Εντός του 2011 προβλέπεται να τεθεί εκτός απροόπτου η τουρκική παραγγελία για τα πρώτα 6 F-35. Με βάση την παλαιότερη ανακοίνωση της τουρκικής κυβέρνησης η Αεροπορία της χώρας προβλέπεται να αποκτήσει 100 αεροσκάφη F-35 συνολικού κόστους 10-11 δις δολάρια.
Σύμφωνα με δηλώσει ς του διευθυντή της SSM Τούρκοι αξιωματούχοι πρόκειται να συζητήσουν με Αμερικανούς ομολόγους τους για την επίλυση ζητημάτων που αφορούν τη συγκεκριμένη παραγγελία. Παρά το γεγονός ότι τουρκικές εταιρείες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης και κατασκευής του μαχητικού έχουν λάβει υποκατασκευαστικό έργο αξίας 5 δις ευρώ η πρόσφατη αύξηση του κόστους του μαχητικού έχουν ωθήσει προς τα πάνω και το συνολικό κόστος του τουρκικού προγράμματος απόκτησης των F-35 από τα 11 δις δολάρια στα 13 δις δολάρια.
Ως αποτέλεσμα αυτής της εξέλιξης οι τουρκικές εταιρείες πιέζουν ώστε να λάβουν επιπρόσθετο έργο αξίας 1 δις δολαρίων σε αντιστάθμισμα αυτής της εξέλιξης. Σύμφωνα με εκτιμήσεις Τούρκων αναλυτών εάν Τουρκία παραγγείλει τα πρώτα 6 αεροσκάφη το 2011 οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το 2015. Εάν η παραγγελία δεν δοθεί το 2011 αυτό δεν θα σημαίνει ότι η όλη προσπάθεια απέτυχε αλλά ότι δεν υπήρξε συμφωνία στον οικονομικό τομέα της παραγγελίας.
Παράλληλα με αυτό το πρόγραμμα η ΤΑΙ θα πρέπει μέσα σε 18 μήνες να έχει ολοκληρώσει τν σύνταξη του φάκελου των προδιαγραφών για το νέο υπό ανάπτυξη μαχητικό της Τουρκίας το οποίο από την δεκαετία του 2020 θα πρέπει να αρχίσει να αντικαθιστά τα F-4E Phantom.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Χωρίς να εκδοθεί πόρισμα, αφού για να συμβεί κάτι τέτοιο θα περάσουν μήνες, εν τούτοις από την πρώτη ματιά που έριξαν οι μηχανικοί της Π.Α, διαψεύστηκε ολόκληρο το "πακέτο φημολογίας" που είχε ακολουθήσει την πτώση του Mirage 2000BGM στη Σάμο, τόσο για τα αίτια της πτώσης, όσο και για το αν μπορεί να ... ξαναχρησιμοποιηθεί. το αεροσκάφος.
Φημολογία με την οποία ουδέποτε ασχολήθηκε το defencenet.gr (αρκεί να ξέρεις κάποια βασικά πράγματα) αλλά κάποιοι από την ΠΑ (;) επέμεναν να διαρρέουν ανυπόστατα πράγματα: Έτσι από τον πρώτο έλεγχο που έγινε στο αεροσκάφος (δεν εκδόθηκε πόρισμα φυσικά για το ατύχημα γιατί απαιτείται να γίνει ενδελεχής έλεγχος που θα κρατήσει μεγάλο χρονικό διάστημα), κατ'αρχήν επιβεβαιώνεται αυτό ποτ του defencenet.gr είχε γράψει από την αρχή: Το αίτιο της πτώσης ήταν κράτημα κινητήρα κια όχι ... εισρόφηση πουλιού, όπως διέρρευσαν σε κάποιους αδαείς για να καλυφθεί το θέμα των ανταλλακτικών που στερείται η Π.Α.!
Κάτι που έχει απειλοελάχιστες πιθανότητες να συμβεί στο Mirage 2000 γιατί οι κινητήρες προστατεύονται από εξωτερικό κάλυμα στα πλαϊνά της ατράκτου.
Δεύτερον το αεροσκάφος φυσικά και είναι αδύνατον να ξαναχρησιμοποιηθεί για δύο βασικούς λόγους: Πρώτον το θαλασσινό νερό λειτουργεί ως οξύ που καταστρέφει άμεσα τόσο τις βαθμίδες του κινητήρα, όσο και τα ηλεκτρονικά. Έπειτα βρέθηκε σε αρκετά μεγάλο βάθος, όπου η πίεση ήταν 6 ατμόσφαιρες, αντίθετα με εκείνο της Σκύρου που είχε πίεση σχεδόν ίδια με αυτή την επιφάνειας, αφού έπεσε σε βάθος ελάχιστων μέτρων από την επιφάνεια, με αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί η καταστροφή του αεροσκάφους στο εσωτερικό του.
Μην ξεχνάμε ότι μιλάνε για αεροσκάφος 22 ετών. Οι μηχανικοί της ΠΑ έχουν αρχίσει ήδη να διαλύουν το αεροσκάφος για να διακριβωθεί η ακριβής αιτία και να υπάρξει πόρισμα κάτια που απαιτήσει κάποιους μήνες...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Νέες πληροφορίες για τις εξελίξεις για τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό των Eurofighter Typhoon με ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης, έδωσε η εταιρία, όπου αναφέρεται ότι σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το υπερσύγχρονο ραντάρ θα έχει ενσωματωθεί μέχρι το 2015.
Ένα χρόνο μετά την ίδρυση της κοινοπραξίας, οι εταιρείες Eurofighter / Euroradar έλαβαν ανανεωμένη στήριξη από τις χώρες – μέλη του προγράμματος και συμφώνησαν να συνεχίσουν την ανάπτυξη πλήρους κλίμακας του προγράμματος του ραντάρ ηλεκτρονικής σάρωσης επόμενης γενιάς επιβεβαιώνοντας το στόχο να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2015.
Τον Ιούλιο του 2010 ιδρύθηκε η κοινοπραξία Eurofighter GmbH / Euroradar με αυτοχρηματοδότηση και με τη στήριξη των κρατών-μελών του προγράμματος Eurofighter – Ηνωμένου Βασιλείου, Ιταλίας, Γερμανίας και Ισπανίας – ξεκίνησε η ανάπτυξη πλήρους κλίμακας του νέου ραντάρ CAPTOR-E.
Το νέο ραντάρ θα έχει δυνατότητες AESA πολύ μεγαλύτερες από αυτές που υπάρχουν σήμερα και στο άμεσο μέλλον, ενώ αναπτύσσεται με τρόπο που να καλύψει τις απαιτήσεις τόσο των κρατών-μελών του προγράμματος όσο και των χωρών εξαγωγής σε όλο τον κόσμο.
Το νέο ραντάρ θα ενσωματώνει τα κύρια χαρακτηριστικά του σημερινού κορυφαίου ραντάρ Captor-M έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται στο έπακρον την ωριμότητα του υπάρχοντος συστήματος, ενώ παράλληλα θα χρησιμοποιεί τεχνολογία εξελιγμένης γενιάς ώστε να παρέχει πιο προηγμένη απόδοση. Το ραντάρ AESA του Typhoon θα προσφέρει μία σειρά πλεονεκτημάτων σε σύγκριση με το σημερινό μηχανικής σάρωσης σύστημα (Μ-Scan) μεταξύ των οποίων αναφέρονται η αυξημένη εμβέλεια ανίχνευσης και εντοπισμού, η προηγμένη ικανότητα αποστολών αέρος-εδάφους καθώς και τα αναβαθμισμένα μέτρα ηλεκτρονικής προστασίας.
Η νέα διάταξη AESA, πολύ μεγαλύτερη σε σύγκριση με αυτές των ανταγωνιστών χάρη στον ευρύχωρο ραδιοθόλο του Typhoon, θα εγκατασταθεί σε μετακινούμενη βάση ώστε να παρέχει ευρύτερο πεδίο θέασης σε σύγκριση με ανάλογα ραντάρ που είναι ήδη εγκατεστημένα ή πρόκειται να εγκατασταθούν σε άλλα μαχητικά αεροσκάφη.
Το νέο ραντάρ θα παρέχει στις πολεμικές αεροπορίες τη δυνατότητα να αναβαθμίσουν τα ήδη υπάρχοντα Typhoon, εάν αυτό κρίνεται αναγκαίο. Επιπλέον, θα έχει μεγάλες δυνατότητες ανάπτυξης έτσι ώστε τόσο οι αεροπορίες που διαθέτουν ήδη το αεροσκάφος όσο και αυτές που θα το αποκτήσουν στο μέλλον να μπορούν να προσαρμόζουν το ραντάρ σύμφωνα με τις δικές τους επιχειρησιακές απαιτήσεις.
Οπωσδήποτε η ανάπτυξη ραντάρ AESA στο Eurofighter έχει αργήσει. Και αν γίνεται τώρα, έχει να κάνει περισσότερο με τον ινδικό διαγωνισμό. Π.χ. το Rafale από το 2013 θα έχει πλήρως επιχειρησιακό AESA και το F-16 έχει εγκατεστημένο AESA εδώ και 5 χρόνια στα Block 60 των ΗΑΕ και τώρα υπάρχουν δύο υπερσύγχρονα AESA προς εγκατάσταση άμεσα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οικονομική πίεση με παιχνίδι στα ελληνικά ομόλογα και πιέσεις από το ΔΝΤ, ασκούν το Ισραήλ και οι ΗΠΑ, υποστηρίζουν οι ακτιβιστές του "Στολίσκου της Ελευθερίας" που κατευθύνεται prος τη Γάζα, για να σαμποτάρει η Αθήνα την αποστολή της νηοπομπής που μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια στη Γάζα. Δύο ελληνικά σκάφη θα συμμετάσχουν στον στολίσκο με 40 Έλληνες.
Η εταιρεία Airbus Military παρέδωσε στην Αεροπορία της Αυστραλίας το δεύτερο ιπτάμενο τάνκερ νέας γενιάς A330 MRTT. Το αεροσκάφος παραδόθηκε στην αεροπορική βάση Amberley στο Queensland. Το A330 MRTT το οποίο έχει κωδικοποιηθεί ως KC-30A εξοπλίζεται από δύο ατρακτίδια ανεφοδιασμού αεροσκαφών τα οποία βρίσκονται κάτω από τις δύο πτέρυγες του, το σύστημα ανεφοδιασμού ARBS υποστηριζόμενο από fly-by-wire, καθώς και από το σύστημα UARRSI.
Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο από δύο κινητήρες General Electric CF6-80E . Το τρίτο αεροσκάφος θα παραδοθεί εντός του χρόνου ενώ τα υπόλοιπα δύο της παραγγελίας το 2012.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πραγματοποιήθηκε σήμερα 27 Ιουνίου 2011 στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην αεροπορική βάση της Καλαμάτας, συνάντηση εκπροσώπων της εταιρείας «Hawker Beechcraft». Πιο συγκεκριμένα την 120 ΠΕΑ επισκέφτηκαν στελέχη της εταιρείας από την Αμερική, τα οποία συναντήθηκαν με το προσωπικό της Μονάδας.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η παρουσίαση και η πτητική επίδειξη του αεροσκάφους T-6C το οποίο αποτελεί την αναβαθμισμένη έκδοση των εκδόσεων T-6A ΝΤΑ/B TEXAN II. To T-6C διαθέτει ψηφιακό glass cockpit, ηλεκτροπτικό αισθητήρα, ζεύξη δεδομένων, καθώς και σημεία φόρτωσης οπλισμού στις πτέρυγες. Το αεροσκάφος είναι εξοπλισμένο με νέο ισχυρότερο κινητήρα των 1600 ίππων και ενισχυμένα δομικά μέρη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στρατιωτικό δικαστήριο της Μόσχας έκρινε και τυπικά ένοχο σήμερα ερήμην για εσχάτη προδοσία τον πρώην υπεύθυνο της ρωσικής υπηρεσίας εξωτερικών πληροφοριών (SVR) συνταγματάρχη Αλεξάντρ Ποτίφ, που εγκατέλειψε τη χώρα και έδωσε τα ονόματα των 10 "πρακτόρων εν υπνώσει", οι οποίοι συνελήφθησαν πριν από ένα χρόνο στις ΗΠΑ, μετέδωσε σήμερα το ρωσικό πρακτορείο ειδήσεων Ιντερφαξ.
Ο στρατιωτικός εισαγγελέας ζήτησε την περασμένη εβδομάδα την 25ετή κάθειρξη του πρώην αξιωματικού των ρωσικών υπηρεσιών, του συνταγματάρχη Αλεξάντρ Ποτίφ, που επίσης κρίθηκε ένοχος για λιποταξία. Η ποινή αναμένεται να ανακοινωθεί αργότερα από το στρατιωτικό δικαστήριο. Οι ρωσικές μυστικές υπηρεσίες έχουν "επικηρύξει" τον Α.Ποτίφ και ο ίδιος ο Β.Πούτιν έχει μιλήσει για "τιμωρία του προδότη".
Ο Αλεξάντρ Ποτίφ ήταν υπαρχηγός του τμήματος για την Αμερική της διεύθυνσης "S" (εν υπνώσει δικτύων) της SVR και είχε άμεση πρόσβαση σε όλες τις πληροφορίες για τους εν ενεργεία πράκτορες.
Πηγές στις τάξεις των ρωσικών υπηρεσιών πληροφοριών αποκάλυψαν τον περασμένο Νοέμβριο την προδοσία αυτού του πρώην αξιωματούχου τους, που κατάφερε πλήγμα στη Μόσχα με τη σύλληψη στις ΗΠΑ δέκα "εν υπνώσει" πρακτόρων, ενώ ένας ενδέκατος κατάφερε να δραμετεύσει από την Κύπρο, όπου αρχικά είχε συλληφθεί.
Μια μεταξύ αυτών, η ρωσίδα κατάσκοπος Αννα Τσάπμαν που έγινε διάσημη στη χώρα της μετά την απέλασή της, εξετάστηκε επίσης στο πλαίσιο της δίκης αυτής και αναγνώρισε σε μια φωτογραφία τον συνταγματάρχη Ποτίφ ως πρόσωπο που γνώριζε τις δραστηριότητές της στις ΗΠΑ, είπε ο δικαστής.
Ο Αλεξάντρ Ποτίφ αποσκίρτησε λίγο πριν από την επίσκεψη του ρώσου προέδρου Ντμίτρι Μεντβέντεφ στις ΗΠΑ τον Ιούνιο του 2010, σύμφωνα με τα ρωσικά μέσα ενημέρωσης.
Το Δεκέμβριο ο πρωθυπουργός Βλαντίμιρ Πούτιν, πρώην πράκτορας ο ίδιος των σοβιετικών υπηρεσιών εξωτερικών πληροφοριών, υπηρεσία που τότε ανήκε στην KGB, είχε χαρακτηρίσει "γουρούνι" τον λιποτάκτη λέγοντας ότι θα μετανοήσει "χίλιες φορές" για την προδοσία του.
Πριν διαφύγει, έστειλε ένα μήνυμα στη σύζυγό του για να την ειδοποιήσει ότι δεν θα ξαναγυρίσει. "Μέρι, προσπάθησε να το δεις ψύχραιμα. Δεν φεύγω προσωρινά, αλλά για πάντα. Δεν ήθελα αλλά εξαναγκάστηκα. Θα ξεκινήσω από το μηδέν και θα προσπαθήσω να βοηθήσω τα παιδιά", φέρεται να είχε γράψει σε σύντομο γραπτό του μήνυμα, σύμφωνα με το δικαστήριο.
Σύμφωνα με τη δικαστική απόφαση, ο συνταγματάρχης Ποτίφ αποκάλυψε στις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες τους μηχανισμούς χρηματοδότησης των ρώσων πρακτόρων και τα μέσα επικοινωνίας τους κατά τα ταξίδια του στο εξωτερικό και σε συναντήσεις στη Μόσχα.
'Εφυγε από τη Ρωσία παίρνοντας το τραίνο που εκτελούσε το δρομολόγιο Μόσχα-Μινσκ. Μετά, με πλαστό διαβατήριο με τη βοήθεια των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών πήγε στη Γερμανία και κατόπιν στις ΗΠΑ κρύβεται μέχρι σήμερα με αλλαγμένη ταυτότητα, αφού στο κόσμο των μυστικών υπηρεσιών είναι γνωστό ότι ο Ποτίφ θεωρείται στόχος υπό εξόντωση.
Ο κάτοχος του ρωσικού διαβατηρίου το οποίο επέτρεψε στον Ποτίφ να διαφύγει με ψεύτικη ταυτότητα, εξετάστηκε από τους δικαστές και είπε ότι ουδέποτε έχασε το διαβατήριό του, αλλά το είχε δώσει στην αμερικανική πρεσβεία για θεώρηση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένα κολοσσιαίο πρόγραμμα απόκτησης 350-500 εκπαιδευτικών αεροσκαφών προωθημένης εκπαίδευσης συνολικού κόστους 10-15 δισ. δολαρίων προωθεί η USAF.
Η αμερικανική Αεροπορία αποδέχθηκε τα αποτελέσματα Ανάλυσης Εναλλακτικών Επιλογών για την αντικατάσταση των γηρασμένων Τ-38 Talon σε ρόλο εκπαίδευσης και τώρα ξεκινούν άμεσα οι αξιολογήσεις της σχετικής μελέτης από την Επιτροπή Αμυντικών Προμηθειών.
Οι τρεις επιλογές που υπάρχουν και οι οποίες είναι είτε προμήθεια νέου αεροσκάφους, είτε αναβάθμιση των υπαρχόντων κάτι που αποκλείεται εκ των πραγμάτων. Το πρόγραμμα θα μπορούσε να ξεκινήσει το 2014 και υποψήφια θα είναι σίγουρα το Μ-346, το Τ-50 το οποίο δείχνει ότι θα είναι και το φαβορί, κλπ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δύο νέα συμβόλαια για την κατασκευή θωρακισμένων οχημάτων για επιχειρήσεις τόσο σε αστικό περιβάλλον όσο και στις δύσβατες περιοχές της ΝΑ Τουρκίας υπέγραψε η ιδιωτική τουρκική εταιρεία Otokar του ομίλου Koc.
Πιο συγκεκριμένα το πρώτο συμβόλαιο υπογράφηκε τον περασμένο Απρίλιο και αφορά την κατασκευή 400 οχημάτων 4x4 ZPT τα οποία προορίζονται για αντιμετώπιση ταραχών μέσα σε κατοικημένες περιοχές. Τα οχήματα είναι οπλισμένα με πολυβόλο 7,62 ενώ το ύψος της σύμβασης έφτασε τα 24,6 εκατ. ευρώ.
Το δεύτερο συμβόλαιο αφορά την κατασκευή του θωρακισμένου οχήματος 4x4 Cobra τα οποία μπορούν να φέρουν από ελαφρύ οπλισμό όπως πολυβόλο των 7,62 χλστ μέχρι και εκτοξευτές αντιαρματικών πυραύλων TOW II.
Αν και δεν έχει ανακοινωθεί ο αριθμός των οχημάτων που παραγγελθήκαν εκτιμάται ότι η παραγγελία ύψους 30,3 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή άνω των 200 οχημάτων. Το πλέον ενδιαφέρον αυτών των παραγγελιών είναι ότι τα οχήματα αυτά κατά βάση προορίζονται για χρήση σε επιχειρήσεις κατά αστικών πληθυσμών και για την πραγματοποίηση αντιανταρτικών επιχειρήσεων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το κοινοβούλιο της Νορβηγίας ψήφισε υπέρ της χρηματοδότησης της αγοράς τεσσάρων αεροσκαφών F-35 Lightning II για την εκπαίδευση των πληρωμάτων της Αεροπορίας της χώρας, μέχρις ότου προχωρήσει το πρόγραμμα προμήθειας και των υπολοίπων αεροσκαφών που προβλέπεται να αγοραστούν.
Σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της κυβέρνησης της χώρας η νορβηγική Αεροπορία θα αποκτήσει σταδιακά 48 F-35 Lightning II με το πρώτο να παραδίνεται το 2016. Τα νέα αεροσκάφη θα αντικαταστήσουν τα μαχητικά F-16 μέχρι το 2023 οπότε και θα έχει αποσυρθεί το τελευταίο Falcon.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δύο νέες "καρδιές", όπως αποκαλούνται στη γλώσσα των πιλότων οι κινητήρες αποκτούν τα ινδικά μαχητικά κρούσης Jaguar, τα οποία στα τέλη της δεκαετίας του 1970 ήταν υποψήφια για αγορά και από την ελληνική Πολεμική Αεροπορία.
Οι νέοι κινητήρες θα είναι οι F125N της εταιρίας Honeywell και η προμήθεια θα γίνει με τη διαδικασία της διακρατικής προμήθειας, μέσω των προγραμμάτων FMS (Foreign Military Sales).
Συνολικά, η πρόθεση – απαίτηση είναι για την προμήθεια 280 κινητήρων, έναντι ενός ποσού που θα φτάσει τα δύο δισεκατομμύρια δολάρια και θα δώσει στο αεροσκάφος επιχειρησιακή ζωή 10-15 ετών ακόμα.
Τα Jaguar αποκτήθηκαν από τους Ινδούς το 1978 και έχουν αποδειχθεί αρκετά αξιόπιστα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δεύτερο περιστατικό παράνομης εισόδου ατόμων σε αεροδρόμιο της ΠΑ είχαμε μέσα σε μία εβδομάδα. Πιο συγκεκριμένα μετά το περιστατικό με τους άγνωστους που εισήλθαν πριν από λίγες ημέρες στην αεροπορική βάση της Τανάγρας στην 114 ΠΜ, σήμερα στις 12.55 δύο αλλοδαποί που είχαν εισέλθει νωρίτερα στο χώρο της 115ης ΠΜ στην Σούδα συνελήφθησαν από τις δυνάμεις ασφαλείας της μονάδος.
Πιο συγκεκριμένα ένας Πακιστανός και ένα υπήκοος Συρίας συνελήφθησαν από τους άνδρες της ομάδας άμεσης επέμβασης της 115ης ΠΜ ενώ βρίσκονταν εντός του χώρου της μονάδας πλησίον του χώρου εναπόθεσης άχρηστων μετάλλων. Οι δύο αλλοδαποί παραδόθηκαν στην Αστυνομία για την περεταίρω διερεύνηση αυτής της περίεργης υπόθεσης.
Εντύπωση προκαλεί το θράσος των ατόμων αυτών τα οποία εισήλθαν στην αεροπορική βάση η οποία φιλοξενεί τα F-16 Block 52 plus της ΠΑ κατά την διάρκεια της ημέρας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Επ΄ αυτοφώρω συνελήφθηκαν δυο αλλοδαποί στην 115 ΠΜ να κλέβουν μέταλλα! Το νέο περιστατικό σε μονάδα της ΠΑ έγινε μέρα μεσημέρι με τους δυο αλλοδαπούς προφανώς αποθρασυνόμενους από την κατάσταση που επικρατεί στα Ελληνικά Στρατόπεδα να τολμούν εισβολή περίπου στις 12:55. Ευτυχώς έγιναν αντιληπτοί να έχουν εισβάλει στον χώρο του στρατοπέδου κοντά στο μέρος που γίνεται η απόθεση των άχρηστων μετάλλων από την ΟΜΑΕ και συνελήφθησαν.
Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας αναφέρει σχετικά:
"Την Κυριακή 26 Ιουνίου 2011 και ώρα 12:55, εντοπίστηκαν και συνελήφθησαν από περίπολο της Ομάδας Άμεσης Επέμβασης της 115 ΠΜ στο αεροδρόμιο Σούδας, δύο άγνωστοι άνδρες οι οποίοι είχαν παραβιάσει την περίφραξη με σκοπό την είσοδο στη Μονάδα.
Οι δύο άγνωστοι, ένας Σύριος και ένας Πακιστανός, συνελήφθησαν άμεσα και παραδόθηκαν στις αρμόδιες Αστυνομικές Αρχές."
Τμήμα ειδήσεων defncenet.gr
Το μαύρο - και άτυχο - διαμάντι της ελληνικής
αμυντικής βιομηχανίας, το ARTEMIS-30 της ΕΒΟ,
είχε μία τρικυμιώδη πορεία. Παρόλ’ αυτά, έφτασε
πολλές φορές κοντά στην επιτυχία και τη δικαίωση
χάρη στη φαντασία και την επιμονή των σχεδιαστών
του και μόνο η περίεργη, ως ύποπτη, επιμονή άλλων,
προϊσταμένων κλιμακίων, το εμπόδισε από το να
πετύχει. Αυτές οι ελάχιστα γνωστές προοπτικές
θα αναλυθούν εδώ, καθώς αποτελούν τμήμα της
Ιστορίας, που κάποιοι προσπαθούν να τελειώσουν,
αλλά αυτή συνεχίζει απτόητη.
Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, η ανάπτυξη των πρώτων κινεζικών
UAV οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους Αμερικανούς. Τη δεκαετία του ’60, πολλά πρώιμα αμερικανικά UAV Ryan Firebee έπεσαν στο έδαφος του Βιετνάμ και της Κίνας, με αποτέλεσμα να
αιχμαλωτιστούν, να αναλυθούν από τους Κινέζους επιστήμονες,
να αντιγραφούν και στη συνέχεια να εξοπλιστούν με κινεζικής
κατασκευής εξοπλισμό παρακολούθησης. Το πρώτο κινεζικό
UAV, με την επωνυμία WZ-5, μπήκε σε υπηρεσία στις αρχές
του 1980. Από τότε μέχρι σήμερα έχει μπει πολύ νερό στο
αυλάκι, με τις δεκάδες κινεζικές εταιρείες να έχουν αναπτύξει
πολλά αξιόλογα σχέδια UAV, ενώ συνεχίζουν να παρουσιάζουν
διάφορα μοντέλα, τα οποία στο μέλλον θα εξοπλίσουν τον κινεζικό στρατό και θα εισάγουν πολλές καινοτομίες.
To T-45 Goshwak αποτελεί τη ναυτική έκδοση του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hawk
της British Aerospace, έχοντας αναλάβει
την εκπαίδευση των χειριστών του Αμερικανιού Ναυτικού. Το Τ-45TS (Training System)
αντικατάστησε τα T-2C Buckeye και TA-4,
προσφέροντας, εκτός της πλατφόρμας, ένα
ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό σύστημα με
προσομοιωτές πτήσης και δίκτυο εκμάθησης
συστημάτων μέσω υπολογιστών.
Το όπλο που θα χορηγηθεί ως
ατομικός οπλισμός θα πρέπει να
ικανοποιεί σειρά απαιτήσεων που
ανήκουν σε δύο αντικρουόμενες
ομάδες χαρακτηριστικών. Η μία
θέτει περιορισμούς όγκου και βάρους, προκειμένου να είναι εύκολη
η μεταφορά του όπλου στο στενό
χώρο των πιλοτηρίων αλλά και να
μην δημιουργούνται προβλήματα
στην εκτίναξη (με το εκτοξευόμενο
κάθισμα) του πιλότου. Επιπλέον
περιορισμοί προκύπτουν από το
γεγονός ότι ο πιλότος μπορεί (και
στις περισσότερες των περιπτώσεων
είναι) να βρίσκεται σε αντίξοο περιβάλλον, τραυματισμένος ή σε κα-
ταπληξία (σοκ), επομένως ανίκανος
για εξεζητημένο χειρισμό όπλου.
Ας μην λησμονείται ότι ο ιπτάμενος
ΔΕΝ είναι στρατιώτης Πεζικού, κι
ως εκ τούτου περνά ελάχιστο χρόνο
συντηρώντας και εκπαιδευόμενος
στο όπλο του.
Η δεύτερη ομάδα κριτηρίων πηγάζει
από το ότι ο πιλότος θα είναι μόνος, σε
εχθρική περιοχή και θα αντιμετωπίζει
πολύ περισσότερους αντιπάλους οι
οποίοι είναι εκπαιδευμένοι στη χρήση
πυροβόλων όπλων, στην τακτική αγώνα
εδάφους και φέρουν στρατιωτικά τυφέκια, με σημαντικό όγκο και ισχύ πυρός.
Ιδανικά, ο καταρριφθείς και διαφεύγων πιλότος πρέπει να διαθέτει ένα όπλο
που θα αποκαθιστά την ισορροπία,
δηλαδή με μεγαλύτερη ισχύ και όγκο
πυρός. Αυτό, παραπέμπει σε οπλοπολυβόλο ή αυτόματο όπλο ακροβολιστή ή
ελεύθερου σκοπευτή. Τα συγκεκριμένα
όπλα, εκτός από το κόστος (δεν πρέπει να υποτιμάται, αλλά το κόστος ενός
πιλότου είναι πολύ μεγαλύτερο και
για το λόγο αυτό δαπανώνται τερά-
στια ποσά και διακινδυνεύοντας ζωές
στην Έρευνα και Διάσωση Μάχης-CSAR:
Combat Search & Rescue) έχουν σημα-
ντικό όγκο και βάρος και απαιτήσεις
συντήρησης και ορθού χειρισμού και
ως εκ τούτου αποκλείονται.
Από την άλλη μεριά, τα πιστόλια
φαίνονται φυσική επιλογή και όντως
προτιμώνται στη συντριπτική πλειο-
ψηφία των περιπτώσεων ως οπλισμός
ιπταμένων. Το προτιμώμενο διαμέτρημα
είναι μακράν το 9x19 χιλιοστών καθώς
επιτρέπει σημαντική αναχορηγία, είναι
εύκολα ελέγξιμο από έναν μέτρια
εκπαιδευμένο χρήστη και συνεπώς
δίνει καλύτερη ευστοχία, ενώ παρέχει
επαρκή διατρητικότητα που αφενός αυξάνει το φάκελο εμπλοκής του όπλου,
και αφετέρου αντιμετωπίζει μερικώς
το πρόβλημα του βαρέως ιματισμού,
και σε μερικές τακτικές αποστάσεις και
της προστασίας (θωράκισης) σώματος
ενός αντιπάλου. Τα δε πυρομαχικά
είναι διαθέσιμα παντού και μπορούν να
χορηγούν με ελάχιστο τίμημα, τόσο για
ανανέωση του αποθέματος όσο και για
εκπαίδευση, ενώ είναι σχετικά εύκολο
να βρει εκ των ενόντων περισσότερα
ο καταρριφθείς, σε σχέση με κάποιο
εξωτικό εξειδικευμένο πυρομαχικό. Οι
ανωτέρω λόγοι δεν έχουν επιτρέψει
την υιοθέτηση όπλων μεγαλύτερης
ισχύος πυρός όπως τα 0,45’ Auto ή και
τα 0,40’ S&W, που είναι πολύ αποτελεσματικότερα (τα δεύτερα και εναντίον
ελαφρά προστατευμένων στόχων)
αλλά η ισχύς τους απαιτεί ιδιαίτερη
εξοικείωση στην βολή. Η διαθεσιμότητα
πυρομαχικών και το κόστος, από την
άλλη μεριά, δεν έχουν επιτρέψει την
υιοθέτηση του διαμετρήματος 5,7x28
χιλιοστών, που συνδυάζει εξαιρετική
διατρητικότητα, ευκολία χειρισμού με
τη μικρή του ανάκρουση και μεγάλη αναχορηγία και βάρος λόγω του μικρού
διαμετρήματος
Το ενοχλητικό είναι ότι σε περίπτωση που εντοπιστεί ο καταρριφθείς πιλότος, κάτι όλο και πιθανότερο σήμερα
με τα νέα μέσα έρευνας και επιτήρησης
(π.χ. μεγάλη διάδοση διοπτρών ημέρας-
νύχτας, θερμικών οργάνων παρατήρησης, ακουστικών διατάξεων κ.λ.π.),
ακόμη και σε αφιλόξενα περιβάλλοντα,
είναι επιεικώς αστείο το να προσπαθεί να αναχαιτίσει-πολλώ δε μάλλον
εξουδετερώσει- με ένα πιστόλι αντιπάλους οπλισμένους με τυφέκια εφόδου
των 7,62x51 χιλιοστών ή των 5,56x45
χιλιοστών που πιθανώς θα φέρουν και
θωράκιση σώματος (έστω αλεξίθραυστη) και σχεδόν σίγουρα θα επιβαίνουν
σε οχήματα, πιθανόν ελαφρά θωρακισμένα. Σε παλαιότερες εποχές, με την
απόκρυψη και διαφυγή σαφώς ευκολότερες αφού ο διώκτης ήταν οι ανθρώπινες αισθήσεις του αντιπάλου ή, στην
χειρότερη περίπτωση, ενός σκύλου, τα
πράγματα ήταν διαφορετικά. Ωσαύτως,
σε πόλεμο υψηλής έντασης το όλο θέμα
αποστολών CSAR ήταν αμφισβητήσιμο.
Σήμερα, με τις «ειρηνευτικές επιχειρήσεις» η μη διάσωση επιβιώσαντος πιλότου, στις σπάνιες περιπτώσεις που θα
καταρριφθεί από σφεντόνες και λοιπό
παρωχημένο οπλισμό των αντιπάλων,
είναι καταστροφική για το ηθικό τόσο
των ιπταμένων όσο (και αυτό μπορεί να
αποδειχθεί πολύ πιο ολέθριο) και της
κοινής γνώμης μιας χώρας.
Διαβάστε το πλήρες άρθρο εδώ
Η USAF ανακοίνωσε την Παρασκευή πως αποφάσισε την καθήλωση όλου του στόλου των αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-22 Raptor η οποία είχε επιβληθεί μερικώς στις 3 Μαίου, εξαιτίας προβλημάτων στην ΄παροχή οξυγόνου και από τότε οι μηχανικοί της USAF σε συνεργασία με τη Lockheed Martin προσπαθούν να ανακαλύψουν που βρίσκεται το πρόβλημα.
Από τον περασμένο Ιανουάριο μέχρι και το Μάιο τα αεροσκάφη απαγορευόταν να πετάξουν πάνω από ύψος 7600 μέτρων ενώ από το Μάιο η απαγόρευση πτήσεων ίσχυε για κομμάτι του στόλου. Από εχθές όμως όλος ο στόλος βρίσκεται στο έδαφος και μάλιστα χωρίς καμία πρόβλεψη πότε η απαγόρευση αυτή πρόκειται να αρθεί.
«Η ασφάλεια των χειριστών μας είναι πάνω από όλα και πρόκειται να πάρουμε όλα εκείνα τα αναγκαία μέτρα αλλά και το χρόνο ώστε να διεξάγουμε μια ενδελεχή επιθεώρηση των συστημάτων» είπε η εκπρόσωπος της USAF Σμηναγός Jennifer Ferrau. Τα προβλήματα με το σύστημα δημιουργίας και παροχής οξυγόνου OBOGS ξεκίνησαν πέρυσι ύστερα από την συντριβή ενός F-22 στην Αλάσκα αλλά και άλλα περιστατικά υποξαιμίας αναφέρθηκαν από χειριστές με αποτέλεσμα η USAF να αποφασίσει τη σταδιακή καθήλωση των αεροσκαφών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η ΠΑ εκδήλωσε υψηλό ενδιαφέρον στην αεροπορική έκθεση του Μπουρζέ που ολοκληρώθηκε σήμερα, για την νέα προηγμένη βόμβα GBU-39/40 SDB (Small Diameter Bomb). Οι δύο αντιπροσωπείες της Π.Α. ενημερώθηκαν για το νέο αεροπορικό όπλο που παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς περισσοτέρου οπλικού φορτίου ανά φορέα κάτι που πολλαπλασιάζει τα αποτελέσματα σε ότι αφορά την συνολική μεταφερόμενη ισχύ στο πεδίο της μάχης.
Το ενδιαφέρον της ΠΑ εστιάζεται στο γεγονός ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να μεταβάλει τόσο το οπλοστάσιό της όσο και τη γενικότερη φιλοσοφία που διεξάγει τις επιχειρήσεις της μέχρι σήμερα. Ένα επιπρόσθετος λόγος είναι πως οι συγκεκριμένου τύπου βόμβες αναμένεται να αποτελέσουν και το οπλικό φορτίο των μελλοντικών UCAV ένας τομέας που ήδη επενδύονται σημαντικά κονδύλια στη χώρα μας στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού nEUROn.
Με δεδομένο ότι το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους παίρνει αναβολή διετίας τουλάχιστον, λόγω των οικονομικών προβλημάτων και δεν αναμένεται η εισαγωγή νέου αεροσκάφους πριν από το 2016, η προσοχή της Π.Α. εστιάζεται στην προμήθεια νέων όπλων-πολλαπλασιαστών ισχύος όπως οι SDB.
Η Πολεμική Αεροπορία έχει τοποθετήσει σημαντικά κονδύλια στο νέο ΕΜΠΑΕ για πυρομαχικά του είδους και ασφαλής πηγή της ανέφερε στο defencenet.gr ότι "Είναι βέβαιο ότι θα προηγηθεί η προμήθεια των SDB από του Νέου Μαχητικού"
Έτσι ή αλλιώς και τα αεροσκάφη 5ης γενιάς, όπως το F-35 ή 4++ όπως το F/A-18 Silent Hornet, έχουν περιορισμένο εσωτερικό χώρο μεταφοράς όπλων αέρος-εδάφους και κατ'αυτό τον τρόπο οι SDB είναι μονόδρομος.
Είναι γεγονός πως υπάρχει πληθώρα επιλογών από αέρος εκτοξευόμενων όπλων που σε πολλές περιπτώσεις επικαλύπτονται. Αυτό το γεγονός επιτρέπει στο σχεδιαστή μιας αποστολής να χρησιμοποιήσει το πλέον κατάλληλο όπλο που καλύπτει με τον καλύτερο τρόπο τις απαιτήσεις και το σκοπό της.
Ακόμα με την ενσωμάτωση στις απλές βόμβες μεθόδου καθοδήγησης αυξάνεται η ακρίβεια προσβολής, με αποτέλεσμα να μειώνονται οι απαιτήσεις σε εκρηκτική ύλη, αφού μειώνεται ταυτόχρονα και η πιθανότητα να προσκρούσει η βόμβα σε μεγάλη απόσταση από τον στόχο, οπότε και δεν είναι απαραίτητη η μεγάλη ακτίνα καταστροφής.
Επιπλέον, ένα αεροσκάφος, το οποίο φυσικά έχει περιορισμό στο βάρος του οπλικού φορτίου που μπορεί να μεταφέρει, εξοπλισμένο με μεγαλύτερο αριθμό όπλων μικρότερου βάρους αλλά ίδιας καταστροφικής δύναμης, μπορεί να πλήξει μεγαλύτερο αριθμό στόχων σε μία έξοδο μειώνοντας έτσι τον αριθμό των τελευταίων με ανάλογη μείωση στο λειτουργικό ίχνος που προκύπτει από τις πολλαπλές μεταβάσεις στην περιοχή ενδιαφέροντος αλλά και την επανεξυπηρέτησή του.
Το μικρό μέγεθος που συνεπάγονται όμως τα παραπάνω έχει κι ένα παράπλευρο όφελος. Με την ανάπτυξη και εισαγωγή σε υπηρεσία αεροσκαφών που παρουσιάζουν μικρό ίχνος σε διάφορους αισθητήρες μαζικά, είναι απαραίτητο τα όπλα που χρησιμοποιούν να μην υποβιβάζουν αυτά τα χαρακτηριστικά.
Είναι λοιπόν απαραίτητη η εσωτερική μεταφορά του οπλισμού. Ο περιορισμένος όγκος όμως των αποθηκών βομβών των αεροσκαφών stealth θα πρέπει να έχει όσο το δυνατόν μικρότερη επίπτωση στη μαχητική τους ικανότητα. Έχουμε δει παρόμοιες προσπάθειες στους πυραύλους αέρος-αέρος είτε μέσου είτε μικρού βεληνεκούς.
Παράλληλα, οι σχεδιαστές των αεροσκαφών λαμβάνουν υπόψη τους τις διαστάσεις των όπλων επιλογής του χρήστη όταν σχεδιάζουν τις αποθήκες οπλισμού, χωρίς πάντα να μπορούν να παράσχουν την ίδια φονικότητα με ένα συμβατικό αεροσκάφος.
Εκτός των αεροσκαφών με μειωμένο ίχνος, το μικρό μέγεθος και κατ’ επέκταση το βάρος είναι κρίσιμοι παράγοντες και για τη χρήση από μη επανδρωμένα αεροχήματα, τα οποία τα τελευταία χρόνια επεκτείνουν το φάσμα των αποστολών που είναι ικανά να αναλάβουν, εκτοπίζοντας αργά αλλά σταθερά τα επανδρωμένα από αποστολές που απαιτούν πολύωρη παραμονή στο πεδίο των επιχειρήσεων ή είναι εξαιρετικά επικίνδυνες.
Μάλιστα, λαμβάνοντας υπόψη τα υπό ανάπτυξη προγράμματα μη επανδρωμένων μαχητικών αεροχημάτων, UCAV (Unmanned Combat Air Vehicle), η απαίτηση μικρού βάρους θα ισχυροποιηθεί περαιτέρω.
Διαβάστε ένα σχετικό άρθρο όπως είχε δημοσιευεθεί στο περιοδικό COCKPIT εδώ
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στην αναγκαστική απαλλοτρίωση εκτάσεων 28 στρεμμάτωνστο Ακρωτήρι Χανίων για την κατασκευή νέου αγωγού καυσίμων που θα εξυπηρετεί την 115 Π.Μ. στη Σούδας αλλά και τις αμερικανικές στρατιωτικές εγκαταστάσεις, προχωρά το υπουργείο Εθνικής Αμυνας.
Οι εκτάσεις οι οποίες επιτάσσονται και οι οποίες θα δεσμευτούν προσωρινά για να απαλλοτριωθούν στη συνέχεια είναι τρεις ιδιοκτησίες ιδιωτών, μία ιδιοκτησία της Μονής Γουβερνέτου και 18.776 τ.μ. που σύμφωνα με τον χάρτη του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας είναι δημόσιο. Πάντως υπάρχει διαφωνία αν τα 18.776 τ.μ. είναι του δημοσίου καθώς οι τοπικοί φορείς υποσηρίζουν ότι είναι δημοτικής ιδιοκτησίας.
Να συζητηθεί αναλυτικά στο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα των επιτάξεων των εκτάσεων ζήτησε ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Χανιά - 21ος αιώνας», πρώην δήμαρχος Χανίων, Κυριάκος Βιρβιδάκης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
O Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος Ελευσινιώτης ΠΝ συναντήθηκε σήμερα με τον Υπουργό Πολεμικού Ναυτικού παρά τω Υπουργώ Άμυνας των Η.Π.Α κ. Raymond Edwin Mabus ο οποίος πραγματοποιεί επίσημη επίσκεψη στη χώρα μας.
Με απόφαση του Α/ΓΕΑ όσοι μέτοχοι επιθυμούν να αναγνωρίσουν ως χρόνο μετοχικής σχέσης με το Ταμείο τα έτη οποιασδήποτε στρατιωτικής η πολιτικής πραγματικής τους υπηρεσίας θα υποβάλλουν αίτηση με συνημμένη απόφαση του κυρίου ασφαλιστικού φορέα ή βεβαίωση του ΓΕΑ / Β4 όπου η νομοθεσία του ΜΤΑ το επιτρέπει.
Για την αναγνώριση θα καταβληθεί εισφορά στο εν ενεργεία προσωπικό με διπλή κράτηση υπέρ μερίσματος επί των μηνιαίων αποδοχών για τόσο χρονικό διάστημα όσο αφορά η αναγνώριση. Για τους απόστρατους επιβάλλεται κράτηση με βάση τις αποδοχές του βαθμού με τον οποίο μισθοδοτηθήκαν κατά την έξοδο τους από την ενεργό υπηρεσία (εφάπαξ ή με τόκο με χρεωστικό ομόλογο διάρκειας ισου χρόνου με τον αναγνωριζόμενο χρόνο).
Τις εν λόγω εισφορες θα καταβάλουν υποχρεωτικά οι απόφοιτοι των παραγωγικών σχολών (αφορα οσους αποφοιτούν μετα την 31/3/2011). Παράλληλα καταργείται η απαλλαγή των μετόχων από την επιβολή κρατήσεων υπέρ μερίσματος για την αναγνώριση του χρόνου στρατιωτικής τους θητείας στην ΠΑ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Πολεμική Αεροπορία διενήργησε σήμερα το πρωί επιτυχημένη επιχείρηση διάσωσης ιστιοπλόου στο Αιγαίο.
Η ανακοίνωση της Πολεμικής Αεροπορίας αναφέρει σχετικά:
Την Παρασκευή 24 Ιουνίου 2011 και ώρα 10:22 απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Χίου, ελικόπτερο Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας, με σκοπό τη διάσωση Τούρκου υπηκόου, λόγω εισροής υδάτων στο ιστιοφόρο στο οποίο επέβαινε, ενώ αυτό έπλεε μεταξύ Άνδρου και Τήνου. Η αποστολή ολοκληρώθηκε στις 11:09 με τη μεταφορά του διασωθέντος στη Μύκονο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
H κυβέρνηση της Μαλαισίας ανακοίνωσε την συμφωνία για την αγορά 12 ελικοπτέρων EC725 για την εκτέλεση αποστολών CSAR. Ο υπουργός Άμυνας της χώρας Ahmad Zahid Hamidi υπέγραψε το έγγραφο αποδοχής της προσφοράς της εταιρείας Eurocopter για την αγορά 12 ελικοπτέρων EC725 τα οποία θα παραδοθούν την περίοδο 2012-2013.
Το τελικό συμβόλαιο για την παραγγελία θα υπογραφεί μετά την επιστροφή του πρωθυπουργού Najib Abdul Razak από το εξωτερικό και την έγκριση της από το κυβερνητικό συμβούλιο. Τα νέα ελικόπτερα θα αντικαταστήσουν τα παλαιά ελικόπτερα S-61 Nuri τα οποία είχαν αγοραστεί το 1968.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η ιταλική εταιρεία Alenia Aeronautica ξεκίνησε το πρόγραμμα μετατροπής του γνωστού μεταγωγικού C-27J σε αεροσκάφος υποστήριξης ειδικών δυνάμεων. Το πρόγραμμα ονομάστηκε Pretorian και αυτή την περίοδο πραγματοποιείται η τεχνοοικονομική μελέτη για την υλοποίηση του προγράμματος με την αναζήτηση των κατάλληλων υποσυστημάτων όπως οπλικών συστημάτων και αισθητήρων.
Ο διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Giuseppe Giordo δήλωσε ότι η έκδοση του αεροσκάφους για ειδικές δυνάμεις θα μπορεί να χρησιμοποιείται για τυπικές αποστολές καταδρομών με επιπλέον δυνατότητες για εκτέλεση αποστολών υποστήριξης μετά πυρών κατά το πρότυπο των αεροσκαφών gunship.
Σκοπός της εταιρείας είναι η δημιουργία μίας ευέλικτης αεροπορικής πλατφόρμας με βασική ιδέα την μη πλήρη ολοκλήρωση των οπλικών συστημάτων στο αεροσκάφος διότι κάτι τέτοιο θα προκαλούσε σημαντικούς τεχνολογικούς κινδύνους. Όσον αφορά το αεροσκάφος ο Giuseppe Giordo ανακοίνωσε ότι η εταιρεία του έχει τρείς ακόμα πελάτες από την Αφρική και την Νότια Αμερική με συνολικές εκτιμ.΄γωμενες παραγγελίες για δώδεκα αεροσκάφη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Παρεδόθη στο ιταλικό Ναυτικό το πρώτο ελικόπτερο NH-90 και το ένατο που παραδίνεται σε ναυτική δύναμη πελάτη του συγκεκριμένου τύπου ελικοπτέρου. Πιο συγκεκριμένα τέσσερα ελικόπτερα ΝΗ-90 έχουν ήδη παραδοθεί στην Ολλανδία και στην Γαλλία.
Αυτή την περίοδο τα ελικόπτερα τα ελικόπτερα πετούν στην διαμόρφωση MOC (Meaningful Operational Capability) γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να πραγματοποιήσουν αποστολές εκπαίδευσης των πληρωμάτων, έρευνας και διάσωσης και μεταφοράς.
Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν τρία ακόμα ελικόπτερα για την Γαλλία και τρία για την Ολλανδία. Η εταιρεία στο τρίτο τετράμηνο του 2011 θα παραδώσει το πρώτο ελικόπτερο της διαμόρφωσης MOC στο Νορβηγικό Ναυτικό με το ελικόπτερο την περίοδο αυτή να πραγματοποιεί τις δοκιμές αποδοχής.
Οι εργασίες για την επίτευξη πλήρους επιχειρησιακής δυνατότητας για το ελικόπτερο θα ολοκληρωθούν πριν από το τέλος του 2011 με τις νέες παραδόσεις ελικοπτέρων αυτής της διαμόρφωσης να ξεκινούν στο δεύτερο τετράμηνο του 2012.
Η νέα διαμόρφωση περιλαμβάνει τη δυνατότητα εκτέλεσης αποστολών ανθυποβρυχιακού αγώνα και αντιπλοικών επιχειρήσεων. Η πλήρης επιχειρησιακή έκδοση του ελικοπτέρου θα παραλάβει το νέο ραντάρ έρευνας, τον νέο υπολογιστή τον Ιανουάριο του 2013.
Εκτός από τους υπάρχοντες πελάτες οι παραγγελίες των οποίων εκτελούνται η κατασκευάστρια εταιρεία NHI πρόσφατα έλαβε αίτημα από το ινδικό Ναυτικό για το ινδικό πρόγραμμα αγοράς 55 ελικοπτέρων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Επίδειξη των δυνατοτήτων των Ομάδων Ανορθόδοξου Πολέμου του ΠΝ παρακολούθησε σήμερα ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κάρολος Παπούλιας επισκεπτόμενος τη Διοίκηση Υποβρυχίων Καταστροφών (ΔΥΚ) του Αρχηγείου Στόλου στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά.
Δοκιμαστές χειριστές της Lockheed Martin, της αμερικανικής Αεροπορίας, του σώματος των Αμερικανών Πεζοναυτών και της BAE Systems περιγράφουν τις εντυπώσεις τους γύρω από τις δοκιμές που έχουν πραγματοποιήσει με το αεροσκάφος και πόσο έχουν προχωρήσει στην αξιοποίηση των δυνατοτήτων του.
Το βίντεο με την ανέλκυση του διθέσιου Mirage 2000BGM που κατέπεσε στην περιοχή της Σάμου στις 9 Ιουνίου παρουσιάζει το defencenet.gr. Η επιχείρηση πραγματοποιήθηκε σε βάθος 80 μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ) υπό το γενικό συντονισμό του Διοικητή της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης (ΔΑΥ) Υποπτέραρχου (Ι) Φώτιου Κρεβάικα.
H οικονομική κρίση φέρνει συγκλονιστικές αλλαγές στον προγραμματισμό των Ενόπλων Δυνάμεων και αυτό φαίνεται περισσότερο χαρακτηριστικά στο κορυφαίο πρόγραμμα της απόκτησης Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α.: Η αναγκαστική χρονική μετάθεση του προγράμματος απόκτησης ΝΜΑ σε συνδυασμό με την καθυστέρηση στην παραλαβή των τουρκικών F-35, «σπρώχνει» την Αεροπορία να κάνει ένα μεγάλο άλμα γενεών στα μαχητικά αεροσκάφη και στην ανανέωση του στόλου της
Υψηλό ελληνικό ενδιαφέρον είχε το 49ο αεροναυτικό σαλόνι του Le Bourget που διεξάγεται μεταξύ 20 και 26 Ιουνίου στο Παρίσι. Χαρακτηριστικό του υψηλού ελληνικού ενδιαφέροντος είναι το γεγονός ότι η ελληνική παρουσία αποτελείτο πρακτικά από τρεις αντιπροσωπείες. Πιο συγκεκριμένα στο Παρίσι βρέθηκε αντιπροσωπεία της ΓΔΑΕΕ με επικεφαλής τον Γενικό Διευθυντή Εξοπλισμών Δημήτριο Γεωργιόπουλο, αντιπροσωπεία της ΠΑ με επικεφαλής τον Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχο (Ι) Βασίλειο Κλόκοζα αλλά και ακόμη δύο αντιπροσωπείες της ΠΑ από το Α1 γραφείο και το ΑΤΑ. Παρών επίσης
Σωτήρια αποδείχτηκε η περιπολία του ΠΠ Αντωνίου στην Ψεριμο. Το πλήρωμα αντιλήφθηκε πυρκαγιά στο νησί σε σπίτι που έμενε ζευγάρι ηλικιωμένων. Μετά από άδεια από το ΓΕΝ έδεσε και το πλήρωμα σχηματίζοντας ανθρώπινη αλυσίδα από την θάλασσα μέχρι το σπίτι βοήθησε στην κατάσβεση της πυρκαγιάς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σε λύση για το πρόγραμμα απόκτησης Αεροσκαφών Ναυτικής Συνεργασίας (ΑΦΝΣ) κατέληξε το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ). Σύμφωνα με ακριβείς πληροφορίες οριστικοποιείται εντός των ημερών και δεδομένων των γνωστών οικονομικών προβλημάτων αλλά και της επείγουσας επιχειρησιακής ανάγκης του ΠΝ για αεροσκάφη αυτής της κατηγορίας η λύση εφαρμογής προγράμματος SLEP σε δύο από τα αεροσκάφη P3B Orion που διαθέτει το ΠΝ έναντι χαμηλού κόστους.
Όπως έγινε γνωστό το κόστος εφαρμογής του προγράμματος για κάθε αεροσκάφος θα φτάσει τα 2 εκατ. ευρώ και θα υλοποιηθεί από καναδική εταιρεία η οποία εξειδικεύεται σε αυτού του είδους τις εργασίες κατά πάσα πιθανότητα στις εγκαταστάσεις της ΕΑΒ στην Ελλάδα. Οι εργασίες στο κάθε αεροσκάφος θα ξεκινήσουν άμεσα και θα διαρκέσουν 12-18 μήνες ενώ μετά την ολοκλήρωση του προγράμματος τα αεροσκάφη θα διαθέτουν τρία χρόνια επιπλέον επιχειρησιακής ζωής. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένα από τα σημαντικότερα συμβόλαια ανάπτυξης οπλικών συστημάτων υπέγραψε η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) της Τουρκίας με τις κρατικές εγχώριες εταιρείες Aselsan και Roketsan. Τα τρία νέα συμβόλαια συνολικής αξίας 610 εκατ. ευρώ αφορούν την ανάπτυξη τριών πυραυλικών συστημάτων τα οποία προορίζεται να αναβαθμίσουν την αντιαεροπορική άμυνα της Τουρκίας.
Αύριο το μεσημέρι στις 13.30 ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα επισκεφτεί την ΔΥΚ μαζί με τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας Π. Μπεγλίτη και τον Αρχηγό ΓΕΝ Αντιναύαρχο Δημήτριο Ελευσινιώτη ΠΝ.
Σίγουρα η επίσκεψη του Προέδρου της Δημοκρατίας στέλνει πολλαπλά μηνύματα στους γείτονες ενώ κατά την διάρκεια της παραμονής του στην ΔΥΚ θα παρακολουθήσει και επίδειξη από στελέχη της ΔΥΚ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Από 06 έως 10 Ιουνίου 2011 διεξήχθη 6ήμερο Επιχειρησιακής Εκπαιδεύσεως από την 50 Μηχανοκίνητης Ταξιαρχίας «ΑΨΟΣ» με πλήρη τακτική συγκρότηση. Επιστέγασμα της παραπάνω εκπαιδεύσεως κατά την τελική φάση, ήταν η διεξαγωγή άσκησης Συγκροτήματος Μηχανοκίνητου Λόχου Πεζικού κατά την Άμυνα, με ενεργητική άμυνα και εκτέλεση αντεπιθέσεων, υποστήριξη πυρών πυροβολικού - όλμων (με συμμετοχή επιστράτων) και περίσφιξη - εξάλειψη εχθρικού αεροπρογεφυρώματος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ολοκληρώθηκε με επιτυχία η ανέλκυση του διθέσιου μαχητικού αεροσκάφους Mirage 20000BGM το οποίο είχε καταπέσει στην θαλάσσια περιοχή στο Νοτιοδυτικό άκρο της Σάμου στις 9 Ιουνίου.Το αεροσκάφος ανελκύθηκε από βάθος εβδομήντα πέντε μέτρων από την Μοίρα Κινητών Ομάδων της 206 Πτέρυγας Αεροπορικών Υποδομών (ΠΑΥ).
Ομάδα δυτών της Πολεμικής Αεροπορίας ανέλκυσε από βάθος περίπου 80 μέτρων το Mirage 2000 της 114ΠΜ/332Μ που εγκαταλείφθηκε την Πέμπτη 9 Ιουνίου όταν διαπιστώθηκε απώλεια ώσης στον κίνητρα του.
Η ανέλκυση του αεροσκάφους αναμένεται να βοηθήσει την επιτροπή που διερευνά το ατύχημα στην σύνταξη του πορίσματος της. Το αεροσκάφος πάντως σύμφωνα με αξιωματικούς της Πολεμικής Αεροπορίας είναι μη επαναχρησιμοποιούμενο καθώς η ελάχιστη παραμονή στο θαλασσινό νερό καταστρέφει όλα τα συστήματα του.
Σημειώνεται ότι φωτογραφίες που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο δεν αντιστοιχούν στο συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η πολλαπλών ρόλων ικανότητά του ελικοπτέρου NH90 να υποστηρίξει μεγάλες μετακινήσεις στρατευμάτων σε μεγάλες αποστάσεις επιδείχτηκε κατά την διάρκεια άσκησης των φιλανδικών ενόπλων δυνάμεων που πραγματοποιήθηκε αυτό το μήνα και κατά την οποία 157 στρατιώτες μεταφέρθηκαν σε απόσταση 320 χιλιομέτρων. .
Την Αεροπορική Έκθεση του Παρισιού στο αεροδρόμιο Μπουρζέ στο Παρίσι, στην οποία η Ρωσία παρουσιάζει το επιβατικό μεσαίων αποστάσεων Sukhoi Superjet 100 και το αμφίβιο πυροσβεστικό/ειδικών αποστολών αεροσκάφος Be-200, τα μαχητικά Su-35, MiG-35 και εκατοντάδες ακόμα προϊόντα της ρωσικής αεροδιαστημικής βιομηχανίας, επισκέπτεται ο Ρώσος πρωθυπουργός Βλαντιμίρ Πούτιν.
Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας για τα 2+2 LPD Mistral ανάμεσα στη Ρωσία και τη Γαλλία, ο Βλαντίμιρ Πούτιν πραγματοποιεί μονοήμερη επίσκεψη στη Γαλλία, όπου εκτός των άλλων θα έχει επαφές με το γάλλο πρόεδρο Νικολά Σαρκοζί και τον πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν.Ο Πούτιν έφθασε αργά χθες το βράδυ στη Γαλλία και επρόκειτο να παρευρεθεί, μαζί με το γάλλο πρωθυπουργό Φρανσουά Φιγιόν, στην τελετή αποκαλυπτηρίων ενός μνημείου στο Παρίσι για τους ρώσους στρατιώτες οι οποίοι συμμετείχαν σε μάχες στη Γαλλία στην διάρκεια του Α' Παγκοσμίου Πολέμου. Αργότερα εντός της ημέρας, πρόκειται να έχει συνάντηση με τον πρόεδρο Σαρκοζί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δύο άγνωστοι οπλοφόροι κατάφεραν και διείσδυσαν στην 114 Πτέρυγα Μάχης στην Τανάγρα και κατευθύνθηκαν προς τα σέλτερ όπου βρίσκονται τα Mirage 2000 της 332Μ, όταν έγιναν αντιληπτοί από περίπολο της Μονάδας Φύλαξης Αεροδρομίου η οποία προσπάθησε να τους ακινητοποιήσει, αλλά μάταια: Οι δύο άγνωστοι πυροβόλησαν 4-5 φορές προς την κατεύθυνση της περιπόλου και κατάφεραν να διαφύγουν.
Η είσοδός τους έγινε στην βορειοδυτική πλευρά και αφού είχαν έρθει νωρίτερα πάλι σε "θερμή επαφή" με την αστυνομία: Τους είχαν εντοπίσει κοντά στο αεροδρόμιο, επιχείρησαν να τους σταματήσει να τους ελέγξει και αυτοί απάντησαν πάλι με βροχή πυροβολισμών και προς τους αστυνομικούς.
Μέσα στο αεροδρόμιο καραδιωκόμενοι από την περίπολο, αλλά πυροβολώντας εναντίον των ανδρών της περιπόλου (η οποία δεν ανταπέδωσε τα πυρά...) εξήλθε νοτιοδυτικά του αεροδρομίου.
Το περιστατικό είναι κάτι παραπάνω από ανησυχητικό δεδομένου ότι επρόκειτο περί δραστών οι οποίοι έδειξαν ότι ήταν αποφασισμένοι να μην πιαστούν ζωντανοί ενώ κάθε φορά που ένιωθαν ότι τους πλησίαζαν απαντούσαν με βροχή πυροβολισμών.
Σημειώνεται ότι δεν βρέθηκε ούτε ένας κάλυκας μέχρι τώρα! Στην βάση έσπευσε εν συνεχεία μεγάλη αστυνομική δύναμη και εισαγγελέας, αλλά και κλιμάκιο της 31 Μοίρας Ειδικών Επιχειρήσεων, που προέβη σε έρευνες στο χώρο.
Ιδού και η επίσημη ανακοίνωση της Αεροπορίας:
"Την Τρίτη 21 Ιουνίου 2011 και ώρα 01:50 περίπου, εντοπίστηκαν από περίπολο δύο άγνωστα άτομα να κινούνται σε χώρο εντός της 114 Πτέρυγας Μάχης στο αεροδρόμιο Τανάγρας.Οι δύο άγνωστοι με τον εντοπισμό τους τράπηκαν σε φυγή, ενώ πυροβόλησαν για εκφοβισμό πέντε με έξι φορές.
Στις έρευνες για τη σύλληψή τους εκτός από τα όργανα Ασφαλείας του αεροδρομίου συμμετείχαν και δυνάμεις της Ελληνικής Αστυνομίας. Μέχρις στιγμής τα δύο άτομα διαφεύγουν την σύλληψη. Οι έρευνες συνεχίζονται".
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η EADS παρουσίασε το νέο αεροσκάφος – πύραυλο που θα μπορεί να καλύπτει την απόσταση Παρίσι – Τόκυο σε 2,5 ώρες. Το αεροσκάφος ονομάζεται «Υπερηχητική Μεταφορά Μηδενικών Εκπομπών» (ZEHST – Zero Emission Hypersonic Transportation) και υπολογίζεται ότι θα είναι πλήρως αξιοποιήσιμο μέχρι το 2050.
Σύμφωνα με τον αρχιμηχανικό της εταιρείας, το αεροσκάφος θα έχει πολύ χαμηλές εκπομπές ρύπων, θα μεταφέρει 50 έως 100 επιβάτες και θα χρησιμοποιεί για την απογείωση του κινητήρες που θα έχουν ως καύσιμο τη βιομάζα. Όταν θα φτάνει σε μεγαλύτερο ύψος, θα τίθενται σε λειτουργία οι πυραυλοκινητήρες του.
Οι τελευταίοι θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο το υδρογόνο και το οξυγόνο, με το κατάλοιπο της καύσης να είναι το νερό. Έτσι το αεροσκάφος θα φτάνει σε υψόμετρο 32.000 μέτρων (96.000 ποδών), δηλαδή στη στρατόσφαιρα, έναντι των 10 χλμ (35.000 ποδών) περίπου που φτάνουν τα σημερινά αεροσκάφη.
Για την προσγείωση θα ακολουθείται η αντίστροφη διαδικασία, που θα είναι το σβήσιμο των πυραυλοκινητήρων και η έναρξη καθόδου προς τη Γη, για να τεθούν σε λειτουργία αργότερα οι κινητήρες βιομάζας.
Στο πρόγραμμα θα συμμετέχει και η Ιαπωνία, χρησιμοποιώντας ήδη υπάρχουσα τεχνολογία για την ανάπτυξη του πρωτότυπου που αναμένεται να είναι έτοιμο το 2020 περίπου.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Βασίλειος Κλόκοζας, συμμετείχε στη σύσκεψη Αρχηγών Πολεμικών Αεροποριών (Air Chief’s Conference) και στη σύσκεψη του προγράμματος συνεργασίας Advanced European Jet Pilot Training (AEJPT) που πραγματοποιήθηκαν στο Παρίσι την Κυριακή 19 και την Δευτέρα 20 Ιουνίου 2011.
Το πρόγραμμα AEJPT αφορά μια κοινή ευρωπαϊκή προσπάθεια για την δημιουργία ενός συστήματος εκπαίδευσης που θα ικανοποιεί τα ΝΑΤΟϊκα στάνταρτ και θα αφορά πρώτιστα το προκεχωρημένο και επιχειρησιακό στάδιο εκπαίδευσης.
Το μεγαλύτερο πρόβλημα όμως για το AEJPT είναι η επιλογή μιας πλατφόρμας ενός κοινού εκπαιδευτικού αεροσκάφους μια επιλογή η οποία ακόμη βρίσκεται σε μετέωρη κατάσταση. Στο AEJPT μετέχουν εκτός της Ελλάδας, η Αυστρία, το Βέλγιο, η Φιλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ισπανία και η Σουηδία, ενώ ως παρατηρητές συμμετέχουν η Ολλανδία, Γερμανία και Ελβετία.
Σε ότι αφορά τις δυνατότητες της ελληνικής συμμετοχής αυτές προδιαγράφονται ως ιδιαίτερα αισιόδοξες εξαιτίας των αναβαθμισμένων εγκαταστάσεων που υπάρχουν στην 120ΠΜ. Αυτές αφορούν μεν το αρχικό και βασικό στάδιο εκπαίδευσης αλλά η δυνατότητα τόσο των αεροσκαφών T-6 Texan II όσο και των λοιπών κτιριακών και εγκαταστάσεων προσομοίωσης το έχουν αναδείξει ως ένα από τα πιο σύγχρονα κέντρα της Ευρώπης.
Ήδη στο κέντρο εκπαίδευσης T-6 εκπαιδεύονται Ιταλοί χειριστές. Συνολικά έχουν αποφοιτήσει 12 Ιταλοί ως ανθυποσμηναγοί ενώ μέχρι το τέλος του 2011 αναμένεται να αποφοιτήσουν ακόμη 7. Αντίστοιχα Έλληνες ανθυποσμηναγοί, τέσσερις στον αριθμό εκπαιδεύονται στην Ιταλία στα αεροσκάφη ΜΒ-339CD και μέχρι στιγμής έχουν αποφοιτήσει 8 συνολικά έλληνες χείριστες από το ιταλικό σχολείο. Στην Καλαμάτα και πιο συγκεκριμένα στην 364 ΜΕΑ βρίσκονται και τέσσερις Ιταλοί εκπαιδευτές οι οποίοι εκπαιδεύουν αντίστοιχα τόσο Έλληνες όσο και Ιταλούς χείριστες, ενώ στην Ιταλία βρίσκονται 3 Έλληνες εκπαιδευτές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Διάβρωση και μάλιστα εκτεταμένη εμφανίστηκε στο νεοναυπηγηθέν Σκάφος Παράκτιων Επιχειρήσεων (LCS: Littoral Combat Ship) USS Independence του αμερικανικού Ναυτικού που ναυπηγήιθηκε από κοινού από την εταιρεία Austal και τηςν General Dynamics.
Η διάβρωση εμφανίστηκε στο τμήμα του σκάφους κοντά στον μηχανισμό πρόωσης του USS Independence της Austal (αυστραλιανή εταιρία) η οποία συνεργάζεται με την αμερικανική General Dynamics.
Σε γραπτή απάντηση του αμερικανικού Ναυτικού προς επιτροπή του αμερικανικού Κογκρέσου που ζήτησε να πληροφορηθεί τα καθέκαστα, αναφέρεται ότι για την επιδιόρθωση του προβλήματος θα απαιτηθεί η μετακίνηση του πλοίου στο ναυπηγείο και αφαίρεση σημαντικού τμήματος του συστήματος πρόωσης. To USS Independence καθελκύστηκε μόλις τον Ιανουάριο του 2010 και η κατασκευή του είναι από αλουμίνιο.
Τοπρόγραμμα των LCS, αφορά 55 σκάφη συνολικά, το 17% των 313 σκαφών που προβλέπει να αποτελούν τον μελλοντικό στόλο στον σχεδιασμό του αμερικανικού Ναυτικού, το 50% του "Ναυτικού των 600 σκαφών" της εποχής του "ψυχρού πολέμου". Τον περασμένο Φεβρουάριο, το USS Freedom της Lockheed Martin (η άλλη εταιρία που κατασκευάζει LCS) παρουσίασε μεγάλη ρωγμή στο σκάφος, η οποία όμως αποδόθηκε σε ναυπηγικό, όχι σχεδιαστικό σφάλμα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr