Ένα περίεργο περιστατικό εκτυλίχθηκε πριν λίγο στο στενό του Καφηρέα, όπου ένα ταχύπλοο σκάφος με αμερικανική σημαία, αλλά με πλήρωμα ... με δύο Τούρκους εξέδωσε σήμα κνδύνου επειδή... δηλητηριάστηκαν από τα καυσαέρια του κινητήρα του σκάφους!
Διάσωση 2 Τούρκων πραγματοποίησε ελικόπτερο SAR Super Puma στις 15:37 μετά από δηλητηρίαση που υπέστησαν επιβαίνοντες σε ταχύπλοο σκάφος με αμερικανική σημαία 3 ν.μ. βόρεια του Καφηρέα. Το ελικόπτερο με τους δύο διασωθέντες προσγειώθηκε στις 16:10 στο αεροδρόμιο Ελευσίνας και από εκεί οι δύο Τούρκοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο για τις πρώτες βοήθειες
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Σε αντίθεση με την Ελλάδα που θεωρείται από τις διεθνείς πολεμικές βιομηχανίες ως ένας από τους καλύτερους πελάτες στρατιωτικού υλικού η Τουρκία κάνει ότι μπορεί για να ενισχύσει την εγχώρια πολεμική βιομηχανία. Στα πλαίσια αυτής της πολίτικης ο τουρκικός Στρατός παρέλαβε σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ το πρώτο συμβατικής απογείωσης σύστημα UAV Caldiran της τουρκικής εταιρείας Baykar Makina.
Το συγκεκριμένο σύστημα πρόκειται για ένα τακτικό MALE με βάρος 400 κιλών, άνοιγμα πτερύγων 9 μέτρα, μήκος 5,5 μέτρα, και εμβέλεια 150 χλμ. Το αερόχημα έχει αυτονομία 14 ωρών (ή αλλιώς μπορεί να διανύσει απόσταση 1500 χλμ ) ταχύτητα 80 κόμβων και η μέγιστη επιχειρησιακή οροφή του είναι 22.500 πόδια.
Το αερόχημα είναι εξοπλισμένο με κάμερα ημέρα FLIR αποστασιόμετρο/καταδείκτη Laser ενώ το συγκρότημα του αισθητήρα στο σύνολο του είναι σταθεροποιημένο σε δύο άξονες. Το αερόχημα διαθέτει δυνατότητα αυτόματης τροχοδρόμησης/προσγείωσης/πτήσης/προσγείωσης, αυτόματο σύστημα επιστροφής στην βάση, και προσγείωσης, σύστημα INS/GPS, αυτόματο σύστημα ισομερούς κατανομής καυσίμων.
Με την προσθήκη των συστημάτων αυτών ο τουρκικός Στρατός αποκτά ένα εγχώριας ανάπτυξης τακτικό σύστημα UAV MALE αποδεικνύοντας τη σημασία που αποδίδει στην ανάπτυξη των συστημάτων συλλογής πληροφοριών.
Ένας από τους πιο σημαντικούς Έλληνες την μεταπολεμική περίοδο ο Σταύρος (Στηβ) Λάλας, επιτέλους έλαβε το αυτονόητο δικαίωμα να αποκαλείται "Έλληνας". Τέσσερα χρόνια μετά την αποφυλάκισή του από τις αμερικανικές φυλακές και την επιστροφή του στην Ελλάδα, ο Στηβ (Σταύρος) Λάλας, ο Έλληνας που προσέφερε εξαιρετικά σημαντικές υπηρεσίες στη χώρα επί μία 15ετία, απέκτησε την ελληνική υπηκοότητα!
Ο πρώην Ελληνοαμερικανός Σταύρος Λάλας πολέμησε με το βαθμό του λοχία στο Βιετνάμ, τη Καμπότζη και το Λάος, ακολούθως αποσπάσθηκε στη CIA και το 1977, ενώ εργαζόταν στην αμερικανική υπηρεσία επικοινωνιών στο Στρατηγείο του ΝΑΤΟ στη Σμύρνη, στρατολογήθηκε από την -τότε- ΚΥΠ, δίνοντας πληροφορίες για τη διάταξη των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων και προσφέροντας άκρως πολύτιμες υπηρεσίες στο Έθνος.
Ο διευθυντής της ΜΙΤ συναντήθηκε χθες με τον Σύρο πρόεδρο Μπασάρ αλ-Άσαντ στην Δαμασκό καθώς η Τουρκία έχει αναλάβει διαμεσολάβηση μεταξύ του καθεστώτος και των εξεγερμένων ώστε το καθεστώς να υιοθετήσει μεταρρυθμίσεις που θα βοηθήσουν να τερματισθεί η εξέγερση κατά του καθεστώτος.
Επιβεβαιώθηκαν οι χθεσινές πληροφορίες για τον ινδικό διαγωνισμό αγοράς του νέου μαχητικού σύμφωνα με τις οποίες από τους έξι συνολικά υποψηφίους μόνο το μαχητικό Rafale και Typhoon κατάφεραν να περάσουν στην επόμενη φάση της διαδικασίας.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με ανακοίνωση της αμερικανικής πρεσβείας στο Νέο Δελχί η ινδική κυβέρνηση απέρριψε και τις δύο αμερικανικές υποψηφιότητες για τον διαγωνισμό του νέου μαχητικού γνωστού και ως MMRCA αφήνοντας μόνο το γαλλικό μαχητικό Rafale και το ευρωπαικό Typhoon να συνεχίσουν την «κούρσα» αυτής της μακροχρόνιας διαδικασίας αξιολόγησης και επιλογής.
Μαζί με τις αμερικάνικες εταιρείες απορρίφθηκε και η πρόταση της σουηδικής Saab ενώ η εταιρεία Boeing πρόκειται να ζητήσει από την ινδική κυβέρνηση απενημέρωση σχετικά με την εξέλιξη του διαγωνισμού. Μόλις η εταιρεία λάβει την αναφορά αυτή θα πράξει αναλόγως.
Πάντως η απώλεια αυτής της παραγγελίας συνολικού ύψους 12 δις δολαρίων ήταν μίας μεγάλη απογοήτευση για την κυβέρνηση των ΗΠΑ η οποία προωθούσε τις αμερικανικές υποψηφιότητες από τότε που ξεκίνησε το πρόγραμμα αγοράς των νέων μαχητικών της ινδικής Αεροπορίας γνωστό και ως MMRCA.
Από το 2005 η ινδική κυβέρνηση έχει αγοράσει αεροσκάφη ναυτικής συνεργασίας P-8I Poseidon και μεταγωγικά C-130J δίνοντας μία ένδειξη ότι ίσως και τα αμερικανικά μαχητικά θα μπορούσαν να έχουν πιθανότητες επιτυχίας στο διαγωνισμό MMRCA.
Από την άλλη πλευρά το ρωσικό μαχητικό Mig-35 RSK δεν συμμετείχε στην αεροπορική έκθεση που πραγματοποιήθηκε στο Bengaluru πρόσφατα επιβεβαιώνοντας εμμέσως την αδυναμία της εταιρείας να ικανοποιήσει τις απαιτήσεις του ινδικού διαγωνισμού.
Οι εναπομείναντες υποψήφιοι το γαλλικό μαχητικό Rafale και το ευρωπαϊκό Typhoon πρόκειται να δώσουν σκληρή μάχη για την επικράτηση με το ευρωπαϊκό Typhoon να έχει ήδη λάβει δύο εξαγωγικά συμβόλαια και το γαλλικό μαχητικό να αγωνίζεται να κυριαρχήσει σε δύο διαγωνισμούς, των ΗΑΕ και της Βραζιλίας. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οκτώ χρόνια συμπληρώνονται τον ερχόμενο Αύγουστο από την παραγγελία των 20 μεταφορικών ελικοπτέρων ΝΗ-90 και μέχρι στιγμής παρά το γεγονός ότι έχει πληρωθεί στην κατασκευάστρια κοινοπραξία το 100% του ποσού των 698 εκατ. ευρώ δεν έχει παραδοθεί ούτε ένα! Με αποτέλεσμα να παρακαλά για άλλη μια φορά το υπουργείο Εθνικής Άμυνας τις ΗΠΑ να παραχωρήσουν κάποια από τα αρχαία και ταλαιπωρημένα UH-60A Black Hawk στο Ε.Δ., αφού έχει ξεμείνει εν έτη 2011 με τα UH-1D/H του Βιετνάμ!
Αναβόλή επ' αόριστον παίρνει η προγραμματισμένη για τις αρχές Ιουνίου συνεκπαίδευση Iσραηλινών και Ελλήνων πιλότων στην 115 Π.Μ. στην Κρήτη λόγω των συνεχιζόμενων επιχειρήσεων στη Λιβύη που έχουν προκαλέσει "συμφόρηση" στο αεροδρόμιο. Μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει γνωστό πότε οι δυο Αεροπορίες σκοπεύουν να προγραμματίσουν εκ νέου τη δραστηριότητα.
Ωστόσο, σύμφωνα με διαθέσιμες πληροφορίες, η προγραμματισμένη μετάβαση Ελλήνων χειριστών και μαχητικών τον Σεπτέμβριο στο ισραηλινό ΣΟΤ (Σχολείο Όπλων Τακτικής) θα πραγματοποιηθεί κανονικά. Υπολογίζεται ότι η μετάβαση των Ισραηλινών στην Κρήτη θα πραγματοποιηθεί ή τον Ιούλιο ή τον Οκτώβριο του 2011.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κατά τη διάρκεια της έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 στην Κωνσταντινούπολη πρόκειται να υπογραφεί τελικά η συμφωνία για την ναυπήγηση των δύο αποβατικών πλοίων LST για το τουρκικό Ναυτικό.
Ανάδοχος εταιρεία θα είναι το τουρκικό ναυπηγείο ADIK της Τούζλα, το οποίο την περίοδο αυτή ναυπηγεί τα οκτώ νέα αποβατικά σκάφη του τουρκικού Ναυτικού συνολικού κόστους 100 εκατ. ευρώ.
Ήδη το ναυπηγείο καθέλκυσε στις 2 Οκτωβρίου 2010 το πρώτο σκάφος της παραγγελίας το Ç-151, το οποίο την περίοδο αυτή πραγματοποιεί θαλάσσιες δοκιμές, ενώ το δεύτερο σκάφος το Ç-152 καθελκύστηκε πριν από ένα μήνα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Νεώτερες πληροφορίες για τον περίφημο πια διαγωνισμό αγοράς 126 νέων μαχητικών της Αεροπορίας της Ινδίας δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Times of India. Σύμφωνα με την εφημερίδα οι δύο υποψήφιοι που έχουν προκριθεί για την επόμενη φάση του διαγωνισμού είναι το γαλλικό Rafale και το ευρωπαϊκό Typhoon, αφού όπως αναφέρει η εφημερίδα, η ινδική Αεροπορία έχει ζητήσει μόνο από τους κατασκευαστές των συγκεκριμένων μαχητικών την παροχή του φακέλου των προτάσεων τους.
Από ότι φαίνεται από τις μέχρις στιγμής δημοσιογραφικές πληροφορίες οι υπόλοιποι υποψήφιοι που είναι το αμερικανικό F-16I, το επίσης αμερικανικό Super Hornet το σουηδικό Gripen και το ρωσικό MiG-35 δεν κατάφεραν να εισέλθουν στην επόμενη φάση. Πάντως η επίσημη ανακοίνωση για το θέμα αναμένεται να πραγματοποιηθεί εντός της ημέρας, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων IANS.
Στόχος της ινδικής κυβέρνησης είναι η επιλογή του νικητή η ολοκλήρωση των εμπορικών διαπραγματεύσεων και η υπογραφή της συμφωνίας να έχουν λάβει χώρα μέχρι την 31η Μαΐου του 2012. Η επιλογή του αεροσκάφους θα πραγματοποιηθεί με βάση την αξιολόγηση που έγινε κατά τη διάρκεια των πτητικών δοκιμών όλων των υποψήφιων αεροσκαφών το 2010 στην Ινδία.
Επισημαίνεται ότι ο διαγωνισμός αξίας 10 δις δολαρίων ξεκίνησε το 2007, ενώ σύμφωνα με τις απαιτήσεις της ινδικής κυβέρνησης είναι η κατασκευή 108 από τα 126 αεροσκάφη στις εγκαταστάσεις της ινδικής εταιρείας Hindustan Aeronautics Ltd. Επιπλέον η ινδική κυβέρνηση ζητά από τον νικητή του διαγωνισμού την πραγματοποίηση επενδύσεων στην εγχώρια παραγωγή ύψους 50% της αξίας του συμβολαίου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Lockheed Martin παρέδωσε το δεύτερο αεροσκάφος P-3 Orion με τις βελτιώσεις του Προγράμματος Δομικού Εκσυγχρονισμού (Mid-Life Upgrade-MLU) στην Αμερικανική Τελωνιακή Υπηρεσία και Συνοριοφυλακή.( U.S. Customs and Border Protection).
Το P-3 με τις νέες πτέρυγες πρόκειται να ενταχθεί στην Αμερικανική Τελωνιακή Υπηρεσία και Συνοριοφυλακή, ενώ το πρώτο Orion που υποβλήθηκε στο σχετικό πρόγραμμα δομικής αναβάθμισης επιχειρεί ήδη με την συγκεκριμένη υπηρεσία. Τα αεροσκάφη αυτά υποστηρίζουν σημαντικές αποστολές παρεμπόδισης τρομοκρατικών ενεργειών, τη παράνομη μετακίνηση ανθρώπων, τη παράνομη διακίνηση ναρκωτικών και λαθρεμπορίου εντός και πέρα των συνόρων των ΗΠΑ.
Το Πρόγραμμα Δομικού Εκσυγχρονισμού (Mid-Life Upgrade-MLU) της Lockheed Martin για τα P-3, παρέχει μια δοκιμασμένη, χαμηλού ρίσκου και οικονομικά συμφέρουσα λύση αντικαθιστώντας τις εξωτερικές επιφάνειες των πτερύγων του αεροσκάφους, και το οριζόντιο ουραίο σταθερό με υλικά νέας παραγωγής.
Το Πρόγραμμα Δομικού Εκσυγχρονισμού (Mid-Life Upgrade-MLU) αντικαθιστά όλη την βασική δομή του αεροσκάφους που παρουσίασε σημεία κόπωσης, με νέας σχεδίασης υλικά χρησιμοποιώντας ένα νέο κράμα μετάλλων το οποίο είναι πέντε φορές πιο ανθεκτικό σε διαβρώσεις, μειώνοντας σημαντικά το κόστος χρήσης των P-3. Το Πρόγραμμα Δομικού Εκσυγχρονισμού (Mid-Life Upgrade-MLU) καταργεί όλους τους τωρινούς πτητικούς περιορισμούς των αεροσκαφών και παρατείνει την υπηρεσιακή τους ζωή μέχρι 15,000 ώρες πτήσης, προσθέτοντας τουλάχιστον 20 χρόνια επιχειρησιακής χρήσης.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με αφορμή την διοργάνωση της τουρκικής έκθεσης στρατιωτικού υλικού IDEF 2011 (11-13 Μαΐου) καθώς και των αναμενόμενων εξελίξεων στο πρόγραμμα του τουρκικού Ναυτικού για την απόκτηση ενός πλοίου τύπου LPD/LHD, η ισπανική εταιρεία Navantia και το ισπανικό Ναυτικό πρόκειται να στείλει στην Κωνσταντινούπολη το L-61 SPS Juan Carlos Ι.
Το ελικοπτεροφόρο το οποίο εντάχτηκε στη δύναμη του ισπανικού Ναυτικού στις 30 Σεπτεμβρίου του 2010, θα βρεθεί στην Κωνσταντινούπολη την περίοδο μεταξύ 30 Μαΐου με 3 Ιουνίου, λίγες μέρες μετά την ολοκλήρωση της έκθεσης IDEF 2011 και θα αποτελέσει την πλέον απτή απόδειξη των δυνατοτήτων της ισπανικής εταιρείας, αφού αξιωματικοί του τουρκικού Ναυτικού θα μπορέσουν να ενημερωθούν από το πλήρωμα του πλοίου.
Το πρόγραμμα απόκτησης του νέου τουρκικού LPD/LHD πρόκειται να εισέλθει σε νέα φάση τις επόμενες εβδομάδες μετά την κατάθεση των προσφορών από τις ενδιαφερόμενες εταιρείας στην τουρκική υπηρεσία SSM στις 16 Μαΐου.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Κάτι που ήταν γνωστό εδώ και καιρό, ότι το JAS 39 Gripen ήταν εκτός του διαγωνισμού για το νέο "μέσο" ινδικό μαχητικό ανακοινώθηκε και επίσημα: Σύμφωνα με ανακοίνωση του ινδικού υπουργείου Άμυνας, που ειδοποίησε σχετικά την κατασκευάστρια εταιρία Saab, το σουηδικό μαχητικό Gripen δεν είναι πλέον υποψήφιο για τον διαγωνισμό του νέου μέσου μαχητικού πολλαπλών ρόλων MMRCA (medium multi-role combat aircraft).
Η Τουρκία πρόκειται να καλύψει σχεδόν το σύνολο των εξοπλιστικών αναγκών της μέσω εξειδικευμένων εγχώριων αναπτυξιακών προγραμμάτων νέων οπλικών συστημάτων. Αυτή είναι η κεντρική θέση της τουρκικής πολιτικής για την εγχώρια πολεμική βιομηχανία και τα εξοπλιστικά προγράμματα όπως προκύπτει από τη συνέντευξη που παραχώρησε ο διευθυντής της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας (SSM) Murad Bayar στο περιοδικό Jane’s Defence Weekly.
Ο διευθυντής της CIA, Λίον Πανέτα, θα γίνει υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ, στη θέση του Ρόμπερτ Γκέιτς, και θα αντικατασταθεί στη θέση του επικεφαλής της υπηρεσίας από τον στρατηγό Ντέιβιντ Πετρέους, ο οποίος είναι σήμερα επικεφαλής των στρατιωτικών επιχειρήσεων στο Αφγανιστάν.Όπως επίσης μετέδωσαν τα τηλεοπτικά δίκτυα ABC και NBC, ο Μπαράκ Ομπάμα θα διορίσει και το βετεράνο διπλωμάτη Ράιαν Κρόκερ ως πρεσβευτή των ΗΠΑ στο Αφγανιστάν. Οι διορισμοί αυτοί απαιτούν επικύρωση από τη Γερουσία.Ο Ρόμπερτ Γκέιτς, νυν υπουργός Άμυνας και πρώην διευθυντής της CIA, είχε καταστήσει σαφές ότι σχεδιάζει να αποχωρήσει φέτος από το υπουργείο του.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Υπογράφηκε προμήθεια από το υπουργείο Άμυνας για βομβίδες των 40 χλστ. προς τον Ελληνικό Στρατό. Η προμήθεια απο τα ΕΑΣ αφορα 230.000 κομμάτια απο τα ΕΑΣ κόστους 18.350.000 €. που θα αποπληρωθεί από το υπό κατάρτιση Τριετές Κυλιόμενο Πρόγραμμα Προμηθειών, στο οποίο η πίστωση, για το συγκεκριμένο υποπρόγραμμα, όπως αναφέρει και το yened.blogspot.com θα έχει όπως παρακάτω:
Μέχρι τα τέλη Ιουνίου θα έχει εγκριθεί από το αμερικανικό Κογκρέσσο η παραχώρηση στην Ελλάδα των 400 αρμάτων μάχης Μ1Α1 Abrams από τα αποθέματα του αμερικανικού Στρατού ως απάντηση στην ελληνική LoR, αναφέρουν πηγές του ΓΕΣ. Εν συνεχεία θα μεταβούν στις ΗΠΑ αξιωματικοί των Διευθύνσεων Τεθωρακισμένων και Τεχνικού για να επιλέξουν τα άρματα ανάμεσα σε περίπου 1.000 μονάδες που έχουν αποσυρθεί την τελευταία πενταετία και εξακολουθούν να αποσύρονται.
Από σήμερα και η ιταλική Αεροπορία προστέθηκε στις χώρες που βομβαρδίζουν τις κυβερνητικές δυνάμεις στην Λιβύη καθώς δεν επαρκούν οι δυνάμεις των λοιπών χωρών για να κάμψουν την αντίσταση του Στρατού του Μ.Καντάφι, ενώ παρασκηνιακά έχουν καταγραφεί πιέσεις στην ελληνική πλευρά να συμμετάσχει και αυτή πιο ενεργά στις επιχειρήσεις.
Η ελληνική Πολεμική Αεροπορία χαίρει μεγάλου σεβασμού μέσα στο ΝΑΤΟ, θεωρείται η πιο "ετοιμοπόλεμη" μαζί με την αμερικανική και το ΝΑΤΟ θέλει να εμπλακεί ακόμα και στις επιχειρήσεις προσβολής στόχων εδάφους, δεδομένων των δυσκολιών που υπάρχουν σε ότι αφορά την επάρκεια των μαχητικών αεροσκαφών. Περίπου 120 μαχητικά του ΝΑΤΟ εμπλέκονται στις αποστολές κρούσης εδάφους, ένας αριθμός που θεωρείται πολύ μικρός για να υπάρξουν αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.
Στο ΓΕΕΘΑ και στην ΠΑ, είχε υπάρξει σχεδιασμός ακόμα και για συμμετοχή στις αποστολές κρούσης στόχων εδάφους πριν ανασταλεί η απόφαση του ΚΥΣΕΑ για συμμετοχή ακόμα και σε αποστολές συνοδείας των βομβαρδιστικών αεροσκαφών. Δηλαδή υπάρχουν έτοιμα σχέδια για συμμετοχή, μάλλον της Μοίρας των F-16 Adv. στις αποστολές προσβολής της Λιβύης. Πάντως είναι σαφές ότι μέχρι στιγμής η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΑ είναι απόλυτα αντίθετη σε αυτό το ενδεχόμενο. Ενδεχόμενη αλλαγή στάσης θα έρθει μόνο με εντολή από το Μαξίμου...
Σήμερα με επίσημο ανακοινωθέν της, η κυβέρνηση της Ρώμης, έκανε γνωστό ότι η ιταλική αεροπορία πρόκειται να πάρει μέρος στις επιχειρήσεις. Την αλλαγή αυτή στάσης, ανακοίνωσε ο ίδιος ο Ιταλός πρωθυπουργός Σίλβιο Μπερλουσκόνι σε τηλεφωνική του επικοινωνία με τον Αμερικανό πρόεδρο Μπαράκ Ομπάμα, ο οποίος και εξέφρασε την ικανοποίησή του για την απόφαση.
Την παράδοση του 500ου F/A-18E/F Super Hornet/EA-18G Growler γιόρτασε η εταιρεία Boeing σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις της εταιρείας παρουσία του αντιπροέδρου της Boeing Kory Mathews. Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της εταιρείας η Boeing παρέδωσε στο αμερικανικό Ναυτικό το κάθε F/A-18E/F Super Hornet/EA-18G Growler που είχε παραγγελθεί πάντα εντός του προϋπολογισμού και εντός του χρονικού διαστήματος που είχε συμφωνηθεί.
Τα μαχητικά F/A-18E/F Super Hornet/EA-18G Growler θα υπηρετούν το αμερικανικό Ναυτικό για τα επόμενα σχεδόν τριάντα χρόνια και θα μπορούν να επιχειρούν τόσο από τα αεροπλανοφόρα όσο και από τις βάσεις του Ναυτικού στην ξηρά.
Το F/A-18E/F Super Hornet είναι ένα αεροσκάφος πολλαπλών αποστολών μπορεί να πραγματοποιήσει αποστολές βομβαρδισμού, αεροπορικής υπεροχής ημέρα και νύκτα, εγγύς υποστήριξης, καταστολής αεράμυνας, ναυτικής κρούσης, εναέριου ανεφοδιασμού, αναγνώρισης κλπ. Το αεροσκάφος απέκτησε την αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα πριν από τέσσερα χρόνια, ενώ εκτός από το αμερικανικό Ναυτικό ο δεύτερος πελάτης ήταν η Αεροπορία της Αυστραλίας.
Το αεροσκάφος συμμετέχει στους διαγωνισμούς αγοράς νέων μαχητικών της Βραζιλίας, της Ιαπωνίας, της Ινδίας και της Μαλαισίας. Το EA-18G Growler είναι ένα αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου το οποίο χρησιμοποιεί στο έπακρο μία αξιόπιστη πλατφόρμα όπως το Super Hornet. Το αεροσκάφος επιχειρεί όπως και το F/A-18E/F Super Hornet από τα αεροπλανοφόρα του Ναυτικού των ΗΠΑ και από τις βάσεις που αυτό διατηρεί στην ξηρά.
Το νέο αεροσκάφος εντάχτηκε στη δύναμη του αμερικανικού Ναυτικού το 2008 και αντικατέστησε τα παλαιά EA-6B Prowler. Το EA-18G Growler απέκτησε την αρχική επιχειρησιακή δυνατότητα το 2009.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
O Α/ΓΕΣ Αντιστράτηγος Φραγκούλης Φράγκος, επισκέπτεται την 26 Απριλίου 2011 Μονάδες στην Περιοχή Ευθύνης της 88 ΣΔΙ (Λήμνος) και της 98 ΑΔΤΕ (Μυτιλήνη), προκειμένου να ανταλλάξει ευχές με το προσωπικό με την ευκαιρία των εορτών του Πάσχα, να ενημερωθεί για επιχειρησιακά θέματα και να δώσει κατευθύνσεις και οδηγίες στους Διοικητές και στο προσωπικό των Μονάδων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ιρανοί επιστήμονες ανακάλυψαν ένα νέο ιό μετά τον Stuxnet, ο οποίος είχε ξεκινήσει το καταστρεπτικό του έργο στα συστήματα υπολογιστών της χώρας, τον Staress.
Μια από τις ιδιότητες του ιού είναι να αναπαριστά υπάρχοντα κυβερνητικά έγραφα, οπότε ο εντοπισμός και η εξουδετέρωσή του στα αρχικά στάδια είναι απλώς αδύνατη. Η εκτίμηση της ζημιάς που έχει προκαλέσει είναι αδύνατη μέχρι στιγμής, ωστόσο, η πηγή από την οποία προήλθε θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ήταν στα τέλη της δεκαετίας του 1980, όταν η Δύση άρχισε να μαθαίνει με μεγαλύτερη ευκολία από ό,τι παλαιότερα το τι «μαγείρευαν» οι άγνωστοι μέχρι τότε Ρώσοι. Μέχρι τότε τα δυτικά κράτη ήταν βέβαια ότι υπερείχαν εναντίον του Συμφώνου της Βαρσοβίας, αφού το τελευταίο μπορεί να είχε αριθμητικά περισσότερες μονάδες, αλλά όχι τόσο τεχνολογικά εξελιγμένες όσο οι Δυτικές. Έτσι το χάσμα γεφυρωνόταν, όπως πίστευαν κυρίως στην αντίπερα όχθη του Ατλαντικού.
Στις μέρες μας παρατηρούνται σημαντικές
αλλαγές στις αεροπορικές επιχειρήσεις με τη
διασπορά σε παγκόσμιο επίπεδο συστημάτων
UAV, πυραύλων μακρού πλήγματος πλεύσης
και αεροσκαφών με stealth δυνατότητες. Οι
απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιεί το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της αεράμυνας
αυξήθηκαν κατακόρυφα.
Η συμπίεση του κόστους των ηλεκτρονικών και των αισθητήρων, η αύξηση
της επίπτωσης των φίλιων αεροπορικών
απωλειών (υλικού και προσωπικού) και
η απόδειξη της αποτελεσματικότητας
των κατευθυνόμενων όπλων οδήγησε
στην κλιμάκωση της χρήσης τους. Η
μετατροπή βομβών με υποσυλλογές καθοδήγησης μείωσε ακόμη περισσότερο
το κόστος σε σχέση με τους συμβατικούς
πυραύλους, δημιουργώντας μια νέα οικογένεια όπλων, οικονομικότερη και επιχειρησιακά πιο ευέλικτη.
Το 2000 η εταιρεία
Sagem ανέλαβε ένα συμβόλαιο
για την ανάπτυξη ενός όπλου, το οποίο
θα ενσωμάτωνε τα διδάγματα από τις συμμαχικές
επιχειρήσεις στο Κόσοβο. Έτσι, το νέο αυτοπροωθούμενο όπλο
θα έπρεπε να διαθέτει αυτόνομο σύστημα καθοδήγησης, η πολεμική κεφαλή
θα έπρεπε να έχει την ικανότητα φιλοξενίας μιας μεγάλης ποικιλίας πυρομαχικών, να έχει
αυξημένη ακρίβεια προσβολής της τάξης του ενός μέτρου και, τέλος, δυνατότητα εκτόξευσης
από ασφαλείς για το αεροσκάφος φορέα αποστάσεις. Το όπλο αυτό ήταν το AASM, το οποίο
σήμερα βρίσκεται σε υπηρεσία με τη γαλλική Αεροπορία και το Ναυτικό.
Στο παρόν άρθρο
θα αναλυθεί το θέμα των αεροπορικών επικοινωνιών και των εν χρήσει
τεχνικών, αντιλαμβανόμενοι βεβαίως
τον «τεχνητό» διαχωρισμό, αφού ειδικώς με τις ναυτικές επικοινωνίες,
αλλά και τις επικοινωνίες ξηράς, η
Αεροπορία έχει πολλά κοινά.
Τον Αύγουστο του 2008 η ένοπλη σύγκρουση μεταξύ Ρωσίας και Γεωργίας στη Νότια
Οσετία φανέρωσε την αδυναμία των Ρώσων να έχουν ακριβή εικόνα στο πεδίο της μάχης.
Ο τεράστιος αριθμός μαχητικών F-5 που πέταξαν διεθνώς κατανεμόταν σε συγκριτικά ελάχιστες
εκδόσεις (κύριες ήταν μόλις δύο, F-5A/B Freedom Fighter, και F-5E/F Tiger II). Με αυτό
το δεδομένο, αλλά και με την εξαιρετική ποιότητα του τύπου και τα άριστα στοιχεία κόστους
προς απόδοση, δεν είναι τυχαίο ότι αναπτύχθηκαν συγκριτικά πάρα πολλά προγράμματα
εκσυγχρονισμού.
Έφτασε στις 19:15 η αποστολή από τα Ιεροσόλυμα με επικεφαλής τον υφυπουργό Εξωτερικών, Δημήτρη Δόλλη, η οποία και μετέφερε από τα Ιεροσόλυμα το Άγιο Φως.
Ο Έξαρχος του Παναγίου Τάφου, Αρχιμανδρίτης Δαμιανός, αποβιβάστηκε από το αεροπλάνο της αποστολής στις 19:22 κρατώντας το Άγιο Φως και μεταφέροντας το χαρμόσυνο μήνυμα της Ανάστασης του Θεανθρώπου.
Με δύο στρατιωτικά αεροσκάφη το Άγιο Φως θα μεταφερθεί σε όλες τις περιοχές της Ελλάδος. Στο αεροδρόμιο Μακεδονία αναμένεται να μεταφερθεί στις 20:45.
Πλήθος κόσμου, μικροί και μεγάλοι, κατέκλυσαν το χώρο έμπροσθεν της πίστας αεροδρομίου και παρακολούθησαν γεμάτοι χαρά και ενθουσιασμό την άφιξη.
Δεν έλειψαν όμως και τα απρόοπτα στην αποστολή της Ελλάδος στα Ιεροσόλυμα.
Αυτό γιατί αρχικώς το αεροσκάφος ERJ-135ER που είχε απογειωθεί στις 7:00 το πρωί για τα Ισραήλ, μετά από μισή ώρα πτήσης παρουσίασε τεχνική ένδειξη προβλήματος, με αποτέλεσμα ο πιλότος να το προσγειώσει προληπτικά στο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η ελληνική αποστολή αναχώρησε για τα Ιεροσόλυμα με άλλο αεροσκάφος του ιδίου τύπου, το οποίο έφθασε εκτάκτως από την 112ΠΜ στην Ελευσίνα προκειμένου να μεταφέρει την αποστολή στους Αγίους Τόπους.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το πρόγραμμα ναυπήγησης των 16 περιπολικών του τουρκικού Ναυτικού τύπου YTKB-400. Πρόσφατα παραδόθηκε στο τουρκικό Ναυτικό το δεύτερο πλοίο της παραγγελίας το P1201 TCG Karaburun ακολουθώντας την παράδοση του P1200 TCG Tuzla.
Το νέο πλοίο θα έχει ως έδρα του την ναυτική βάση της Φώκαιας η οποία φιλοξενεί το μεγαλύτερο μέρος των μικρού μεγέθους αποβατικών πλοίων του τουρκικού Ναυτικού καθώς και την Ταξιαρχία Πεζοναυτών. Το νέο πλοίο είναι εξοπλισμένο κατάλληλα για την αντιμετώπιση υποβρυχίων και υποβρύχιων καταδρομών ενώ αποστολή του είναι η προστασία της ναυτικής βάσης, η δημιουργίας μίας προστατευτικής ζώνης στην ευρύτερη περιοχή πλησίον της βάσης και των διόδων εξόδου του τουρκικού Ναυτικού από τις βάσεις του.
Σύμφωνα με το σχεδιασμό το σύνολο των 16 πλοίων πρόκειται να παραδοθεί το 2015 αν και η μέχρι τώρα εξέλιξη του προγράμματος αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενα τα πλοία να παραδοθούν στο τουρκικό Ναυτικό νωρίτερα. Το περιπολικό τύπου YTKB-400 έχει μήκος 55,75 μέτρα, πλάτος 8,90 μέτρα, εκτόπισμα (πλήρες φορτίο) 395 τόνων, βύθισμα 2,65 μέτρα, μέγιστη ταχύτητα πλεύσης 25 κόμβων σε κατάσταση θαλάσσης 2 και συνεχόμενη μέγιστη ταχύτητα 22 κόμβους. Η αυτονομία του πλοίου με ταχύτητα πλεύσης 14 κόμβων φτάνει τα 1.000 νμ.
Το σκάφος προωθείται από 2 κινητήρες ντίζελ MTU 16V400M90 (3.700 ίππους) που δίνουν κίνηση σε δύο προπέλες σταθερού βήματος, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι της γερμανικής Renk. Ο εξοπλισμός του τουρκικού σκάφους είναι ιδιαίτερα βαρύς και περιλαμβάνει ένα διπλό πυροβόλο 40mm OTO Melara Twin Compact Gun, δύο βαριά πολυβόλα των 12,7 χλστ STAMP, ένα εξαπλό εκτοξευτή ανθυποβρυχιακών ρουκετών της Aselsan στην πρύμνη καθώς και βόμβες βυθού.
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός του YTKB-400 περιλαμβάνει σύμφωνα με τουρκικές πηγές, Σύστημα Διαχείρισης Μάχης AMICOS της Aselsan, Sonar χαμηλής συχνότητας, DGPS, μετεορολογικό αισθητήρα, X-Band Radar ναυσιπλοΐας της Aselsan, ηλεκτροπτικό σύστημα θερμικής απεικόνισης πολλαπλών ρόλων (ναυσιπλοΐα, επιτήρηση, έρευνα και διάσωση, αυτόματη παρακολούθηση στόχων, αναγνώριση στόχων και στόχευση) AseFLIR 200, καθώς και ηχοβολιστικό σύστημα υψηλής ανάλυσης ιδανικό για την επιτήρηση κλειστών παράκτιων περιοχών.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τα κινεζικά προγράμματα ανάπτυξης νέων μαχητικών προκύπτουν από τα κατά καιρούς δημοσιεύματα που αναρτώνται στο διαδίκτυο σε κινεζικές ιστοσελίδες και Blogs. Πιο συγκεκριμένα σύμφωνα με πληροφορίες η Κίνα πιθανόν να δοκίμασε ένα νέο αεροσκάφος VSTOL αυτό το μήνα.
Το νέο αεροσκάφος κωδικοποιήθηκε ως J-18 Red Eagle και αποτελεί κατά πάσα πιθανότητα το κινεζικό αντίστοιχο του προγράμματος F-35B. Σύμφωνα με τον Richard Fisher αντιπρόεδρο του ινστιτούτου International Assessment and Strategy Center η εταιρεία Chengdu Aircraft Corporation εξέταζε το ενδεχόμενο ανάπτυξης ενός αεροσκάφους VSTOL ή STOVL ήδη από το 2005. Επομένως το μαχητικό που φημολογείται ότι πραγματοποίησε τη δοκιμαστική πτήση θα πρέπει να ήταν το αποτέλεσμα αυτού του προγράμματος.
Ένα ακόμα κινεζικό πρόγραμμα είναι το J-16 της εταιρείας Shenyang Aircraft Corporation (SAC) το οποίο αφορά την ανάπτυξη ενός μαχητικού βασισμένο στο J-11B (Su-27) με χαρακτηριστικά stealth. Το νέο μαχητικό θα διαθέτει ραντάρ AESA και εσωτερικό χώρο μεταφοράς όπλων ενώ εκτιμάται ότι θα παρουσιαστεί επίσημα αυτό το καλοκαίρι. Το τρίτο πρόγραμμα για το οποίο υπάρχουν επίσης συγκεχυμένες πληροφορίες αφορά την ανάπτυξη ενός μαχητικού το οποίο θα μπορεί να επιχειρεί από αεροπλανοφόρα και το οποίο βασίζεται τεχνολογικά στο Sukhoi Su-33.
Όπως είναι γνωστό η εταιρεία Shenyang Aircraft Corporation (SAC) αγόρασε το 2001 από την Ουκρανία το πρωτότυπο ενός Su-33το οποίο το χρησιμοποίησε για την ανάπτυξη του νέου μαχητικού J-15 Flying Shark όπως κωδικοποιήθηκε το αεροσκάφος. Σύμφωνα με πληροφορίες το J-15 Flying Shark πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση στα μέσα του 2009.
Τέλος δύο ακόμη ενδιαφέροντα αλλά σχεδόν άγνωστα προγράμματα είναι το J-17 το οποίο φημολογείται ότι πρόκειται για την κινεζική έκδοση του ρωσικού βομβαρδιστικού Sukhoi Su-34 και το πρόγραμμα J-19 το οποίο εκτιμάται ότι πρόκειται για την βαριά έκδοση του υπάρχοντος κινεζικού μαχητικού J-11B.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
H μελέτη εξέλιξης του Apache στο επίπεδο IV, έχει ξεκινήσει και φαίνεται ότι ήδη η κάμερα που έχει τοποθετηθεί στο Block III κρίνεται ανεπαρκής. Το Ground Fire Acquisition System (GFAS), που αποτελείται από μικρές κάμερες σε ατρακτίδιο στα πτερύγια του ελικοπτέρου που καταγράφουν τις λάμψεις από τις κάννες των όπλων και ενημερώνουν το πλήρωμα για το ακριβές σημείο από το οποίο προήλθε η εκπυρσοκρότηση και τι είδους όπλο ήταν.
Η τελευταία γενιά δυτικών βλημάτων μέσου βεληνεκούς
περιλάμβανε κι άλλες, λιγότερο γνωστές προσπάθειες
εκτός των MICA και AMRAAM που μονοπωλούν το
εμπορικό αλλά και το δημοσιογραφικό ενδιαφέρον.
Πέραν των διαφόρων μοντέλων της οκογένειας Flanker (που αναφέρονται σε ένθεση),
υπήρξαν και αρκετές προτάσεις αναβαθμίσεων. Μία είναι η πρόταση αναβάθμισης -από την
Sukhoi- των Su-27P/S/UB/Su-30 της ρωσικής Αεροπορίας στο επίπεδο των κινεζικών
Su-30MKK
Η υπηρεσία στρατιωτικού υλικού της Σουηδίας βρίσκεται στο τελικό στάδιο των διαπραγματεύσεων με την κυβέρνηση των ΗΠΑ για την αγορά 15 συνολικά ελικοπτέρων UH-60 Black Hawk με τις πρώτες παραδόσεις να υπολογίζονται τον ερχόμενο χρόνο. Η πίεση εκ μέρους της σουηδικής πλευράς για την υλοποίηση του προγράμματος είναι τόσο μεγάλη που ο υπουργός Άμυνας της χώρας δήλωσε ότι η εκπαίδευση των πιλότων θα πρέπει να αρχίσει αυτό το καλοκαίρι.
Ο λόγος που ώθησε την κυβέρνηση της Σουηδίας σε αυτή την απόφαση είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις του προγράμματος απόκτησης των ελικοπτέρων NH90. Το 2001 η κυβέρνηση της Σουηδίας παρήγγειλε 18 ελικόπτερα NH90 εκ των οποίων μέχρι στιγμής έχουν παραδοθεί τα επτά. Όπως δήλωσε ο υπουργός Άμυνας της Σουηδίας και τα 18 ελικόπτερα θα είναι επιχειρησιακά το 2020 γεγονός που αφήνει ένα σημαντικό κενό για τις σουηδικές Ένοπλες Δυνάμεις.
Στόχος του σουηδικού υπουργείου Άμυνας είναι η ένταξη των ελικοπτέρων το συντομότερο δυνατό ώστε να αποσταλούν στο Αφγανιστάν το 2013. Η συνολική αξία της παραγγελίας συμπεριλαμβανομένου του κόστους ανταλλακτικών, εκπαίδευσης και υποστήριξης εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 530 εκατ. ευρώ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι αποστολές έρευνας και διάσωσης (SAR) αποτελούν διεθνώς μια ιδιαίτερα απαιτητική και εξαιρετικά δύσκολη μορφή αποστολής, η οποία δυστυχώς βρίσκεται αρκετά συχνά στο επίκεντρο της επικαιρότητας με αφορμές φυσικών καταστροφών ή ατυχημάτων. Στην Ελλάδα ο συγκεκριμένος ρόλος είχε ανατεθεί από το τέλος της δεκαετίας του ’50 σε μία Μοίρα της Πολεμικής Αεροπορίας: την 358 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης, που στις 3 Ιανουαρίου του 2006 πλαισιώθηκε από την 384 Μοίρα Έρευνας και Διάσωσης στη δύναμη της οποίας έχει περάσει το σύνολο των ελικοπτέρων Super Puma που αξιοποιεί επιχειρησιακά η ΠΑ σε ρόλο έρευνας και διάσωσης και έρευνας και διάσωσης μάχης.
Η Sikorsky παρουσίασε την πρότασή της για το πρόγραμμα εξοπλισμένου-αναγνωριστικού ελικοπτέρου αναγνώρισης του Στρατού των ΗΠΑ. Η πρόταση βασίζεται στο ελικόπτερο S-97 Raider, τεχνολογίας Χ-2, με το πρωτότυπο να αναμένεται να είναι έτοιμο το 2014. (http://www.youtube.com/watch?v=s9kdUqN2CCY&feature=related).
Θα κατασκευαστούν δύο μονάδες, μία για δοκιμές από χειριστές του Στρατού και των Πεζοναυτών και μία μονάδα για επέκταση του φακέλου πτήσεως. Ωστόσο, θα υπάρξουν παρουσιάσεις της τεχνολογίας Χ-2 που ανέπτυξε η εταιρεία, με το αρχικό πρωτότυπο επίδειξης τεχνολογίας.
Σύμφωνα με τα στελέχη της εταιρείας, το ελικόπτερο θα παρέχει ασύγκριτα αυξημένες δυνατότητες, που ουδεμία σχέση θα έχουν με αυτές που προσφέρει σήμερα το ΟΗ-58 Kiowa Warrior. Επιπλέον, δήλωσαν ότι ένα από τα όπλα του ελικοπτέρου θα είναι ένα πυροβόλο στο ρύγχος, αντίστοιχο με αυτό του Kiowa.
Η διαφορά, ωστόσο, θα είναι ότι το S-97 δε θα χρειάζεται να κάνει συνεχή περάσματα επάνω από τον στόχο για να εκτελέσει βολές. Η τεχνολογία επιτρέπει στο ελικόπτερο να κατεβάσει το ρύγχος του χωρίς να επιταχύνει, αφού η έλικα με την αντίστροφη κίνηση κρατάει το ελικόπτερο σταθερό.
Eκτός από αποστολές αναγνώρισης, η εταιρεία δηλώνει ότι μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ειδικές επιχειρήσεις, μεταφορά τραυματιών, αποστολές διάσωσης κτλ
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Ολλανδία πρόκειται να αγοράσει και δεύτερο αεροσκάφος δοκιμών F-35 JSF μετά από οριακή νίκη στην ψηφοφορία που πραγματοποιήθηκε στην Βουλή της χώρας. Τρία από τα κόμματα της ολλανδικής βουλής το SGP, το PVV και το VVD υπερψήφισαν την πρόταση αν και το κόμμα PVV είχε αντιταχτεί στην αγορά του αεροσκάφους κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου.
Πάντως η τελική απόφαση για την αγορά των μαχητικών F-35 JSF τα οποία θα αντικαταστήσουν τα F-16 που διαθέτει η ολλανδική Αεροπορία θα ληφθεί από την επόμενη κυβέρνηση μετά από 3 σχεδόν χρόνια αφού αυτό αποφάσισε η παρούσα νεοεκλεγείσα κυβέρνηση μειοψηφίας. Τα δύο αεροσκάφη δοκιμών καθώς και η εκπαίδευση των πιλότων θα κοστίσουν στην Ολλανδία 270 εκατ. ευρώ σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας της χώρας Hans Hillen.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η είσοδος σε υπηρεσία για την τουρκική Αεροπορία 100 τουλάχιστον αεροσκαφών F-35 αναμένεται να αλλάξει τις ισορροπίες στην περιοχή. Οι εκτεταμένες δυνατότητες stealth των συγκεκριμένων αεροσκαφών πρόκειται αναμφισβήτητα να δημιουργήσουν προβληματισμό στην ΠΑ για τις μεθόδους εντοπισμού τους. Στο κείμενο που ακολουθεί παραθέτουμε μια από αυτές - τα πολυστατικά ραντάρ.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες θα προμηθεύσουν στο Πακιστάν 85 μίνι UAV Raven, ανέφερε απόψε Αμερικανός στρατιωτικός αξιωματούχος που ζήτησε να τηρηθεί η ανωνυμία του.
Υποστηρικτές του Μπράντλεϊ Μάνινγκ, του στρατιώτη που φέρεται να παρέδωσε στο WikiLeaks aπόρρητα έγγραφα και τηλεγραφήματα του αμερικανικού ΥΠΕΞ, διέκοψαν θορυβωδώς μια εκδήλωση Δημοκρατικών στην οποία συμμετείχε και ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Μπαράκ Ομπάμα, στο Σαν Φραντσίσκο, όπως ανέφεραν οι δημοσιογράφοι που συνοδεύουν τον Αμερικανό πρόεδρο στην περιοδεία του.
Με την πάροδο του χρόνου η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών Ρ-3Β της 353 ΜΝΑΣ (Μοίρα Ναυτικής Συνεργασίας) έχει ουσιαστικά απολεσθεί. Ταυτόχρονα η κάλυψη από αέρος των αναγκών της ανθυποβρυχιακής έρευνας και της επιτήρησης επιφανείας είναι ένα ζήτημα που παραμένει ανοικτό για το ΠΝ χωρίς ακόμη να έχει εξευρεθεί η οποιαδήποτε λύση. Στο κείμενο που ακολουθεί επιχειρούμε μια πρώτη ανίχνευση των πιθανών εναλλακτικών προτάσεων που στοχεύουν στην ανανέωση του στόλου των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας του ΠΝ.
Οι αποστολές καταστολής ή/και καταστροφής της αεράμυνας του αντιπάλου είναι εντός του φάσματος αποστολών της ΠΑ. Ειδικά, αν λάβουμε υπόψη τις εξελίξεις αλλά και τις εξαγγελίες από την άλλη πλευρά του Αιγαίου, αυτές οι αποστολές θα γίνουν ακόμη σημαντικότερες.
Την αμερικανική εταιρεία Sikorsky Aircraft και το ελικόπτερο T-70i επέλεξε τελικά η κυβέρνηση Recep Tayyip Erdoğan για το γιγαντιαίο εξοπλιστικό πρόγραμμα αγοράς νέων μεταγωγικών ελικοπτέρων. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει την αγορά 109 μεταγωγικών ελικοπτέρων για τις τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις και τα Σώματα Ασφαλείας, συνολικού ύψους 2,7 δις ευρώ, με προοπτική να επεκταθεί για ακόμα 12 ελικόπτερα.
Η απόφαση ελήφθη σήμερα από την Εκτελεστική Επιτροπή της τουρκικής Πολεμικής Βιομηχανίας (SSIK) υπό την προεδρία του Τούρκου πρωθυπουργού. Ο μεγάλος χαμένος από την απόφαση αυτή είναι η ιταλική AgustaWestland η οποία είχε προτείνει το ελικόπτερο Τ-149TUHP.
Υπενθυμίζεται ότι η αμερικανική εταιρεία είχε προσφέρει σημαντικά ανταλλάγματα στην τουρκική κυβέρνηση και στην τουρκική πολεμική βιομηχανία για την ανάληψη του έργου όπως την κατασκευή 109 επιπρόσθετων ελικοπτέρων από παραγγελίες που θα λάμβανε η Sikorsky από άλλους πελάτες της σε εγκαταστάσεις στην Τουρκία την ανάθεση έργου αξίας 1,3 δις δολαρίων, για την κατασκευή στην Τουρκία τμημάτων των ελικοπτέρων, τη παροχή βοήθειας στην ανάπτυξη του πρώτου τουρκικής σχεδίασης ελικοπτέρου καθώς και τη δημιουργία μίας περιφερειακής βάσης συντήρησης των Black Hawk στην Τουρκία.
Από τα 109 ελικόπτερα τα 69 προορίζονται για τις Ένοπλες Δυνάμεις κατα υπόλοιπα για τα Σώματα Ασφαλείας. Πιο αναλυτικά,
30 Στρατοχωροφυλακή20 Στρατός Ξηράς6 Αεροπορία2 Ηλεκτρονικού πολέμου11 Ειδικών Δυνάμεων 20 Αστυνομία20 Υπηρεσία Δασών
Η αγορά των υπολοίπων 6+6 ελικοπτέρων για την Ακτοφυλακή και το Ναυτικό θα αποτελέσει ένα διαφορετικό πρόγραμμα το οποίο είναι ακόμα σε εξέλιξη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr