Aεροσκάφος της Πολεμικής Αεροπορίας C-130, το οποίο θα μεταφέρει στη Βεγγάζη διπλωματικό και ιατρικό προσωπικό καθώς και μια ιατρική κινητή μονάδα πρώτων βοηθειών, μαζί με σημαντικές ποσότητες φαρμάκων και υγειονομικού υλικού, θα αναχωρήσει την Κυριακή, στις 10.00 π.μ., από την 112 ΠΜ στο αεροδρόμιο της Ελευσίνας.
Η αποστολή, που αποτελείται από τρία στελέχη του υπουργείου Εξωτερικών και επτά άτομα ιατρικό προσωπικό, μεταξύ των οποίων δύο γενικούς χειρουργούς, ένα γενικό ιατρό και μία ψυχολόγο, θα αναλάβει τη διάθεση των φαρμάκων και του υγειονομικού υλικού αλλά και την προετοιμασία της υποδοχής της ανθρωπιστικής βοήθειας που θα σταλεί με πλοίο, μισθωμένο από το ελληνικό κράτος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του εορτασμού της 70ης Επετείου της Μάχης της Κρήτης, θα πραγματοποιηθεί η αεροπορική επίδειξη μονού αεροσκάφους F-16 (F-16 Demo Flight) της Πολεμικής Αεροπορίας, την Κυριακή 22 Μαΐου 2011 και ώρα 18:30 στο αεροδρόμιο του Μάλεμε στην Κρήτη. Την ίδια ημέρα και ώρα 11:30, το ακροβατικό σμήνος Red Arrows της Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου θα εκτελέσει αεροπορική επίδειξη στο Παλαιό Λιμάνι των Χανίων.
Παράλληλα και στο πλαίσιο των εκδηλώσεων του εορτασμού για τα 100 χρόνια από την ένταξη του αεροπορικού όπλου στις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις «100 ΧΡΟΝΙΑ ΑΙΕΝ ΥΨΙΚΡΑΤΕΙΝ» και μετά από πρόσκληση της Πολεμικής Αεροπορίας, το ακροβατικό σμήνους Red Arrows της Αεροπορίας του Ηνωμένου Βασιλείου, θα πραγματοποιήσει αεροπορική επίδειξη τη Δευτέρα 23 Μαΐου 2011 και ώρα 16:30 στην παραλία του Φλοίσβου στο Παλαιό Φάληρο.
Το Σμήνος θα εκτελέσει άλλες δύο αεροπορικές επιδείξεις: Την Κυριακή 22 Μαΐου 2011 και ώρα 11:30 στο λιμάνι των Χανίων στην Κρήτη και την Τρίτη 24 Μαΐου 2011 και ώρα 12:00 στην παραλία της Διασποράς στην Καλαμάτα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών ανακοίνωσε σήμερα ότι απέλασε τον στρατιωτικό ακόλουθο της ισραηλινής πρεσβείας στη Μόσχα διότι τον συνέλαβε στις 12 Μαΐου να κατασκοπεύει.Ο στρατός και το υπουργείο Άμυνας του Ισραήλ είχαν ανακοινώσει χθες Τετάρτη βράδυ την απέλαση του ακόλουθου, ο οποίος κατονομάσθηκε από τις ισραηλινές αρχές ως ο σμήναρχος Βαντίμ Λίντερμαν.Σε ανακοίνωσή του που δημοσιεύθηκε σήμερα το ρωσικό υπουργείο Εξωτερικών επιβεβαίωσε ότι «ο στρατιωτικός ακόλουθος της πρεσβείας του Ισραήλ στη Μόσχα, Βαντίμ Λίντερμαν, συνελήφθη στις 12 Μαΐου τη στιγμή που λάμβανε απόρρητες πληροφορίες από έναν ρώσο υπήκοο». Πάντως το Ισραήλ επεσήμανε ότι ερεύνησε τους ισχυρισμούς της Ρωσίας και τους βρήκε «εντελώς αβάσιμους».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μία ενδιαφέρουσα πρόταση μετατροπής του γνωστού αεροσκάφους C-295 σε ιπτάμενο ραντάρ δοκιμάζει αυτή την περίοδο η εταιρεία Airbus Military στην Ισπανία. Το αεροσκάφος θα εξοπλιστεί με ένα διηλεκτρικό θόλο διαμέτρου 6 μέτρων ο οποίος θα φιλοξενεί το ραντάρ.
Οι δοκιμές θα διαρκέσουν 3 μήνες και οι πτητικές δοκιμές θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο. Σκοπός του προγράμματος είναι να ελεχτεί η αεροδυναμική συμπεριφορά του συστήματος, καθώς και οι αναγκαίες αλλαγές στην άτρακτο και στο σύστημα ψύξης του αεροσκάφους.
Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται από την εταιρεία και ξεκίνησε στο δεύτερο μισό του 2010. Μέχρι στιγμής έχουν πραγματοποιηθεί οι δοκιμές υπό κλίμακα σε αεροδυναμική σήραγγα στην Ολλανδία.
Το νέο ιπτάμενο ραντάρ προβλέπεται να έχει έξι σταθμούς εργασίας και αυτονομία 7-8 ώρες. Οι μελέτες αυτές σύμφωνα με την εταιρεία θα μπορούσαν να ανοίξουν το δρόμο για την υλοποίηση ενός αντίστοιχου προγράμματος με τα αεροσκάφη Α310 και Α320.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Απόλυτη ταύτιση µε τις θέσεις και τέλειο συντονισµό µε τις ενέργειες των ΗΠΑ για τη µη κατάργηση των όπλων διασποράς, που θεωρούνται απαραίτητα στο ελληνικό οπλοστάσιο, επέδειξε η ελληνική κυβέρνηση κατά την περίοδο των κρίσιµων διαπραγµατεύσεων της Σύµβασης του Οσλο την περίοδο 2007-2008.
Στην τελική φάση έχει εισέρθει η διαδικασίας έγκρισης του προγράμματος εκσυγχρονισμού των 52 ινδικών Mirage-2000 από την γαλλική εταιρεία Dassault συνολικού ύψους 2,4 δις ευρώ.
Το πρόγραμμα αυτήν την περίοδο εξετάζεται από την κυβερνητική επιτροπή ασφάλειας η οποία σύμφωνα με πληροφορίες πρόκειται σύντομα να δώσει την τελική της έγκριση σε συνδυασμό με δύο ακόμα προγράμματα που σχετίζονται με τον εκσυγχρονισμό των αεροσκαφών.
Πιο συγκεκριμένα μαζί με τα αεροσκάφη η ινδική Αεροπορία πρόκειται να αγοράσει 450 βλήματα MICA ενώ όσον αφορά τις εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στα αεροσκάφη, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον εκσυγχρονισμό 6 αεροσκαφών στην Γαλλία και τα υπόλοιπα 46 θα εκσυγχρονιστούν στην Ινδία στις εγκαταστάσεις της HAL.
Για το σκοπό αυτό η κυβέρνηση της Ινδίας πρόκειται να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις της HAL. Με τα δύο τελευταία προγράμματα στα οποία εμπλέκονται και οι εταιρείες MBDA και Thales, το συνολικό κόστος του προγράμματος φτάνει στα 3,27 δις ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στο πλαίσιο των εορτασμών της 70ης επετείου για τη Μάχη της Κρήτης πρόκειται να πραγματοποιηθεί επίδειξη την Κυριακή 22 Μαίου στο παλαιό αεροδρόμιο του Μάλεμε στην Κρήτη επίδειξη αεροσκαφών της ΠΑ και της βρετανικής Αεροπορίας. Πιο συγκεκριμένα στην επίδειξη της Κυριακής το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πτήση επίδειξης αεροσκάφους F-16 Block 52+ της 340Μ καθώς και επίδειξη του βρετανικού ακροβατικού σμήνους των Red Arrows.
Μια ημέρα αργότερα και πιο συγκεκριμένα τη Δευτέρα στις 23 Μαίου και πιο συγκεκριμένα στις 16:30 το βρετανικό ακροβατικό σμήνος θα πραγματοποιήσει αντίστοιχη επίδειξη στο Φαληρικό Δέλτα.
Αυτό που δεν έχει γίνει γνωστό όμως ακόμη είναι το τι πρόκειται να γίνει με το αεροσκάφος της ΠΑ. Δεν υπάρχει κάποια σχετική ενημέρωση για το αν στο πρόγραμμα της Δευτέρας θα συμπεριληφθεί και το F-16 της 340Μ και αυτό είναι κάτι που χρήζει διευκρίνησης.
Θα είναι πράγματι λυπηρό εάν η ΠΑ δεν στείλει το F-16 έτσι ώστε να μπορέσει και το Αθηναϊκό κοινό να δει από κοντά τις δυνατότητες των Ελλήνων χειριστών αφήνοντας μόνο τα Red Arrows να πραγματοποιήσουν την επίδειξη. Θέλουμε να είμαστε βέβαιοι πως κάτι τέτοιο δε θα γίνει τελικά και πως η ΠΑ θα είναι στο Φαληρικό Δέλτα τη Δευτέρα στις 23 Μαίου μαζί με τα Red Arrows
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με απόλυτη επιτυχία (δεδομένων των απροόπτων της τελευταίας στιγμής και της έλλειψης υποστήριξης από το Στράτευμα) διοργανώθηκε από 6 ως 8 Μαΐου 2011 στη Μ. Παναγιά Χαλκιδικής από τους συναδέλφους της ΛΕΦΕΔ ο 4ος Πανελλήνιος Στρατιωτικός Αγώνας – Άσκηση «ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΣ/MACEDONIAN FIGHTER 2011».
Η Ένωσή μας έλαβε μέρος για 3η συνεχή χρονιά, μη έχοντας λείψει από κανέναν ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟ από συστάσεώς της (3/3), καθώς η συγκεκριμένη διοργάνωση έχει καθιερωθεί στη συνείδηση των Εθελοντών Εφέδρων ως το γεγονός της χρονιάς.
Φέτος είχαμε τη δυνατότητα να συνεισφέρουμε και στην Οργανωτική Επιτροπή (Ο.Ε) αναλαμβάνοντας την επάνδρωση του ΣΤΕΚ «μεταφοράς τραυματία». Το ΣΤΕΚ επιμελήθηκε μέλος μας με πολυετή δράση στο χώρο της Εθελοντικής Εφεδρείας, ο οποίος είχε την τιμή να συνεργαστεί με μέλη της Ο.Ε. όπως ο Sir John McAleese (ex SAS), μια εμπειρία που σίγουρα δεν πρόκειται να ξεχάσει.
Ως προς το διαγωνιστικό μέρος, συμμετείχαμε με δύο ομάδες – περιπόλους «ΠΕΝΕΦΥΟ 1 – ΜΙΛΤΙΑΔΗΣ» και «ΠΕΝΕΦΥΟ 2 – ΚΙΜΩΝ», ενώ μέλος μας συμμετείχε στην ομάδα των συναδέλφων της ΛΕΦΕΔ Τριπόλεως με την ονομασία «ΠΕΛΟΨ».
Οι Ομάδες μας περπάτησαν περί τα 30 χλμ. και 20 χλμ., αντίστοιχα, καλύπτοντας όλα τα ΣΤΕΚ (και οι δύο μαζί), γεγονός που επέτρεψε την ανταλλαγή των εξαιρετικών εμπειριών και γνώσεων που αποκόμισε κάθε Ομάδα στην απενημέρωση που ακολούθησε. Φυσικά, όλοι θα ήθελαν να έχουν περάσει από όλα τα ΣΤΕΚ, κάτι που, όμως, για φέτος ήταν αντικειμενικά αδύνατον.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο πρώην διευθυντής του ισραηλινού Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας (CSN), Ούζι Άραντ, απομακρύνθηκε τον Μάρτιο από τα καθήκοντά του, καθώς θεωρήθηκε υπεύθυνος για διαρροές στον Τύπο, όπως μεταδίδουν σήμερα τα ισραηλινά Μ.Μ.Ε.. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, έρευνα της υπηρεσίας εσωτερικής ασφαλείας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο 63χρονος Άραντ, πρώην σύμβουλος του πρωθυπουργού Μπενιαμίν Νετανιάχου, αποκάλυψε σε δημοσιογράφο πληροφορίες που θα μπορούσαν να βλάψουν το ισραηλινό κράτος.
Πριν το τέλος του έτους τα βαρέα άρματα μάχης Μ1Α1 Abrams θα αρχίσουν να έρχονται στην Ελλάδα και να εντάσσονται στις ελληνικές τεθωρακισμένες ταξιαρχίες αντικαθιστώντας τα Μ48Α5 MOLF, αναφέρουν πηγές του ΓΕΣ στο defencenet.gr. Μέχρι τις 20 Ιουνίου ξεκινά η λεγόμενη "Κοινή Οπτική Επιθεώρηση" (Joint Visual Inspection: JVI) και επιλογή από Έλληνες και Αμερικανούς αξιωματικούς, των Μ1Α1 Αbrams και των M113A2, 110 M901A2 ITV, 80 Οχημάτων Ομάδας Πυρών Υποστήριξης (FIST-V) M981, 57 ερπυστριοφόρων μεταφοράς φορτίου Μ548Α1 κλπ
Τη νέα διοίκηση του της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) ανακοίνωσε το Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, στο πλαίσιο της ανοικτής διαδικασίας επιλογής Προέδρων, Διευθυνόντων Συμβούλων και Διοικητών των εποπτευόμενων Οργανισμών και Υπηρεσιών.Συγκεκριμένα, ως επικεφαλής στην ΥΠΑ τοποθετούνται οι εξής:
Διοικητής: Φώφη Παπαδημητροπούλου
Υποδιοικητής: Γρηγόριος Νανίδης
Υποδιοικητής: Στυλιανός Κονσολάκης
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
(Ανανέωση) Ένα ελαττωματικό ρουλεμάν φαίνεται ότι ήταν η αιτία αποκόλλησης του τροχου στο μαχητικό F-16D της 335 Μοίρας στην 115 Π.Μ. στον Άραξο στο σημερινό ατύχημα. Αυτό αναφέρουν πληροφορίες του defencenet.gr από την βάση.
Η θραύση του ρουλεμάν προκάλεσε σπάσιμο των βιδών που "δένουν" τον τροχό με τον άξονα.
Κατά τη διάρκεια της προσγείωσης του F-16D Adv. στην 116ΠΜ δεν έγινε χρήση του άγκιστρου ανάσχεσης, ούτε ανάπτυξη του αλεξιπτώτου πέδησης του ίδιου του αεροσκάφους.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Θρίλερ στον Άραξο με την αποκόλληση του ριναίου τροχού από διθέσιο μαχητικό κρούσης F-16D Adv. Το αεροσκάφος στις 11.06 επιχείρησε να απογειωθεί όταν ο τροχός ... αποκολλήθηκε (!) και έφυγε τελείως από την θέση του. Οι πιλότοι αμέσως αντιλήφθηκαν το πρόβλημα και ξεκίνησαν διαδικασία προσγείωσης αφού ειδοποίησαν τον πύργο ελέγχου για κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Ξεκίνησαν την προσγείωση και όλοι στη βάση κρατούσαν την αναπνoή τους γιατί είναι κάτι παραπάνω από δύσκολο αεροδυναμικά να προσγειωθεί αεροσκάφος χωρίς τον ριναίο τροχό.
Τελικά ο πιλότος του κατάφερε να κάνει αεροδυναμική πέδηση και να προσγειωθεί με τους δύο τροχούς μέχρι που η ταχύητα στην προσγείωση ελλατώθηκε τόσο ώστε το ριναίο σκέλος να αντέξει χωρίς τον τρόχο το βάρος του αεροσκάφους και να το σταθεροποιήσουν στην άκρη του αεροδιαδρόμου της 335Μ.
Το ατύχημα είναι κάτι παραπάνω από σπάνιο και προστίθεται στο άλλο περίεργο ατύχημα που συνέβη πριν δύο εβδομάδες με το AH-64D Apache στα Μέγαρα. Η αποσυναρμολόγηση - στην ουσία - του τροχού ενός μαχητικού είναι πρακτικά αδύνατον να συμβεί από την στιγμή που υπάρχουν πολλαπλές ασφάλειες που δένουν τον τροχό στο σκέλος προσγείωσης. Φυσικά αν έφευγε ο τροχός από ένα από τα δύο σκέλη της ατράκτου, τότε θα θα υπήρχε οριστική απώλεια του αεροσκάφους και δεν θα επιχειρείτο καν προσγείωση, αλλά εγκατάλειψη.
Αλλά και στην συγκεκριμένη περίπτωση, πάλι οι πιθανότητες ήταν σε βάρος των πιλότων, στους οποίους αξίζουν συγχαρητήρια για την άριστη διαχείριση μιας πολύ δύσκολης κατάστασης.
Οι δύο πιλότοι είναι καλά στην υγεία τους και το αεροσκάφος δεν έχει πάθει κάποια ζημιά πλην του σκέλους προσγείωσης το οποίο σίγουρα θα αντικατασταθεί τουλάχιστον στο σημείο που ήρθε σε επαφή με την πίστα προσγείωσης, αφού δέχθηκε τεράστια καταπόνηση και είναι απορίας άξιο πως δεν κατέρρευσε.
Τα F-16 Adv. είναι η παρτίδα των 30 μαχητικών που αγοράστηκαν το 2005 και θεωρούνται τα πλέον ολοκληρωμένα μαχητικά της Π.Α., αφού διαθέτουν ενσωματωμένο μέχρι και το ... ASPIS II!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Το Πακιστάν πρόκειται να επιστρέψει στις ΗΠΑ το πρώην μυστικό ελικόπτερο με τεχνολογία stealth που χρησιμοποιήθηκε στην επιδρομή κατά του Bin Laden αλλά στο τέλος κατέπεσε στην...αυλή του σπιτιού του, μετέδωσε η πακιστανική τηλεόραση επικαλούμενη πηγές του Στρατού.
Η συμφωνία για την επιστροφή των συντριμμιών του ελικοπτέρου έγινε κατά τη διάρκεια επίσκεψη του αμερικανού γερουσιαστή John Kerry στην Islamabad. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που διέρρευσαν στον Τύπο, τα το συγκεκριμένο ελικόπτερο ανήκε σε μια stealth έκδοση του UH-60M του πολυπληθέστερου δηλαδή μέσου μεταφορικού ελικοπτέρου των αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η τουρκική εταιρεία ΤΑΙ πρόκειται να δοκιμάσει το πρωτότυπο του επιθετικού ελικοπτέρου Τ-129 αυτό τον Μάιο σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων της εταιρείας. Το ελικόπτερο P6 είναι το πρώτο από τα πέντε πρωτότυπα του ελικοπτέρου Τ-129 του προγράμματος ΑΤΑΚ.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις των αξιωματούχων της ΤΑΙ κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 και τα πέντε ελικόπτερα θα πετάξουν εντός του 2011. Ο τουρκικός Στρατός έχει παραγγέλλει συνολικά 51 ελικόπτερα Τ-129 με δικαίωμα προαίρεσης για 41 ακόμα. Στο πρόγραμμα ανάπτυξης συμμετέχουν εκτός από την ΤΑΙ οι τουρκικές εταιρείες Aselsan, Havelsan και Roketsan. Οι πτητικές δοκιμές των πρωτοτύπων θα ολοκληρωθούν ντο 2013.
Στο μεσοδιάστημα η ΤΑΙ ξεκινά την κατασκευή 9 ελικόπτερα της ενδιάμεσης έκδοσης του ελικοπτέρου η οποία ονομάζεται T129 EDH με το πρώτο ελικόπτερο να παραδίνεται το 2012. Επιπλέον έγινε γνωστό ότι τα επιθετικά ελικόπτερα Τ-129 θα είναι εξοπλισμένα με κινητήρες LHTEC T800A-4.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ενδιαφέρουσα στατιστικά στοιχεία για το πρόγραμμα δοκιμών του F-35 δημοσιοποιήθηκαν από την εταιρεία ταυτόχρονα με την πρώτη παράδοση μαχητικού παραγωγής στην USAF. Σύμφωνα με αυτά τα στοιχεία:
Μείζον πολιτικό θέμα με τις μέχρι στιγμής πληρωμές 132 εκατ. ευρώ, από τον Σεπτέμβιο του 2010 μέχρι τον περασμένο Μάρτιο της καταγγελθείσας από την Thyssen/HDW νέας σύμβασης ναυπήγησης των δύο υποβρυχίων Type 214 που συνήφθη σε αντικατάσταση της προηγούμενης σύμβασης «Ποσειδών ΙΙ» (NEPTUNE II).
To υβριδικό πειραματικό ελικόπτερο της Eurocopter Χ3 και πραγματοποιώντας την τρίτη κατά σειρά δοκιμαστική του πτήση στις 12 Μαίου πέτυχε σταθερή πραγματική ταχύτητα αέρος 430 χ.α.ω και διατηρώντας την για αρκετά λεπτά της ώρας. Στο Χ3 επέβαιναν ο δοκιμαστής πιλότος της εταιρείας Hervé Jammayrac και ο αρχιμηχανικός της εταιρείας Daniel Semioli. Ο Jammayrac μετά την ολοκλήρωση της πτήσης δήλωσε σχετικά: «Είμαστε εντυπωσιασμένοι με την ευκολία που ο στόχος της συγκεκριμένης ταχύτητας επιτεύχθηκε επιδεικνύοντας παράλληλα το αεροσκάφος εξαιρετική σταθερότητα ακόμη και όταν ο αυτόματος πιλότος είχε τεθεί εκτός λειτουργίας».
Παρουσιάστηκε και επίσημα στην τουρκική έκθεση στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 το νέο ατρακτίδιο σκόπευσης Aselpod της τουρκικής εταιρείας Aselsan. Η εταιρεία ξεκίνησε την ολοκλήρωση του συστήματος στο βομβαρδιστικό F-4E 2020 Terminator της τουρκικής Αεροπορίας σε συνεργασία με τον 1ο Εργοστάσιο Βάσης Συντήρησης και Επισκευών στο Εσκί Σεχίρ.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει δοκιμές στο έδαφος καθώς και την πραγματοποίηση πτήσεων από αεροσκάφη F-4E 2020 Terminator και F-16 blk40. Τον Μάρτιο του 2011 περαιώθηκαν οι δοκιμές εδάφους για κραδασμούς του Aselpod επί του F-4E 2020 Terminator ενώ οι πτητικές δοκιμές ξεκίνησαν τον περασμένο Απρίλιο. Το τουρκικό σύστημα το οποίο βασίστηκε πάνω στο αμερικανικό LANTIRN θα αντικαταστήσει το ατρακτίδιο σκόπευσης AN/AAQ 14 Lantirn.
Όσον αφορά την ολοκλήρωση του Aselpod επί του F-16 blk40 η τουρκική εταιρεία συνεχίζει τις διαπραγματεύσεις της με την αμερικανική εταιρεία LM. Το κόστος απόκτησης του Aselpod είναι 1,3 εκατ. ευρώ ενώ οι Τούρκοι ισχυρίζονται ότι η απόδοση του θα είναι καλύτερη από αυτή του αμερικανικού ατρακτιδίου Sniper.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Απροκάλυπτα ετοιμάζεται (βίντεο) η Τουρκία για μείζονος έκτασης αποβατικές επιχειρήσεις στο Αιγαίο: Μετά την παραγγελία ναυπήγησης των δύο υψηλών δυνατοτήτων 7.500 περίπου τόνων εκτοπίσματος LST, δόθηκε εντολή για την κατασκευή ενός πλωτού μέσου που είναι ειδικά προορισμένο για το πρώτο κύμα καταδρομέων που θα αφιχθούν στους στόχους ταυτόχρονα με τις αερομεταφερόμενες δυνάμεις: Ενός μικρού hovercraft το οποίο κατασκευάστηκε από την τουρκική πολεμική βιομηχανία κατόπιν απαίτησης του τουρκικού Στρατού.
Συνεχίζεται με σταθερό ρυθμό η παραγωγή των αυτοκινούμενου τουρκικού πυροβόλου Τ-155 Firtina 155/52 από την τουρκική πολεμική βιομηχανία. Με βάση τα στοιχεία που δημοσιεύτηκαν από την κρατική εταιρεία ΜΚΕΚ από τον Μάιο του 2011 μέχρι και τον Απρίλιο του 2012 θα παραδοθούν 48 μονάδες στον τουρκικό Στρατό.
Πιο αναλυτικά 8 πυροβόλα θα παραδοθούν μέχρι την 31η Μαΐου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Αυγούστου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Σεπτεμβρίου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Οκτωβρίου του 2011, 6 μέχρι τα τέλη του Νοεμβρίου του 2011, 8 μέχρι τα τέλη του Δεκεμβρίου του 2011, 4 μέχρι τα τέλη του Φεβρουαρίου του 2012 και τα τελευταία 4 της παρτίδας αυτής θα παραδοθούν μέχρι τα τέλη του Απριλίου του 2012.
Συνολικά με την παράδοση και των 48 αυτών πυροβόλων ο τουρκικός Στρατός θα διαθέτει τουλάχιστον 220 αυτοκινούμενα πυροβόλα Τ-155 Firtina 155/52.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Ουκρανία ανακοίνωσε την Παρασκευή την απέλαση δύο Τσέχων διπλωματών για τις "ανάρμοστες δραστηριότητες" στο διπλωματικό καθεστώς τους-διάβαζε κατασκοπεία.
Το πρώτο αεροσκάφος παραγωγής F-35A που θα παραδοθεί στην Αεροπορική Βάση Eglin, Fl. αργότερα μέσα στο χρόνο, απογειώθηκε από την Αεροπορική Βάση του Ναυτικού των ΗΠΑ στο Fort Worth την Παρασκευή, 6 Μαΐου, με τον πιλότο δοκιμών της Lockheed Martin, Bill Gigliotti.
Το αεροσκάφος, με τον κωδικό AF-8, θα παραδοθεί στην ΑΒ Eglin για την εκπαίδευση των πιλότων και των τεχνικών. Το AF-8 είναι το πρώτο αεροσκάφος που πραγματοποιεί πτήση από τη δεύτερη παρτίδα αεροσκαφών χαμηλού ρυθμού αρχικής παραγωγής (LRIP).
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κατεπείγουσα προκαταρτική εξέταση για το σκάνδαλο του συστήματος αυτοπροστασίας ASPIS II της Raytheon διέταξε η Εισαγγελία Αθηνών, σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr. Στην εισαγγελική έρευνα θα διακριβωθεί γιατί οκτώ χρόνια μετά την παραγγελία του συστήματος και την καταβολή περί των 65 εκατομμύρίων ευρώ η Raytheon αδυνατεί να εγκαταστήσει το σύστημα στα 60 (50+10) μαχητικά F-16 της παραγγελίας των ετών 1999-2000 με αποτέλεσμα τα Block 52+ τα οποία αποτελούν και την κύρια δύναμη των F-16 να στερούνται μέχρι σήμερα συστήματος αυτοπροστασίας.
Το συμβόλαιο προέβλεπε την αγορά 60 πλήρων συλλογών για τα Block 52+ και την αναβάθμιση των δεκτών του συστήματος ASPIS I για τα Block 50 (αντικατατάσταση αναλογικού δέκτη προειδοποίησης με νέο ψηφιακής τεχνολογίας RF).
Η έρευνα διατάχθηκε κατόπιν της κατάθεσης από τον υπουργό Εθνικής Άμυνας Eυάγγελο Βενιζέλο του φακέλου στην Βουλή, οπότε και διαβιβάστηκε από την (τότε) υποεπιτροπή εξοπλισμών το όλο θέμα στην Εισαγγελία. Πρόκειται οπωσδήποτε και για μια δικαίωση του defencenet.gr που με επανειλημμένα σημειώματα τα τελευταία χρόνια έχει θέσει το θέμα και τις κορυφαίες ευθύνες που υπάρχουν.
Την ερχόμενη Πέμπτη καταθέτει στον εισαγγελέα για το θέμα ο βουλευτής του ΛΑΟΣ Κυριάκος Βελόπουλος που έχει υποβάλει σχετικές ερωτήσεις για το θέμα.
Που βρίσκεται το πρόβλημα που εντόπισε η Πολεμική Αεροπορία: Ένα από τα κύρια προβλήματα ήταν ότι ο προειδοποιητής (RWR) δεν κάλυπτε συγκεκριμένες συχνότητες από ραντάρ συνεχούς κύματος, όπως ρητά ανέφεραν οι προδιαγραφές. Αλλά βασικά η διαχείριση του προγράμματος από πλευράς Raytheon ήταν απογοητυτική.
Η σύμβαση που υπογράφηκε στις 09/04/2003 προέβλεπε την εγκατάσταση των συστημάτων αυτοπροστασίας να ξεκινήσει τον 31ο μήνα από την ημερομηνία ενεργοποίησης της σύμβασης (Απρίλιος 2006) και να ολοκληρωθεί τον 45ο μήνα, δηλαδή τον Ιούνιο του 2007.
Αναλυτικότερα:
Το πρόγραμμα του ASPIS II , αποτελεί πρακτικά συνέχεια του προγράμματος ASPIS Ι, οι συσκευές του οποίου είχαν παραδοθεί στα τέλη του 1990 για τα F-16 Block 30/50 της ΠΑ. Από το 1997 έως το 1999, 80 συστήματα ASPIS Ι παραδόθηκαν στην ΠΑ.
Η σύμβαση για το ASPIS II σύμβαση περιλαμβάνει συνολικά 60 πλήρη ηλεκτρονικά, αποτελούμενα από τον προειδοποιητή ALR-93(V), τον παρεμβολέα ALQ-187, το σύστημα αναλωσίμων ALE-47, και σύστημα ψηφιακών ραδιοσυχνοτήτων (RF) με ικανότητα αποθήκευσης.
Εκτός από τα 60 «πακέτα» ASPIS ΙΙ για τα F-16 Block 52+, συμφωνήθηκε και η προμήθεια άλλων 29 ALQ-187 για τον εξοπλισμό των αεροσκαφών F-16 Block 30/50, καθώς και η αναβάθμιση των ASPIS με RF. Με την ολοκλήρωση της σύμβασης, συμπεριλαμβανομένων των αντισταθμιστικών οφελών, το σύνολο του στόλου των F-16 της Π.Α. που αγοράστηκαν μετά το 1999 αεροσκάφος θα ήταν εξοπλισμένα με το ASPIS II.
O αρχικός σχεδιασμός προέβλεπε έναρξη εγκαταστάσεων με ταυτόχρονη πραγματοποίηση δοκιμών του ASPIS II στα F-16 Block 52+ της παρτίδας του 1999 (στα Adv. είναι προεγκατεστημένο) και αν όλα πάνε καλά θα αποξηλωθούν τα εφεδρικά ASPIS I που έχουν εγκατασταθεί στα 52+ και θα προχωρήσουν κανονικά σε εγκατάσταση του ASPIS II. Με τον τρόπο αυτό θα υπάρξει και εξόφληση της εταιρείας η οποία μέχρι το τέλος ακολούθησε σκληρή στάση, με το ποσό των 120 εκατ. δολαρίων.
Η αμερικανική εταιρία Raytheon είχε λάβει μια προκαταβολή 64,6 εκατομμυρίων δολαρίων (242 εκατομμύρια δολάρια το συνολικό ύψος της σύμβασης που ανακοινώθηκε τον Απρίλιο του 2003) από το υπουργείο Αμύνης το 2003, για να αρχίσει η παραγωγή της ολοκληρωμένης σουίτας ηλεκτρονικού πολέμου "Advanced Self-Protection Integrated Suite", για τον στόλο των μαχητικών F-16 Block 52 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο τουρκικός Στρατός πρόκειται να παραλάβει μία αναβαθμισμένη έκδοση του τακτικού UAV Karayel της Vestel Defence. Η αναβαθμισμένη έκδοση Karayel II αναπτύχθηκε με βάση τις επισημάνσεις του τουρκικού Στρατού για τα προβλήματα και τις ελλείψεις της αρχικής έκδοσης του συστήματος.
Η νέα έκδοση διαθέτει μεγαλύτερο άνοιγμα πτερύγων πιο ισχυρό κινητήρα των 95 ίππων ο οποίος αυξάνει την αυτονομία του αεροχήματος η οποία φτάνει τις 20 ώρες ενώ η επιχειρησιακή του οροφή φτάνει τα 20.000 πόδια.
Το αερόχημα απογειώνεται και προσγειώνεται συμβατικά δηλαδή σαν κανονικό αεροσκάφος. Εάν όμως χρειαστεί το αερόχημα μπορεί να εκτοξευτεί και από καταπέλτη. Εκτός από το συγκεκριμένο σύστημα η εταιρεία διαπραγματεύεται την περίοδο αυτή με τον τουρκικό Στρατό για την κατασκευή του νέου mini UAV Efe το οποίο έχει αναπτύξει.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Νέες καθυστερήσεις στην παράδοση των τεσσάρων τουρκικών ιπτάμενων ραντάρ από την εταιρεία Boeing ανακοίνωσε η εταιρεία κατά την διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 η οποία διοργανώνεται στην Κωνσταντινούπολη.
Πιο συγκεκριμένα όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας η Boeing εργάζεται την περίοδο αυτή ώστε το σύστημα να μπορεί να ικανοποιήσει το 100% των απαιτήσεων των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και ως συνέπεια αυτών των εργασιών το πρώτο αεροσκάφος θα παραδοθεί στα τέλη του 2012 με τα υπόλοιπα τρία αεροσκάφη να ακολουθούν το 2013.
Το πρώτο αεροσκάφος βρίσκεται αυτή την περίοδο στις εγκαταστάσεις της Boeing στο Σιάτλ ενώ τα υπόλοιπα τρία στις εγκαταστάσεις τα τουρκικής ΤΑΙ στην Άγκυρα. Εκτός όμως από το πρόγραμμα των ιπταμένων ραντάρ η αμερικανική εταιρεία διαπραγματεύεται την περίοδο αυτή την πώληση συνολικά 10 ελικοπτέρων CH-47F.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο της εταιρείας το συμβόλαιο αναμένεται να υπογραφή σε μερικές εβδομάδες ενώ το πρώτο ελικόπτερο θα παραδοθεί σε τρία χρόνια από την υπογραφή του συμβολαίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ένα αεροσκάφος Airbus 380 της Emirates προερχόμενο από το Ντουμπάι κτυπήθηκε από κεραυνό κατά την διαδικασία της προσγείωσής του στο αεροδρόμιο Heathrow στη Βρετανία χωρίς ευτυχώς να παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα ούτε και το ίδιο το αεροσκάφος ούτε και για τους 500 περίπου επιβάτες του. Το παραπάνω βέβαια ίσως δεν αποτελούσε είδηση, καθώς τέτοια περιστατικά συμβαίνουν συχνά, δεν υπήρχε ένας Βρετανός φωτογράφος για να αποθανατίσει τη στιγμή αυτή σε βίντεο.
Η αμερικανική εταιρεία Rockwell Collins ανακοίνωσε ότι το σύστημα INS/ GPS Athena 511 το οποίο κατασκευάζεται από αυτή, επιλέχτηκαν από την τουρκική εταιρεία ΤΑΙ για τον εξοπλισμό του τουρκικής κατασκευής UAV ANKA που πρόσφατα παρουσιάστηκε από την τουρκική εταιρεία.
Το σύστημα INS/ GPS Athena 511 είναι ένα σύστημα υψηλής ακρίβειας, μικρού μεγέθους, μικρού βάρους και είναι ειδικά σχεδιασμένο για την εγκατάσταση του σε UAV. Το σύστημα χρησιμοποιείται ήδη από άλλα UAV και έχει συμπληρώσει 1 εκατ. ώρες πτήσεις αποδεικνύοντας την αξιοπιστία του.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το νέο ελικόπτερο UAV Mosquito της τουρκικής εταιρείας ΤΑΙ παρουσίασε και επίσημα η εταιρεία κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 η οποία διοργανώνεται στην Κωνσταντινούπολη. Το πρόγραμμα ξεκίνησε το 2010 και το τουρκικό UAV βασίζεται στο γνωστό υπερελαφρύ αμερικάνικο ελικόπτερο Mosquito XE το οποίο η εταιρεία το μετέτρεψε σε τηλεχειριζόμενο.
Το συγκεκριμένο πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας ολοκληρώθηκε το Δεκέμβριο του 2010 και η εταιρεία προχώρησε στην ανάπτυξη τους δικού της σχεδίου για ένα ελικόπτερο UAV το οποίο θα ενσωμάτωνε ένα νέο κύριο στροφείο, ουραίο στροφείο και σύστημα μετάδοσης. Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο τύπου της ΤΑΙ η εταιρεία έχει αναπτύξει δύο νέες κεφαλές στροφείου ενώ οι δοκιμές αυτών θα πραγματοποιηθούν σύντομα.
Η σχεδίαση των πτερύγων του κυρίου στροφείου έχει ολοκληρωθεί και πρόκειται να εγκατασταθεί και να ολοκληρωθεί στο ελικόπτερο. Το δε σύστημα αυτόματου πιλότου βρίσκεται αυτή την περίοδο υπό εξέλιξη. Η πρώτη πτήση του τουρκικού ελικοπτέρου UAV θα πραγματοποιηθεί το 2012 ενώ αυτή την περίοδο εξετάζονται οι προτάσεις για τους αισθητήρες και για τον οπλισμό που το ελικόπτερο θα μπορούσε να φέρει.
Πιο συγκεκριμένα η τουρκική εταιρεία Roketsan εργάζεται αυτή την περίοδο στην ολοκλήρωση των ρουκετών Cirit επί του ελικοπτέρου αξιοποιώντας ένα διπλό εκτοξευτή εγκατεστημένο στο κάτω μέρος του ελικοπτέρου. Όσον αφορά τον ηλεκτροπτικό αισθητήρα αυτός δεν έχει ακόμα επιλεχτεί από την ΤΑΙ.
Το μέγιστο βάρος απογείωσης του ελικοπτέρου UAV είναι 340 κιλά, και το ωφέλιμο φορτίο θα είναι 80 κιλά. Η δε αυτονομία του ελικοπτέρου είναι 4 ώρες, η μέγιστη ταχύτητα του είναι 100 κόμβοι και το μέγιστο επιχειρησιακό ύψος φτάνει τα 10.000 πόδια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Την στιγμή που η Ελλάδα "πνίγεται" και επιχειρείται η γεωστρατηγική της έκλειψη από ξένες δυνάμεις και εγχώριους συνεργούς τους, η Τουρκία εργάζεται μεθοδικά και προχωρά στην απόκτηση οπλικών συστημάτων που αποσκοπούν καθαρά στην απόσπαση ελληνικού εδάφους: Όπως αναφέρουν πηγές του defencenet.gr, πριν λίγο υπογράφηκε συμφωνία για την ναυπήγηση δύο υπερσύγχρονων τουρκικών αποβατικών σκαφών LST μεταξύ των ναυπηγείων ADIK και της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας!
Το Ναυτικό της Ολλανδίας παρέλαβε το σύστημα σχεδιασμού και ανάλυσης αποστολής για τα ελικόπτερα NH90. Συνολικά 20 ελικόπτερα NH90 έχουν παραγγελθεί από την Ολλανδία το Ναυτικό της οποίας παρέλαβε τον Απρίλιο του 2010 το πρώτο ελικόπτερο.
Το σύστημα σχεδιασμού και ανάλυσης αποστολής κατασκευάζεται από την ιταλική εταιρεία AgustaWestland και βασίζεται στο υπάρχων σύστημα Skyflight. Η τεχνολογία που ενσωματώνει το σύστημα σχεδιασμού και ανάλυσης αποστολής των ελικοπτέρων NH90 χρησιμοποιείται από τα βρετανικά επιθετικά ελικόπτερα Apache AH1, το ελικόπτερο AW159 Lynx Wildcats και το ελικόπτερο AW109 της Αεροπορίας της Νέας Ζηλανδίας.
Το νέο σύστημα σχεδιασμού και ανάλυσης αποστολής για τα ελικόπτερα NH90 θα είναι επιχειρησιακά έτοιμο στα τέλη του 2012.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Συμφωνία συνεργασίας στην ανάπτυξη του UAV Talarion υπέγραψε στην IDEF η Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία (TAI) με την ευρωπαϊκή κοινοπραξία Cassidian (πρώην EADS military & security), για να συνεργαστούν στο πλαίσιο του προγράμματος.
Στην τελετή παρέστησαν ο υφυπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) της Τουρκίας, Μουράντ Μπαγιάρ και ο Γερμανός αναπληρωτής υπουργός Άμυνας και επί τιμή υφυπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας, Τόμας Κέσεντι.
Το Talarion είναι ευρωπαϊκό πρόγραμμα για το μη επανδρωμένο σύστημα (UAS: Unmanned Aerial System), μέσου ύψους και μεγάλης αυτονομίας (MALE: Medium Altitude Long Endurance), στο οποίο συμμετέχουν η Γαλλία, η Γερμανία και η Ισπανία. Η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου προγραμματίζεται για το 2014.
Ειρωνεία: "Tαλάριον" ονομάζονται τα φτερά στο πόδι του φτερωτού Ερμή...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ποιος "κάνει κουμάντο" στην έρευνα και διάσωση εντός του FIR Αθηνών, ξεκαθάρισε η ΠΑ με την διάσωση με Super Puma poy απογειώθηκε πριν από λίγο για να παραλάβει μία 23χρονη ασθενή από κρουαζιερόπλοιο που πλέει ανοιχτά του Καστελόριζου. Η νεαρή κοπέλα από το Ισραήλ, επιβάτης του κρουαζιερόπλοιου Mirage υπέφερε από πόνους στην κοιλιακή χώρα και κατά πάσα πιθανότητα πρόκειται για σκωληκοειδίτιδα. To ελικόπτερο απογειώθηκε στις 12:05 από την Ρόδο και αφού περέλαβε την 23χρονη κοπέλα προσγειώθηκε στις 13:50 και η ασθενής μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο της Ρόδου. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
H ρωσική κρατική εταιρεία προώθησης και εξαγωγών οπλικών συστημάτων Rosoboronexport πρόκειται να σύντομα παραδώσει τα πρώτα 3 ελικόπτερα Mi-171Sh στην κυβέρνηση του Περού, όπως ανακοινώθηκε σήμερα.
Τα ελικόπτερα κατασκευάζονται από την Ulan-Ude Aviation Plant (UUAP) και το χρονοδιάγραμμα των παραδόσεων είναι σύμφωνο με το συμβόλαιο που είχε υπογραφεί το 2010. Συνολικά το Περού έχει παραγγείλει 6 ελικόπτερα Mi-171Sh και τα πρώτα τρία από αυτά έχουν βγει ήδη από τη γραμμή παραγωγής και τώρα βρίσκονται στη διαδικασία προετοιμασίας τους για την παράδοση.
Η μεταφορά των ελικοπτέρων θα πραγματοποιηθεί με μεταφορικό αεροσκάφος An-124 Ruslan. Η δεύτερη παρτίδα των υπόλοιπων τριών ελικοπτέρων αναμένεται να παραδοθεί το ερχόμενο Φθινόπωρο.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στην εγχώρια κατασκευή ελαφρών στρατιωτικών και πολιτικών ελικοπτέρων προχωρά η Τουρκία σύμφωνα με δηλώσεις του ισχυρού άνδρα της αμυντικής βιομηχανίας τηςς, Μουράτ Μπαγιάρ, στην αγγλική έκδοση της εφημερίδας Χουριέτ και στο περιθώριο της έκθεσης IDEF 2011. Μάλιστα, χαρακτήρισε το πρόγραμμα "υψηλής προτεραιότητας".
Στην στρατιωτική του έκδοση αναφέρονται σε ελικόπτερα περίπου μάλλον της κατώτερης κατηγορίας των μεσαίων, δηλαδή μεταφορικής ικανότητας 6 ατόμων (2+4).
Η κατασκευή των ελαφρών ελικοπτέρων, όπως αναφέρθηκε, θα γίνει σε συνεργασία με ξένη βιομηχανία. Πιθανότερη θεωρείται η Sikorsky, αλλά αν κάτι τέτοιο δεν ευδοκιμήσει, οι Τούρκοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι θα επιλέξουν άλλη εταιρεία για να συνεργαστούν, πάντα με γνώμονα την προσφορά πλεονεκτημάτων στην εμπορική προώθηση του ελικοπτέρου. Η συνεργασία με κάποια ξένη εταιρεία στο πρόγραμμα η οποία θα βοηθήσει στην προώθησή του στο εξωτερικό, είναι προαπαιτούμενο, δήλωσε κι ο γενικός διευθυντής της TAI, Μουχαρέμ Ντορτκασλί.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το Ισραήλ εντείνει τις προσπάθειες του για την παρακώλυση της εξέλιξης του προγράμματος κατασκευής του πρώτου τουρκικού κατασκοπευτικού δορυφόρου Göktürk. Ο λόγος για αυτή την αντίδραση στο τουρκικό πρόγραμμα είναι οι δυνατότητες που θα αποκτήσει η Τουρκία με τον Göktürk η οποία θα μπορεί να ξεκάθαρές φωτογραφίες από ολόκληρη την Μέση Ανατολή συμπεριλαμβανομένων των εδαφών του Ισραήλ.
Ήδη η κυβέρνηση του Ισραήλ έχει πιέσει την Γαλλία, εταιρείες της οποίας συνεργάζονται με την ιταλική εταιρεία Telespazio ώστε το πρόγραμμα να σταματήσει. Επιπλέον ισραηλινοί αξιωματούχοι προσπαθούν μέσω πιέσεων και επαφών με την Τουρκία να επηρεάσουν την εξέλιξη του προγράμματος.
Ο φόβος του Ισραήλ είναι ότι η Τουρκία μόλις αποκτήσει το δορυφόρο θα μπορεί να λάβει φωτογραφίες των εδαφών του, τις οποίες θα μπορούσε να τις πωλήσει σε άλλες χώρες. Παρα τις προσπάθειες όμως των Ισραηλινών, Τούρκοι αξιωματούχοι δηλώνουν ότι η Τουρκία θα αξιοποιήσει τις φωτογραφίες που θα λαμβάνει από το δορυφόρο της όπως αυτή αποφασίζει. Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων του τουρκικού ΥΠΕΘΑ η θέση της Τουρκίας είναι ξεκάθαρη.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει το δημοσίευμα του πρακτορείου ειδήσεων Cihan οι Τούρκοι αξιωματούχοι δήλωσαν ότι « όλα αυτά τα χρόνια το Ισραήλ μπορούσε να λαμβάνει φωτογραφίες των δικών μας εδαφών σύντομα θα διαθέτουμε κατασκοπευτικό δορυφόρο, αν αυτοί μπορούσαν να επιτηρούν τα δικά μας εδάφη γιατί να μην μπορούμε και εμείς να κάνουμε το ίδιο και για τα δικά τους».
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η παράδοση του πρώτου μαχητικού πέμπτης γενιάς F-35 από την γραμμή παραγωγής της Lockheed Martin στην αμερικανική Αεροπορία, όπως έγραψε πρώτο χθες το defencenet.gr, φαίνεται ότι έχει καθοριστικές επιπτώσεις και στην πολιτική της εταιρείας για την προώθηση του αεροσκάφους εκτός ΗΠΑ και ειδικότερα στην Ελλάδα.
Η αμερικάνικη εταιρεία Boeing παρέδωσε στην Αεροπορία των ΗΑΕ το πρώτο από τα έξι συνολικά μεταγωγικά αεροσκάφη C-17 Globemaster III που η τελευταία έχει παραγγείλει. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Long Beach στις ΗΠΑ και σύμφωνα με την εταιρεία θα ακολουθήσουν το 2011 ακόμα τρία αεροσκάφη και δύο το 2012.
Τα έξι αεροσκάφη όταν οι παραδόσεις ολοκληρωθούν θα υποστηρίζονται από το πρόγραμμα υποστήριξης των αεροσκαφών το οποίο η εταιρεία ονομάζει C-17 Globemaster III Sustainment Partnership. Μέσω αυτού του προγράμματος τα αεροσκάφη C-17 Globemaster III μπορούν να έχουν υποστήριξη σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου αυξάνοντας έτσι την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα του αεροσκάφους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), μετά τα δημοσιεύματα του defencenet.gr για καθήλωση των F-22της USAF και προληπτικό έλεγχο σε όλα τα σύγχρονα μαχητικά του στο σύστημα παροχής οξυγόνουν, έδωσε εντολή για προληπτικό έλεγχο στις συσκευές παραγωγής οξυγόνου και του δικτύου παροχής τους στους πιλότους όλων των αμερικανικής κατασκέυής μαχητικών και εκπαιδευτικών της Π.Α (F-16, Τ-6 κλπ) και άλλων αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας.
Ο σύνδεσμος του ΓΕΑ στις ΗΠΑ για τα F-16 ζήτησε προχθές σχετική πληροφόρηση από την αμερικανική Αεροπορία για το τι ακριβώς έχουν διαπιστώσει και τι οδηγίες δίνουν στους χρήστες.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τακτική πολυεθνική άσκηση άνευ στρατευμάτων (ΤΑΑΣ) με χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών με την ονομασία Ευρώπη ΙΙ/2011, διεξάγεται στην έδρα της 71ης Α/Μ Ταξιαρχίας “ΠΟΝΤΟΣ” στη Νέα Σάντα Κιλκίς.
Την Τρίτη 10 Μαΐου 2011, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας Αντιπτέραρχος (Ι) Βασίλειος Κλόκοζας, συναντήθηκε στο γραφείο του, με τον Αρχηγό της Αεροπορίας του Κατάρ Ταξίαρχο Mubarak Bin Mohammed Al Kamit Al Khayarin. Οι δύο Αρχηγοί συζήτησαν θέματα κοινού ενδιαφέροντος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πραγματοποιήθηκαν από τις 2 έως και 6 Μαΐου 2011, επιχειρησιακές βολές από τα πληρώματα της 7ης Επιλαρχίας Μέσων Αρμάτων (Leopard-1A5), στο Πεδίο Βολής Αρμάτων, στη Ξάνθη. Η παραπάνω δραστηριότητα, πραγματοποιείται από όλες τις Μονάδες Αρμάτων και αποτελεί μαζί με τις ασκήσεις με πραγματικά πυρά επιπέδου Υπομονάδας και Μονάδας, το επιστέγασμα της επιχειρησιακής εκπαίδευσης του προσωπικού.
Στο βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζονται εντυπωσιακά στιγμιότυπα από την άσκηση. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η ταχυβολία (έξι βλήματα σε ένα λεπτό) και η ευστοχία των πυρών των αρμάτων μάχης σε κινούμενους και σταθερούς στόχους. Όπως αποδεικνύεται η εκπαίδευση των στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων είναι συνεχής και ρεαλιστική στα πλαίσια ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού.
Δείτε το βίντεο εδώ
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία των ΗΠΑ παρέλαβε στις 5 Μαΐου το πρώτο μαχητικό F-35 παραγωγής από την εταιρεία Lockheed Martin. Πρόκειται για το πρώτο από τα 1763 μαχητικά F-35 Lightning II τα οποία θα κατασκευαστούν για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Η τελετή της υπογραφής των επίσημων εγγράφων παραλαβής του αεροσκάφους το οποίο είναι γνωστό ως AF-7 πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας. Την επόμενη μέρα της παραλαβής του το μαχητικό πέταξε προς της αεροπορική βάση Edwards στην πολιτεία της Καλιφόρνια για να ξεκινήσει τις πτητικές του δοκιμές.
Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Lockheed Martin, Larry Lawson το F-35 έχει ολοκληρώσει περισσότερες από 865 πτητικές δοκιμές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία των ΗΠΑ παρέλαβε στις 5 Μαΐου το πρώτο μαχητικό F-35 παραγωγής από την εταιρεία Lockheed Martin. Πρόκειται για το πρώτο από τα 1763 μαχητικά F-35 Lightning II τα οποία θα κατασκευαστούν για τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Η τελετή της υπογραφής των επίσημων εγγράφων παραλαβής του αεροσκάφους το οποίο είναι γνωστό ως AF-7 πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της Lockheed Martin στο Fort Worth του Τέξας. Την επόμενη μέρα της παραλαβής του το μαχητικό πέταξε προς της αεροπορική βάση Edwards στην πολιτεία της Καλιφόρνια για να ξεκινήσει τις πτητικές του δοκιμές.
Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας Lockheed Martin, Larry Lawson το F-35 έχει ολοκληρώσει περισσότερες από 865 πτητικές δοκιμές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
'Όλα πήγαν καλά. Εξαιρετικό σκάφος". Με αυτά τα λόγια ανώτερος αξιωματικός του γαλλικού Ναυτικού ανακοίνωσε το τέλος των δοκιμών ανοικτής θαλάσσης διάρκειας τριών εβδομάδων της φρεγάτας πολλαπλών αποστολών FREMM Aquitaine που θα αποτελέσει τον κορμό του στόλου του Π.Ν. τα επόμενα χρόνια.
Αυτή είναι η πρώτη αυθεντική φωτογραφία που λήφθηκε από άνθρωπο του defencenet.gr, του νέου, εξ ολοκλήρου εγχώριας ανάπτυξης, βαρέως τουρκικού άρματος μάχης ALTAY. Η φωτό τραβήχτηκε πριν από λίγο στην Κωνσταντινούπολη στην έκθεση IDEF 2011.
Οι Τούρκοι δεν επιτρέπουν ακόμα την λήψη φωτογραφιών από το άρμα (θα επιτραπεί εντός της ημέρας είπαν) και για τον λόγο αυτή η φωτογραφία λήφθηκε από γωνία που δεν είναι ευκρινής η πλαϊνή του πλευρά, αλλά η φωτό δίνει μια ολοκληρωμένη εικόνα του εμπρόσθιου τμήματος και των υποσυστημάτων του πύργου. Η παρουσίαση έγινε πριν από 45' από τον Τούρκο πρόεδρο Α.Γκιουλ.
Το άρμα βρίσκεται στο περίπτερο της εταιρείας OTOKAR του επιχειρηματικού ομίλου Koc Group. Το σασί του νέου άρματος φαίνεται να μοιάζει αρκετά σε αυτό του κορεατικού XK-2 Black Panther το οποίο κατόπιν συμφωνίας των Τούρκων με τους Κορεάτες αποτελεί την βάση για την ανάπτυξη του Altay, αλλά είναι πολύ πιο στιβαρό.
Επιπρόσθετα ο πύργος του Altay είναι σαφές ότι είναι μεγαλύτερος σε μήκος από το κορεατικό ΧΚ-2 και να μοιάζει στο εμπρόσθιο τμήμα του σε μεγάλο βαθμό με αυτόν του Leopard 2A6. Δηλάδή έχουν εφαρμόσει κυριολεκτικά "λύσεις της επόμενης ημέρας" στην ανάπτυξη του πλέον κρίσιμου τμήματος σε ένα άρμα που είναι ο πύργος του. δεσπόζει το πυροβόλο των 120 χλστ.
Το νέο Σύστημα Ελέγχου Πυρός του άρματος είναι το σπονδυλωτής σχεδίασης και κατασκευής Volkan-III της τουρκικής εταιρείας Aselsan, ενώ ορισμένα άλλα χαρακτηριστικά του άρματος είναι ότι το τουρκικό άρμα διαθέτει 7 εδαφιαίους τροχούς σε σχέση με τους έξι που διαθέτει το κορεατικό XK-2 Black Panther. Μία ακόμα προσθήκη είναι η τοποθέτηση τηλεχειριζόμενο βαρύ πολυβόλο Mini STAMP των 12,7 χλστ στο πίσω μέρος της οροφής του πύργου.
Το άρμα θα διαθέτει κινητήρα των 1800 ίππων σε σχέση με τον κινητήρα των 1500 ίππων του XK-2. Αξίζει να σημειωθεί ότι το άρμα ενσωματώνει προσθαφαιρούμενα πάνελ θωράκισης σε μεγάλο εύρος της επιφάνειας του πύργου τόσο στο εμπρόσθιο τόξο όσο και στα πλάγιά του.
Διακρίνεται ακόμα στην κορυφή του πύργου το επίσης εγχώριας ανάπτυξης σύστημα πολυβόλου των 12,7 Mini STAMP. Το σύστημα θα αντικαταστήσει το πολυβόλο του αρχηγού του άρματος, προσφέροντας μεγαλύτερη προστασία στο χειριστή, αφού πρόκειται για μία σταθεροποιημένη τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα ύψους περίπου μισού μέτρου, ενώ ενσωματώνει στο πυργίσκο του το ηλεκτροπτικό συγκρότημα σκόπευσης.
Ο αρχηγός του πληρώματος θα μπορεί υπό την προστασία της θωράκισης του άρματος, να ελέγχει μέσω των ηλεκτροπτικών του πυργίσκου το χώρο περιμετρικά του άρματος και να επιτυγχάνει το στόχο του μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας καθότι η πλατφόρμα είναι σταθεροποιημένη.
Πολλές αντιπροσωπείες από χώρες της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής έχουν επισκεφθεί το περίπτερο της Otokar και έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το άρμα.