμβες Raytheon Systems Paveway IV των 500 λιβρών και βλήματα Brimstone.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες τα αεροσκάφη θα δρουν σε ζεύγος με το πρώτο να μεταφέρει το ατρακτίδιο και το δεύτερο το συνδυασμό του οπλισμού που αναφέρθηκε νωρίτερα. Συνολικά 20 Tornado GR4 και 6 Typhoon συμμετέχουν στις Αποστολές στην Λιβύη. Επιπλέον αυτών η Βασιλική Αεροπορία επιχειρεί στο Αφγανιστάν με 8 ακόμα Tornado GR4 έχοντας στο σύνολο 34 μαχητικά να επιχειρούν εκτός βρετανικού εδάφους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πραγματοποιήθηκε στη ΓΔΑΕΕ, συνάντηση μεταξύ του Γενικού Δντή Δημ. Γεωργιόπουλου και αρμόδιων επιτελών της με τον Regional Director της εταιρείας “BOEING” Dennis Annen και τους Craig Borchelt, Dwight Brandon και Γεώργιο Κελαϊδή της ίδιας εταιρείας κατόπιν αιτήματός τους, και οι οποίοι και παρουσίασαν σύστημα εκπαίδευσης και εξομοιωτές πτήσεως τωνεπιθετικών ελικοπτέρων Apache.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την 18 Ιουλ 2011 ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Δημήτριος Γεωργιόπουλος και επιτελείς αυτής συναντήθηκαν με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας KMW, Frank Haun, τον Senior Vice President Ralf Ketzel και τον σύμβουλο αυτής Κων. Αποστόλου, κατόπιν αιτήματός τους, προκειμένου να ενημερωθούν για τις οριστικές διαδικασίες υλοποίησης των Τεχνικών Αλλαγών που έχουν προτείνει (ECPs) και αφορούν στην αντιμετώπιση προβλημάτων που έχουν παρατηρηθεί σε αριθμό αρμάτων LEO2HEL.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την κατασκευή 40 διθέσιων μαχητικών Sukhoi Su-30 Flanker-C διαπραγματεύεται η ρωσική εταιρεία με την ρωσική κυβέρνηση.
Το συμβόλαιο για την νέα παραγγελία πρόκειται να υπογραφεί κατά πάσα πιθανότητα το 2012 και θα περιλαμβάνει την αγορά σε πρώτη φάση 28 μαχητικών με δικαίωμα επιπλέον παραγγελίας στο μέλλον για 12 ακόμα αεροσκαφών. Τέσσερα αεροσκάφη του συγκεκριμένου τύπου υπηρετούν ήδη στις τάξεις της ρωσικής Αεροπορίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία της Αυστραλίας παρέλαβε τρία ακόμη μαχητικά F/A-18F Super Hornet ανεβάζοντας το συνολικό αριθμό των μαχητικών που έχει παραλάβει σε 18 μέχρι στιγμής. Πρόκειται για την τέταρτη ομάδα αεροσκαφών που παραδίδεται από την κατασκευάστρια εταιρεία στην Αεροπορία της Αυστραλίας, ενώ ακόμα έξι αεροσκάφη αναμένεται να παραδοθούν πριν από το τέλος του 2011.
Τα αεροσκάφη αυτά αποτέλεσαν την ενδιάμεση λύση για την Αεροπορία της Αυστραλίας μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση με το υπό ανάπτυξη αεροσκάφος F-35. Υπενθυμίζεται ότι η Αυστραλία έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για την αγορά μέχρι και 100 αεροσκαφών F-35A τα οποία θα αντικαταστήσουν τα παλαιά F/A-18A/B καθώς και τα F-111 τα οποία αποσύρθηκαν από την ενεργό δράση το 2010.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αεροπορική τραγωδία αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή στο Ηράκλειο της Κρήτης στην 126 Σμηναρχία Μάχης, όταν ένα C-130 της Αεροπορίας της Σαουδικής Αραβίας που συμμετέχει στην επιχείρηση κατά της Λιβύης, ενώ προσπαθούσε να απογειωθεί δεν κατάφερε να πάρει ύψοςμ και προσέκρουσε σε πυλώνα φωτισμού του αεροδρομίου, τον οποίος "ξύρισε" με το αριστερό του φτερό!
Στην πίστα πετάχθηκαν μεταλλικά κομμάτια του πυλώνα και του αεροσκάφους το οποίο για λίγους πόντος κατάφερε να αποφύγει το σκίσιμο της ατράκτου και βέβαια να πέσει επάνω στον πύργο ελέγχου του αεροδρομίου!
Το περιστατικό έγινε πριν από πέντε ημέρες, αλλά δεν ανακοινώθηκε τίποτα ούτε από την Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας, (ΥΠΑ) ούτε αναφέρθηκε κάτι από την Πολεμική Αεροπορία, προφανώς κατόπιν άνθεων εντολών, ενώ ο πυλώνας ακόμη δεν έχει επισκευαστεί.
Το C-130 προσγειώθηκε εν συνεχεία για να επιθεωρηθεί και αφού διαπιστώθηκε ότι οι βλάβες είναι ήσσονος σημασίας, του δόθηκε άδεια και αναχώρησε την επόμενη ημέρα. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το ενδιαφέρον για την αγορά τριών ελικοπτέρων UH-60M Black Hawk αξίας 235 εκατ. δολαρίων εξέφρασε η κυβέρνηση της Ταϊλάνδης σύμφωνα με την αμερικανική υπηρεσία DSCA.
Το πακέτο της προμήθειας περιλαμβάνει εκτός από τα ελικόπτερα 8 κινητήρες General Electric T700-701D, τηλεπικοινωνιακό υλικό, συστήματα IFF ανταλλακτικά βιβλιογραφία και λογιστική υποστήριξη. Η Αεροπορία της ασιατικής χώρας διαθέτει μόνο 12 Bel 412 και επιδιώκει τη σταδιακή αντικατάσταση των 19 UH-1H που επίσης διαθέτει. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την παράδοση του πρώτου από τα 18 μονοθέσια F-16C Block 52 στην Αεροπορία του Μαρόκο ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει η αμερικανική εταιρείας Lockheed Martin. Το αεροσκάφος έχει ήδη πραγματοποιήσεις τις πτητικές δοκιμές με τα χρώματα της Αεροπορίας του Μαρόκο και διαθέτει τον κωδικό 80001.
Συνολικά 18 μονοθέσια και 6 διθέσια F-16C Block 52 θα παραδοθούν στην βορειοαφρικανική χώρα ενισχύοντας σημαντικά της Αεροπορία της. Παράλληλα με τα αεροσκάφη το Μαρόκο ζήτησε την αγορά βλημάτων αέρος-αέρος AIM-9X της εταιρείας Raytheon αξίας 50 εκατ. δολαρίων καθώς και την απόκτηση βλημάτων αέρος εδάφους AGM-65 Maverick και συλλογών βομβών Paveway II.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ισχυρισμούς που αν αποδειχθούν αληθινοί θα πρέπει να ξεκινήσουν να δουλεύουν υπερωρίες Ειδικά Δικαστήρια και Ναυτοδικεία διατύπωσε στην Επιτροπή Εξοπλισμών της Βουλής ο πρώην επικεφαλής της ΓΔΑΕΕ Ευάγγελος Βασιλάκος, σύμφωνα με τους οποίους η πολιτική ηγεσία του υπουργείου και το Π.Ν. το 2010 παρέλαβαν "σακατεμένο", με σαφώς πιο μειωμένες επιδόσεις από αυτές που ανέφεραν οι προδιαγραφές, το υποβρύχιο Type 214, το S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ.
Δηλαδή το υποβρύχιο S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, πέρα από τα γνωστά προβλήματα που είχε με την κλίση, το λογισμικό του συστήματος ISUS, το περισκόπιο που έμπαζε νερά και το σημαντικότερο όλων την αυξημένη ηχητική υπογραφή του, όταν έγινε προσπάθεια να επιλυθεί το πρόβλημα της κλίσης, υπέστη (;) την μεγαλύτερη ζημιά για την οποία μέχρι την περασμένη εβδομάδα δεν είχε μιλήσει κανείς: Μειώθηκαν οι επιδόσεις, μειώθηκε η εμβέλεια του υποβρυχίου και αυτό σημαίνει ότι μειώθηκαν οι επιδόσεις του σε όλα τα πεδία: Εν καταδύσει και σε ανάδυση, καθώς οι παρεμβάσεις που του έγιναν αύξησαν το βάρος του!
H Λ.ΕΦ.Ε.Δ. Ξάνθης ανακοινώνει την δημιουργία Σχολείου Ανορθόδοξου Πολέμου που θα διεξαχθεί στο χωριό Σταυροχώρι Νομού Ξάνθης, από τις 23 έως τις 25 Σεπτεμβρίου 2011.
Από την αρχή της χρονιάς, η Λ.ΕΦ.Ε.Δ. Ξάνθης, στην προσπάθειά της να αυξήσει την εκπαιδευτική κατάρτιση των μελών της σε αντικείμενα ειδικών δυνάμεων μια προσπάθεια που καταβάλλεται και από την μητροπολιτική Λ.ΕΦ.Ε.Δ. όπως όλοι μας άλλωστε είχαμε την εμπειρία να βιώσουμε και στον φετινό ”Μακεδονομάχο”, έστρεψε τα “εκπαιδευτικά πυρά” της, εκεί που χτυπά η καρδιά των ειδικών δυνάμεων, στο Σχολείο Ανορθόδοξου Πολέμου.
Στην προσπάθεια αυτή, αρωγός μας στάθηκε ο αξιωματικός ε.α. των ειδικών δυνάμεων (τον οποίο όσοι συμμετείχαν στον φετινό «Μακεδονομάχο» είχαν την ευκαιρία να τον γνωρίσουν) ο οποίος με την πολυετή του πείρα από διεθνείς ασκήσεις και σχολεία αλλά και ως εκπαιδευτής των ειδικών δυνάμεων είναι πάντα παρών και μας μεταδίδει την γνώση του!
Το σχολείο λοιπόν οργανώνεται από την Λ.ΕΦ.Ε.Δ. Ξάνθης και οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να εκπαιδευτούν από αξιωματικό ε.α. των ειδικών δυνάμεων.
Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι και τις 31 Αυγούστου. Θα κρατηθεί σειρά προτεραιότητας. (https://sites.google.com/site/lefedxanthi/)
</p><p><strong>Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr</strong></p></span></body>
</html>
Ολοκληρώθηκε σήμερα η διεθνής αεροναυτική συνάντηση στο Fairford στην Βρετανία το Royal International Air Tatoo το οποίο διεξήχθη μεταξύ 16 και 17 Ιουλίου. Η συνάντηση για άλλη μια αφορά περιείχε όλα σχεδόν τα σύγχρονα μαχητικά αεροσκάφη από τις ΗΠΑ, Βρετανία, Γαλλία, Γερμανία
Παρα τα οικονομικά του προβλήματα και στις στρατιές από παράνομους μετανάστες που κατά κύματα εισέρχονται στη χώρα μας λόγω της φτώχιας που επικρατεί στην χώρα τους όπως τουλάχιστον οι ίδιοι λένε, η κυβέρνηση του Πακιστάν προτίθεται να δαπανήσει ακόμα 2,1 δις ευρώ για την αγορά 18 μαχητικών F-16 Block 52+ .
Με τις παραδόσεις των 18 αεροσκαφών F-16 Block 52+ του προγράμματος "Peace Drive I" να έχουν μόλις ολοκληρωθεί η κυβέρνηση του Πακιστάν προτίθεται σύμφωνα με τον Haris Khan στέλεχος του κέντρου ερευνών Pakistan Military Consortium. Εκτός από αυτό το πρόγραμμα η πακιστανική κυβέρνηση έχει ήδη επιλέξει την τουρκική ΤΑΙ για την αναβάθμιση των 35 αεροσκαφών F-16A/B Block 15.
Τα αεροσκάφη αυτά την περίοδο αυτή περνάνε από το πρόγραμμα Falcon STAR το οποίο περιλαμβάνει την δομική τους ανακατασκευή και το πρόγραμμα Mid-Life Update (MLU) το οποίο περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό των ηλεκτρονικών τους και του οπλικού φορτίου που μπορούν να φέρουν. Πρόσφατα δε εγκρίθηκε από την κυβέρνηση των ΗΠΑ, η πώληση στο Πακιστάν έναντι 49 εκατ. δολαρίων 18 ατρακτιδίων ηλεκτρονικού πολέμου AN/ALQ-211 (v)9 (AIDEWS) της εταιρείας ΙΤΤ. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Προχωρά με ικανοποιητικούς ρυθμούς το κοινό πρόγραμμα εκπαίδευσης με της ΠΑ με την ιταλική Αεροπορία όπου υποψήφιοι πιλότοι εκπαιδεύονται τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Ιταλία. Το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2009 βάσει τεχνικής συμφωνίας μεταξύ των δύο μερών όπου πραγματοποιείται ανταλλαγή εκπαιδευόμενων, με τους Έλληνες πιλότους να πηγαίνουν στη βάση Lecce για εκπαίδευση στο
Την Πέμπτη 14 Ιουλίου 2011 πραγματοποιήθηκε η τελετή ορκωμοσίας των νέων Ανθυποσμηναγών της Σχολής Ικάρων, στην Αεροπορική Βάση Δεκέλειας στο Τατόι.Τα ξίφη στους νέους Ανθυποσμηναγούς επέδωσαν η Αυτού Εξοχότητα ο Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Παναγιώτης Μπεγλίτης και ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Βασίλειος Κλόκοζας.
Το Πακιστάν επιμένει πως οι αμερικανικές μυστικές επιχειρήσεις στη χώρα πρέπει να τερματιστούν. Αυτό διεμήνυσε ο επικεφαλής των πακιστανικών μυστικών υπηρεσιών (ISI) αντιστράτηγος Ashmad Shuja Pasha κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τον αρχηγό της CIA Michael Morell στην Washington.
Ο επικεφαλής των πακιστανικών μυστικών υπηρεσιών πραγματοποιεί στις ΗΠΑ έκτακτη επίσκεψη ώστε να διευθετηθούν οι έντονες διαφορές που έχουν προκύψει στις σχέσεις των δύο χωρών ιδιαίτερα μετά την επίθεση και εκτέλεση του Osama Bin Laden σε πακιστανικό έδαφος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
«Βαριά» υπονοούμενα για το σκάνδαλο των υποβρυχίων 214 και τις «ουρές»τους, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες του defencenet.gr άφησε κατά του πρώην υπουργού Εθνικής Άμυνας Ε. Μειμαράκη και του προέδρου του ΛΑΟΣ Γ. Καρατζαφερη, ο πρώην γενικός διευθυντής εξοπλισμών της ΓΔΑΕΕ Ε. Βασιλάκος στη σημερινή του κατάθεση ενώπιον της επιτροπής εξοπλιστικών της Βουλής, η οποία διερευνά την εξέλιξη των συμβάσεων για τα γερμανικά υποβρύχια από το 2002 μέχρι το 2009, καθώς και την υλοποίηση των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.
"Ανακρίβειες διατύπωσε κατ’ επανάληψη και ο κ. Μεϊμαράκης, πιθανόν γιατί όταν διεξάγονταν οι διαπραγματεύσεις το 2006-2009, ο ίδιος ήταν απών κατά τις εξελίξεις, αλλά έδειχνε ενδιαφέρον για τις πληρωμές (σ.σ.: !!!) προς την εταιρεία.
Το γεγονός αυτό πιθανόν να εξηγεί τους λόγους της αντιδικίας των κυρίων Καρατζαφέρη και Μεϊμαράκη και τις αγοραίες εκφράσεις «μπροστάντζας» και «νονός», έστω και αν αυτές οι εκφράσεις χρησιμοποιούνταν από τους εμπόρους όπλων, για να περιγράψουν τους δύο αυτούς πολιτικούς.
Οι δε ερωτήσεις των Βουλευτών του ΛΑΟΣ, στις οποίες κατ’ επανάληψιν αναφέρθηκε ο κ. Μεϊμαράκης είχαν στόχο εμένα προσωπικά και όχι τον κύριο Μεϊμαράκη, όπως ψευδώς ισχυρίζεται. Ο δε χρόνος υποβολής των ερωτήσεων αυτών συνέπιπτε με συγκεκριμένα γεγονότα που λάμβαναν χώρα στις διαπραγματεύσεις.
Θεωρώ, επίσης, υποκριτικό ο κ. Μεϊμαράκης να καθυβρίζει και να εγκαλεί τον κ. Κοραντή, τη στιγμή που ακόμη και σήμερα συνεργάτες του κυρίου Μεϊμαράκη κατέχουν δημόσιες θέσεις στους εξοπλισμούς και με συκοφαντούν ακατάπαυστα".
Ο κ.Βασιλάκος έθεσε ακόμη ζήτημα και για τις πληρωμές που ενέκριναν οι εκάστοτε υπουργοί Άμυνας:
"Σε όλες τις έρευνες που διεξήχθησαν ποτέ δεν έχουν εξετασθεί οι ευθύνες των εκάστοτε Υπουργών Άμυνας για τις πληρωμές που ενέκριναν δια της υπογραφής τους και για τις δύο συμβάσεις. Επισημαίνω ότι οι συμβάσεις των υποβρυχίων δεν είχαν ελεγχθεί ως προς τη νομιμότητά τους από το Ελεγκτικό Συνέδριο και, κατά συνέπεια, κάθε πληρωμή θα έπρεπε να είναι υπό αίρεση. Αυτή η κακή πρακτική, όπως και άλλες, ήταν συνήθεις διαδικασίες στους εξοπλισμούς την περίοδο 1996-2004, επί κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ. Για το λόγο αυτό έχω δηλώσει και παλαιότερα στην Επιτροπή ότι απαιτείται η δημιουργία Εξεταστικής Επιτροπής για όλες τις εξοπλιστικές συμβάσεις".
Διατύπωσε και άλλες θέσεις, όπως ότι "Περί πιθανών δωροδοκιών εκτιμώ ότι η Επιτροπή θα πρέπει να καλέσει, υπό καθεστώς μη δίωξης για προφανείς λόγους, επιχειρηματίες που δραστηριοποιούνται στο χώρο των εξοπλισμών, όπως οι κ.κ. Λιακουνάκος, Μανωλόπουλος, Πλέσσας, Πατεράκης, Χούμπαυλης, Χατζημηνάς, Μπεκατώρος, Κόκκαλης, Μυτιληναίος, Κοπελούζος, Ψυχάρης, Μπόμπολας, Κουρής, Αναστασιάδης, καθώς και στελέχη ξένων εταιρειών, όπως ο κ. Atzpodien.
Εκτιμώ, επίσης, ότι η Επιτροπή θα έπρεπε να καλέσει και δημοσιογράφους του αμυντικού ρεπορτάζ, όπως, μεταξύ άλλων, οι κ.κ. Βερύκιος, Ηλιάδης, Γκουριώτης, Πολλάτος, Τσακίρης, Καρβουνόπουλος, Αλατζάς, για να διερευνήσει το πώς οι δημοσιογράφοι αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι των εμπορικών δημοσίων σχέσεων των ξένων εταιρειών και των Ελλήνων αντιπροσώπων τους".
Σε άλλο σημείο της πολύωρης κατάθεσής του ο πρώην ισχυρός άνδρας της ΓΔΑΕΕ σημείωσε ότι διαπίστωσε παραλείψεις και ενέργειες που δεν προήγαγαν το δημόσιο συμφέρον, από τον Απρίλιο του 2006 έως τον Οκτώβριο του 2010, ενώ έκανε λόγο για «προβληματικά swaps» σε προμήθειες και για συμβόλαια που συντάσσονταν από τις προμηθεύτριες εταιρείες και όχι από τις υπηρεσίες του υπουργείου Άμυνας.Έμφαση δόθηκε τόσο από τον πρόεδρο της Επιτροπής, Ευτύχιο Δαμιανάκη, όσο και από άλλους βουλευτές στο θέμα των αντισταθμιστικών ωφελημάτων.
Στη πολύωρη κατάθεσή του ο πρώην ΓΔΕ Ε.Βασιλάκος είπε πολλά ονόματα. Μεταξύ αυτών αναφέρθηκε στον πρώην Α/ΓΕΝ Γ.Καραμαλίκη, με τον οποίος φαίνεται ότι είχε διαφωνία για την μέθοδο επίλυσης του προβήματος των υποβρυχίων το 2008.
Ο Βασιλάκος κατονομάζει και επιχειρηματίες αλλά και άλλους οι οποίοι σύμφωνα με όσα υποστηρίζει διαβεβαίωναν τους Γερμανούς ,ότι θα μεσολαβήσουν ώστε το ελληνικό δημόσιο να πληρώσει οφειλές εκατομμυρίων ευρώ. Ιδού το απόσπασμα της κατάθεσής του.
"Το Μάιο του 2008 ο τότε Υφυπουργός Άμυνας της Γερμανίας Wolf με προσκάλεσε στη Γερμανία σε μία διαμεσολαβητική προσπάθεια εξεύρεσης λύσης. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης πρότεινα στον κ. Wolf τη λύση των συμβάσεων των υποβρυχίων με τις εταιρείες ΕΝΑΕ/TKMS, την αγορά από το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας των υποβρυχίων και την πώλησή τους στην Ελλάδα μέσω διακρατικής συμφωνίας, φυσικά με το ίδιο συμβατικό τίμημα.Η πρότασή μου αυτή αποσκοπούσε, πρώτον, στη δοκιμασία των υποβρυχίων από το Γερμανικό και το Ελληνικό Ναυτικό και την ομόφωνη απόφασή τους περί των τεχνικών προβλημάτων των υποβρυχίων και δεύτερον, στην εξάλειψη της διαφθοράς από την εξέλιξη των συμβάσεων.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Πότε έγινε αυτό;
ΜΑΡΤΥΣ (Ευάγγελος Βασιλάκος): Το Μάιο του 2008.
Οι συζητήσεις δεν τελεσφόρησαν λόγω επίκλησης από το Γερμανικό Υπουργείο Άμυνας νομικών προβλημάτων, ενώ κατάπληξη μου είχε προκαλέσει η έντονη αντίθεση στη διακρατική συμφωνία του τότε Αρχηγού ΓΕΝ. Ο τότε Αρχηγός ΓΕΝ δεν ήθελε τη διακρατική συμφωνία. Ήθελε να συνεχίσουμε με την εταιρεία.
ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗΣ: Ποιος ήταν;
ΜΑΡΤΥΣ (Ευάγγελος Βασιλάκος): Θα προτιμούσα να μην κατονομάσω. Ο κ. Καραμαλίκης ήταν.Όπως είδατε, δεν φείδομαι ονομάτων, αλλά όταν αφορά αξιωματικούς είναι μια άλλη κατηγορία. Έχει και η σημειολογία τη σημασία της.
Τον Ιούνιο του 2008 έδωσα εντολή στην Επιτροπή Διαπραγματεύσεων της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών να προτείνει στη γερμανική πλευρά την αντικατάσταση των δύο υπό εκσυγχρονισμό υποβρυχίων τύπου 209 με την κατασκευή δύο καινούργιων υποβρυχίων τύπου 209, χωρίς καμία επιπρόσθετη δαπάνη για το Ελληνικό Δημόσιο, πέραν του ήδη υπάρχοντος συμβατικού τιμήματος.
Κατόπιν επίπονων διαπραγματεύσεων, η γερμανική πλευρά απεδέχθη την πρόταση αυτή υπό τον απαράβατο όρο της καταβολής 120 εκατομμυρίων ευρώ από τα ήδη οφειλόμενα ποσά μέχρι την 20η Σεπτεμβρίου του 2008. Το Υπουργείο Άμυνας δεν κατέβαλε αυτή την πληρωμή μέχρι την τεθείσα προθεσμία. Σε κάθε περίπτωση πάντως, αξίζει τιμή, σεβασμός και έπαινος στους αξιωματικούς που διεξήγαγαν τις διαπραγματεύσεις και των δύο συμβάσεων επί των ημερών μου, οι οποίοι έκτοτε είτε αποστρατεύθηκαν είτε «παγώνουν σε θέσεις-ψυγεία», ενώ είναι εν ενεργεία αληθινοί πολεμιστές.
Κατά τη διάρκεια του χειμώνα 2008 η γερμανική εταιρεία TKMS ερχόταν σε επαφή με διάφορα πρόσωπα στην Ελλάδα, μερικά από τα οποία είχαν εμπλοκή και στην υπογραφή των αρχικών συμβάσεων, και τα οποία υπόσχονταν να διαμεσολαβήσουν στο Υπουργείο Άμυνας για την καταβολή του ποσού των 120 εκατομμυρίων ευρώ.
Σε κάποιες, δε, συζητήσεις αξιωματούχοι της γερμανικής εταιρείας είχαν αναφέρει ότι «πηγές» της εταιρείας στην Ελλάδα είχαν υποσχεθεί την καταβολή 108 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιανουάριο του 2009, αν και συμπλήρωναν ότι οι «πηγές» τους δεν είχαν ζητήσει «ανταλλάγματα». Είναι κοινώς γνωστό ότι το χειμώνα του 2008 η γερμανική εταιρεία είχε επαφές στην Ελλάδα με επιχειρηματίες του χώρου των εξοπλισμών, όπως οι κ.κ. Χατζημηνάς, Χάγιας, Ζαχαρίας, Λουκάς. Τέσσερα ονόματα είναι αυτά.
Πιθανόν ως απόρροια αυτής της περιρρέουσας ατμόσφαιρας, τον Ιανουάριο του 2009 και κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων για την οριστικοποίηση της τροποποίησης της σύμβασης του εκσυγχρονισμού των υποβρυχίων τύπου 209 και της παράλληλης διαπραγμάτευσης για εξεύρεση λύσης στη σύμβαση των υποβρυχίων τύπου 214, η γερμανική πλευρά αξίωσε την καταβολή οφειλομένων πληρωμών 400 εκατομμυρίων ευρώ για τα υποβρύχια τύπου 214, χωρίς να δέχεται να υπογράψει την τροποποίηση της σύμβασης για τα υποβρύχια τύπου 209.
Κι ενώ οι διαπραγματεύσεις προχωρούσαν με επίπονο τρόπο, το Μάιο του 2009 η γερμανική πλευρά ανακοίνωσε στην ελληνική πλευρά ότι έχει «πληροφορίες» ότι το ΓΕΝ επιθυμεί την απόκτηση νέου υποβρυχίου τύπου 214 για την αντικατάσταση του υποβρυχίου «Παπανικολής» και για το οποίο είχε ήδη συμφωνηθεί η πώλησή του σε τρίτο κράτος, πλην της Τουρκίας, και η συνεπακόλουθη μείωση του συμβατικού τιμήματος των υποβρυχίων τύπου 214.
Το καλοκαίρι του 2009 το Υπουργείο Άμυνας κατέβαλε ποσό 105 εκατομμυρίων ευρώ στη γερμανική πλευρά, παρά την έγγραφη αντίθεση της Γενικής Διεύθυνσης Εξοπλισμών, έγγραφο το οποίο, σύμφωνα με όσα γνωρίζω, δεν ευρίσκεται στο αρχείο του ΓΕΝ και χαρακτηρίστηκε από τον τότε Υπουργό Άμυνας κ. Μεϊμαράκη ως μη υπάρχον, και τον Σεπτέμβριο του 2009, εν μέσω προεκλογικής περιόδου, η γερμανική εταιρεία κατήγγειλε και τις δύο συμβάσεις των υποβρυχίων".
Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κ. Βασιλάκος χαρακτήρισε εικονικές τις 12 από τις 24 συμφωνίες των αντισταθμιστικών ωφελημάτων, σημειώνοντας ότι οι έλεγχοι ήταν πλημμελείς, ενώ υπήρξαν πιθανές υπερτιμολογήσεις.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Εγκρίθηκε από την ινδική κυβέρνηση η υπογραφή συμβολαίου ύψους 2,4 δισ. δολαρίων, το οποίο για τον εκσυγχρονισμό 51 Mirage 2000 της ινδικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με το περιεχόμενο του συμβολαίου οι γαλλικοί όμιλοι Dassault και Thales θα φέρουν τα αεροσκάφη σε εππίπεδο κοντά στο ελληνικό "-5". Ένα συμβόλιαιο που δίνει μάλλον στο EF-2000 καλές πιθανότητες να κερδίσει τον διαγωνισμό για το MRCA αφού σύκολα θα δοθεί και δεύτερο τόσο μεγάλο συμβόλαιο στους Γάλλους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τα αεροσκάφη EA-18G Growlers που επιχειρούν με την μοίρα ηλεκτρονικής επίθεσης VAQ-132 του Ναυτικού των ΗΠΑ (U.S. Navy) επέστρεψαν στην έδρα τους στη Αεροπορική Βάση Ναυτικού στο Whidbey Island, της Ουάσινγκτον, στις 9 Ιουλίου μετά την ολοκλήρωση οκτάμηνης επιχειρησιακής ανάπτυξης η οποία περιελάμβανε πολεμικές επιχειρήσεις στις περιοχές ευθύνης της Κεντρικής Διοίκησης των ΗΠΑ (CENTCOM) και της Διοίκησης Αφρικής των Η.Π.Α. (AFRICOM).
Ο επικεφαλής των πακιστανικών μυστικών υπηρεσιών (Pakistan Inter-Services Intelligence) αντιστράτηγος Ahmad Shuja Pasha αναχώρησε για τις ΗΠΑ για την πραγματοποίηση έκτακτης συνάντησης αναφορικά με το συντονισμό των υπηρεσιών πληροφοριών των δύο χωρών ανακοίνωσε σήμερα εκπρόσωπος του υπουργείου Αμύνης της χώρας.
Αν και ο εκπρόσωπος δεν ανέφερε λεπτομέρειες για τις επικείμενες συνομιλίες εντούτοις τοπικά μέσα ενημέρωσης στο Πακιστάν αναφέρουν πως επίκεντρο των συναντήσεων θα αποτελέσει η υποβάθμιση των σχέσεων των δύο χωρών κυρίως μετά την επίθεση και τη δολοφονία από αμερικανικές δυνάμεις του αρχηγού της al-Qaeda Osama Bin Laden. Στο ήδη αυτό βεβαρημένο κλίμα ήρθε να προστεθεί και η μείωση της αμερικανικής στρατιωτικής βοήθειας προς το Πακιστάν κίνηση που προήλθε σε ένα βαθμό από τη μείωση των αμερικανών συμβούλων στο Πακιστάν έπειτα από αίτημα του τελευταίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία της Πολωνίας πρόκειται σύντομα να ξεκινήσει την αξιολόγηση ενός τροποποιημένου σε ιπτάμενο τάνκερ αεροσκάφους B 767 της εταιρείας Bedek Aviation. Η Αεροπορία της χώρας επιθυμεί να αγοράσει δύο αεροσκάφη ιπτάμενα τάνκερ για την υποστήριξη των 48 μαχητικών F-16 που αγόρασε πριν από μερικά χρόνια.
Το πρόγραμμα αντικατάστασης του σοβιετικού υλικού της Πολωνίας θα ολοκληρωθεί το 2013 οπότε η Πολωνία θα διαθέτει Ένοπλες Δυνάμεις προσαρμοσμένες στα ΝΑΤΟικά πρότυπα. Το αεροσκάφος που θα αξιολογηθεί είναι ένα μεταχειρισμένο Β767-200ER το οποίο προορίζεται για την Αεροπορία της Κολομβίας. Εκτός από το αμερικανικό αεροσκάφος η Αεροπορία της Πολωνίας θα εξετάσει και την πρόταση της Airbus Military για το ευρωπαϊκό A330.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Ινδονησία έχει συμφωνήσει με τη Νότια Κορέα να χρηματοδοτήσει σε ένα ποσοστό 20-25% το πρόγραμμα νέου μαχητικού, γνωστού με την κωδική ονομασία KF-X για το οποίοέχει δείξει ενδιαφέρον και η Τουρκία..
Το αρχικό κόστος της επένδυσης θα είναι οχτώ δισεκατομμύρια δολάρια με την Ινδονησία να συνεισφέρει τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια περίπου. Το αεροσκάφος θα πρέπει να είναι έτοιμο το 2020 και η Ινδονησία σκοπεύει να προμηθευτεί 50 αεροσκάφη από τα 200 που έχει προγραμματιστεί να κατασκευαστούν.
Αναμένεται να διαπιστωθεί στο πως η συμμετοχή της Ινδονησίας στο πρόγραμμα θα επηρεάσει την πρόθεση της ισραηλινής αμυντικής βιομηχανίας, η οποία διευρύνει συνεχώς τις σχέσεις της με την αντίστοιχη νοτιοκορεατική, να συνεισφέρει υψηλής τεχνολογίας υποσυστήματα, όπως για παράδειγμα ραντάρ AESA.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr