Προβλήματα στο κιβώτιο ταχυτήτων των κινητήρων του Α400Μ εμπόδισαν την κατασκευάστρια εταιρεία να στείλει το νέο μεταγωγικό και να πραγματοποιήσει αεροπορική επίδειξη στην έκθεση αεροπορικού και στρατιωτικού υλικού στο αεροδρόμιο του Μπουρζέ στο Παρίσι.
Αν και το πρόβλημα που εντοπίστηκε στο κιβώτιο ταχυτήτων του κινητήρα Europrop International TP400-D6 δεν ήταν σοβαρό η εταιρεία που κατασκευάζει το αεροσκάφος προτίμησε να μην το στείλει στην έκθεση και να διακόψει το πρόγραμμα δοκιμών του. Υπενθυμίζεται ότι το Α400Μ πραγματοποίησε την πρώτη του αεροπορική επίδειξη το 2010 στην αεροπορική έκθεση ILA στο Βερολίνο ενώ ακολούθησε το Farnborough.
Αυτή θα ήταν η πρώτη παρουσίαση επίδειξη του αεροσκάφους στο Παρίσι με την γαλλική Αεροπορία να αναμένει την παραλαβή του πρώτου αεροσκάφους τον Μάρτιο του 2013. Συνολικά υπολογίζονται να κατασκευαστούν 800 αεροσκάφη βαρέων μεταφορών τα επόμενα 30 χρόνια με την Airbus Military να υπολογίζει να λάβει σημαντικό μερίδιο αυτής της αγοράς δεδομένων των 174 παραγγελιών που ήδη έχει στο βιβλίο παραγγελιών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η ελβετική εταιρεία Pilatus Aircraft πρόκειται να υπογράψει συμβόλαιο για την εξαγωγή 75 εκπαιδευτικών αεροσκαφών PC-7 στην Ινδία έναντι τιμήματος 1 δις δολαρίων σύμφωνα με την ελβετική εφημερίδα Le Temps. Όπως αναφέρει η εφημερίδα αν τελικά η συμφωνία προχωρήσει στην τελική υπογραφή θα αποτελεί το μεγαλύτερο εξαγωγικό συμβόλαιο της ελβετικής εταιρείας στην ιστορία της.
Εκτιμάται ότι το συμβόλαιο θα μπορούσε να επεκταθεί στο μέλλον με το συνολικό αριθμό των προς εξαγωγή αεροσκαφών να φτάνει τα διακόσια. Η εταιρεία πάντως δεν έχει μέχρι στιγμής κάνει κάποια ανακοίνωση παρά το γεγονός ότι κατέθεσε την πρόταση της στο σχετικό διαγωνισμό της ινδικής Αεροπορία πριν από δύο χρόνια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κυβερνοεπίθεση δέχτηκε και η σελίδα της CIA, στις ΗΠΑ. Όπως ανέφεραν στελέχη της υπηρεσίας, η επίθεση έγινε από τη γνωστή ομάδα Lulz Security και κοινοποιήθηκε με μήνυμά της στο twitter.
Πάντως, η σελίδα της CIA μπορεί να έπεσε και από το ότι η επισκεψιμότητα θα αυξήθηκε κατακόρυφα προκειμένου να δουν την ιστοσελίδα, όπως συνέβη πρόσφατα και με το defencenet.gr με την παγκόσμια αποκλειστικότητα των πλαστών φωτογραφιών του Οσάμα Μπιν Λάντεν. Διευκρινίστηκε ότι η ιστοσελίδα δεν περιέχει απόρρητα στοιχεία, οπότε δεν υπάρχει κίνδυνος διαρροών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το ΝΑΤΟ θα αντιμετωπίσει σοβαρά προβλήματα στο άμεσο μέλλον μετά την απόσυρση των βρετανικών αεροσκαφών επιτήρησης εδάφους ASTOR το 2013. Αναφερόμενος στο υπό ανάπτυξη πρόγραμμα επιτήρησης εδάφους από εναέριες πλατφόρμες Alliance Ground Surveillance (AGS) το οποίο πρόκειται να ολοκληρωθεί το 20125 με την ένταξη σε υπηρεσία των πρώτων συστημάτων, ο Σμήναρχος Matt Anderer της Αεροπορίας των ΗΠΑ ανέφερε ότι οι δυνατότητες των συμμαχικών χωρών του ΝΑΤΟ σε αυτό τον τομέα αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα.
Όπως ανέφερε ο Σμήναρχος αυτή τη στιγμή μόνο δύο χώρες του ΝΑΤΟ διαθέτουν δυνατότητες επιτήρησης εδάφους από εναέριες πλατφόρμες, η Βρετανία και οι ΗΠΑ.
Δυστυχώς όμως η Βρετανία απέσυρε τα αεροσκάφη Nimrod MRA4 και σύντομα πρόκειται να αποσύρει και τα αεροσκάφη Sentinel R Mk I ASTOR. Αυτή τη στιγμή τα αεροσκάφη αυτά χρησιμοποιούνται στο Αφγανιστάν και στην Λιβύη.
Η Βρετανία σχεδιάζει να αποσύρει τα προσφάτως παραληφθέντα Sentinel R Mk I ASTOR το 2013 αφήνοντας ένα μεγάλο κενό σε αυτό τον τομέα. Το κενό αυτό πρόκειται να καλυφτεί από το πρόγραμμα ΝΑΤΟ AGS το οποίο χρηματοδοτείται από 14 χώρες μέλη του ΝΑΤΟ και το οποίο περιλαμβάνει την απόκτηση έξι αεροχημάτων Block 40 RQ-4 Global Hawk UAV, δύο μεταφερόμενων σταθμών και έξι αυτοκινούμενων σταθμών ελέγχου.
Το νέο σύστημα θα είναι διασυνδεδεμένο με το σύστημα Έγκαιρης Προειδοποίησης του ΝΑΤΟ ενώ το συμβόλαιο για την ενεργοποίηση του συστήματος θα υπογραφεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Η πρώτη μονάδα θα είναι επιχειρησιακά διαθέσιμη τον Μάρτιο του 2013 και η έδρα του θα είναι η βάση Sigonella στην Ιταλία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σε εφαρμογή των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Αντισταθμιστικά Ωφελήματα εκ των προμηθειών αμυντικού υλικού των Ενόπλων Δυνάμεων, ο Γενικός Διευθυντής της ΓΔΑΕΕ Δημήτριος Γεωργιόπουλος έκανε αποδεκτή την εισήγηση της Υπηρεσίας και ενέκρινε την παροχή πίστωσης, συνολικού ύψους 9.000.000 ευρώ, στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος Νο24 (Παροχή Ανταλλακτικών και Υπηρεσιών για το Ραντάρ Αεράμυνας SUPER GIRAFFE(SUGI) της ERICSSON στην ΠΑ) της σύμβασης ΑΩ 17/99 με την εταιρεία “SAAB MICROWAVE SYSTEMS AB”, που απορρέει από την προμήθεια του Συστήματος ΑΣΕΠΕ ERIEYE/EMB145H και συναφών προϊόντων/υπηρεσιών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την Πέμπτη 16 Ιουνίου 2011 πραγματοποιήθηκε στην 120 Πτέρυγα Εκπαίδευσης Αέρος στην Διασπορά της Καλαμάτας, η τελετή πέρατος της πτητικής εκπαίδευσης των Ανθυποσμηναγών της 82ης Σειράς Ιπταμένων παρουσία του Διοικητού της Διοίκησης Αεροπορικής Εκπαίδευσης (ΔΑΕ) Υποπτέραρχου (Ι) Αντώνιου Πιέρρου.
Αεροδιακομιδή αγοριού 11 μηνών με τετραπληγία καρδιάς πραγματοποίησε η ΠΑ με αεροσκάφος C-27 από την 112 ΠΜ στο Λονδίνο. Το αεροσκάφος προσγειώθηκε στο διεθνές αεροδρόμιο Χίθροου στις 15.20.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένας ίσως από τους μεγαλύτερους διαγωνισμούς αγοράς ελικοπτέρων ανθυποβρυχιακού αγώνα ξεκίνησε σήμερα στην Ινδία με την έκδοση αιτήματος κατάθεσης πληροφοριών για τα προτεινόμενα ελικόπτερα που θα μπορούσαν να συμμετάσχουν στην διαδικασία. Το πρόγραμμα αφορά την αντικατάσταση και των 42 ελικοπτέρων Westland Sea King που διαθέτει το ινδικό Ναυτικό.
Το ινδικό πρόγραμμα περιλαμβάνει την αγορά ελικοπτέρων βάρους από 9-12,5 τόνους, με προσδοκώμενη επιχειρησιακή ζωή 30 έτη, και με τη δυνατότητα αύξησης του βάρους του ελικοπτέρου κατά 10% χωρίς να επιβαρυνθούν οι δυνατότητες του. Τα νέα ελικόπτερα θα πρέπει να μπορούν να εκτελέσουν ανθυποβρυχιακές αποστολές, αποστολές κατά πλοίων επιφανείας και αποστολές ειδικών επιχειρήσεων.
Δευτερεύοντος τα ελικόπτερα θα πρέπει να μπορούν να συμμετάσχουν σε επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης μεταφοράς φορτίου, μεταφοράς τραυματιών, και συλλογής πληροφοριών με ηλεκτρονικά μέσα. Τα ελικόπτερα θα πρέπει να επιχειρούν και από πλοία της κλάσης Godavari εκτοπίσματος 3850 τόνων και θα πρέπει να μπορούν να φιλοξενηθούν σε υπόστεγο με μήκος 15,5 μέτρα πλάτος 5,5 μέτρα και ύψος 5,3 μέτρα. Τα ελικόπτερα που να αγοραστούν θα είναι βασικά δύο εκδόσεων, ανθυποβρυχιακού/αντιπλοικού αγώνα και ειδικών επιχειρήσεων
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το εξαιρετικά υψηλό κόστος συντήρησης των Typhoon οδηγεί την Βασιλική Αεροπορία σε κανιβαλισμό των αεροσκαφών που διαθέτει όπως αποκαλύπτει η εφημερίδα Daily Mail προκειμένου να καταστούν επιχειρησιακά τα οκτώ αεροσκάφη που επιχειρούν αυτή την περίοδο στην Λιβύη. Το συνολικό κόστος των τριών αεροσκαφών που έχουν ήδη κανιβαλιστεί φτάνει τα 427 εκατ. ευρώ.
Οι πρόσφατες περικοπές του αμυντικού προϋπολογισμού που έχει εφαρμόσει η κυβέρνηση συνεργασίας, σε συνδυασμό με την εμπλοκή της Βρετανίας σε δύο πολέμους, έχουν πραγματικά φέρει τη Βασιλική Αεροπορία στα όρια της.
Επιπλέον όταν αγοράστηκαν τα μαχητικά Typhoon πριν από μερικά χρόνια δεν αγοράστηκε επαρκής ποσότητα ανταλλακτικών με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται αυτή η πραγματικά απίστευτη κατάσταση. Όπως επισημαίνει ο Πλωτάρχης Nigel ‘Sharkey’ Ward ο οποίος υπήρξε πιλότος στα αεροσκάφη Harrier και είχε παρασημοφορηθεί για τη συμμετοχή του στο πόλεμο των Φώκλαντς τα μαχητικά Typhoon είναι πολύ ακριβά και δεν είναι κατάλληλα για να επιχειρούν εκτός του εναερίου χώρου της Βρετανίας.
Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε «το Typhoon έχει καταστεί ουσιαστικά μία πολύ ακριβή ιερή αγελάδα για την RAF». Σύμφωνα με υπουργείο Άμυνας εκτιμάται ότι το πρόβλημα της έλλειψης ανταλλακτικών θα συνεχιστεί μέχρι το 2015.
Πάντως όπως ανέφερε ο εν αποστρατεία πρώην Αρχηγός της Αεροπορίας Andrew Lambert δεν είναι ασυνήθιστη η πρακτική του κανιβαλισμού για την αποκόμιση ανταλλακτικών. Φυσικά όπως συμπλήρωσε ο Πτέραρχος η πρακτική αυτή δεν είναι επιθυμητή αλλά όταν δεν υπάρχουν χρήματα στον προϋπολογισμό για την αγορά ανταλλακτικών ο κανιβαλισμός είναι μία λύση.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σημαντικά μεγάλη αναμένεται να είναι η ρωσική συμμετοχή στο φετινό 49ο αεροπορικό σαλόνι του Le Bourget που θα πραγματοποιηθεί μεταξύ 20 και 26 Ιουνίου στο Παρίσι.
Πιο συγκεκριμένα από ρωσικής πλευρά πρόκειται να λάβουν μέρος 59 εταιρείες και τουλάχιστον 140(!) αεροσκάφη και ελικόπτερα –τόσο πολιτικά όσο και στρατιωτικά- είτε σε στατικές είτε σε πτητικές επιδείξεις και μεταξύ αυτών πρόκειται να είναι το αμφίβιο πυροσβεστικό Be-200 αλλά και το νέο πολιτικό αεροσκάφος της Sukhoi Superjet 100
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δημοσιεύτηκε βίντεο από τον νέο τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής δορυφόρο RASAT ο οποίος πρόκειται σύντομα να εκτοξευτεί με ένα ρωσικό πύραυλο φορέα SS-18 Dnepr. Ο δορυφόρος κατασκευάστηκε από το ερευνητικό διαστημικό ινστιτούτο TUBITAK UZAY και έχει βάρος 93 κιλά, θα βρίσκεται σε ηλιοστατική τροχιά σε απόσταση 700 χλμ από την Γή και θα πραγματοποιεί μία πλήρη περιστροφή σε 98,8 δευτερόλεπτα. Η ευκρίνεια του πανχρωματικού αισθητήρα είναι 7,5 μέτρα και του πολυφασματικού 15 μέτρα. Ο δορυφόρος θα έχει διάρκεια ζωής 5 χρόνια.
Ο δορυφόρος RASAT είναι εξοπλισμένος με τον τουρκικό υπολογιστή πτήσης BiLGE, ένα νέο επεξεργαστή εικόνας ο οποίος ονομάζεται GEZGiN-2 και ένα τουρκικής κατασκευής αναμεταδότη που λειτουργεί στην ζώνη X. Το συγκεκριμένο προϊόν αποτελεί αποτέλεσμα κρατικού ερευνητικού προγράμματος που αποσκοπεί στην εισαγωγή της τουρκικής βιομηχανίας στην διαστημική τεχνολογία. Για το λόγο αυτό ορισμένα συστήματα όπως η κάμερα αγοράστηκαν από το εξωτερικό, ενώ ο υπολογιστής πτήσης, ο επεξεργαστής εικόνας και ο αναμεταδότης είναι όπως αναφέρθηκε είναι τουρκικής κατασκευής.
Αυτή την περίοδο το τουρκικό διαστημικό ινσιτούτοTUBITAK UZAY εργάζεται για να αναπτύξει νέες τεχνολογίες που σχετίζονται με το διάστημα όπως του προωθητές που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια (Hall Thruster). Πρόκειται για μία νέα σχετικά τεχνολογία η οποία θα αναπτυχθεί σε νέες εγκαταστάσεις του ιδρύματος και θα μπορέσει να χρησιμοποιηθεί σε άλλα διαστημικά οχήματα που πρόκειται να κατασκεταστούν στην Τουρκία ακόμα και στο εθνικό πρόγραμμα για τη Σελήνη (National moon Project) όπως αναφέρεται και στην ιστοσελίδα του ιδρύματος (http://www.uzay.tubitak.gov.tr/tubitakUzay/en/projects/spaceApplications.asp)
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ολόκληρο το ενημερωτικό σημείωμα που δημοσιεύουν σήμερα τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ για τους ισχυρισμούς των ρωσικών υπηρεσιών πληροφοριών περί δολοφονίας του πρώην πrωθυπουργού Κώστα Καραμανλή, είναι το εξής: Σημειώνουμε ότι το ενημερωτικό δελτίο της ΕΥΠ έχει ημερομηνία 5 Φεβρουαρίου 2009 και αποτελεί συνέχεια ενημερωτικού τις 13ης Ιανουαρίου 2009 και πρόκειται για σημαντική επιτυχία του περιοδικού.
Η Αεροπορία της Ινδονησίας θα συμπεριλάβει στον προγραμματισμό της για τις μελλοντικές προμήθειες την απόκτηση πέντε ακόμα μεταγωγικών αεροσκαφών C-130 μέσα στα επόμενα δύο χρόνια. Όπως ανέφερε ο εκπρόσωπος τύπου της Αεροπορίας της Ινδονησίας Bambang Samoedro ήδη οι ΗΠΑ, η Νορβηγία και η Αυστραλία έχουν προσφέρει προς πώληση στην Ινδονησία αεροσκάφη C-130E, C-130H και C-130J αντίστοιχα.
Με την αγορά αυτών των αεροσκαφών η Αεροπορία της Ινδονησίας θα διαθέτει συνολικά 30 μεταγωγικά C-130. Επιπλέον η Αεροπορία της χώρας έχει παραγγείλει από τις ΗΠΑ 24 μεταχειρισμένα μαχητικά F-16C/D, η πώληση των οποίων αναμένεται να εγκριθεί από το αμερικανικό Κογκρέσο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οριστικοποιήθηκε η απόφαση της κυβέρνησης της Αυστραλίας για την αγορά των 24 ελικοπτέρων MH-60R 'Romeo' της κοινοπραξίας Lockheed Martin/Sikorsky έναντι 3,2 δις δολαρίων Αμερικής. Τα ελικόπτερα αυτά αγοράστηκαν στα πλαίσια του προγράμματος Air 9000 ενώ η κοινοπραξία που προσέφερε στην κυβέρνηση της Αυστραλίας το συγκεκριμένο ελικόπτερο αποτελείται από τις εταιρείες Lockheed Martin, Sikorsky, General Electric, την αυστραλιανή CAE, και την εταιρεία Raytheon.
Τα ελικόπτερα αυτά θα αντικαταστήσου τα 16 S-70B Seahawks που το Ναυτικό της χώρας διαθέτει εδώ και είκοσι χρόνια.
Τα δύο πρώτα ελικόπτερα MH-60R θα φτάσουν στην Αυστραλία στα μέσα του 2014 και θα ενταχτούν σε υπηρεσία το 2015. Με τα 24 αυτά ελικόπτερα το Ναυτικό της Αυστραλίας θα εξοπλίσει 8 μονάδες επιφανείας. Τα νέα ελικόπτερα θα είναι εξοπλισμένα με ποντιζόμενο σόναρ AQS-22 της εταιρείας Raytheon, ενώ τα ελικόπτερα θα μπορούν να φέρουν τις τορπίλες MK 54, τα βλήματα AGM-114 Hellfire και πολυβόλο στην πλαινή θύρα.
Όπως αναφέρει η κυβέρνηση της Αυστραλίας τα αμερικανικά ελικόπτερα αποτελούν την πλέον ικανοποιητική πρόταση σε σχέση με την πρόταση της Eurocopter με το ΝΗ-90 αφού το Ναυτικό των ΗΠΑ έχει ήδη σε υπηρεσία 100 ελικόπτερα MH-60R τα οποία έχουν πραγματοποιήσει 90.000 ώρες πτήσεων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η βρετανική εταιρεία BAE Systems αποφάσισε να αποσυρθεί από τον διαγωνισμό της πολωνικής Αεροπορίας για την προμήθεια 16 εκπαιδευτικών αεροσκαφών. Η απόφαση ελήφθη στις 14 Ιουνίου και ο βασικός λόγος τη απόσυρσης της βρετανικής εταιρείας ήταν η απαίτηση των Πολωνών τα νέα αεροσκάφη να μπορούν να φέρουν κατευθυνόμενες με δέσμη laser βόμβες καθώς και ο εξοπλισμός των αεροσκαφών με ραντάρ μεγάλης εμβέλειας κάτι που το Hawk 128/T2 δεν μπορούσε να ικανοποιήσει.
Η απόσυρση της βρετανικής εταιρείας αφήνει το διαγωνισμό με τέσσερις υποψηφίους και πιο συγκεκριμένα με την ιταλική Alenia Aermacchi η οποία προωθεί το Μ346, την κορεατική/αμερικανική κοινοπραξία ΤΑΙ/LM η οποία προωθεί το T-50P, την τσέχικη Aero με το L-159T1 και την φινλανδική Patria με τα εκσυγχρονισμένα Hawk 51/51A της φινλανδικής Αεροπορίας. Η τελική ημέρα κατάθεσης των προσφορών είναι η 29 Ιουλίου και το συμβόλαιο υπολογίζεται να υπογραφεί στις αρχές του 2012.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το τουρκικό ινστιτούτο Διαστημικών Ερευνών (TÜBİTAK UZAY) ολοκλήρωσε την κατασκευή και τις αναγκαίες δοκιμές του εγχώρια σχεδιασμένου δορυφόρου επιτήρησης RASAT και παρέδωσε το δορυφόρο στην ρωσική εταιρεία International Space Company Kosmotras (ISCK) η οποία έχει αναλάβει την εκτόξευση του συστήματος με τον πύραυλο φορέα SS-18 Dnepr.
Ο δορυφόρος RASAT έχει βάρος 93 κιλά, θα βρίσκεται σε ηλιοστατική τροχιά σε απόσταση 700 χλμ από την Γή και θα πραγματοποιεί μία πλήρη περιστροφή σε 98,8 δευτερόλεπτα. Η ευκρίνεια του πανχρωματικού αισθητήρα είναι 7,5 μέτρα και του πολυφασματικού 15 μέτρα. Ο δορυφόρος θα έχει διάρκεια ζωής 5 χρόνια.
Ο RASAT είναι εξοπλισμένος με το υπολογιστή πτήσης BiLGE, ένα νέο επεξεργαστή εικόνα ο οποίος ονομάζεται GEZGiN-2 και αναμεταδότη που λειτουργεί στην ζώνη X. Ο δορυφόρος θα χρησιμοποιηθεί για την προστασία των δασών για την καλύτερη επίβλεψη της ρυμοτομίας των πόλεων και για την αντιμετώπιση φυσικών καταστροφών. Ο πύραυλος θα εκτοξευτεί από την βάση Yasny στην περιοχή Orenburg στην Νότια ανατολική Ρωσία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένα ενημερωτικό δελτίο της ΕΥΠ που αναφέρεται σε απόπειρα δολοφονίας του πρώην πρωθυπουργού Κώστα Καραμανλή και η οποία αποτράπηκε κατόπιν επέμβασης της ρωσικής υπηρεσίας πληροφοριών δημοσιεύουν αύριο τα ΕΠΙΚΑΙΡΑ. Σύμφωνα με το έγγραφο των Ρώσων ο Καραμανλής ήταν στόχος κύκλων που ήθελαν να “αναβάλουν ή να ματαιώσουν την ενεργειακή και αμυντική πολιτική του, η οποία προσανατολιζόταν προς τη Μόσχα".
Αναφέρονται στην υπογραφή των αγώγων Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη και South Stream, αλλά και στην υπογραφή της διακρατικής σύμβασης για τα TOMΑ BMP-3HEL που είχε αποφασιστεί έξι μήνες ενωρίτερα.
Σύμφωνα μάλιστα με όσα δημοσιεύει το περιοδικό επικαλούμενο το έγγραφο της FSB:
-Ομάδα της ρωσικής υπηρεσίας ήρθε στην Ελλάδα για να κάνει επιχειρήσεις αντιπαρακολούθησης.
-Μεταξύ 20 και 25 Απριλίου 2008 η ομάδα αυτή ενεπλάκη με άτομα τα οποία παρακολουθούσαν τον πρώην πρωθυπουργό. Τα άτομα διέφυγαν αλλά στο όχημα που εγκατέλειψαν βρέθηκαν χάρτες με τις διαδρομές που ακολουθούσε ο Καραμανλής,πληροφορίες για τους άνδρες ασφαλείας του ,όπλα,κυάλια νυχτερινής οράσεως και εκρηκτικά!
-Το σχέδιο αποσταθεροποίησης της χώρας όπως υποστήριζαν οι Ρώσοι περιελάμβανε τέσσερα σημεία:
1.Πολιτική αποσταθεροποίηση η οποία υποτίθεται επιτεύχθηκε με το Βατοπαίδι 2.Επιχειρηματική αποσταθεροποίηση που υλοποιήθηκε με την υποβάθμιση της οικονομίας .3.Κοινωνική αποσταθεροποίηση με κοινωνικές αναταραχές και τρομοκρατικές ενέργειες4.Προβλήματα στην εξωτερική πολιτική.
Παρόλα αυτά το ενημερωτικό δελτίο της ΕΥΠ επισημαίνει ότι η εγκυρότητα αυτών των πληροφοριών δεν μπορεί να ελεγχθεί και δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να πρόκειται για σκόπιμη παραπληροφόρηση.
Να πούμε ότι η FSB είναι αρμόδια για την αντικατασκοπεία στην Ρωσία και όχι για επιχειρήσεις στο εξωτερικό. Η στρατιωτική υπηρεσία η GRU είναι αρμόδια για τέτοιες επιχειρήσεις όπως και άλλη μία υπηρεσία που αναλαμβάνει τις δύσκολες δουλειές...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Υπογράφηκε τελικά το συμβόλαιο για την αγορά από την Ινδία 10 μεταγωγικών αεροσκαφών C-17 Globemaster III της εταιρείας Boeing. Η αγορά των αεροσκαφών θα πραγματοποιηθεί μέσω πιστώσεων FMS οι οποίες εγκρίθηκαν από το αμερικανικό Κογκρέσο τον Μάιο του 2010. Με την παραγγελία αυτή η Ινδία θα αποτελέσει το μεγαλύτερο εξαγωγικό πελάτη του συγκεκριμένου αεροσκάφους. Σύμφωνα με την παραγγελία το πρώτο αεροσκάφος θα παραδοθεί το 2013.
Τα αεροσκάφη θα υποστηριχτούν από την κατασκευάστρια εταιρεία μέσω του προγράμματος Globemaster III Sustainment Partnership, το οποίο παρέχει στους χρήστες του αεροσκάφους λογιστική υποστήριξη ανταλλακτικά. Τα αντισταθμιστικά οφέλη του προγράμματος θα φτάσουν το 30% της αξίας αυτού.
Μέχρι στιγμής έχουν παραδώσει 232 C-17 εκ των οποίων τα 22 σε διεθνείς πελάτες όπως η Βασιλική Αεροπορία, η Αεροπορία της Αυστραλίας, η Αεροπορία του Κατάρ, η Αεροπορία του Καναδά, η Αεροπορία των ΗΑΕ και η Strategic Airlift Capability των χωρών μελών του ΝΑΤΟ και της Σύμπραξης για τη Ειρήνη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την από κοινού εμπορική προώθηση του μέσου μεταγωγικού ελικοπτέρου Surion αποφάσισαν η ευρωπαϊκή εταιρεία Eurocopter και η κορεατική ΚΑΙ συγκροτώντας την εταιρεία κοινού επιχειρηματικού κινδύνου KAI-EC Surion Export Company τον περασμένο Φεβρουάριο.
Τα στελέχη της νέας εταιρείας εκτιμούν ότι η παγκόσμια αγορά θα μπορούσε να απορροφήσει μέχρι και 400 ελικόπτερα Surion μέσα στα επόμενα χρόνια με βασικούς ανταγωνιστές το ιταλικό AW149 και το αμερικανικό ελικόπτερο UH-60M. Το κορεατικό ελικόπτερο Surion πρόκειται να αντικαταστήσει τα υπάρχοντα ελικόπτερα UH-1H και MD500 των κορεατικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Τα νέα ελικόπτερα θα αναλάβουν αποστολές έρευνας και διάσωσης, μεταφοράς στρατευμάτων μεταφορά τραυματιών, συνδέσμου κλπ. Η πρώτη πτήση του νέου ελικοπτέρου πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2010 και η παραγωγή του θα ξεκινήσει το Σεπτέμβριο του 2012 με το πρώτο ελικόπτερο να παραδίνεται το 2013.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Καθυστερήσεις παρουσιάζουν δύο από τα βασικότερα προγράμματα εκσυγχρονισμού της ινδικής Αεροπορίας. Το πρώτο αφορά τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών Mirage 2000H εκ των οποίων η ινδική Αεροπορία διατηρεί σήμερα 51 μονάδες. Τα αεροσκάφη αυτά παραλήφθηκαν την περίοδο 1985-1989 και από το 2004 έχει ανακοινωθεί η πρόθεση εκσυγχρονισμού τους χωρίς όμως μέχρι σήμερα να έχει υπογραφεί το σχετικό συμβόλαιο.
Μετά από αρκετό χρονικό διάστημα διαπραγματεύσεων μεταξύ της ινδική κυβέρνησης και της γαλλικής εταιρείας Dassault, η συμφωνία ύψους 2,2 δις δολαρίων αναμενόταν να υπογραφεί το 2010 με την ευκαιρία της επίσκεψης του Γάλλου προέδρου στην Ινδία κάτι όμως που τελικά δεν έγινε.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό του κινητήρα, του συστήματος ναυσιπλοΐας, του υπολογιστή αποστολής, του ραντάρ και του συστήματος ηλεκτρονικού πολέμου. Το δεύτερο πρόγραμμα της ινδικής Αεροπορίας αφορά την αγορά νέων κινητήρων για τα 125 βομβαρδιστικά αεροσκάφη Jaguar που η ασιατική χώρα διατηρεί στο οπλοστάσιο της. Αντικείμενο του προγράμματος είναι η αγορά 250 τουλάχιστον κινητήρων οι οποίοι θα αντικαταστήσουν τους παλαιούς R-R/Turbomeca Adour 811.
Συνολικά είχαν υποβληθεί δύο προσφορές για το πρόγραμμα αυτό. Η πρώτη από την Rolls-Royce και η δεύτερη από την αμερικανική Honeywell. Τελικά η βρετανική εταιρεία ποτ πρότεινε τον Adour 821 αποσύρθηκε από το διαγωνισμό τον Φεβρουάριο αφήνοντας μόνη της την Honeywell η οποία προσφέρει τον κινητήρα F125 ο οποίος χρησιμοποιείται από το μαχητικό F-CK-1 της Ταιβάν.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία του Ισραήλ πρόκειται να στείλει ομάδα ειδικών να επισκεφτούν τους πιλότους και μηχανικούς του Σώματος των Αμερικανών Πεζοναυτών οι οποίοι εδώ και αρκετό καιρό χρησιμοποιούν το V-22 Osprey των εταιρειών Bell και Boeing στο Αφγανιστάν υπό ρεαλιστικές συνθήκες.
Η συνάντηση αυτή αποτελεί μέρος της αξιολόγησης του αεροσκάφους από το Ισραήλ δεδομένου του ενδιαφέροντος για την απόκτηση τους όπως είχε ανακοινωθεί τον περασμένο Μάρτιο. Μετά την ολοκλήρωση της έρευνας και της συλλογής πληροφοριών για το V-22 Osprey η Αεροπορία του Ισραήλ θα αποφασίσει αν η αγορά των V-22 Osprey θα ενταχτεί στο πολυετές πρόγραμμα προμηθειών των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων.
Οι δύο βασικές αποστολές που θα μπορούσε να πραγματοποιήσει το V-22 Osprey και ενδιαφέρουν άμεσα το Ισραήλ είναι η ταχεία μεταφορά σημαντικού αριθμού ανδρών των ειδικών δυνάμεων και η μεταφορά τραυματιών από το πεδίο της μάχης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Έχουμε ... συνηθίσει η Πoλεμική Αεροπορία να κυριαρχεί με σύγχρονα μαχητικά στις μεγάλες συνασκήσεις του εξωτερικού (Red Flag, TLP κλπ) έναντι των "αντίπαλων" Αεροποριών, αλλά όταν ακόμα και με παλαιά εκπαιδευτικά Τ-2Ε οι ξένοι εντυπωσιάζονται από τις ικανότητες των Ελλήνων πιλότων, τότε σημαίνει ότι η υπεροχή έχει να κάνει πρώτιστα με την ποιότητα του ανθρώπινου δυναμικού.
Ο Επίτιμος Αρχηγός ΓΕΑ Πτέραρχος Νίκος Στάπας έφυγε σήμερα τα ξημερώματα από τη ζωή. Δίνοντας άνιση μάχη με ανυπέρβλητα προβλήματα υγείας άφησε την τελευτυαία του πνοή στο 251 Γενικό Νοσοκομείο Αεροπορίας, στην αγκαλιά της αγαπημένης του γυναίκας Καίτης.
Η γαλλική εταιρεία Thales ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχώς σε συνεργασία με την Boeing την πρώτη αυτοματοποιημένη προσγείωση ενός UAV κάθετης απογείωσης και προσγείωσης μικτού βάρους 1 τόνου. Η προσγείωση έγινε σε πλατφόρμα που έσυρε φορτηγό ώστε να προσομοιάζει τις συνθήκες προσγείωσης στο κατάστρωμα πτήσεως μιας φρεγάτας. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε στο Νέο Μεξικό και το UAV που χρησιμοποιήθηκε ήταν το σύστημα ULB (Unmanned Little Bird) της Boeing ουσιαστικά ένα τροποποιημένο ελικόπτερο . MD 530F.
Το σύστημα αυτοματοποιημένης προσγείωσης που αναπτύχθηκε από τη Thales ονομάζεται MAGIC ATOLS (Automatic Take Off and Landing System) και σύμφωνα με την εταιρεία είναι ικανό να παρέχει δεδομένη για τη θέση του UAV σε σχέση με την κινούμενη πλατφόρμα, εξασφαλίζοντας ναυτιλία με καλύτερη ακρίβεια από ένα GPS. Το σύστημα λειτουργεί σε μεγάλες αποστάσεις χωρίς τη βοήθεια GPS και χωρίς την ανάγκη καθοδήγησης από το κέντρο ελέγχου. Οι δοκιμές πρόκειται να συνεχιστούν τις επόμενες εβδομάδες αυτή τη φορά σε πλατφόρμα που θα κινείται σε τρεις άξονες για την καλύτερη προσομοίωση του ελικοδρομίου ενός σκάφους επιφανείας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η ισραηλινή εταιρεία ΙΑΙ πρόκειται να παρουσιάσει στην έκθεση αεροπορικού και στρατιωτικού υλικού Le Bourget Airshow η οποία ανοίγει στις 24 Ιουνίου την νέα κατευθυνόμενη με δέσμη laser/GPS βόμβα MLGB η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί από ελαφρά αεροσκάφη.
Η νέα βόμβα έχει μήκος 1,70 μέτρα, βάρος 115 κιλά, και μπορεί να καταστρέψει τόσο στατικούς όσο και κινούμενους στόχους. Η βόμβα είναι εξοπλισμένη με κρουστικό ή χρονικό πυροσωλήνα, ενώ σύμφωνα με τον κατασκευαστή χάρις στο συνδυασμό του συστήματος GPS και της κατάδειξης με δέσμη laser, η ακρίβεια της βόμβας φτάνει το 1 μέτρο.
Η νέα βόμβα λαμβάνει τα δεδομένα από το πλήρωμα του αεροσκάφους πριν από την πραγματοποίηση της αποστολής, ενώ μετά την άφεση της MLGB μπορούν να πραγματοποιηθούν μεταβολές στην τροχιά της βόμβας προς το στόχο αξιοποιώντας το συνδυασμό GPS και την κατάδειξη με laser.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο Παγκύπριος Σύνδεσμος Εφέδρων Καταδρομέων διοργάνωσε και φέτος, με την ανεκτίμητη αρωγή και απρόσκοπτη εποπτεία της Διοίκησης Καταδρομών, την άσκηση "ΞΕΝΟΦΩΝ 2011".
Ως ειδικότεροι αντικειμενικοί σκοποί της Άσκησης οριοθετήθηκαν η σπουδή και πρακτική εξάσκηση στην κίνηση ομάδων στα μετόπισθεν του εχθρού και ο εντοπισμός στόχων με τη χρήση χάρτη και πυξίδας.
Γενικότερα, το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Παγκύπριου Συνδέσμου Εφέδρων Καταδρομέων αποβλέπει στην προβολή, συνδρομή και στήριξη του υψηλού έργου που επιτελεί στον τομέα της εφεδρείας η Εθνική μας Φρουρά, στην ανάπτυξη των σχέσεων και τη σφυρηλάτηση των δεσμών των εφέδρων και μονίμων στελεχών, στη δημιουργία αγωνιστικού φρονήματος στις τάξεις της εφεδρείας, στην εμπέδωση αισθήματος ευθύνης, αυτοπειθαρχίας και ασφάλειας στους πολίτες και εν κατακλείδι, στη διεύρυνση των γνώσεων και δεξιοτήτων του έμψυχου εκείνου δυναμικού, που αποτελεί υπό τις παρούσες συνθήκες το συγκριτικό στρατηγικό πλεονέκτημα της αρμόδιας για την άμυνα της πατρίδας μας αρχής.
Η άσκηση πραγματοποιήθηκε το βράδυ της Παρασκευής 10 Ιουνίου 2011 στην ευρύτερη περιοχή Σταυροβουνίου. Στα διάσπαρτα σημεία ελέγχου, οι διαγωνιζόμενες ομάδες υποβάλλονταν σε εξετάσεις με αντικείμενα που αφορούσαν στην τραυματιολογία, στα οπλομηχανήματα, στην ιστορία των Καταδρομών και στην παρατήρηση στόχων.
Η ολονύκτια άσκηση ήταν αφιερωμένη στους 175 καταδρομείς που κατέγραψαν με βαρύτατο τίμημα τις εξοχότερες σελίδες στη νεότερη Ελληνική ιστορία μας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τελικά όπως φαίνεται αεροπορικοί κινητήρες δεν κλέβονται μόνο από βάσεις στην Ελλάδα, αλλά και από αεροπορικές βάσεις χωρών που φημίζονται για τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας. Πιο συγκεκριμένα όπως αναφέρει σε τηλεγράφημα του το πρακτορείο AFP ούτε ένας, ούτε δύο, αλλά οκτώ κινητήρες που εξοπλίζουν αεροσκάφη F-15 εκλάπησαν από την αεροπορική βάση Tel Nof μία από τις κύριες αεροπορικές βάσεις του Ισραήλ, όπου σύμφωνα με πληροφορίες βρίσκονται αποθηκευμένα τα πυρηνικά όπλα του Ισραήλ.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα Maariv δεν υπήρξε άμεση πληροφόρηση από την Αεροπορία του Ισραήλ για το τι πραγματικά έγινε με τους οκτώ κινητήρες που εκλάπησαν, αλλά όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα οι κινητήρες αυτοί δεν ήταν σε χρήση και μάλλον κάποιοι τους έκλεψαν για να τους πουλήσουν για τα μέταλλα τους.
Κάθε κινητήρας ζυγίζει αρκετούς τόνους, οπότε η μεταφορά τους εκτός της αεροπορικής βάσης θα πρέπει να έγινε με την χρήση γερανών.
Με βάση αυτή την εκτίμηση πιστεύεται ότι τα άτομα που έκλεψαν τους κινητήρες είχαν συνεργάτες μέσα στη βάση. Πάντως αξιωματούχοι των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων επεσήμαναν στην εφημερίδα HaYom ότι το γεγονός αυτό είναι πολύ σοβαρό και ότι η υπόθεση διερευνάται Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης του επιθετικού ελικοπτέρου AH-64D Apache Block III είναι η Ταιβάν σύμφωνα με την ανακοίνωση του αμερικανικού Στρατού. όπως ανάφερε ο Στρατός των ΗΠΑ το συμβόλαιο υπογράφηκε στις 10 Ιουνίου και αφορά την αγορά 30 ελικοπτέρων έναντι τιμήματος 2,5 δις δολάρια.
Τα νέα ελικόπτερα θα αποτελέσουν μέρος της πρώτης παρτίδας χαμηλού ρυθμού παραγωγής με την κατασκευή του πρώτου ελικόπτερου να ξεκινά τον Οκτώβριο του 2011. Σύμφωνα με τον αμερικανικό Στρατό το πρώτο ελικόπτερο θα παραδοθεί στην Ταιβάν την περίοδο 2012-2013.
Παράλληλα με αυτή την παραγγελία η εταιρεία Boeing εργάζεται αυτή την περίοδο στην ανακατασκευή των πρώτων ελικοπτέρων Apache του Αμερικανικού Στρατού ώστε αυτά να αναβαθμιστούν στο επίπεδο Apache Block III. Αυτή την περίοδο στο εργοστάσιο της εταιρείας βρίσκονται τρία ελικόπτερα του αμερικανικού Στρατού τα οποία εκσυγχρονίζονται με το πρώτο να παραδίνεται στο Στρατό των ΗΠΑ τον ερχόμενο Οκτώβριο.
Συνολικά 690 ελικόπτερα του αμερικανικού Στρατού θα αναβαθμιστούν στο επίπεδο Block III με προοπτική ο αριθμός αυτός να αυξηθεί κατά 96 μονάδες. Τέλος μία ακόμη παραγγελία η οποία μένει να επιβεβαιωθεί και να υπογραφεί είναι αυτή της Σαουδικής Αραβίας η οποία προτίθεται να αγοράσει 36 ελικόπτερα AH-64D Block III Apaches.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στο Τμήμα Αλλοδαπών Αττικής, οδηγήθηκαν οι 90 λαθρομετανάστες κατά δήλωσή τους Αιγύπτιοι, τους οποίους περισυνέλεξε από σκάφος, σε θαλάσσια περιοχή νοτιοδυτικά της Κρήτης, περιπολικό πλοίο της FRONTEX.Επίσης, στο ίδιο σκάφος που επέβαιναν οι λαθρομετανάστες συνελήφθησαν άλλα τέσσερα άτομα που θεωρούνται οι διακινητές και αναμένεται να οδηγηθούν ενώπιον του αρμόδιου εισαγγελέα.
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την εκπαίδευση των Βρετανών πιλότων του Βασιλικού Ναυτικού από το γαλλικό Ναυτικό περιλαμβάνει το σχέδιο συνεργασίας των ναυτικών δυνάμεων που αποφάσισαν οι δύο χώρες. Πιο συγκεκριμένα Βρετανοί πιλότοι του Βασιλικού Ναυτικού θα εκπαιδεύονται στα γαλλικά μαχητικά Rafale Μ επί του αεροπλανοφόρου Charles de Gaulle για αρκετά χρόνια μέχρις ότου παραληφθούν τα πρώτα αεροσκάφη JSF τα οποία σύμφωνα με υπολογισμούς εκτιμάται ότι θα αφιχθούν στην Βρετανία το 2020.
Στόχος της συνεκπαίδευσης είναι η διατήρηση των δυνατοτήτων των Βρετανών πιλότων να επιχειρούν απο αεροπλανοφόρα αφού το Βασιλικό Ναυτικό έχει διαλύσει και την τελευταία μονάδα Harrier και το τελευταίο αεροπλανοφόρου του έχει μετατραπεί ουσιαστικά σε ελικοπτεροφόρο.
Ήδη οι πρώτοι πέντε από τους συνολικά 30 Βρετανούς πιλότους έχουν ξεκινήσει μαθήματα μάθησης της γαλλικής γλώσσας διάρκειας 16 εβδομάδων, ώστε να μπορούν να επικοινωνούν με τους Γάλλους συναδέλφους τους. Οι Βρετανοί πιλότοι θα φορούν τη στολή τους και το εθνόσημο αλλά θα ζουν θα εργάζονται και θα εκπαιδεύονται μαζί με τους πιλότους της γαλλικής ναυτικής δύναμης επί του γαλλικού αεροπλανοφόρου Charles de Gaulle.
Πάντως η απόφαση αυτή έχει δημιουργήσει αντιδράσεις στις τάξεις του Βασιλικού Ναυτικού που βλέπει να χάνει σταδιακά τις επιχειρησιακές του δυνατότητες λόγω των οικονομικών μέτρων της κυβέρνησης συνεργασίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μία από τις βασικές προεκλογικές υποσχέσεις του Τούρκου πρωθυπουργού που πραγματικά πέρασε χωρίς να γίνει αντιληπτή ήταν η απόφαση του να ενισχυθεί η πολεμική βιομηχανία της χώρας του. Σκοπός του Ερντογάν και της κυβέρνησης του είναι η τουρκική πολεμική βιομηχανία να καταφέρει να παράγει το σύνολο σχεδόν των οπλικών συστημάτων που χρειάζονται οι τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις συνεχίζοντας ουσιαστικά το όραμα των κεμαλιστών, μία προσπάθεια που ξεκίνησε πριν από 27 χρόνια.
Όπως επισημαίνουν Τούρκοι αρθρογράφοι τα προηγούμενα χρόνια κατά την διάρκεια των προεκλογικών εκστρατειών ο τομέας της πολεμικής βιομηχανίας ποτέ δεν αποτέλεσε αντικείμενο της πολιτικής των κομμάτων. Φέτος όμως το κόμμα του Ερντογάν άλλαξε το σκηνικό και μετέτρεψε την πολεμική βιομηχανία της Τουρκίας σε ένα από τα βασικά σημεία της προεκλογικής εκστρατείας του αφού κατά τον Ερντογάν και τους συνεργάτες του δεν νοείται μία ισχυρή περιφερειακή δύναμη χωρίς Ένοπλες Δυνάμεις με εγχώριας κατασκευής οπλικά συστήματα.
Για του λόγου του αληθές επισημαίνεται ότι ο Ερντογάν πραγματοποίησε τις τελευταίες εβδομάδες πριν από τις εκλογές τρείς σημαντικές ομιλίες με θέμα την τουρκική πολεμική βιομηχανία. Σύμφωνα με την εκλογική διακήρυξη του κόμματος του ο Ερντογάν υποσχέθηκε στους Τούρκους ψηφοφόρους ότι η τουρκική πολεμική βιομηχανία θα κατασκευάσει άρματα μάχης, πλοία, ελικόπτερα δορυφόρους, μέσα στα επόμενα 12 χρόνια. Δηλωμένος στόχος του Ερντογάν είναι η σχεδόν πλήρης κάλυψη των αναγκών των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων από τουρκικά οπλικά συστήματα.
Όπως ο Τούρκος πρωθυπουργός είχε δηλώσει στις 25 Μαΐου η βιομηχανική περιοχή της Άγκυρας θα μετατραπεί σταδιακά μέσω μεγάλων επενδύσεων στον "παράδεισο" των πολεμικών βιομηχανιών και σε ένα από τα σημαντικότερα παγκόσμια βιομηχανικά κέντρα για την ανάπτυξη οπλικών συστημάτων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της πολιτικής είναι το υπό κατασκευή κέντρο σχεδίασης, κατασκευής, ολοκλήρωσης και δοκιμών δορυφορικών συστημάτων το οποίο δημιουργείται στην Άγκυρα στις εγκαταστάσεις της κρατικής ΤΑΙ.
Η νέα επένδυση ύψους 70 εκατ. ευρώ θα είναι έτοιμη το 2012 και στις συγκεκριμένες εγκαταστάσεις θα κατασκευάζονται δορυφόροι για στρατιωτική και πολιτική χρήση. Όσον αφορά τις εξαγωγές στρατιωτικού υλικού τουρκικής κατασκευής, ο Ερντογάν σε δηλώσεις του στις 29 Μαΐου έλεγε ότι σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της κυβέρνησης του, αυτές θα φτάσουν τα 5,5 δις ευρώ το 2016.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με C-27J της ΠΑ μεταφέρθηκε από το Άργος Ορεστικό στην Αθήνα στην 112 Π.Μ. στην Ελευσίνα και μετά σε νοσοκομείο της Αθήνας, ο Πρόεδρος της Βουλής, Φίλιππος Πετσάλνικος λόγω προσβολής του από πνευμονία.
Αφού ευχηθούμε "καλή ανάρρωση" στον συμπαθέστατο πρόεδρο της Βουλής, θα τονίσουμε πως θέλουμε να πιστεύουμε ότι όντως έχρηζε κατεπείγουσας μεταφοράς με αεροσκάφος C-27J, μία μεταφορά ιδιαίτερα υψηλού κόστους (κόστος αρκετών χιλιάδων ευρώ σε καύσιμα και ανταλλακτικά).
Η οποία κατεπείγουσα μεταφορά, τουλάχιστον από τα όσα ανακοινώθηκαν από το ΓΕΑ, δεν δείχνει να δικαιολογείται.
Πνευμονία έχουν πολλοί αυτή την στιγμή στην Eλλάδα, αλλά C-27J δεν διαθέτουν.
Φυσικά είναι ο Πρόεδρος της Βουλής, αλλά μήπως κάποιοι υπερέβαλαν και τον εκθέτουν χωρίς ο ίδιος να ευθύνεται;
Ή μειώνουμε τις λειτουργικές δαπάνες στις Ε.Δ. ή βάζουμε ένα μεταγωγικό για κάθε Έλληνα της επαρχίας που πάσχει από πνευμονία.
Ο Φ.Πετσάλνικος, έχει γίνει τις τελευταίες ημέρες στόχος δημοσιευμάτων για την αδήλωτη πισίνα που διέθετε στα σπίτι του στην Καστοριά, η οποία εν τέλει βάσει ανακοίνωσης που εξέδωσε, δηλώθηκε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η αξιοποίηση του υλικού στο έπακρο, η προσαρμογή αυτού αλλά και των διαδικασιών και του προσωπικού στις μετεξελισσόμενες απειλές και ανάγκες, η εξοικονόμηση κονδυλίων και, πάνω απ’ όλα, η αποφυγή, η απορρόφηση και η αντικατάσταση και αποκατάσταση απωλειών κατά τη διάρκεια συγκρούσεων υψηλής έντασης, αποτελούν την πεμπτουσία του αεροπορικού σχεδιασμού υψηλών αξιώσεων.
To μεταφορικό ελικόπτερο ΝΗ90 με την
επιλογή του από τον ΕΣ αποτέλεσε τη λύση
για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων
UH-1 σε αποστολές τακτικών μεταφορών.
Η αναβολή όμως της παραλαβής των
ελικοπτέρων, μέχρι τα τέλη του 2009 θα
έπρεπε να είχαν παραδοθεί και τα 20, έχει
οδηγήσει το όλο θέμα σε αδιέξοδο λόγω
οικονομικών διαφορών, του Ελληνικού
Δημοσίου με την κατασκευάστρια εταιρεία.
Το θέμα της παραλαβής των ελικοπτέρων
έχει το χαρακτήρα του επείγοντος για τον ΕΣ
καθώς οι αυξημένες ανάγκες αεροκίνησης
δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν με
τους υπάρχοντες τύπους. Στο κείμενο που
ακολουθεί περιγράφονται οι βασικοί λόγοι της
εμπλοκής αυτής, ενώ ταυτόχρονα παρατίθεται
και μια τεχνική περιγραφή του ελικοπτέρου.
Μία από τις σημαντικότερες εκπαιδευτικές δραστηριότητες των μονάδων του Ελληνικού Στρατού (ΕΣ) είναι η χειμερινή διαβίωση και εκπαίδευση. Περίπου 300 άνδρες μίας επίλεκτης μονάδας του Ελληνικού Στρατού στρατοπέδευσαν σε ένα από τα πιο όμορφα βουνά της Ελλάδας, το Πήλιο, σε υψόμετρο περίπου 1.200 μέτρων, εκπαιδευόμενοι ημέρα και νύχτα, δυσαρεστημένοι όμως για τους μόλις 80 πόντους χιονιού και τις υψηλές θερμοκρασίες που προκαλούσαν την ταχεία τήξη του, ή, με άλλα λόγια, για τον καλό καιρό! Εξίσου αξιοπερίεργο το γεγονός ότι επρόκειτο για τους Πεζοναύτες του 521 Τάγματος Πεζοναυτών, που αποτελεί οργανική μονάδα της 32ης Ταξιαρχίας Πεζοναυτών, δηλαδή του πλέον εξειδικευμένου σχηματισμού των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων για τις αμφίβιες επιχειρήσεις.
Θετικά είναι τα στοιχεία όπως αυτά παρουσιάζονται από στοιχεία που διέρρευσετο ΓΕΑ σχετικά με το δείκτη ατυχημάτων. Τα στοιχεία αυτά είδαν το φως της δημοσιότητας εξαιτίας του γεγονότος των τριών ατυχημάτων με μαχητικά της ΠΑ που συνέβησαν μέσα σε διάστημα λίγων ημερών και δημοσιευμάτων του Τύπου που ακολούθησαν, δημοσιεύματα που εξέφραζαν τον προβληματισμό τους για το επίπεδο ασφάλειας πτήσεων της ΠΑ.
Σύμφωνα έτσι με τα στοιχεία αυτά ο δείκτης αεροπορικών ατυχημάτων της ΠΑ την τελευταία δεκαετία είναι σταθερά μειούμενος και ο μέσος όρος (1.36) της τελευταίας τριετίας είναι ο καλύτερος της εικοσαετίας 1991 – 2011. Για τη δεκαετία 2000 – 2010 επισημαίνεται πως ο ίδιος δείκτης είναι ένας από τους χαμηλότερους των πιο προηγμένων αεροποριών του κόσμου.
Συγκεκριμένα μεταξύ δεκατεσσάρων αεροποριών, η ΠΑ με μεγάλη πυκνότητα δραστηριοτήτων, βρίσκεται στην όγδοη θέση με δείκτη «2.9» με την πρώτη χώρα να έχει δείκτη «1» και την τελευταία «5.8».
Σε σχέση με το 2010, στο σύνολο των πάσης φύσεως αεροπορικών ατυχημάτων η φετινή χρονιά παρουσιάζει μείωση κατά 30%.
Τέλος αναφέρεται πως πάρχει πλήρης κάλυψη από πλευράς ανταλλακτικών και συντήρησης.
Σε ότι αφορά πάντως με την τελευταία διαπίστωση, να επισημάνουμε μόνο το γεγονός πως μπορεί μεν «να υπάρχει κάλυψη από πλευράς ανταλλακτικών και συντήρησης» όπως άφησαν να διαρρεύσει κύκλοι της Αεροπορίας, αλλά η επάρκεια των ανταλλακτικών αυτών προέρχεται –εδώ και τρια χρόνια- από την ανάλωση των πολεμικών αποθεμάτων που διατηρεί η ΠΑ και σίγουρα το παραπάνω γεγονός χρήζει ιδιαίτερης προσοχής. Μπορεί να μην ευθύνεται η νυν πολιτική ηγεσία, αλλά το θέμα πρέπει να εξεταστεί με τη δέουσα σοβαρότητα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σύμφωνα με το yened.blogspot.com, η Πολεμική Αεροπορία αποφάσισε να συγκροτήσει ομάδα εργασίας για τον καθορισμό του αριθμού των εισακτέων μηχανικών στην Σχολή Ικάρων για το ακαδημαϊκό Έτος 2012-2013. Ακολουθεί η ανακοίνωση της Π.Α
«ΘΕΜΑ : Συγκρότηση Ομάδας Εργασίας για τον Καθορισμό Αριθμού ΕισακτέωνΜαθητών στη Σχολή Ικάρων το Ακαδημαϊκό Έτος 2012-13ΣΧΕΤ. : Φ 000/ΑΔ 830438/31-05-11/ΓΕΑ/Δ1/21. Σε συνέχεια σχετικού συγκροτείται Ομάδα Εργασίας (ΟΕ) στελεχωμένηαπό τους:.............2. Έργο της ΟΕ είναι ο καθορισμός του βέλτιστου αριθμού εισακτέωνΜηχανικών στη ΣΙ για το Ακαδημαϊκό Έτος 2012-13, καθώς και η εκτίμηση του αντίστοιχου αριθμού σε ορίζοντα 5ετίας, βασιζόμενη:α. Στους παράγοντες παρ. 1α του σχετικού.β. Σε συναφείς μελέτες που έχουν εκπονηθεί στο παρελθόν σχετικά μεθέματα ροής-οροφής Μηχανικών, αξιοποίησής τους, καθορισμού συντελεστών στελέχωσης κτλ.γ. Σε τυχόν νέα δεδομένα και εξελίξεις.3. Πέρας εργασιών ΟΕ στις 29-6-2011.»
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την εβδομάδα από 6 έως 10 Ιουνίου 2011, στο πλαίσιο της επιχειρησιακής εκπαίδευσης, πραγματοποιήθηκε στην Περιοχή Ευθύνης της 79η ΑΔΤΕ, η άσκηση «ΙΑΣΩΝ 2011». H άσκηση βασίζεται στην συνεργασία αμφίβιων δυνάμεων του Στρατού και της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κατά την διάρκεια της άσκησης συνέβη και το ατύχημα του Mirage 2000BGM και για τον λόγο αυτό κατέστη δυνατό να περισυλλεγούν άμεσα από φουσκωτά του Στρατού οι πιλότοι. Οι φωτογραφίες που ακολουθούν είναι πολύ ενδιαφέρουσε και απεικονίζουν πολύ χαρακτηριστικά την ένταση της εκπαίδευσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Αδυναμία συνέχισης των αεροπορικών βομβαρδισμών στην Λιβύη δηλώνει η Αεροπορία της Δανίας λόγω έλλειψης πυρομαχικών. Όπως αναφέρει η εφημερίδα Politiken η Αεροπορία της Δανίας δεν έχει άλλες βόμβες να χρησιμοποιήσει στους βομβαρδισμούς της Λιβύης καθότι τα μαχητικά της που συμμετέχουν σε αυτές τις αποστολές έχουν χρησιμοποιήσει το απόθεμα των βομβών που υπήρχε.
Υπενθυμίζεται ότι η Αεροπορία της Δανίας συμμετέχει στους βομβαρδισμούς στην Λιβύη από τις 20 Μαρτίου με 6 μαχητικά F-16. Για την αντιμετώπιση του προβλήματος η Αεροπορία της Δανίας απευθύνθηκε στην ολλανδική Αεροπορία. Από τις 20 Μαρτίου τα αεροσκάφη της Αεροπορίας της Δανίας έχουν συμμετάσχει πραγματοποιήσει 274 εξόδους και έχουν ρίξει 494 βόμβες ακριβείας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Mόλις δέκα χρόνια μετά τον ολικό εκσυγχρονισμό του και προκειμένου να υπάρξει μείωση του λειτουργικού κόστους του Πολεμικού Ναυτικόύ, κατ'επιταγή του Μνημονίου, μία πολύτιμη μονάδα του Π.Ν. το S-110 ΓΛΑΥΚΟΣ, ένα από τα τέσσερα υποβρύχια που μπορούν να βάλουν υποθαλάσσιο βλήμα UGM Harpoon, αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Το ΓΛΑΥΚΟΣ θα διαλυθεί για να βρεθούν ανταλλακτικά να υποστηριχθούν τα άλλα τρία της κλάσης.
Η θλιβερή τελετή υποστολής της σημαίας πραγματοποιήθηκε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας, όπου οι πάντες με σφιγμένη καρδιά αποχαιρέτησαν μία μονάδα του στόλου που είχε ακόμα να προσφέρει πολλά. Στην τελετή παρέστη ο Αρχηγός Στόλου Αντιναύαρχος Π. Ευσταθίου ΠΝ. Το Υ/Β ΓΛΑΥΚΟΣ (S-110) είναι το πρώτο παγκοσμίως συμβατικό Υ/Β Τype 209 (1100) κάτι ανάλογο δηλαδή του S120 ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ, αλλά χωρίς τα προβλήματα του τελευταίου. Παραγγέλθηκε από την στρατιωτική κυβέρνηση το 1968 όταν διαπιστώθηκε ότι δεν υπήρχαν σύγχρονα υποβρύχια για υπεράσπιση του Αιγαίου και του χώρου μεταξύ Ρόδου-Κύπρου.
Ναυπηγήθηκε στα Ναυπηγεία της HDW στο ΚΙΕΛΟ ΓΕΡΜΑΝΙΑΣ όπου καθελκύσθηκε την 19 Σεπτεμβρίου 1970 και την 6 Σεπτεμβρίου 1971 πραγματοποιήθηκε η τελετή ύψωσης της Σημαίας. Την 6 Δεκεμβρίου 1971 κατέπλευσε στo Ναύσταθμο Σαλαμίνος και εντάχθηκε στη δύναμη των υποβρυχίων του Στόλου.
Υπέστη εκτεταμένο εκσυγχρονισμό μαζί με τα άλλα τρία "αδελφά" υποβρύχια (Νηρέας, Τρίτων, Πρωτέας)μεταξύ 1996 και 2002 και ο αρχικός σχεδιασμός ήταν να μείνει σε υπηρεσία μέχρι το 2015 τουλάχιστον.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Όπως και στον Β'ΠΠ η Μάλτα σώζει τους πιλότους των συμμάχων που παρά τα 70 χρόνια που έχουν περάσει στην εξέλιξη της τεχνολογίας εν τούτοις ακόμα υποφέρουν πολλά αεροσκάφη από έλλειψη καυσίων αν μία αποστολή παραταθεί: Σε αεροπορική βάση της Μάλτας αναγκάστηκε να πραγματοποιήσει αναγκαστική προσγείωση μαχητικό αεροσκάφος F-16 των αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Το F-16 είχε απογειωθεί από αεροπορική βάση της Σικελίας με σκοπό να συμμετάσχει σε επιχείρηση στον εναέριο χώρο της Λιβύης, όταν λόγω μάλλον διαρροών στις δεξαμενές, σχεδόν εξαντλήθηκαν τα διαθέσιμα καύσιμα.
Είναι το ενδέκατο αεροσκάφος που προσγειώνεται στην ουδέτερη στη συγκεκριμένη σύγκρουση Μάλτα. Όπως έγινε γνωστό, τέσσερα ζεύγη γαλλικών μαχητικών και δύο δανέζικα F-16 είχαν προσγειωθεί νωρίτερα στη Μάλτα, και αυτά με πρόβλημα έλλειψης καυσίμων κατά την επιστροφή τους από αποστολές στη Λιβύη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η ρωσική εταιρεία Rosvertol η οποία κατασκευάζει επιθετικά ελικόπτερα ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με την Αλγερία για την πώληση επιθετικών ελικοπτέρων Mi-28NE. Η ρωσική εταιρεία έχει ήδη καταθέσει την εμπορική της πρόταση προς την κυβέρνηση της Αλγερίας ενώ οι διαπραγματεύσεις πρόκειται να ξεκινήσουν σύντομα.
Σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Rosvertol Boris Slyusar η ρωσική εταιρεία ευελπιστεί να υπογράψει το συμβόλαιο σύντομα με στόχο τα ελικόπτερα να παραδοθούν την περίοδο 2012-2017.
Αν τελικά οι διαπραγματεύσεις είναι επιτυχημένες τότε η Αλγερία θα είναι η τρίτη χώρα που θα χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο επιθετικό ελικόπτερο μετά την Ρωσία και την Βενεζουέλα η οποία το 2010 παρήγγειλε 10 μονάδες. Υπενθυμίζεται ότι η Αλγερία χρησιμοποιεί ήδη εδώ και πολλά χρόνια τα σοβιετικά/ρωσικά επιθετικά ελικόπτερα Mi-24
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Tην Κυριακή 12 Ιουνίου αναχωρεί για τις ΗΠΑ επταμελής επιτροπή αξιωματικών του Ελληνικού Στρατού, με αποστολή την επιθεώρηση και επιλογή από τα Πλεονάζοντα Αμυντικά Υλικά των ΗΠΑ εκατοντάδων οχημάτων μεταφοράς πεζικού αντιαρματικών κλπ.
Αποστολή τους η "Κοινή Οπτική Επιθεώρηση" (Joint Visual Inspection: JVI) και επιλογή από κοινού με Αμερικανούς αξιωματικούς των M113A2, 110 M901A2 ITV, 80 Οχημάτων Ομάδας Πυρών Υποστήριξης (FIST-V) M981 και 57 ερπυστριοφόρων μεταφοράς φορτίου Μ548Α1 κλπ.
Μετά την JVI θα γίνει η επιλογή των πλέον αξιόμαχων οχημάτων από τον Ελληνικό Στρατό, τα οποία μόλις εγκριθεί η LoR από το Κογκρέσσο, θα μεταφερθούν στα λιμάνια και ια φορτωθούν στα καράβια που θα ενοικιάσει η ελληνική κυβέρνηση για μεταφορά τους στην Ελλάδα.
Κανονικά πριν το τέλος του έτους ή το πρώτο τρίμηνο του 2012, θα ξεκινήσουν να έρχονται στην Ελλάδα τα δωρέαν παραχωρηθέντα Μ1Α1 και τα λοιπά οχήματα βελτιώνοντας δραματικά στις χερσαίες δυνάμεις το ισόζύγιο ισχύος υπερ της Ελλάδας.
Η μέχρι στιγμής καθυστέρηση, αναφέρουν πηγές του ΓΕΣ στο defencenet.gr, οφείλεται στο ότι το Γενικό Επιτελείο Στρατού ενημερώθηκε πρόσφατα πως είναι διαθέσιμα για δωρεάν παραχώρηση επιπλέον 176 τεθωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού Μ113Α2, 10 Βελτιωμένα Οχήματα TOW (ITV) M901A1 και 145 οχήματα σταθμού διοίκησης Μ577Α2.
Ειδικά η παραχώρηση των τελευταίων θα καλύψει σημαντικές ανάγκες των τεθωρακισμένων και μηχανοκίνητων μονάδων και σχηματισμών του Ελληνικού Στρατού.
Η LoR αναφερόταν στην παραχώρηση 224 M113A2, 110 M901A2 ITV, 80 Οχημάτων Ομάδας Πυρών Υποστήριξης (FIST-V) M981, 57 ερπυστριοφόρων μεταφοράς φορτίου Μ548Α1, ενός αυτοκινούμενου όλμου Μ106Α2 των 4,2in (107mm) και 3.000 βλημάτων αρμάτων 120mm HEAT τύπου Μ830. Με την προσθήκη του δεύτερου συνόλου παραχωρούμενου υλικού, καλύπτεται πλήρως το αίτημα του ΓΕΣ για 400 Μ113Α2.
Μετά από αυτά θα ακολουθήσει η πρόσκληση για επιθεώρηση και επιλογή από περίπου 1000 άρματα μάχης Μ1Α1 Αbrams των 400 που θα προμηθευτεί δωρεάν ο Ελληνικός Στρατός, παρά τα όσα ευτράπελα έχουν ακουστεί περί δήθεν «ραδιενεργών αρμάτων» από κάποια ΜΚΟ και κάποιο κίνημα «Διεθνιστικής Αλληλεγγύης Φαντάρων»!
Η θωράκιση του Μ1Α1, παρά το γεγονός ότι δεν είναι DU, όπως δηλώθηκε από το Επιτελείο, εν τούτοις υπερέχει αυτής του LEO2A4 καθώς διαθέτει διαδοχικά στρώματα χάλυβα υψηλής σκληρότητας και μήτρας κέβλαρ με κεραμικά ένθετα, όπως το καρβίδιο του βορίου. Καρβίδιο είναι οι στέρεες δυαδικές ενώσεις του άνθρακα με ηλεκτροθετικά στοιχεία, κυρίως μέταλλο.
Βέβαια αν ήταν DU δηλαδή Μ1Α1ΗΑ θα υπερείχε σε βαλλιστική προστασία ακόμα και του LEO2HEL, αλλά και πάλι υπερέχει, όπως είπαμε των τουρκικών LEO2A4. Μαζί με τα άρματα έρχονται και 3.000 αντιαρματικά βλήματα Υψηλής Εκρηκτικότητας Μ830 των 120 χλστ. αλλά είναι βέβαιο ότι θα χρειαστούν τουλάχιστον άλλες 12.000 βλήματα για ένα στοιχειώδες απόθεμα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το δεύτερο αμερικανικό UAV μέσα σε δύο ημέρες ισχυρίζονται ότι κατέρριψαν οι Ταλιμπάν σύμφωνα με ανακοίνωση που εξέδωσε ο εκπρόσωπος τύπου της οργάνωσης Zabiulla Mojahed. Όπως αναφέρει η ανακοίνωση το αερόχημα καταρρίφθηκε την Τρίτη το βράδυ ενώ την προηγούμενη ημέρα είχε καταρριφθεί ένα ακόμα.
Η ανακοίνωση των Ταλιμπάν δεν αναφέρει τον τύπο του αεροχήματος ούτε και τα όπλα που χρησιμοποιήθηκαν για την κατάρριψη του. Από την πλευρά της η ISAF δεν έχει κάνει κάποια ανακοίνωση για το περιστατικό. Πάντως τα UAV χρησιμοποιούνται εκτεταμένα στο Αφγανιστάν από τις δυνάμεις της ISAF και αρκετά από αυτά έχουν χαθεί σε ατυχήματα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η κινεζική εταιρεία AVIC Xi'an Aircraft Industry (Group) Co επιβεβαίωσε ότι πρόκειται να παραδώσει στην Αεροπορία της Βενεζουέλας 8 μεταγωγικά αεροσκάφη Y-8. Τα αεροσκάφη θα έχουν παραδοθεί μέχρι τον Αύγουστο του 2012, ενώ όπως ανέφεραν αξιωματούχοι της εταιρείας και τα οκτώ αεροσκάφη θα υποστούν κάποιες τροποποιήσεις πριν παραδοθούν στον πελάτη.
Το συγκεκριμένο αεροσκάφος έχει εξαχθεί σε τέσσερις χώρες και πιο συγκεκριμένα στο Ιράν στην Μιαμάρ, στη Σρι Λάνκα, και στο Σουδάν. Συνολικά 25 αεροσκάφη Y-8 έχουν εξαχθεί συμπεριλαμβανομένων των οκτώ που αγόρασε η Βενεζουέλα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr