DefenceNet Newsroom

Νέες “καρδιές” για τα ινδικά Jaguar

Δύο νέες "καρδιές", όπως αποκαλούνται στη γλώσσα των πιλότων οι κινητήρες αποκτούν τα ινδικά μαχητικά κρούσης Jaguar, τα οποία στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ήταν υποψήφια για αγορά και από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.  Οι νέοι κινητήρες θα είναι οι F125N της εταιρίας Honeywell και η προμήθεια θα γίνει με τη διαδικασία της διακρατικής προμήθειας, μέσω των προγραμμάτων FMS (Foreign Military Sales). Συνολικά, η πρόθεση – απαίτηση είναι για την προμήθεια 280 κινητήρων, έναντι ενός ποσού που θα φτάσει τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια και θα δώσει στο αεροσκάφος επιχειρησιακή ζωή 10-15 ετών ακόμα.  Τα Jaguar αποκτήθηκαν από τους Ινδούς το 1978 και έχουν αποδειχθεί αρκετά αξιόπιστα. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Παράνομη είσοδος ενός Πακιστανού και ενός Σύριου στο χώρο της 115 ΠΜ

Δεύτερο περιστατικό παράνομης εισόδου ατόμων σε αεροδρόμιο της ΠΑ είχαμε μέσα σε μία εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα μετά το περιστατικό με τους  άγνωστους που εισήλθαν πριν από λίγες ημέρες στην αεροπορική βάση της Τανάγρας στην 114 ΠΜ, σήμερα στις 12.55 δύο αλλοδαποί που είχαν εισέλθει νωρίτερα στο χώρο της 115ης ΠΜ στην Σούδα συνελήφθησαν από τις δυνάμεις ασφαλείας της μονάδος. Πιο συγκεκριμένα ένας Πακιστανός και ένα υπήκοος Συρίας συνελήφθησαν από τους άνδρες της ομάδας άμεσης επέμβασης της 115ης ΠΜ ενώ βρίσκονταν εντός του χώρου της μονάδας πλησίον του χώρου εναπόθεσης άχρηστων μετάλλων. Οι δύο αλλοδαποί παραδόθηκαν στην Αστυνομία για την περεταίρω διερεύνηση αυτής της περίεργης υπόθεσης. Εντύπωση προκαλεί το θράσος των ατόμων αυτών τα οποία εισήλθαν στην αεροπορική βάση η οποία φιλοξενεί τα F-16 Block 52 plus της ΠΑ κατά την διάρκεια της ημέρας. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Νέα εισβολή σε μονάδα της Πολεμικής Αεροπορίας!

Επ΄ αυτοφώρω συνελήφθηκαν δυο αλλοδαποί στην 115 ΠΜ να κλέβουν μέταλλα! Το νέο περιστατικό σε μονάδα της ΠΑ έγινε μέρα μεσημέρι με τους δυο αλλοδαπούς προφανώς αποθρασυνόμενους από την κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά Στρατόπεδα να τολμούν εισβολή περίπου στις 12:55. Ευτυχώς έγιναν αντιληπτοί να έχουν εισβάλει στον χώρο του στρατοπέδου κοντά στο μέρος που γίνεται η απόθεση των άχρηστων μετάλλων από την ΟΜΑΕ και συνελήφθησαν. Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας αναφέρει σχετικά: "Την Κυριακή 26 Ιουνίου 2011 και ώρα 12:55, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν από περίπολο της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης της 115 ΠΜ στο αεροδρόμιο Σούδας, δύο άγνωστοι άνδρες οι οποίοι είχαν παραβιάσει την περίφραξη με σκοπό την είσοδο στη Μονάδα. Οι δύο άγνωστοι, ένας Σύριος και ένας Πακιστανός, συνελήφθησαν άμεσα και παραδόθηκαν στις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές." Τμήμα ειδήσεων defncenet.gr

Η «κατάρριψη» του ARTEMIS-30

Το μαύρο - και άτυχο - διαμάντι της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας, το ARTEMIS-30 της ΕΒΟ, είχε μία τρικυμιώδη πορεία. Παρόλ’ αυτά, έφτασε πολλές φορές κοντά στην επιτυχία και τη δικαίωση χάρη στη φαντασία και την επιμονή των σχεδιαστών του και μόνο η περίεργη, ως ύποπτη, επιμονή άλλων, προϊσταμένων κλιμακίων, το εμπόδισε από το να πετύχει. Αυτές οι ελάχιστα γνωστές προοπτικές θα αναλυθούν εδώ, καθώς αποτελούν τμήμα της Ιστορίας, που κάποιοι προσπαθούν να τελειώσουν, αλλά αυτή συνεχίζει απτόητη.

ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ UAV: Ο γίγαντας αφυπνίζεται

Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, η ανάπτυξη των πρώτων κινεζικών UAV οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους Αμερικανούς. Τη δεκαετία του ’60, πολλά πρώιμα αμερικανικά UAV Ryan Firebee έπεσαν στο έδαφος του Βιετνάμ και της Κίνας, με αποτέλεσμα να αιχμαλωτιστούν, να αναλυθούν από τους Κινέζους επιστήμονες, να αντιγραφούν και στη συνέχεια να εξοπλιστούν με κινεζικής κατασκευής εξοπλισμό παρακολούθησης. Το πρώτο κινεζικό UAV, με την επωνυμία WZ-5, μπήκε σε υπηρεσία στις αρχές του 1980. Από τότε μέχρι σήμερα έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι, με τις δεκάδες κινεζικές εταιρείες να έχουν αναπτύξει πολλά αξιόλογα σχέδια UAV, ενώ συνεχίζουν να παρουσιάζουν διάφορα μοντέλα, τα οποία στο μέλλον θα εξοπλίσουν τον κινεζικό στρατό και θα εισάγουν πολλές καινοτομίες.

Τ-45 Goshawk: Το ναυτικό Hawk σε ρόλο επιχειρησιακής και προκεχωρημένης εκπαίδευσης

To T-45 Goshwak αποτελεί τη ναυτική έκδοση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hawk της British Aerospace, έχοντας αναλάβει την εκπαίδευση των χειριστών του Αμερικανιού Ναυτικού. Το Τ-45TS (Training System) αντικατάστησε τα T-2C Buckeye και TA-4, προσφέροντας, εκτός της πλατφόρμας, ένα ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα με προσομοιωτές πτήσης και δίκτυο εκμάθησης συστημάτων μέσω υπολογιστών.

Η επίδειξη του Α380 στο Le Bourget

Δείτε ένα ξεχωριστό βίντεο που ετοίμασε η Airbus και δείχνει την επίδειξη του νέου αεροσκάφους της Α380 όπως έγινε στο Le Bourget πριν από λίγες ημέρες. Το βίντεο εντάσσεται στη νέα καμπανιά προώθησης του αεροσκάφους που ονομάζεται «I love A380».  " + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" toggleplay="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" setvolume="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" togglemute="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" kplay="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" kpause="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" kseek="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" kseekto="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" setsubtitle="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" captureimage="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" gotochapter="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" nextchapter="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" previouschapter="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" setchapterslist="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }" playsig="function () { return eval(instance.CallFunction("" + __flash__argumentsToXML(arguments,0) + "")); }"> Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

ΕΠΙΒΙΩΣΗ: Οπλισμός ιπταμένων

  Το όπλο που θα χορηγηθεί ως ατομικός οπλισμός θα πρέπει να ικανοποιεί σειρά απαιτήσεων που ανήκουν σε δύο αντικρουόμενες ομάδες χαρακτηριστικών. Η μία θέτει περιορισμούς όγκου και βάρους, προκειμένου να είναι εύκολη η μεταφορά του όπλου στο στενό χώρο των πιλοτηρίων αλλά και να μην δημιουργούνται προβλήματα στην εκτίναξη (με το εκτοξευόμενο κάθισμα) του πιλότου. Επιπλέον περιορισμοί προκύπτουν από το γεγονός ότι ο πιλότος μπορεί (και στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι) να βρίσκεται σε αντίξοο περιβάλλον, τραυματισμένος ή σε κα- ταπληξία (σοκ), επομένως ανίκανος για εξεζητημένο χειρισμό όπλου. Ας μην λησμονείται ότι ο ιπτάμενος ΔΕΝ είναι στρατιώτης Πεζικού, κι ως εκ τούτου περνά ελάχιστο χρόνο συντηρώντας και εκπαιδευόμενος στο όπλο του. Η δεύτερη ομάδα κριτηρίων πηγάζει από το ότι ο πιλότος θα είναι μόνος, σε εχθρική περιοχή και θα αντιμετωπίζει πολύ περισσότερους αντιπάλους οι οποίοι είναι εκπαιδευμένοι στη χρήση πυροβόλων όπλων, στην τακτική αγώνα εδάφους και φέρουν στρατιωτικά τυφέκια, με σημαντικό όγκο και ισχύ πυρός. Ιδανικά, ο καταρριφθείς και διαφεύγων πιλότος πρέπει να διαθέτει ένα όπλο που θα αποκαθιστά την ισορροπία, δηλαδή με μεγαλύτερη ισχύ και όγκο πυρός. Αυτό, παραπέμπει σε οπλοπολυβόλο ή αυτόματο όπλο ακροβολιστή ή ελεύθερου σκοπευτή. Τα συγκεκριμένα όπλα, εκτός από το κόστος (δεν πρέπει να υποτιμάται, αλλά το κόστος ενός πιλότου είναι πολύ μεγαλύτερο και για το λόγο αυτό δαπανώνται τερά- στια ποσά και διακινδυνεύοντας ζωές στην Έρευνα και Διάσωση Μάχης-CSAR: Combat Search & Rescue) έχουν σημα- ντικό όγκο και βάρος και απαιτήσεις συντήρησης και ορθού χειρισμού και ως εκ τούτου αποκλείονται. Από την άλλη μεριά, τα πιστόλια φαίνονται φυσική επιλογή και όντως προτιμώνται στη συντριπτική πλειο- ψηφία των περιπτώσεων ως οπλισμός ιπταμένων. Το προτιμώμενο διαμέτρημα είναι μακράν το 9x19 χιλιοστών καθώς επιτρέπει σημαντική αναχορηγία, είναι εύκολα ελέγξιμο από έναν μέτρια εκπαιδευμένο χρήστη και συνεπώς δίνει καλύτερη ευστοχία, ενώ παρέχει επαρκή διατρητικότητα που αφενός αυξάνει το φάκελο εμπλοκής του όπλου, και αφετέρου αντιμετωπίζει μερικώς το πρόβλημα του βαρέως ιματισμού, και σε μερικές τακτικές αποστάσεις και της προστασίας (θωράκισης) σώματος ενός αντιπάλου. Τα δε πυρομαχικά είναι διαθέσιμα παντού και μπορούν να χορηγούν με ελάχιστο τίμημα, τόσο για ανανέωση του αποθέματος όσο και για εκπαίδευση, ενώ είναι σχετικά εύκολο να βρει εκ των ενόντων περισσότερα ο καταρριφθείς, σε σχέση με κάποιο εξωτικό εξειδικευμένο πυρομαχικό. Οι ανωτέρω λόγοι δεν έχουν επιτρέψει την υιοθέτηση όπλων μεγαλύτερης ισχύος πυρός όπως τα 0,45’ Auto ή και τα 0,40’ S&W, που είναι πολύ αποτελεσματικότερα (τα δεύτερα και εναντίον ελαφρά προστατευμένων στόχων) αλλά η ισχύς τους απαιτεί ιδιαίτερη εξοικείωση στην βολή. Η διαθεσιμότητα πυρομαχικών και το κόστος, από την άλλη μεριά, δεν έχουν επιτρέψει την υιοθέτηση του διαμετρήματος 5,7x28 χιλιοστών, που συνδυάζει εξαιρετική διατρητικότητα, ευκολία χειρισμού με τη μικρή του ανάκρουση και μεγάλη αναχορηγία και βάρος λόγω του μικρού διαμετρήματος Το ενοχλητικό είναι ότι σε περίπτωση που εντοπιστεί ο καταρριφθείς πιλότος, κάτι όλο και πιθανότερο σήμερα με τα νέα μέσα έρευνας και επιτήρησης (π.χ. μεγάλη διάδοση διοπτρών ημέρας- νύχτας, θερμικών οργάνων παρατήρησης, ακουστικών διατάξεων κ.λ.π.), ακόμη και σε αφιλόξενα περιβάλλοντα, είναι επιεικώς αστείο το να προσπαθεί να αναχαιτίσει-πολλώ δε μάλλον εξουδετερώσει- με ένα πιστόλι αντιπάλους οπλισμένους με τυφέκια εφόδου των 7,62x51 χιλιοστών ή των 5,56x45 χιλιοστών που πιθανώς θα φέρουν και θωράκιση σώματος (έστω αλεξίθραυστη) και σχεδόν σίγουρα θα επιβαίνουν σε οχήματα, πιθανόν ελαφρά θωρακισμένα. Σε παλαιότερες εποχές, με την απόκρυψη και διαφυγή σαφώς ευκολότερες αφού ο διώκτης ήταν οι ανθρώπινες αισθήσεις του αντιπάλου ή, στην χειρότερη περίπτωση, ενός σκύλου, τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Ωσαύτως, σε πόλεμο υψηλής έντασης το όλο θέμα αποστολών CSAR ήταν αμφισβητήσιμο. Σήμερα, με τις «ειρηνευτικές επιχειρήσεις» η μη διάσωση επιβιώσαντος πιλότου, στις σπάνιες περιπτώσεις που θα καταρριφθεί από σφεντόνες και λοιπό παρωχημένο οπλισμό των αντιπάλων, είναι καταστροφική για το ηθικό τόσο των ιπταμένων όσο (και αυτό μπορεί να αποδειχθεί πολύ πιο ολέθριο) και της κοινής γνώμης μιας χώρας.  Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ

Η USAF ανακοίνωσε την καθήλωση του συνόλου των F-22

Η USAF ανακοίνωσε την Παρασκευή πως αποφάσισε την καθήλωση όλου του στόλου των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-22 Raptor η οποία είχε επιβληθεί μερικώς στις 3 Μαίου, εξαιτίας προβλημάτων στην ΄παροχή οξυγόνου  και από τότε οι μηχανικοί της USAF σε συνεργασία με τη Lockheed Martin προσπαθούν να ανακαλύψουν που βρίσκεται το πρόβλημα.  Από τον περασμένο Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα αεροσκάφη απαγορευόταν να πετάξουν πάνω από ύψος 7600 μέτρων ενώ από το Μάιο η απαγόρευση πτήσεων ίσχυε για κομμάτι του στόλου. Από εχθές όμως όλος ο στόλος βρίσκεται στο έδαφος και μάλιστα χωρίς καμία πρόβλεψη πότε η απαγόρευση αυτή πρόκειται να αρθεί. «Η ασφάλεια των χειριστών μας είναι πάνω από όλα και πρόκειται να πάρουμε όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα αλλά και το χρόνο ώστε να διεξάγουμε μια ενδελεχή επιθεώρηση των συστημάτων» είπε η εκπρόσωπος της USAF Σμηναγός Jennifer Ferrau. Τα προβλήματα με το σύστημα δημιουργίας και παροχής οξυγόνου OBOGS ξεκίνησαν πέρυσι ύστερα από την συντριβή ενός F-22 στην Αλάσκα αλλά και άλλα περιστατικά υποξαιμίας αναφέρθηκαν από χειριστές με αποτέλεσμα η USAF να αποφασίσει τη σταδιακή καθήλωση των αεροσκαφών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Προμήθεια Small Diameter Bombs από την Π.Α. την επόμενη τριετία

Η ΠΑ εκδήλωσε υψηλό ενδιαφέρον στην αεροπορική έκθεση του Μπουρζέ που ολοκληρώθηκε σήμερα, για την νέα προηγμένη βόμβα GBU-39/40 SDB (Small Diameter Bomb). Οι δύο αντιπροσωπείες της Π.Α. ενημερώθηκαν για το νέο αεροπορικό όπλο που παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς περισσοτέρου οπλικού φορτίου ανά φορέα κάτι που πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την συνολική μεταφερόμενη ισχύ στο πεδίο της μάχης. Το ενδιαφέρον της ΠΑ εστιάζεται στο γεγονός ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να μεταβάλει τόσο το οπλοστάσιό της όσο και τη γενικότερη φιλοσοφία που διεξάγει τις επιχειρήσεις της μέχρι σήμερα. Ένα επιπρόσθετος λόγος είναι πως οι συγκεκριμένου τύπου βόμβες αναμένεται να αποτελέσουν και το οπλικό φορτίο των μελλοντικών UCAV ένας τομέας που ήδη επενδύονται σημαντικά κονδύλια στη χώρα μας στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού nEUROn. Με δεδομένο ότι το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους παίρνει αναβολή διετίας τουλάχιστον, λόγω των οικονομικών προβλημάτων και δεν αναμένεται η εισαγωγή νέου αεροσκάφους πριν από το 2016, η προσοχή της Π.Α. εστιάζεται στην προμήθεια νέων όπλων-πολλαπλασιαστών ισχύος όπως οι SDB. Η Πολεμική Αεροπορία έχει τοποθετήσει σημαντικά κονδύλια στο νέο ΕΜΠΑΕ για πυρομαχικά του είδους και ασφαλής πηγή της ανέφερε στο defencenet.gr ότι "Είναι βέβαιο ότι θα προηγηθεί η προμήθεια των SDB από του Νέου Μαχητικού" Έτσι ή αλλιώς και τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, όπως το F-35 ή 4++ όπως το F/A-18 Silent Hornet, έχουν περιορισμένο εσωτερικό χώρο μεταφοράς όπλων αέρος-εδάφους και κατ'αυτό τον τρόπο οι SDB είναι μονόδρομος. Είναι γεγονός πως υπάρχει πληθώρα επιλογών από αέρος εκτοξευόμενων όπλων που σε πολλές περιπτώσεις επικαλύπτονται. Αυτό το γεγονός επιτρέπει στο σχεδιαστή μιας αποστολής να χρησιμοποιήσει το πλέον κατάλληλο όπλο που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις και το σκοπό της. Ακόμα με την ενσωμάτωση στις απλές βόμβες μεθόδου καθοδήγησης αυξάνεται η ακρίβεια προσβολής, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι απαιτήσεις σε εκρηκτική ύλη, αφού μειώνεται ταυτόχρονα και η πιθανότητα να προσκρούσει η βόμβα σε μεγάλη απόσταση από τον στόχο, οπότε και δεν είναι απαραίτητη η μεγάλη ακτίνα καταστροφής. Επιπλέον, ένα αεροσκάφος, το οποίο φυσικά έχει περιορισμό στο βάρος του οπλικού φορτίου που μπορεί να μεταφέρει, εξοπλισμένο με μεγαλύτερο αριθμό όπλων μικρότερου βάρους αλλά ίδιας καταστροφικής δύναμης, μπορεί να πλήξει μεγαλύτερο αριθμό στόχων σε μία έξοδο μειώνοντας έτσι τον αριθμό των τελευταίων με ανάλογη μείωση στο λειτουργικό ίχνος που προκύπτει από τις πολλαπλές μεταβάσεις στην περιοχή ενδιαφέροντος αλλά και την επανεξυπηρέτησή του. Το μικρό μέγεθος που συνεπάγονται όμως τα παραπάνω έχει κι ένα παράπλευρο όφελος. Με την ανάπτυξη και εισαγωγή σε υπηρεσία αεροσκαφών που παρουσιάζουν μικρό ίχνος σε διάφορους αισθητήρες μαζικά, είναι απαραίτητο τα όπλα που χρησιμοποιούν να μην υποβιβάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά. Είναι λοιπόν απαραίτητη η εσωτερική μεταφορά του οπλισμού. Ο περιορισμένος όγκος όμως των αποθηκών βομβών των αεροσκαφών stealth θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στη μαχητική τους ικανότητα. Έχουμε δει παρόμοιες προσπάθειες στους πυραύλους αέρος-αέρος είτε μέσου είτε μικρού βεληνεκούς. Παράλληλα, οι σχεδιαστές των αεροσκαφών λαμβάνουν υπόψη τους τις διαστάσεις των όπλων επιλογής του χρήστη όταν σχεδιάζουν τις αποθήκες οπλισμού, χωρίς πάντα να μπορούν να παράσχουν την ίδια φονικότητα με ένα συμβατικό αεροσκάφος. Εκτός των αεροσκαφών με μειωμένο ίχνος, το μικρό μέγεθος και κατ’ επέκταση το βάρος είναι κρίσιμοι παράγοντες και για τη χρήση από μη επανδρωμένα αεροχήματα, τα οποία τα τελευταία χρόνια επεκτείνουν το φάσμα των αποστολών που είναι ικανά να αναλάβουν, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα επανδρωμένα από αποστολές που απαιτούν πολύωρη παραμονή στο πεδίο των επιχειρήσεων ή είναι εξαιρετικά επικίνδυνες. Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τα υπό ανάπτυξη προγράμματα μη επανδρωμένων μαχητικών αεροχημάτων, UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle), η απαίτηση μικρού βάρους θα ισχυροποιηθεί περαιτέρω. Διαβάστε ένα σχετικό άρθρο όπως είχε δημοσιευεθεί στο περιοδικό COCKPIT εδώ Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Φτιάχνουν νέο αγωγό καυσίμων στην 115 Π.Μ. στη Σούδα – Διαμαρτυρία του δήμου

Στην αναγκαστική απαλλοτρίωση εκτάσεων 28 στρεμμάτωνστο Ακρωτήρι Χανίων για την κατασκευή νέου αγωγού καυσίμων που θα εξυπηρετεί την 115 Π.Μ. στη Σούδας αλλά και τις αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, προχωρά το υπουργείο Εθνικής Αμυνας. Οι εκτάσεις οι οποίες επιτάσσονται και οι οποίες θα δεσμευτούν προσωρινά για να απαλλοτριωθούν στη συνέχεια είναι τρεις ιδιοκτησίες ιδιωτών, μία ιδιοκτησία της Μονής Γουβερνέτου και 18.776 τ.μ. που σύμφωνα με τον χάρτη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι δημόσιο. Πάντως υπάρχει διαφωνία αν τα 18.776 τ.μ. είναι του δημοσίου καθώς οι τοπικοί φορείς υποσηρίζουν ότι είναι δημοτικής ιδιοκτησίας. Να συζητηθεί αναλυτικά στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα των επιτάξεων των εκτάσεων ζήτησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Χανιά - 21ος αιώνας», πρώην δήμαρχος Χανίων, Κυριάκος Βιρβιδάκης. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Συνάντηση του Α/ΓΕΝ με τον Υπουργό Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ

O Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευσινιώτης ΠΝ συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Πολεμικού Ναυτικού παρά τω Υπουργώ Άμυνας των Η.Π.Α κ. Raymond Edwin Mabus ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.

Πώς θα αναγνωρίσουν στο ΜΤΑ επιπλέον χρόνια

Με απόφαση του Α/ΓΕΑ όσοι μέτοχοι επιθυμούν να αναγνωρίσουν ως χρόνο μετοχικής σχέσης με το Ταμείο τα έτη οποιασδήποτε στρατιωτικής η πολιτικής πραγματικής τους υπηρεσίας θα υποβάλλουν αίτηση με συνημμένη απόφαση του κυρίου ασφαλιστικού φορέα ή βεβαίωση του ΓΕΑ / Β4 όπου η νομοθεσία του ΜΤΑ το επιτρέπει. Για την αναγνώριση θα καταβληθεί εισφορά στο εν ενεργεία προσωπικό με διπλή κράτηση υπέρ μερίσματος επί των μηνιαίων αποδοχών για τόσο χρονικό διάστημα όσο αφορά η αναγνώριση. Για τους απόστρατους επιβάλλεται κράτηση με βάση τις αποδοχές του βαθμού με τον οποίο μισθοδοτηθήκαν κατά την έξοδο τους από την ενεργό υπηρεσία (εφάπαξ ή με τόκο με χρεωστικό ομόλογο διάρκειας ισου χρόνου με τον αναγνωριζόμενο χρόνο). Τις εν λόγω εισφορες θα καταβάλουν υποχρεωτικά οι απόφοιτοι των παραγωγικών σχολών (αφορα οσους αποφοιτούν μετα την 31/3/2011). Παράλληλα καταργείται η απαλλαγή των μετόχων από την επιβολή κρατήσεων υπέρ μερίσματος για την αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής τους θητείας στην ΠΑ. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Διάσωση ιστιοπλόου από την Πολεμική Αεροπορία

  Η Πολεμική Αεροπορία διενήργησε σήμερα το πρωί επιτυχημένη επιχείρηση διάσωσης ιστιοπλόου στο Αιγαίο. Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας αναφέρει σχετικά: Την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011 και ώρα 10:22 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Χίου, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, με σκοπό τη διάσωση Τούρκου υπηκόου, λόγω εισροής υδάτων στο ιστιοφόρο στο οποίο επέβαινε, ενώ αυτό έπλεε μεταξύ Άνδρου και Τήνου. Η αποστολή ολοκληρώθηκε στις 11:09 με τη μεταφορά του διασωθέντος στη Μύκονο. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Ο ΥΠΕΘΑ της Μαλαισίας ανακοίνωσε την συμφωνία για την αγορά 12 ελικοπτέρων EC725

H κυβέρνηση της Μαλαισίας ανακοίνωσε την συμφωνία για την αγορά 12 ελικοπτέρων EC725 για την εκτέλεση αποστολών CSAR. Ο υπουργός Άμυνας της χώρας Ahmad Zahid Hamidi υπέγραψε το έγγραφο αποδοχής της προσφοράς της εταιρείας Eurocopter για την αγορά 12 ελικοπτέρων EC725 τα οποία θα παραδοθούν την περίοδο 2012-2013. Το τελικό συμβόλαιο για την παραγγελία θα υπογραφεί μετά την επιστροφή του πρωθυπουργού  Najib Abdul Razak από το εξωτερικό και την έγκριση της από το κυβερνητικό συμβούλιο. Τα νέα ελικόπτερα θα αντικαταστήσουν τα παλαιά ελικόπτερα S-61 Nuri τα οποία είχαν αγοραστεί το 1968. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Την μετατροπή του C-27J σε αεροσκάφος υποστήριξης ειδικών δυνάμεων ανακοίνωσε η Alenia Aeronautica

Η ιταλική εταιρεία Alenia Aeronautica ξεκίνησε το πρόγραμμα μετατροπής του γνωστού μεταγωγικού C-27J σε αεροσκάφος υποστήριξης ειδικών δυνάμεων. Το πρόγραμμα ονομάστηκε Pretorian και αυτή την περίοδο πραγματοποιείται η τεχνοοικονομική μελέτη για την υλοποίηση του προγράμματος με την αναζήτηση των κατάλληλων υποσυστημάτων όπως οπλικών συστημάτων και αισθητήρων. Ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Giuseppe Giordo δήλωσε ότι η έκδοση του αεροσκάφους για ειδικές δυνάμεις θα μπορεί να χρησιμοποιείται για τυπικές αποστολές καταδρομών με επιπλέον δυνατότητες για εκτέλεση αποστολών υποστήριξης μετά πυρών κατά το πρότυπο των αεροσκαφών gunship. Σκοπός της εταιρείας είναι η δημιουργία μίας ευέλικτης αεροπορικής πλατφόρμας με βασική ιδέα την μη πλήρη ολοκλήρωση των οπλικών συστημάτων στο αεροσκάφος διότι κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σημαντικούς τεχνολογικούς κινδύνους. Όσον αφορά το αεροσκάφος ο Giuseppe Giordo ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του έχει τρείς ακόμα πελάτες από την Αφρική και την Νότια Αμερική με συνολικές εκτιμ.΄γωμενες παραγγελίες για δώδεκα αεροσκάφη. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr      

Παρεδόθη στο ιταλικό Ναυτικό το πρώτο ελικόπτερο NH-90

Παρεδόθη στο ιταλικό Ναυτικό το πρώτο ελικόπτερο NH-90 και το ένατο που παραδίνεται σε ναυτική δύναμη πελάτη του συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρου. Πιο συγκεκριμένα  τέσσερα ελικόπτερα ΝΗ-90 έχουν ήδη παραδοθεί στην Ολλανδία και στην Γαλλία. Αυτή την περίοδο τα ελικόπτερα τα ελικόπτερα πετούν στην διαμόρφωση MOC (Meaningful Operational Capability) γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν αποστολές εκπαίδευσης των πληρωμάτων, έρευνας και διάσωσης και μεταφοράς. Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν τρία ακόμα ελικόπτερα για την Γαλλία και τρία για την Ολλανδία. Η εταιρεία στο τρίτο τετράμηνο του 2011 θα παραδώσει το πρώτο ελικόπτερο της διαμόρφωσης MOC στο Νορβηγικό Ναυτικό με το ελικόπτερο την περίοδο αυτή να πραγματοποιεί τις δοκιμές αποδοχής. Οι εργασίες για την επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής δυνατότητας για το ελικόπτερο θα ολοκληρωθούν πριν από το τέλος του 2011 με τις νέες παραδόσεις ελικοπτέρων αυτής της διαμόρφωσης να ξεκινούν στο δεύτερο τετράμηνο του 2012. Η νέα διαμόρφωση περιλαμβάνει τη δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών ανθυποβρυχιακού αγώνα και αντιπλοικών επιχειρήσεων. Η πλήρης επιχειρησιακή έκδοση του ελικοπτέρου θα παραλάβει το νέο ραντάρ έρευνας, τον νέο υπολογιστή τον Ιανουάριο του 2013. Εκτός από τους υπάρχοντες πελάτες οι παραγγελίες των οποίων εκτελούνται η κατασκευάστρια εταιρεία NHI πρόσφατα έλαβε αίτημα από το ινδικό Ναυτικό για το ινδικό πρόγραμμα αγοράς 55 ελικοπτέρων. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ο Κ. Παπούλιας στη ΔΥΚ – Εντυπωσίασαν τα «βατράχια» του ΠΝ

Επίδειξη των δυνατοτήτων των Ομάδων Ανορθόδοξου Πολέμου    του ΠΝ παρακολούθησε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας επισκεπτόμενος τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Αρχηγείου Στόλου στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά.

Κορυφαίοι πιλότοι μιλούν για τις δυνατότητες του F-35 – Βίντεο

Δοκιμαστές χειριστές της Lockheed Martin, της αμερικανικής Αεροπορίας,  του σώματος των Αμερικανών Πεζοναυτών και της BAE Systems περιγράφουν τις εντυπώσεις τους γύρω από τις δοκιμές που έχουν πραγματοποιήσει με το αεροσκάφος και πόσο έχουν προχωρήσει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του.

Πως ανέλκυσαν το διθέσιο Mirage 2000 στη Σάμο – Βίντεο

Το βίντεο με την ανέλκυση του διθέσιου Mirage 2000BGM που κατέπεσε στην περιοχή της Σάμου στις 9 Ιουνίου παρουσιάζει το defencenet.gr. Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε σε βάθος 80 μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ) υπό το γενικό συντονισμό του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) Υποπτέραρχου (Ι) Φώτιου Κρεβάικα.

Διαβάστε στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ: Άλμα της Πολεμικής Αεροπορίας στο μέλλον!

H οικονομική κρίση φέρνει συγκλονιστικές αλλαγές στον προγραμματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων και αυτό φαίνεται περισσότερο χαρακτηριστικά στο κορυφαίο πρόγραμμα της απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α.: Η αναγκαστική χρονική μετάθεση του προγράμματος απόκτησης ΝΜΑ σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην παραλαβή των τουρκικών F-35, «σπρώχνει» την Αεροπορία να κάνει ένα μεγάλο άλμα γενεών στα μαχητικά αεροσκάφη και στην ανανέωση του στόλου της

Δυναμική παρουσία της ΠΑ στο Bourget – Ενημερώσεις για το ΝΜΑ

Υψηλό ελληνικό ενδιαφέρον είχε το 49ο  αεροναυτικό σαλόνι του Le Bourget που διεξάγεται μεταξύ 20 και 26 Ιουνίου στο Παρίσι. Χαρακτηριστικό του υψηλού ελληνικού ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι η ελληνική παρουσία αποτελείτο πρακτικά από τρεις αντιπροσωπείες. Πιο συγκεκριμένα στο Παρίσι βρέθηκε αντιπροσωπεία της ΓΔΑΕΕ με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών Δημήτριο Γεωργιόπουλο, αντιπροσωπεία της ΠΑ με επικεφαλής τον Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχο (Ι) Βασίλειο Κλόκοζα αλλά και ακόμη δύο αντιπροσωπείες της ΠΑ από το Α1 γραφείο και το ΑΤΑ. Παρών επίσης

Το ΠΝ σώζει δυο ηλικιωμένους από πυρκαγιά

Σωτήρια αποδείχτηκε η περιπολία του ΠΠ Αντωνίου στην Ψεριμο. Το πλήρωμα αντιλήφθηκε πυρκαγιά στο νησί σε σπίτι που έμενε ζευγάρι ηλικιωμένων. Μετά από άδεια από το ΓΕΝ έδεσε και το πλήρωμα σχηματίζοντας ανθρώπινη αλυσίδα από την θάλασσα μέχρι το σπίτι βοήθησε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Λύση ανάγκης για τα ΑΦΝΣ του Πολεμικού Ναυτικού

Σε λύση για το πρόγραμμα απόκτησης Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) κατέληξε το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες οριστικοποιείται εντός των ημερών και δεδομένων των γνωστών οικονομικών προβλημάτων αλλά και της επείγουσας επιχειρησιακής ανάγκης του ΠΝ για αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας η λύση εφαρμογής προγράμματος SLEP σε δύο από τα αεροσκάφη  P3B Orion που διαθέτει το ΠΝ έναντι χαμηλού κόστους.  Όπως έγινε γνωστό το κόστος εφαρμογής του προγράμματος για κάθε αεροσκάφος θα φτάσει τα 2 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί από καναδική εταιρεία η οποία εξειδικεύεται σε αυτού του είδους τις εργασίες κατά πάσα πιθανότητα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Ελλάδα. Οι εργασίες στο κάθε αεροσκάφος θα ξεκινήσουν άμεσα και θα διαρκέσουν 12-18 μήνες ενώ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος τα αεροσκάφη θα διαθέτουν τρία χρόνια επιπλέον επιχειρησιακής ζωής.        Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

730 εκ. € από την Τουρκία για ΑΑ για να “κλειδώσει” την ΠΑ έξω από το Αιγαίο

Ένα από τα σημαντικότερα συμβόλαια ανάπτυξης οπλικών συστημάτων υπέγραψε η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) της Τουρκίας με τις κρατικές εγχώριες εταιρείες Aselsan και Roketsan. Τα τρία νέα συμβόλαια συνολικής αξίας 610 εκατ. ευρώ αφορούν την ανάπτυξη τριών πυραυλικών συστημάτων τα οποία προορίζεται να αναβαθμίσουν την αντιαεροπορική άμυνα της Τουρκίας.

O Πρόεδρος της Δημοκρατίας στα «βατράχια»

  Αύριο το μεσημέρι στις 13.30 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα επισκεφτεί την ΔΥΚ μαζί με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Π. Μπεγλίτη και τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο Ελευσινιώτη ΠΝ. Σίγουρα η επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στέλνει πολλαπλά μηνύματα στους γείτονες ενώ κατά την διάρκεια της παραμονής του στην ΔΥΚ θα παρακολουθήσει και επίδειξη από στελέχη της ΔΥΚ. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Φωτογραφικά στιγμιότυπα από την άσκηση της 50ης Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «ΑΨΟΣ»

Από 06 έως 10 Ιουνίου 2011 διεξήχθη 6ήμερο Επιχειρησιακής Εκπαιδεύσεως από την 50 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «ΑΨΟΣ» με πλήρη τακτική συγκρότηση. Επιστέγασμα της παραπάνω εκπαιδεύσεως κατά την τελική φάση, ήταν η διεξαγωγή άσκησης Συγκροτήματος Μηχανοκίνητου Λόχου Πεζικού κατά την Άμυνα, με ενεργητική άμυνα και εκτέλεση αντεπιθέσεων, υποστήριξη πυρών πυροβολικού - όλμων (με συμμετοχή επιστράτων) και περίσφιξη - εξάλειψη εχθρικού αεροπρογεφυρώματος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Οι πρώτες γνήσιες φωτογραφίες από την ανέλκυση του Mirage – Ανανέωση

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ανέλκυση του διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους Mirage 20000BGM το οποίο είχε καταπέσει στην θαλάσσια περιοχή στο Νοτιοδυτικό άκρο της Σάμου στις 9 Ιουνίου.Το αεροσκάφος ανελκύθηκε από βάθος εβδομήντα πέντε μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ).

Ανέλκυσαν το Mirage 2000 από την Σάμο

  Ομάδα δυτών της Πολεμικής Αεροπορίας ανέλκυσε από βάθος περίπου 80 μέτρων το Mirage 2000 της 114ΠΜ/332Μ που εγκαταλείφθηκε την Πέμπτη 9 Ιουνίου όταν διαπιστώθηκε απώλεια ώσης στον κίνητρα του. Η ανέλκυση του αεροσκάφους αναμένεται να βοηθήσει την επιτροπή που διερευνά το ατύχημα στην σύνταξη του πορίσματος της. Το αεροσκάφος πάντως σύμφωνα με αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας είναι μη επαναχρησιμοποιούμενο καθώς η ελάχιστη παραμονή στο θαλασσινό νερό καταστρέφει όλα τα συστήματα του. Σημειώνεται ότι φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δεν αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο αεροσκάφος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Άσκηση αερομεταφοράς για τα ΝΗ90 του φινλανδικού Στρατού

Η πολλαπλών ρόλων ικανότητά του ελικοπτέρου NH90 να υποστηρίξει μεγάλες μετακινήσεις στρατευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις επιδείχτηκε κατά την διάρκεια άσκησης των φιλανδικών ενόπλων δυνάμεων που πραγματοποιήθηκε αυτό το μήνα και κατά την οποία 157 στρατιώτες μεταφέρθηκαν σε απόσταση 320 χιλιομέτρων.  .

Στο Μπουρζέ ο Β.Πούτιν

Την Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού στο αεροδρόμιο Μπουρζέ στο Παρίσι, στην οποία η Ρωσία παρουσιάζει το επιβατικό μεσαίων αποστάσεων Sukhoi Superjet 100 και το αμφίβιο πυροσβεστικό/ειδικών αποστολών αεροσκάφος Be-200, τα μαχητικά Su-35, MiG-35 και εκατοντάδες ακόμα προϊόντα της ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, επισκέπτεται ο Ρώσος πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν. Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας για τα 2+2  LPD Mistral ανάμεσα στη Ρωσία και τη Γαλλία, ο Βλαντίμιρ Πούτιν πραγματοποιεί μονοήμερη επίσκεψη στη Γαλλία, όπου εκτός των άλλων θα έχει επαφές με το γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί και τον πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν.Ο Πούτιν έφθασε αργά χθες το βράδυ στη Γαλλία και επρόκειτο να παρευρεθεί, μαζί με το γάλλο πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν, στην τελετή αποκαλυπτηρίων ενός μνημείου στο Παρίσι για τους ρώσους στρατιώτες οι οποίοι συμμετείχαν σε μάχες στη Γαλλία στην διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Αργότερα εντός της ημέρας, πρόκειται να έχει συνάντηση με τον πρόεδρο Σαρκοζί. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Μάχη με οπλοφόρους δίπλα από τα Mirage 2000 στην Τανάγρα

Δύο άγνωστοι οπλοφόροι κατάφεραν και διείσδυσαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και κατευθύνθηκαν προς τα σέλτερ όπου βρίσκονται τα Mirage 2000 της 332Μ, όταν έγιναν αντιληπτοί από περίπολο της Μονάδας Φύλαξης Αεροδρομίου η οποία προσπάθησε να τους ακινητοποιήσει, αλλά μάταια: Οι δύο άγνωστοι πυροβόλησαν 4-5 φορές προς την κατεύθυνση της περιπόλου και κατάφεραν να διαφύγουν. Η είσοδός τους έγινε στην βορειοδυτική πλευρά και αφού είχαν έρθει νωρίτερα πάλι σε "θερμή επαφή" με την αστυνομία: Τους είχαν εντοπίσει κοντά στο αεροδρόμιο, επιχείρησαν να τους σταματήσει να τους ελέγξει και αυτοί απάντησαν πάλι με βροχή πυροβολισμών και προς τους αστυνομικούς.  Μέσα στο αεροδρόμιο καραδιωκόμενοι από την περίπολο, αλλά πυροβολώντας εναντίον των ανδρών της περιπόλου (η οποία δεν ανταπέδωσε τα πυρά...) εξήλθε νοτιοδυτικά του αεροδρομίου. Το περιστατικό είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικό δεδομένου ότι επρόκειτο περί δραστών οι οποίοι έδειξαν ότι ήταν αποφασισμένοι να μην πιαστούν ζωντανοί ενώ κάθε φορά που ένιωθαν ότι τους πλησίαζαν απαντούσαν με βροχή πυροβολισμών. Σημειώνεται ότι δεν βρέθηκε ούτε ένας κάλυκας μέχρι τώρα! Στην βάση έσπευσε εν συνεχεία  μεγάλη αστυνομική δύναμη και εισαγγελέας, αλλά και κλιμάκιο της 31 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων, που προέβη σε έρευνες στο χώρο. Ιδού και η επίσημη ανακοίνωση της Αεροπορίας: "Την Τρίτη 21 Ιουνίου 2011 και ώρα 01:50 περίπου, εντοπίστηκαν από περίπολο δύο άγνωστα άτομα να κινούνται σε χώρο εντός της 114 Πτέρυγας Μάχης στο αεροδρόμιο Τανάγρας.Οι δύο άγνωστοι με τον εντοπισμό τους τράπηκαν σε φυγή, ενώ πυροβόλησαν για εκφοβισμό πέντε με έξι φορές.  Στις έρευνες για τη σύλληψή τους εκτός από τα όργανα Ασφαλείας του αεροδρομίου συμμετείχαν και δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας.  Μέχρις στιγμής τα δύο άτομα διαφεύγουν την σύλληψη. Οι έρευνες συνεχίζονται". Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Παρίσι-Τόκιο όσο Αθήνα-Πύργος!

Η EADS παρουσίασε το νέο αεροσκάφος – πύραυλο που θα μπορεί να καλύπτει την απόσταση Παρίσι – Τόκυο σε 2,5 ώρες. Το αεροσκάφος ονομάζεται «Υπερηχητική Μεταφορά Μηδενικών Εκπομπών» (ZEHST – Zero Emission Hypersonic Transportation) και υπολογίζεται ότι θα είναι πλήρως αξιοποιήσιμο μέχρι το 2050. Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της εταιρείας, το αεροσκάφος θα έχει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, θα μεταφέρει 50 έως 100 επιβάτες και θα χρησιμοποιεί για την απογείωση του κινητήρες που θα έχουν ως καύσιμο τη βιομάζα. Όταν θα φτάνει σε μεγαλύτερο ύψος, θα τίθενται σε λειτουργία οι πυραυλοκινητήρες του. Οι τελευταίοι θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο και το οξυγόνο, με το κατάλοιπο της καύσης να είναι το νερό. Έτσι το αεροσκάφος θα φτάνει σε υψόμετρο 32.000 μέτρων (96.000 ποδών), δηλαδή στη στρατόσφαιρα, έναντι των 10 χλμ (35.000 ποδών) περίπου που φτάνουν τα σημερινά αεροσκάφη. Για την προσγείωση θα ακολουθείται η αντίστροφη διαδικασία, που θα είναι το σβήσιμο των πυραυλοκινητήρων και η έναρξη καθόδου προς τη Γη, για να τεθούν σε λειτουργία αργότερα οι κινητήρες βιομάζας. Στο πρόγραμμα θα συμμετέχει και η Ιαπωνία, χρησιμοποιώντας ήδη υπάρχουσα τεχνολογία για την ανάπτυξη του πρωτότυπου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2020 περίπου. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

AEJPT και αεροπορική εκπαίδευση: Ο Α/ΓΕΑ σε συνάντηση για το κοινό ευρωπαϊκό εκπαιδευτικό

Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Βασίλειος Κλόκοζας, συμμετείχε στη σύσκεψη Αρχηγών Πολεμικών Αεροποριών (Air Chief’s Conference) και στη σύσκεψη του προγράμματος συνεργασίας Advanced European Jet Pilot Training (AEJPT) που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι την Κυριακή 19 και την Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011. Το πρόγραμμα AEJPT αφορά μια κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια για την δημιουργία ενός συστήματος εκπαίδευσης που θα ικανοποιεί τα ΝΑΤΟϊκα στάνταρτ και θα αφορά πρώτιστα το προκεχωρημένο και επιχειρησιακό στάδιο εκπαίδευσης. Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως για το AEJPT είναι η επιλογή μιας πλατφόρμας ενός κοινού εκπαιδευτικού αεροσκάφους μια επιλογή η οποία ακόμη βρίσκεται σε μετέωρη κατάσταση. Στο AEJPT μετέχουν εκτός της Ελλάδας, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Σουηδία, ενώ ως παρατηρητές συμμετέχουν η Ολλανδία, Γερμανία και Ελβετία. Σε ότι αφορά τις δυνατότητες της ελληνικής συμμετοχής αυτές προδιαγράφονται ως ιδιαίτερα αισιόδοξες εξαιτίας των αναβαθμισμένων εγκαταστάσεων που υπάρχουν στην 120ΠΜ. Αυτές αφορούν μεν το αρχικό και βασικό στάδιο εκπαίδευσης αλλά η δυνατότητα τόσο των αεροσκαφών T-6 Texan II όσο και των λοιπών κτιριακών και εγκαταστάσεων προσομοίωσης το έχουν αναδείξει ως ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα της Ευρώπης. Ήδη στο κέντρο εκπαίδευσης T-6 εκπαιδεύονται Ιταλοί χειριστές. Συνολικά έχουν αποφοιτήσει 12 Ιταλοί ως ανθυποσμηναγοί  ενώ μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται να αποφοιτήσουν ακόμη 7. Αντίστοιχα Έλληνες ανθυποσμηναγοί, τέσσερις στον αριθμό εκπαιδεύονται στην Ιταλία στα αεροσκάφη ΜΒ-339CD και μέχρι στιγμής έχουν αποφοιτήσει 8 συνολικά έλληνες χείριστες από το ιταλικό σχολείο. Στην Καλαμάτα και πιο συγκεκριμένα στην 364 ΜΕΑ βρίσκονται και τέσσερις Ιταλοί εκπαιδευτές οι οποίοι εκπαιδεύουν αντίστοιχα τόσο Έλληνες όσο και Ιταλούς χείριστες, ενώ στην Ιταλία βρίσκονται 3 Έλληνες εκπαιδευτές. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Eκτεταμένη διάβρωση στο πρώτο καταμαράν LCS

Διάβρωση και μάλιστα εκτεταμένη εμφανίστηκε στο νεοναυπηγηθέν Σκάφος Παράκτιων Επιχειρήσεων (LCS: Littoral Combat Ship) USS Independence  του αμερικανικού Ναυτικού που ναυπηγήιθηκε από κοινού από την εταιρεία Austal και τηςν General Dynamics.  Η διάβρωση εμφανίστηκε στο τμήμα του σκάφους κοντά στον μηχανισμό πρόωσης του USS Independence της Austal (αυστραλιανή εταιρία) η οποία συνεργάζεται με την αμερικανική General Dynamics. Σε γραπτή απάντηση του αμερικανικού Ναυτικού προς επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου που ζήτησε να πληροφορηθεί τα καθέκαστα, αναφέρεται ότι για την επιδιόρθωση του προβλήματος θα απαιτηθεί η μετακίνηση του πλοίου στο ναυπηγείο και αφαίρεση σημαντικού τμήματος του συστήματος πρόωσης. To USS Independence καθελκύστηκε μόλις τον Ιανουάριο του 2010 και η κατασκευή του είναι από αλουμίνιο. Τοπρόγραμμα των LCS, αφορά 55 σκάφη συνολικά, το 17% των 313 σκαφών που προβλέπει να αποτελούν τον μελλοντικό στόλο στον σχεδιασμό του αμερικανικού Ναυτικού, το 50% του "Ναυτικού των 600 σκαφών" της εποχής του "ψυχρού πολέμου". Τον περασμένο Φεβρουάριο, το USS Freedom της Lockheed Martin (η άλλη εταιρία που κατασκευάζει LCS) παρουσίασε μεγάλη ρωγμή στο σκάφος, η οποία όμως αποδόθηκε σε ναυπηγικό, όχι σχεδιαστικό σφάλμα. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

Δεν συμμετέχει στις επιδείξεις του Μπουρζέ το Α400Μ λόγω τεχνικών προβλημάτων

Προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων των κινητήρων του Α400Μ εμπόδισαν την κατασκευάστρια εταιρεία να στείλει το νέο μεταγωγικό και να πραγματοποιήσει αεροπορική επίδειξη στην έκθεση αεροπορικού και στρατιωτικού υλικού στο αεροδρόμιο του Μπουρζέ στο Παρίσι.   Αν και το πρόβλημα που εντοπίστηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων του κινητήρα Europrop International TP400-D6 δεν ήταν σοβαρό η εταιρεία που κατασκευάζει το αεροσκάφος προτίμησε να μην το στείλει στην έκθεση και να διακόψει το πρόγραμμα δοκιμών του. Υπενθυμίζεται ότι το Α400Μ πραγματοποίησε την πρώτη του αεροπορική επίδειξη το 2010 στην αεροπορική έκθεση ILA στο Βερολίνο ενώ ακολούθησε το Farnborough. Αυτή θα ήταν η πρώτη παρουσίαση επίδειξη του αεροσκάφους στο Παρίσι με την γαλλική Αεροπορία να αναμένει την παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους τον Μάρτιο του 2013. Συνολικά υπολογίζονται να κατασκευαστούν 800 αεροσκάφη βαρέων μεταφορών τα επόμενα 30 χρόνια με την Airbus Military να υπολογίζει να λάβει σημαντικό μερίδιο αυτής της αγοράς δεδομένων των 174 παραγγελιών που ήδη έχει στο βιβλίο παραγγελιών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr      

Συμβόλαιο για την πώληση 75 αεροσκαφών PC-7 στην Ινδία πρόκειται να υπογράψει η Pilatus Aircraft

Η ελβετική εταιρεία Pilatus Aircraft πρόκειται να υπογράψει συμβόλαιο για την εξαγωγή 75 εκπαιδευτικών αεροσκαφών PC-7 στην Ινδία έναντι τιμήματος 1 δις δολαρίων σύμφωνα με την ελβετική εφημερίδα Le Temps.  Όπως αναφέρει η εφημερίδα αν τελικά η συμφωνία προχωρήσει στην τελική υπογραφή θα αποτελεί το μεγαλύτερο εξαγωγικό συμβόλαιο της ελβετικής εταιρείας στην ιστορία της. Εκτιμάται ότι το συμβόλαιο θα μπορούσε να επεκταθεί στο μέλλον με το συνολικό αριθμό των προς εξαγωγή αεροσκαφών να φτάνει τα διακόσια. Η εταιρεία πάντως δεν έχει μέχρι στιγμής κάνει κάποια ανακοίνωση παρά το γεγονός ότι κατέθεσε την πρόταση της στο σχετικό διαγωνισμό της ινδικής Αεροπορία πριν από δύο χρόνια. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Κυβερνοεπίθεση στη CIA

Κυβερνοεπίθεση δέχτηκε και η σελίδα της CIA, στις ΗΠΑ. Όπως ανέφεραν στελέχη της υπηρεσίας, η επίθεση έγινε από τη γνωστή ομάδα Lulz Security και κοινοποιήθηκε με μήνυμά της στο twitter. Πάντως, η σελίδα της CIA μπορεί να έπεσε και από το ότι η επισκεψιμότητα θα αυξήθηκε κατακόρυφα προκειμένου να δουν την ιστοσελίδα, όπως συνέβη πρόσφατα και με το defencenet.gr με την παγκόσμια αποκλειστικότητα των πλαστών φωτογραφιών του Οσάμα Μπιν Λάντεν. Διευκρινίστηκε ότι η ιστοσελίδα δεν περιέχει απόρρητα στοιχεία, οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος διαρροών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Περιορίζονται οι δυνατότητες του ΝΑΤΟ για την επιτήρηση του εδάφους από εναέριες πλατφόρμες

Το ΝΑΤΟ θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα στο άμεσο μέλλον μετά την απόσυρση των βρετανικών αεροσκαφών επιτήρησης εδάφους ASTOR το 2013. Αναφερόμενος στο υπό ανάπτυξη πρόγραμμα επιτήρησης εδάφους από εναέριες πλατφόρμες Alliance Ground Surveillance (AGS) το οποίο πρόκειται να ολοκληρωθεί το 20125 με την ένταξη σε υπηρεσία των πρώτων συστημάτων, ο Σμήναρχος Matt Anderer της Αεροπορίας των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι δυνατότητες των συμμαχικών χωρών του ΝΑΤΟ σε αυτό τον τομέα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα. Όπως ανέφερε ο Σμήναρχος αυτή τη στιγμή μόνο δύο χώρες του ΝΑΤΟ διαθέτουν δυνατότητες επιτήρησης εδάφους από εναέριες πλατφόρμες, η Βρετανία και οι ΗΠΑ. Δυστυχώς όμως η Βρετανία απέσυρε τα αεροσκάφη Nimrod MRA4 και σύντομα πρόκειται να αποσύρει και τα αεροσκάφη Sentinel R Mk I ASTOR. Αυτή τη στιγμή τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούνται στο Αφγανιστάν και στην Λιβύη. Η Βρετανία σχεδιάζει να αποσύρει τα προσφάτως παραληφθέντα Sentinel R Mk I ASTOR το 2013 αφήνοντας ένα μεγάλο κενό σε αυτό τον τομέα. Το κενό αυτό πρόκειται να καλυφτεί από το πρόγραμμα ΝΑΤΟ AGS το οποίο χρηματοδοτείται από 14 χώρες μέλη του ΝΑΤΟ και το οποίο περιλαμβάνει την απόκτηση έξι αεροχημάτων Block 40 RQ-4 Global Hawk UAV, δύο μεταφερόμενων σταθμών και έξι αυτοκινούμενων σταθμών ελέγχου. Το νέο σύστημα θα είναι διασυνδεδεμένο με το σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης του ΝΑΤΟ ενώ το συμβόλαιο για την ενεργοποίηση του συστήματος θα υπογραφεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η πρώτη μονάδα θα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμη τον Μάρτιο του 2013 και η έδρα του θα είναι η βάση Sigonella στην Ιταλία. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Πίστωση προγραμμάτων Αντισταθμιστικών Ωφελημάτων της ΠΑ από τη ΓΔΑΕΕ

Σε εφαρμογή των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα εκ των προμηθειών αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Δημήτριος Γεωργιόπουλος έκανε αποδεκτή την εισήγηση της Υπηρεσίας και ενέκρινε την παροχή πίστωσης, συνολικού ύψους 9.000.000 ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Νο24 (Παροχή Ανταλλακτικών και Υπηρεσιών για το Ραντάρ Αεράμυνας SUPER GIRAFFE(SUGI) της ERICSSON στην ΠΑ) της σύμβασης ΑΩ 17/99 με την εταιρεία “SAAB MICROWAVE SYSTEMS AB”, που απορρέει από την προμήθεια του Συστήματος ΑΣΕΠΕ ERIEYE/EMB145H και συναφών προϊόντων/υπηρεσιών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ολοκλήρωση εκπαίδευσης της 82ης σειράς Ιπταμένων

Την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Διασπορά της Καλαμάτας, η τελετή πέρατος της πτητικής εκπαίδευσης των Ανθυποσμηναγών της 82ης Σειράς Ιπταμένων παρουσία του Διοικητού της Διοίκησης  Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ) Υποπτέραρχου (Ι) Αντώνιου Πιέρρου.

Αεροδιακομιδή βαριά άρρωστου αγοριού από την ΠΑ στο Λονδίνο

Αεροδιακομιδή αγοριού 11 μηνών με τετραπληγία καρδιάς πραγματοποίησε η ΠΑ με αεροσκάφος C-27 από την 112 ΠΜ στο Λονδίνο.  Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο Χίθροου στις 15.20. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ξεκίνησε το πρόγραμμα προμήθειας νέων ελικοπτέρων του ινδικού Ναυτικού

Ένας ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς αγοράς ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού αγώνα ξεκίνησε σήμερα στην Ινδία με την έκδοση αιτήματος κατάθεσης πληροφοριών για τα προτεινόμενα ελικόπτερα που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην διαδικασία. Το πρόγραμμα αφορά την αντικατάσταση και των 42 ελικοπτέρων Westland Sea King που διαθέτει το ινδικό Ναυτικό. Το ινδικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την αγορά ελικοπτέρων βάρους από 9-12,5 τόνους, με προσδοκώμενη επιχειρησιακή ζωή 30 έτη, και με τη δυνατότητα αύξησης του βάρους του ελικοπτέρου κατά 10%  χωρίς να επιβαρυνθούν οι δυνατότητες του. Τα νέα ελικόπτερα θα πρέπει να μπορούν να εκτελέσουν ανθυποβρυχιακές αποστολές, αποστολές κατά πλοίων επιφανείας και αποστολές ειδικών επιχειρήσεων. Δευτερεύοντος τα ελικόπτερα θα πρέπει να μπορούν να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης μεταφοράς φορτίου, μεταφοράς τραυματιών, και συλλογής πληροφοριών με ηλεκτρονικά μέσα. Τα ελικόπτερα θα πρέπει να επιχειρούν και από πλοία της κλάσης Godavari εκτοπίσματος 3850 τόνων και θα πρέπει να μπορούν να φιλοξενηθούν σε υπόστεγο με μήκος 15,5 μέτρα πλάτος 5,5 μέτρα και ύψος 5,3 μέτρα. Τα ελικόπτερα που να αγοραστούν θα είναι βασικά δύο εκδόσεων, ανθυποβρυχιακού/αντιπλοικού αγώνα και ειδικών επιχειρήσεων Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Το υψηλό κόστος συντήρησης των Typhoon οδηγεί την RAF σε κανιβαλισμό των αεροσκαφών που διαθέτει

Το εξαιρετικά υψηλό κόστος συντήρησης των Typhoon οδηγεί την Βασιλική Αεροπορία σε κανιβαλισμό των αεροσκαφών που διαθέτει όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Daily Mail προκειμένου να καταστούν επιχειρησιακά τα οκτώ αεροσκάφη που επιχειρούν αυτή την περίοδο στην Λιβύη. Το συνολικό κόστος των τριών αεροσκαφών που έχουν ήδη κανιβαλιστεί φτάνει τα 427 εκατ. ευρώ. Οι πρόσφατες περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση συνεργασίας, σε συνδυασμό με την εμπλοκή της Βρετανίας σε δύο πολέμους, έχουν πραγματικά φέρει τη Βασιλική Αεροπορία στα όρια της. Επιπλέον όταν αγοράστηκαν τα μαχητικά Typhoon πριν από μερικά χρόνια δεν αγοράστηκε επαρκής ποσότητα ανταλλακτικών με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αυτή η πραγματικά απίστευτη κατάσταση. Όπως επισημαίνει ο Πλωτάρχης Nigel ‘Sharkey’ Ward ο οποίος υπήρξε πιλότος στα αεροσκάφη Harrier και είχε παρασημοφορηθεί για τη συμμετοχή του στο πόλεμο των Φώκλαντς τα μαχητικά Typhoon είναι πολύ ακριβά και δεν είναι κατάλληλα για να επιχειρούν εκτός του εναερίου χώρου της Βρετανίας. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «το Typhoon έχει καταστεί ουσιαστικά μία πολύ ακριβή ιερή αγελάδα για την RAF». Σύμφωνα με υπουργείο Άμυνας εκτιμάται ότι το πρόβλημα της έλλειψης ανταλλακτικών θα συνεχιστεί μέχρι το 2015. Πάντως όπως ανέφερε ο εν αποστρατεία πρώην Αρχηγός της Αεροπορίας Andrew Lambert δεν είναι ασυνήθιστη η πρακτική του κανιβαλισμού για την αποκόμιση ανταλλακτικών. Φυσικά όπως συμπλήρωσε ο Πτέραρχος η πρακτική αυτή δεν είναι επιθυμητή αλλά όταν δεν υπάρχουν χρήματα στον προϋπολογισμό για την αγορά ανταλλακτικών ο κανιβαλισμός είναι μία λύση. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr 

Ρωσική «αεραπόβαση» στο φετινό Le Bourget

Σημαντικά μεγάλη αναμένεται να είναι η ρωσική συμμετοχή στο φετινό 49ο  αεροπορικό σαλόνι του Le Bourget που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 20 και 26 Ιουνίου στο Παρίσι. Πιο συγκεκριμένα από ρωσικής πλευρά πρόκειται να λάβουν μέρος 59 εταιρείες και τουλάχιστον 140(!) αεροσκάφη και ελικόπτερα –τόσο πολιτικά όσο και στρατιωτικά- είτε σε στατικές είτε σε πτητικές επιδείξεις και μεταξύ αυτών πρόκειται να είναι το αμφίβιο πυροσβεστικό Be-200 αλλά και το νέο πολιτικό αεροσκάφος της  Sukhoi Superjet 100 Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr