Η κυβέρνηση των ΗΠΑ επιβεβαίωσε την πώληση 84 νέων αεροσκαφών F-15SA συνολικής αξίας 29,4 δις δολαρίων στην Σαουδική Αραβία, τα οποία θα είναι εξοπλισμένα με ραντάρ AESA. Επιπρόσθετα στο εξοπλιστικό πακέτο συμπεριλαμβάνεται και ο εκσυγχρονισμός των 70 αεροσκαφών F-15S που διαθέτει η Αεροπορία της χώρας.
Η Lockheed Martin υποστήριξε σήμερα σε συνέντευξή της ότι το κόστος για κάθε μαχητικό F-35, αν η Ελλάδα αποφασίσει να το αγοράσει θα είναι 60 εκατ. δολάρια το καθένα αν η παραγγελία γίνει το 2016. Η αμερικανική εταιρεία δεν πιστεύει ότι αυτή τη στιγμή η Ελλάδα θα πάει σε παραγγελία νέου αεροσκάφους. Το χάσμα στην τιμή που ανκοινώθηκε και στο κόστος που πληρώνουν άλλες χώρες όπως το Ισραήλ που φτάνει τα 95 εκατ. δολάρια χωρίς την υποστήριξη, θα καλυφθεί επειδή σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο τη εταιρείας με χώρο ευθύνης τη Ν.Α Μεσόγειο και τη Μέση Ανατολή, Ντένη Πλέσσα, το αεροσκάφος τότε θα είναι πολύ φθηνότερο λόγω αύξησης των παραγγελιών.
Το ερχόμενο Σάββατο, με περισσότερα από τέσσερα χρόνια καθυστέρηση, χωρίς τυμπανοκρουσίες και μεγαλοστομίες, σε μία σεμνή τελετή, όπως αρμόζει σε ένα Πολεμικό Ναυτικό που δεν έχει υποστείλει ποτέ την σημαία του, η γαλανόλευκη θα κυματίσει στο υποβρύχιο ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ (S120) στο λιμάνι του Κιέλου. Φυσικά υπό την προϋπόθεση ότι αύριο ο μυστηριώδης Ισκαντάρ Σάφα θα προσέλθει στο υπουργείο Εθνικής Άμυνας και θα υπογράψει το συμβόλαιο αγοράς των ΕΝΑΕ, τα οποία αντί για την περίφημη Abu Dhabi Mar, τελικά αγοράζονται από την Prininvest, την εταιρεία που έχει το 30% της ADM και είναι ιδιοκτησίας του Σάφα.
Μπορεί να μην καταφέρουν να πουλήσουν το Rafale στην Ινδία οι Γάλλοι (αν και ακόμα δεν έχει κριθεί η αναμέτρηση έστω και αν φαίνεται να προηγείται το EF-2000 και το F/A-18E/F Super Hornet) αλλά τελικά "τσίμπησαν" ένα πλουσιοπάροχο συμβόλαιο για την αναβάθμιση των 51 μαχητικών Mirage 2000Η της ινδικής Αεροπορίας. Έτσι στις 6 Δεκεμβρίου παρουσία του Γάλλου προέδρου Νικόλα Σαρκοζί θα υπογραφεί το συμβόλαιο ύψους δύο δισεκατομμυρίων δολαρίων, το οποίο βέβαια αφορά κυρίως την Thales και την MBDA (όπλα). Τα αεροσκάφη θα αποκτήσουν ακόμη νέο κεντρικό υπολογιστή μάχης, νέο σύστημα αυτοπροστασίας, νέα σουίτα ηλεκτρονικού πολέμου και βλήματα MICA IR/ER.
Eκτελέστηκε η πρώτη δοκιμαστική βολή του προηγμένου βλήματος αερομαχίας της MBDA, τεχνολογίας ramjet, Meteor από μαχητικό αεροσκάφος JAS-39C Gripen, στα πλαίσια του σουηδικού προγράμματος πιστοποίησης του όπλου στο αεροσκάφος. Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί διαβάστε μια ανάλυση του το θα μπορούσε να σημαίνει η εμφάνιση του Meteor στο Αιγαίο ως βασικού Α/Α όπλου στα τουρκικά F-35.
Μένει ως αρχηγός της MOSSAD o M. Dagan αναφέρουν έγκυρες πηγές του υπουργικού συμβουλίου από το Ισραήλ. Επίσης παρατείνεται και η θητεία των επικεφαλής των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων και του επικεφαλής της SHIN BET. Ειδικότερα, ο επικεφαλής των ισραηλινών Ενόπλων Δυνάμεων, G. Ashenazi, θα παραμείνει μέχρι τον επόμενο Φεβρουάριο, της SHIN BET, Y. Diskin, μέχρι τον επόμενο Μάιο, ενώ ο MEIR DAGAN, μέχρι το επόμενο καλοκαίρι.
Η περσινή «αναμέτρηση» στην Βαλτική μεταξύ γερμανικών EF-2000 και ρωσικών Su-27 φαίνεται ότι ήταν το πρελούδιο μιας από τις επόμενες «αναμετρήσεις» των δύο αεροσκαφών. Σήμερα ξεκίνησε στην Ινδία η μεγάλη ινδοβρετανική άσκηση "Indradhanush 2010" με την συμμετοχή EF-2000, E-3D, VC-10, (βρετανική συμμετοχή) και Mig-27, Mirage 2000, Su-30, A-50I (ιπτάμενο ραντάρ) από την πλευρά των Ινδών. Η αναμέτρηση, όπως αναφέρουν παρατηρητές των στρατιωτικών τεκταινομένων της ινδικής χερσονήσου μπορεί να κρίνει και την προμήθεια του διαγωνισμού MMRCA για το νέο ινδικό μαχητικό ή για την ακρίβεια το μαχητικό που θα αποτελέσει το δίδυμο του Su-30MKI στην ινδική Αεροπορία.
Η CIA αναγνώρισε χθες Τρίτη ότι υπήρξαν "ολισθήματα" και "ανεπάρκειες" που επέτρεψαν σε έναν πληροφοριοδότη να διεισδύσει σε βάση των ΗΠΑ στο Αφγανιστάν και να πυροδοτήσει τα εκρηκτικά που είχε ζωστεί την 30ή Δεκεμβρίου, σκοτώνοντας επτά πράκτορές της.
Ένα ελικόπτερο ΑS-332 Super Puma της Πολεμικής Αεροπορίας επιστρατεύτηκε σήμερα προκειμένου να μεταφερθούν με ασφάλεια στο νοσοκομείο της Καλαμάτας δύο τραυματίες, μέλη πληρώματος του εμπορικού πλοίου «Κέιπ Γιόρκ», οι οποίοι έχρηζαν άμεσης ιατρικής φροντίδας.Το ελικόπτερο περισυνέλλεξε τους δύο τραυματίες, την ώρα που βρίσκονταν σε απόσταση 100 μιλίων νοτιοδυτικά της Καλαμάτας.Η επιχείρηση ολοκληρώθηκε στις 19:35 μ.μ.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της ιταλικής εταιρείας Finmeccanica, Pierfrancesco Guarguaglini δήλωσε ότι θα επιθυμούσε να πωλήσει το τακτικό μεταγωγικό αεροσκάφος C-27J στην Κίνα με δεδομένο ότι ο αμερικανός πρόεδρος Barack Obama έχει ήδη προτείνει την πώληση του C-130 στην ασιατική αυτή χώρα.
Ο Διευθυντής της Υπογραμματείας Πολεμικής Βιομηχανίας Murad Bayar δήλωσε ότι το Αζερμπαϊτζάν μπορεί να συνεργαστεί με την Τουρκία για την ανάπτυξη και κατασκευή αρμάτων μάχης. Ορισμένα από αυτά μπορούν να κατασκευαστούν στην Τουρκία, ενώ άλλα στο Αζερμπαϊτζάν
Ομάδα του Παγκύπριου Συνδέσμου Εφέδρων Καταδρομέων έλαβε μέρος στην άσκηση που διοργάνωσε ο αυστριακός Στρατός στην περιοχή Marwiesen, μεταξύ 27 Ιουνίου και 2 Ιουλίου 2010, με την επωνυμία GRENADIER 2010 με άριστα αποτελέσματα. Σ’ αυτήν συμμετείχαν τριάντα έξι συνολικά τριμελείς ομάδες από την Αυστρία, τη Γερμανία, τη Φιλανδία, τη Σουηδία τη Δανία, την Ολλανδία, την Ελβετία, τη Τσεχία, το Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιταλία και την Ελλάδα.
Η Γαλλία εξετάζει το ενδεχόμενο της προμήθειας αμερικανικών μη επανδρωμένων αεροχημάτων έτσι ώστε να τα χρησιμοποιήσει στις επιχειρήσεις που διεξάγει στοπ Αφγανιστάν. Το παραπάνω διαφάνηκε ύστερα από δηλώσεις του Γάλλου υπουργού Αμύνης Herve Morin ο οποίος μιλώντας στην επιτροπή άμυνας της γαλλικής γερουσίας λέγοντας πως θα προτιμούσε την επιλογή μια ενδιάμεσης βραχυπρόθεσμης λύσης μέχρι το αγγλο-γαλλικό σχέδιο για την παραγωγή ενός νέου UAV αποδώσει καρπούς.
«Μου φαίνεται» δήλωσε ο Γάλλος υπουργός «στο συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μια λύση αγοράς ενός ενδιάμεσου συστήματος επιτρέποντας στην Γαλλία και την Βρετανία να προχωρήσουν στη σχεδίαση και κατασκευή μιας πιο προηγμένης πλατφόρμας UAV». Σύμφωνα με πληροφορίες των ΜΜΕ ο Γάλλος υπουργός «έδειξε» προς την μεριά της General Atomics η οποία κατασκευάζει το σύστημα Predator, καθώς ανέφερε χαρακτηριστικές ανάλογες περιπτώσεις όπως η αγορά από τη χώρα του των αεροσκαφών E-3 AWACS και του Hawkeye ή του εναέριου Τάνκερ C-135. Σύμφωνα με αμυντικούς αναλυτές μια προμήθεια Predator από τη Γαλλία στο αμέσως προσεχές μέλλον θα μπορούσε να καταστήσει τα συστήματα επιχειρησιακά με τις γαλλικές ένοπλες δυνάμεις μέσα σε τρία χρόνια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Δύο F-15C αναχαίτισαν ρωσικά αεροσκάφη ELINT (μία πηγή αναφέρει και την ύπαρξη Su-27) τα οποία πετούσαν κοντά σε περιοχή όπου αεροπορικές δυνάμεις των ΗΠΑ, της Πολωνίας και της Λετονίας έκαναν άσκηση.
Τα δύο συμμαχικά μαχητικά απογειώθηκαν από αεροδρόμιο της Λιθουανίας,αφού τα δύο ρωσικά αεροσκάφη πλησίασαν κοντά στη περιοχή που πετούσαν τα αεροσκάφη της άσκησης και θεωρήθηκαν «άγνωστα ίχνη».
Αυτή την φορά δεν υπήρξε αερομαχία, όπως πέρσι που τα ΝΑΤΟϊκα μαχητικά είχαν "φάει ξύλο" από τα Su-27. Tα F-15 έχουν αναλάβει την προστασία του εναέριου χώρου των Βαλτικών χωρών αφού αυτές δεν έχουν Αεροπορία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ξεκίνησαν στις 5 Οκτωβρίου οι πτητικές δοκιμές του πρώτου εκπαιδευτικού αεροσκάφους KT-1T που συναρμολογήθηκε στις εγκαταστάσεις της κρατικής εταιρείας ΤΑΙ. Για το επόμενο χρονικό διάστημα το συγκεκριμένο αεροσκάφος θα πραγματοποιήσει τις πτητικές δοκιμές που απαιτούνται από το πρόγραμμα.
H ινδική Αεροπορία ανακοίνωσε την Κυριακή πως πραγματοποίησε την πρώτη του πτήση το πρώτο ινδικής σχεδίασης και κατασκευής UAV, σε μια προσπάθεια της χώρας να απεξαρτητοποιηθεί από τις εισαγωγές ξένου πολεμικού υλικού. «Το αεροσκάφος πέταξε όπως είχε προγραμματιστεί μέχρι ύψος 3000 ποδών, παρέμεινε στον αέρα για 30 λεπτά, ολοκληρώνοντας την αποστολή του», ανακοίνωσε ο εκπρόσωπος τύπου του ινδικού οργανισμού έρευνας και ανάπτυξης αμυντικών συστημάτων.
Το UAV το οποίο έχει λάβει την ονομασία Rustom θα έχει μέγιστη αυτονομία 15 ωρών στην επιχειρησιακή του έκδοση, ενώ το πρωτότυπο θα χρησιμεύσει για την εξέλιξη μελλοντικών εκδόσεων. Το 2005 Ισραήλ και Ινδία είχαν υπογράψει συμβόλαιο ύψους 220 εκατομμυρίων δολαρίων για την πώλήση 50 UAV ισραηλινής κατασκευής. Η Ινδία έχει αυξήσει τις παραγγελίες σε UAV μετά τις επιθέσεις του 2008 στην Βομβάη.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μία οπλισμένη έκδοση του γνωστού μας T-6 Τexan που επιχειρεί στην 120 ΠΕΑ στην καλαμάτα ως το αεροσκάφος βασικής εκεπίδευσης, το ΑΤ-6C ξεκίνησε να προωθεί η κατασκευάστρια εταιρεία Hawker Beechcraft. Το ελικοφόρο αεροσκάφος είναι υποψήφιο για το πρόγραμμα του ελαφρού αεροσκάφους κρούσης των ΗΠΑ, ειδικό σε αντιανταρτικές επιχειρήσεις.
Έντονο επιχειρηματικό και πολιτικό παρασκήνιο καταγράφεται γύρω από την πρόταση που αποκάλυψε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ τον περασμένο Σεπτέμβριο (τ.193, σελ. 23) για την πρόταση προμήθειας 32+30 μαχητικών αεροσκαφών Mirage 2000-9 από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα. Μια πρόταση που κυκλοφορούσε εδώ και τρία χρόνια περισσότερο ως «ιδέα» και λιγότερο ως «προοπτική» στο ΓΕΑ, ήρθε ξαφνικά στην επικαιρότητα με ένα έγγραφο που υπογράφεται από τον πρέσβη Γ.Χρονόπουλο, υπεύθυνο του κλάδου αμυντικής διπλωματίας του ΥΠΕΘΑ.
Ασκήσεις εξομοίωσης στην αντιμετώπιση του αμερικανικού μαχητικού F-22 Raptor διεξάγει η Κίνα. Στις 8 Οκτωβρίου, μια ταξιαρχία της κινεζικής αεράμυνας στην στρατιωτική επαρχία Chengdu, εξασκήθηκε στην κατάρριψη στόχων που προσομείωναν το αμερικανικό αεροσκάφος F-22 καθώς οι Κινέςζοι έχουν καταφέρουν να "βάλουν στο χέρι" αριθμό απόρρητων στοιχείων για τα stealth μαχητικά των ΗΠΑ όπως έχουμε γράψει και παλαιότερα. Τα αντιεροπορικά; συστήματα που χρησιμοποιήθηκαν ήταν τύπου Hong Qi No.Όπως γράφει το κινεζικό περιοδικό "Science and Technology Daily", "Αμέσως μετά την λήψη πληροφοριών από το ραντάρ, σχετικά με τη θέση του μαχητικού stealth, ένας πύραυλος εκτοξεύτηκε από το σύστημα HQ-9. Ο πύραυλος πέταξε στα σύννεφα και μια έκρηξη ακούστηκε μόλις 40 δευτερόλεπτα αργότερα." Οι ιαπωνικές και αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις θα πραγματοποιήσουν τον ερχόμενο Νοέμβριο κοινή στρατιωτική άσκηση ανακατάληψης νησιωτικού εδάφους (νήσοι Σενκάκου) , σε περίπτωση που οι ένοπλες δυνάμεις της Κίνας πραγματοποιήσουν κατάληψη αυτών, μέσω αιφνιδιαστικής επίθεσης. Στην άσκηση θα λάβει μέρος το πυρηνοκίνητο αεροπλανοφόρο George Washington και μαχητικά τύπου F-22 Raptor.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στις 9 Οκτωβρίου 2010 ο Σύνδεσμος Ελλήνων Βατραχανθρώπων διενήργησε μία συμβολική νυκτερινή Μαραθώνια Λαμπαδηδρομία (ΑΓΗΜΑ ΕΛΛΗΝΩΝ) από την Αθήνα (Καλλιμάρμαρο) στο Μαραθώνα, υπό την Αιγίδα του Δήμου Αθηναίων, με τη συνδρομή Δήμων και Κοινοτήτων της Μαραθώνιας διαδρομής και τη αμέριστη συμπαράσταση και συνεργασία του Συνδέσμου Αθηναίων Καταδρομέων (παραρτήματος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων).
Με τις καλύτερες εντυπώσεις έφυγαν οι Ισραηλινοί χειριστές από τη χώρα μας μετά το πέρας της κοινής ελληνο-ισραηλινής άσκησης CSAR «πρωινός άνεμος» που πραγματοποιήθηκε από τη Δευτέρα έως και την Πέμπτη στην αεροπορική βάσης της Ανδραβίδας.
Σοβαρό ζήτημα προέκυψε μεταξύ των δύο κατασκευαστών αεροκινητήρων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα ανάπτυξης και κατασκευής των κινητήρων του F-35, όσον αφορά την επιλογή του κινητήρα που θα εξοπλίσει τα 20 ισραηλινά μαχητικά F-35.
Σοβαρό ζήτημα προέκυψε αναφορικά με το αναθεωρημένο κόστος απόκτησης των τουρκικών F-35, αφού για την απόκτηση των 100 μαχητικών που έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να αγοράσουν οι Τούρκοι απαιτούνται τελικά 14,7 δις δολάρια, όπως ενημέρωσε η Lockheed Martin την τουρκική κυβέρνηση αντί των 10,7 δις δολαρίων που ήταν η αρχική εκτίμηση. Στο κόστος αυτό δεν περιλαμβάνεται φυσικά το κόστος των όπλων και πιθανότατα και του συστήματος αυτοπροστασίας.
Oλοκληρώθηκε πριν από λίγες ώρες και ήδη έχουν αποχωρήσει και βρίσκονται καθ’οδόν προς το Ισραήλ τα ισραηλινά ελικόπτερα που μετείχαν στην κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση CSAR με επίκεντρο την 117ΠΜ στην Ανδραβίδα. Το defencenet.gr παρουσιάζει κατ’ αποκλειστικότητα τις πρώτες φωτογραφίες από την άσκηση (copyright: Γιάννης Ρηγόπουλος για DefenceNet Media).Η τελευταία εξελίχθηκε στη βόρεια, κεντρική και δυτική Πελοπόννησο και περιελάμβανε ημερήσια και νυκτερινά σενάρια. Τα ισραηλινά ελικόπτερα τελικώς στάθμευσαν στην πίστα του ΣΟΤ όπου συνήθως σταθμεύουν τα F-16 όταν πραγματοποιούνται ασκήσεις. Ανάμεσα στους ισραηλινούς υπήρχαν και ορισμένοι έφεδροι, τόσο χειριστές όσο και προσωπικό εδάφους
Περισσότερες λεπτομέρειες δημοσιεύτηκαν για τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συνάντηση που πραγματοποιήθηκε στην Τουρκία στις 13 Οκτωβρίου στις εγκαταστάσεις του κρατικού Πανεπιστημίου METU (Middle East Technical University) χωρίς φυσικά τις γραφικές αντιδράσεις μερίδας φοιτητών που αποτελεί χαρακτηριστικό φαινόμενο των ελληνικών πανεπιστημίων όταν προκύψει ακόμα και σκέψη για τη διοργάνωση τέτοιων εκδηλώσεων.
Το Ιράν πρόκειται να προσάγει σε δίκη πέντε άτομα όπου σύμφωνα με το κατηγορητήριο κατασκόπευαν για ξένες δυνάμεις ανακοίνωσε το ημιεπίσημο ιρανικό πρακτορείο ειδήσεων FARS, την Τετάρτη. Ο γενικός εισαγγελέας της Τεχεράνης Ja'afari Dolatabadi μιλώντας στο FARS, δεν έδωσε ακριβή ημερομηνία της δίκης δήλωσε όμως πως και οι πέντε πρόκειται να προσαχθούν σε δίκη «σύντομα».
Οι ταυτότητες των κατηγορουμένων δεν έχουν αποκαλυφθεί παρά μονάχα κάποιες πληροφορίες αναφορικά με τις δραστηριότητές τους. Ένας από τους κατηγορούμενους είναι ένας 28 χρονος ο οποίος δούλευε στο χώρο της αεροπορικής βιομηχανίας του Ιράν και ο οποίος κατά τον γενικό εισαγγελέα συγκέντρωνε πληροφορίες, ενώ ένας άλλος με πτυχίο master συγκέντρωνε και αυτός πληροφορίες για κάποια ξένη δύναμη.
Η τρίτη περίπτωση αφορά ένα 33χρονο ο οποίος φέρεται πως ήταν σε επαφή με ξένους πράκτορες και πήρε ως αντάλλαγμα μεγάλα χρηματικά ποσά ενώ προσπάθησε ταυτόχρονα να βγάλει τις πληροφορίες που είχε συγκεντρώσει εκτός χώρας είπε ο Dolatabadi. Από τους υπόλοιπους δύο ένας είναι 42 ετών ο οποίος είχε διασυνδέσεις με υπηρεσίες πληροφοριών ξένης χώρας ενώ τέλος ο πέμπτος κατηγορείται για τη συλλογή «χρήσιμων πληροφοριών» για τις αμυντικές δυνατότητες του Ιράν αλλά και της οικονομικής του δυνατότητας και τις παρέδιδε σε εχθρούς. Και οι πέντε αναμένεται να καταδικαστούν εις θάνατο από τα ιρανικά δικαστήρια.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Προβάδισμα στην υποψήφια του κυβερνώντος κόμματος για την προεδρία της Βραζιλίας, Ντίλμα Ρούσεφ, δίνουν οι δημοσκοπήσεις. Η Ρούσεφ συγκεντρώνει ποσοστό πρόθεσης ψήφου 48%, έναντι 40% του αντιπάλου της, Ζοζέ Σέρα, σύμφωνα με την τελευταία δημοσκόπηση.Η δημοσκόπηση του ινστιτούτου Vox Populi δημοσιεύθηκε από τη διαδικτυακή πύλη IG Internet, και διενεργήθηκε με δείγμα 3.000 ατόμων στις 10 και 11 Οκτωβρίου. Το περιθώριο σφάλματος είναι 1,8%.
Το προβάδισμα αυτό επιτρέπει στην Dassault να ... αισιοδοξεί και για την υπόθεση του Rafale F.3 που αρχικά έχει προκρίνει η απερχόμενη κυβέρνηση του προέδρου Λούλα. Αν επέρχετο πολιτική αλλαγή το παιχνίδι θα άρχιζε πάλι από την αρχή με τa F/A-18E/F και Gripen που έχουν απομέίνει στην short list να εξακολουθούν να ελπίζουν. Υπενθυμίζεται ότι η απόφαση, όπως έχει δηλώσει ο Λούλα, για το νέο βραζιλιανό μαχητικό θα ληφθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Υπογράφτηκε σήμερα η συμφωνία της κρατικής ισραηλινής κοινοπραξίας Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) και της ρωσικής εταιρείας κατασκευής UAV Oboronprom.
Μια ισραηλινή πηγή της αμυντικής βιομηχανίας ανέφερε ότι με βάση τη συμφωνία που υπεγράφη στο Ισραήλ την Τρίτη τα μη επανδρωμένα αεροσκάφη θα συναρμολογηθούν τελικά στη Ρωσία."Πρόκειται για ένα τεράστιο βήμα προς την περαιτέρω εμβάθυνση της συνεργασίας μεταξύ της Ι.Α.Ι. και της ρωσικής βιομηχανίας. Η συμφωνία αυτή επίσης θα βοηθήσει στην σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ του Ισραήλ και της Ρωσίας", αναφέρουν οι δύο εταιρείες σε κοινή ανακοίνωσή τους.Η συμφωνία πέρασε κυριολεκτικά από "σαράντα κύματα" μέχρι να υπογραφεί καθώς η αρχική συζήτηση που είχε γίνει πριν από 1,5 χρόνο δεν κατέληξε πουθενά από τον φόβο των Ισραηλινών μήπως διαρρεύσει η τεχνολογία των προηγμένων UAVs στην Ρωσία.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Στην ορεινή περιοχή κοντά στην πρωτεύουσα του Αφγανιστάν, Καμπούλ, συνετρίβη αεροσκάφος σήμερα το απόγευμα το οποίο δεν έχει διευκρινιστεί αν είναι πολιτικό ή στρατιωτικό.Σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Μεταφορών της χώρας, και τα οχτώ μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους είναι νεκρά.Το αεροσκάφος εκτελούσε δρομολόγια στη γραμμή Μπαγκράμ-Καμπούλ και μάλλον πρέπει να ήταν ελαφρύ πολιτικό αεροσκάφος.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Τελικά όπως αποδείχτηκε από δημοσίευμα της στρατιωτικής επιθεώρησης Jane’s Defence Weekly ο μη κατανομαζόμενος πελάτης της εταιρείας Saab όσον αφορά την πώληση συστημάτων ιπτάμενων ραντάρ Saab 2000 Airborne Early Warning & Control ήταν το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας.
Ο υπουργός Άμυνας της Βραζιλίας Nelson Jobim δήλωσε ότι η επιλογή του νέου μαχητικού της Αεροπορίας της χώρας στα πλαίσια του προγράμματος F-X2 θα έχει ολοκληρωθεί τον Νοέμβριο του 2010 μετά τις προεδρικές εκλογές.
Αποδεικνύοντας για άλλη μία φορά τη σημασία που αποδίδει στην μεθοδική οργάνωση και προετοιμασία της ναυπηγική βιομηχανίας της Τουρκίας η Υπογραμματεία Πολεμικής Βιομηχανίας διοργάνωσε για τέταρτη φορά ένα σεμινάριο με θέμα τις εξελίξεις στον τομέα των ναυπηγήσεων και των συστημάτων που εξοπλίζουν πολεμικά πλοία.Στο σεμινάριο παρευρέθησαν εκπρόσωποι φορέων και εταιρειών που δραστηριοποιούνται στο ναυπηγικό χώρο μα αντικείμενο την ανταλλαγή πληροφοριών και την εξέταση των εξελίξεων στον τομέα της πολεμικής ναυπηγικής βιομηχανίας.
Νεώτερες πληροφορίες για την εμπλοκή της τουρκική πολεμικής βιομηχανίας στο διαστημικό πρόγραμμα της χώρας έγιναν πρόσφατα γνωστές από δημοσιεύματα τουρκικών ΜΜΕ. Σύμφωνα με τα τουρκικά ΜΜΕ, η κρατική εταιρεία Roketsan θα αποτελέσει τον συντονιστεί του προγράμματος εκτόξευσης των πυραύλων που θα θέσει σε τροχιά τους δορυφόρους που πρόκειται να αποκτήσει η Τουρκία.
Η τουρκική κρατική εταιρεία ASELSAN υπέγραψε συμβόλαιο με την ιταλική εταιρεία Telespazio S.p.A για την κατασκευή τμημάτων του τουρκικού κατασκοπευτικού δορυφόρου GOKTURK-1.
Σε συνεδρίασή του σήμερα το Ανώτατο Ναυτικό Συμβούλιο ενέκρινε τις τελικές προδιαγραφές για τις φρεγάτες FREMM αποφασίζοντας για αρκετές σημαντικές αλλαγές στην τελική διαμόρφωση του οπλισμού και του προωστικού συστήματος του σκάφους. Η κατάληξη είναι ένα σκάφος πιο απλό στην πρόωση με στόχο την αύξηση της αξιοπιστίας και την ευκολότερη συντήρηση και με βασικό οπλισμό (πυροβόλα) προσανατολισμένο στην Α/Α άμυνα ("παίζεται" ακόμα η τοποθέτηση 127/64 της πλώρης) και στην αντιμετώπιση ασύμμετρων απειλών και όχι στον αγώνα επιφανείας-επιφανείας.
Οι βασικές αποφάσεις του ΑΝΣ που τροποποιούν τις αρχικές κατευθύνσεις είναι οι εξής:
-Το πυροβόλο Oto Melara 127/64 Lightweight (LW) υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να μην τοποθετηθεί για λόγους οικονομίας. Αν συμβεί αυτό θα τοποθετηθεί στην θέση του το μικρότερο Oto Melara 76/62 Super Rapid. Από το Π.Ν. γίνεται προσπάθεια να διατηρηθεί το όπλο 127/64. Το ιταλικό ναυτικό πυροβόλο των 127 χλστ, Oto Melara 127/64 Lightweight (LW), αποτελεί μία από τις πλέον σύγχρονες προτάσεις στον τομέα αυτό από μία εταιρεία με μεγάλη πείρα στην σχεδίαση και κατασκευή ναυτικών πυροβόλων. Το συνολικό βάρος του πυροβόλου είναι 22 τόνοι και μπορεί να πετύχει μέγιστο δραστικό βεληνεκές 30 χλμ.
Το πυροβόλο μπορεί να παράσχει πυρά ναυτικής υποστήριξης και δευτερευόντως αντιαεροπορικής άμυνας. Χάρις στην σπονδυλωτό αυτόματο μηχανισμό τροφοδοσίας πυρομαχικών, το πυροβόλο μπορεί να αξιοποιήσει τέσσερεις διαφορετικούς τύπους πυρομαχικών, ενώ είναι δυνατή η τροφοδοσία του κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης βολών.
Στο χώρο αποθήκευσης των πυρομαχικών μπορούν να αποθηκευτούν και να είναι έτοιμα για βολή μέχρι και 56 βλήματα τοποθετημένα σε τέσσερεις διαφορετικές δεσμίδες των 14 βλημάτων έκαστη, ενώ η ταχυβολία του πυροβόλου φτάνει τα 40 βλήματα το λεπτό.
Επιπρόσθετα το πυροβόλο μπορεί να βάλει το νέο βλήμα μεγάλου βεληνεκούς Volcano το οποίο μπορεί να πλήξει το στόχο σε απόσταση 70 χλμ. (βασικά προορίζεται για προσβολή χερσαίων στόχων). Πρόσφατα το γερμανικό Ναυτικό υπέγραψε συμβόλαιο για την απόκτηση 5 πυροβόλων Oto Melara 127/64 Lightweight (LW), συνολικής αξίας 70 εκατ. ευρώ.
Γίνεται αντιληπτό ότι με 15 εκατ. ευρώ η μονάδα, θα ήταν το πρώτο "θύμα" σε μία απόφαση μείωσης του συνολικού κόστους. Δεν μπορούμε να πούμε ότι η FREMM θα απωλέσει κρίσιμο παράγοντα ισχύος, αφού η τοποθέτηση του 127/64 ήταν μάλλον "πολυτέλεια": Πόσες φορές στην επιχειρησιακή ζωή του ένα σκάφος θα χρειαστεί να βάλλει κατά στόχων χερσαίων ή θαλασσίων που να είναι εκτός "προδιαγραφών" του 76/62 ή του Exocet MM-40 Block III;
Πάντως, όπως αναφέρουν πηγές του Π.Ν. θα γίνει προσπάθεια να βρεθεί χρηματοδότηση και τελικά να εγκατασταθεί το 127/64. "Δεν είναι οριστική η απόφαση για το 127άρι. Ελπίζουμε ότι τελικά θα καταφέρουμε να το εγκαταστήσουμε" σημείωνε ανώτατη πηγή του ΓΕΝ η οποία χαρακτήριζε το όπλο σημαντικό σε αποστολές ναυτικού βομβαρδισμού χερσαίων στόχων.
Αν τελικά δεν εγκατασταθεί θα το αντικαταστήσει το πιο δημοφιλές πυροβόλο της εταιρείας είναι το Oto Melara 76/62 Super Rapid. Το βάρος του πυροβόλου είναι 7,6 τόνους χωρίς πυρομαχικά και 8,5 τόνους με πλήρες φορτίο 85 πυρομαχικών.
Το πυροβόλο μπορεί να χρησιμοποιηθεί πρωτίστως για την αντιαεροπορική άμυνα του πλοίου και δευτερεύοντος για την παροχή πυρών ναυτικής υποστήριξης. Η ταχυβολία του φτάνει τα 120 βλήματα το λεπτό αν και σε δοκιμές έχει επιτευχθεί ρυθμός βολής 139 βλημάτων το λεπτό και η μέγιστη εμβέλεια που μπορεί να επιτύχει φτάνει τα 20 χλμ.
-Δεν θα τοποθετηθεί το πρυμναίο πυροβόλο Oto Melara 76/62 Super Rapid Strales το οποίο προοριζόταν για αντιπυραυλική άμυνα. Στην θέση του θα τοποθετηθεί για ρόλους εγγύς αντιπυραυλικής άμυνας το Μillennnium της Oerlikon Contraves (μάλλον δύο συστήματα ένα στην πλώρη και ένα στην πρύμνη), το οποίο ήταν και η πιο ορθολογική επιλογή, όπως ανέλυσε η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ στο τ.190
-Επιλέχθηκε τελικά η στάνταρντ έκδοση προωστικού συστήματος CODLOG που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι στα δικά τους σκάφη και όχι η CODLAG που θα έδινε στη FREMM ταχύτητα ελαφρά υψηλότερη των 27 κόμβων (περίπου δύο κόμβους υψηλότερη ταχύτητα, δηλαδή περί τους 28,7 κόμβους). Η μία μέθοδος πρόωσης από την άλλη έχει τις εξής διαφορές: Στην δεύτερη περίπτωση ο ντιζελοκινητήρας εξακολουθούσε και μετά την έναρξη λειτουργίας των αεριοστροβίλων να δίνει ηλεκτρική ενέργεια (εξ ου και τον "L" από το Εlectric), ενώ στην πρώτη περίπτωση απέχει ο ντιζελοκινητήρας με την έναρξη της λειτουργίας των τουρμπινών.
Το σύστημα πρόωσης CODLOG (Combined Diesel Electric or Gas Turbine) αποτελείται από 2 αεριοστρόβιλους GE/Avio LM-2500+ G4 (με απόδοση 32MW έκαστος) και 4 κινητήρες ντίζελ/ηλεκτρομηχανές MTU Series 4000 2200kW. Η ταχύτητα με τους 4 ντιζελοκινητήρεςς φτάνει μέχρι και τους 16 κόμβους ενώ μαζί με τους αεριοστροβίλους η μέγιστη ταχύτητα του πλοίου φτάνει τους 27 κόμβους.
Ο συνδυασμός αυτός είναι πιο απλός στη χρήση διότι δεν περιλαμβάνει το συγκρότημα μείωσης των στροφών που αρκετές φορές αποδεικνύεται ως η αδυναμία του συνδυασμού CODLAG (Combined Diesel Electric And Gas Turbine). Το τελευταίο έχει μεγάλες απαιτήσεις συντήρησης και είναι επίφοβο σε αβαρίες
-Επιλέχθηκε προπέλα σταθερού βήματος και όχι μεταβλητού. Σε συνδυασμό με το σύστημα CODLOG που επιλέχθηκε υπάρχει απώλεια ευελιξίας, αλλά πολύ χαμηλότερη ηχητική υπογραφή και υψηλότερη αξιοπιστία.
Κατά τα λοιπά, αυτά που έχει ήδη γράψει πρώτο το defencenet.gr για τον οπλισμό του σκάφους θα ισχύσουν απόλυτα (SCALP Naval και Exocet ΜΜ-40 ΒLock III για χερσαίους στόχους και στόχους επιφανείας και ASTER 30 συν MICA VL στα δύο στρώματα της Α/Α άμυνας).
Γενικά οι αποφάσεις είναι ορθολογικές και πιο οικονομικές. Όλες οι τελικές λύσεις είναι σημαντικά οικονομικότερες από τις αρχικές, ενώ η τοποθέτηση του Millennium θα βάλει το Π.Ν. σε άλλη εποχή σε ότι αφορά τις αντιπυραυλικές δυνατότητες: Είναι το μοναδικό που ο κατασκευαστής του εγγυάται αναχαίτιση υπερηχητικών αντιπλοϊκών βλημάτων!
Σε ότι αφορά την γενικότερη χρηματοδότηση του προγράμματος επιβεβαιώθηκε η δέσμευση του ποσού (περί τα 3,5 δισ. ευρώ δαπάνη σε διάστημα 12-15 χρόνων και για τα έξι σκάφη της κλάσης) και τονίστηκε ότι δεν επηρεάζεται η χρηματοδότηση του προγράμματος από αυτή των υποβρυχίων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι ΗΠΑ προτείνουν στην Ρωσία να κάνει μία δική της «Silicon Valley» κοντά στη Μόσχα, με κεφάλαια αμερικανικά, ύψους ενός δισ.δολαρίων, ανέφερε σχετικά, σήμερα, ο επικεφαλής της «ρωσικής εταιρείας νανοτεχνολογίας», Ανατόλι Τσουμπάϊς.
«Τα σχέδια που μάς προτείνονται», για τη δική μας «Silicon Valley», «συμποσούνται περίπου στο ένα δισ.δολάρια», δήλωσε ο κ. Τσουμπάϊς, που μιλούσε στο πρακτορείο «Ρία Νοβόστι», στο τέλος μιάς συνάντησης που είχε νωρίτερα με τον ρώσο πρόεδρο, κ. Ντμίτρι Μεντβέντεφ.
Ας σημειωθεί ότι ο Ρώσος πρόεδρος από την πλευρά του συναντήθηκε και με τον Κυβερνήτη της Καλιφόρνιας, κ. Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ, που «εγκωμίασε τις θαυμάσιες δυνατότητες, που έχει η Ρωσία στην τεχνολογία και την καθιστούν ικανή να έχει μία δική της Silicon Valley» στην ευρύτερη περιφέρεια της Μόσχας.
«Ας μετατρέψουμε τα αποτελέσματα της επίσκεψης αυτής (του Σβαρτσενέγκερ) σε συγκεκριμένα συμβόλαια», ευχήθηκε ο Τσουμπάϊς.
Προσκεκλημένος του Ρώσου προέδρου, που είχε περιηγηθεί τον Ιούνιο στη Σίλικον Βάλεϊ, ο κ. Αρνολντ Σβαρτσενέγκερ έφθασε στη Μόσχα για να δοθεί μία συνέχεια στην αμερικανο-ρωσική συνεργασία με σκοπό να ιδρυθεί και μία ρωσική Σίλικον Βάλεϊ.
Ο Ρώσος πρόεδρος εγκαινίασε πρόσφατα την 'Ινογκραντ' (κατά τα Λένινγκραντ, Στάλινγκραντ), που προορίζεται να στεγάσει τη ρωσική «Silicon Valley».
Ο Ρώσος δισεκατομμυριούχος Βίκτορ Βέξελμπεργκ, που χρηματοδοτεί το συναφές πρόγραμμα «Σκόλκοβο», με ορίζοντα πενταετίας, έχει αναφέρει ότι το πρόγραμμα, στο σύνολό του, προϋπολογίζεται στα 4,3-4,8 δισ.ευρώ δηλαδή έως 200 δισ. ρούβλια.
Χάρη στα μέγιστα οφέλη από την εξαγωγή των πρώτων υλών της, η Μόσχα κινείται πλέον στην κατεύθυνση απτών επιτευγμάτων της στον τεχνολογικό τομέα και δη στον υπερσύγχρονο, καλύπτοντας την αργοπορία της σε αυτόν έναντι των Ην. Πολιτειών, σχολιάζουν στη ρωσική πρωτεύουσα πολλοί παρατηρητές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας πρόκειται να παραλάβει το πρώτο μαχητικό Su-35 μέχρι το τέλος του 2010. Το πρώτο Su-35 παρουσιάστηκε στην έκθεση αεροπορικού υλικού MAKS 2007 με το ρωσικό υπουργείο να υπογράφει τη συμφωνία για την αγορά των πρώτων 48 μαχητικών το καλοκαίρι του 2009.
Οι ΗΠΑ μπορεί να άρουν το εμπάργκο πώλησης οπλικών συστημάτων που έχουν επιβάλει στην λίνα από το 1989 διευκολύνοντας έτσι την προσπάθεια της κυβέρνησης Ομπάμα να πουλήσει μεταγωγικά αεροσκάφη C-130 στην Κίνα. Η προτεινόμενη πώληση εάν τελικά λάβει την έγκριση της Γερουσίας και του Κογκρέσου θα αποτελεί την πρώτη πώληση στρατιωτικού υλικού αμερικανικής προέλευση στην Κίνα από τη δεκαετία του 1980.
Η ουκρανική εταιρεία Antonov ανακοίνωσε ότι προτίθεται να συμμετάσχει στο διαγωνισμό της Αεροπορίας των ΗΠΑ για την προμήθεια του νέου ιπτάμενου τάνκερ. Συνολικά υπολογίζεται να αποκτηθούν 180 αεροσκάφη και η αξία του συμβολαίου είναι πολλών δις. δολαρίων.
(Ανανέωση: 11/10 15:10) Ξεκίνησε η μεγάλη άσκηση CSAR μεταξύ της Πολεμικής Αεροπορίας και της Αεροπορίας του Ισραήλ και τελικά τρία θα είναι τα Apache AH-64A+ της Αεροπορίας Στρατού που θα συμμετάσχουν στην άσκηση, συνοδευόμενα από ένα UH-1D και προερχόμενα από την έδρα του 1ου ΤΕΕΠ στο Στεφανοβίκειο. Προσγειώθηκαν σήμερα στην 117ΠΜ στις 12:30 προκειμένου να συμμετάσχουν στην κοινή ελληνοισραηλινή άσκηση. Τα ισραηλινά ελικόπτερα έχουν σταθμεύσει στο χώρο των πυροσβεστικών αεροσκαφών στην 117ΠΜ ενώ δύο Canadair και το ένα Ericsson που σταθμεύουν εκεί μετακινήθηκαν στην πίστα της 338Μ.
Στο μικρό αεροδρόμιο του Επιταλίου, το οποίο βρίσκεται δίπλα από το δάσος του Καϊάφα και απέχει 15 χιλιόμετρα περίπου από τον Πύργο, τα δύο πυροσβεστικά αεροσκάφη PZL που ήταν μόνιμο κλιμάκιο στην 117ΠΜ αποχώρησαν την Παρασκευή, γεγονός που σημαίνει πως ένα μέρος της άσκησης θα διεξαχθεί εκεί.
Την προηγούμενη εβδομάδα δύο ισραηλινά C-130 είχαν προσγειωθεί στην Ανδραβίδα μεταφέροντας εκτός των εφοδίων (υπολόγους, εφεδρικούς πιλότους, ανταλλακτικά και λοιπό υλικό υποστήριξης) μετέφεραν και δύο κινητά μαγειρεία – καθώς η σίτιση των Ισραηλινών θα γίνεται μόνο με δικά τους μέσα- έως και χημικές τουαλέτες. Η άσκηση πιθανότατα θα περιλαμβάνει και νυκτερινές επιχειρήσεις.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Φτάνουν διαδοχικά στην βάση της Ανδραβίδας τα ισραηλινά ελικόπτερα AH-64D Apache και UH-60 μετά από σειρά εναέριων ανεφοδιασμών στην Ανατολική Μεσόγειο και το Αιγαίο από ισραηλινά ιπτάμενα τάνκερ για να συμμετάσχουν στην μεγαλύτερη μέχρι σήμερα ελληνοϊσραηλινή άσκηση CSAR. Τα ισραηλινά ελικόπτερα πέταξαν από Κρήτη προς τα Κύθηρα από τα Κύθηρα στην Καλαμάτα και από στην Ανδραβίδα. Ολόκληρη η περιοχή του αεροδρομίου της Aνδραβίδας (το οποίο λόγω έκτασης και φυσικού περιβάλλοντος καλείται και "'Αγρια Δύση") φυλάσσεται από πρόσθετες Μονάδες Προστασίας Αεροδρομίων-ΜΠΑ, ενώ ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της περιμέτρου και περίπολα με σκύλους θα φροντίζουν για την ασφάλεια των πληρωμάτων και των ελικοπτέρων.
Συνολικά δέκα ελικόπτερα αναμένονταν να φτάσουν από πλευράς Ισραηλινών, οκτώ που είναι ενταγμένα στα σενάρια των ασκήσεων και δύο εφεδρικά, ένα από κάθε τύπο. Νωρίς το πρωί θα γίνει το briefing και εν συνεχεία Έλληνες και Ισραηλινοί θα ξεκινήσουν τις ασκήσεις για διάφορα πακέτα CSAR.
Είναι η πρώτη φορά που τα ισραηλινά ΑΗ-64D, πετούν τόσο μακριά από το Ισραήλ, κάτι που καταδεικνύει ότι οι Ισραηλινοί έχουν εντάξει τον τύπο σε σχέδια επιχειρήσεων βαθιάς διείσδυσης και υποστήριξης αποστολών CSAR, ένας ρόλος τον οποίο μέχρι σήμερα δεν προορίζονταν τα Apache.
Από ελληνικής πλευράς θα συμμετέχουν στην άσκηση έξι μαχητικά αεροσκάφη, δύο AH-64A+ και δύο AS-332 Super Puma. Περισσότερες πληροφορίες για το πως πήγε η άσκηση αύριο το απόγευμα στο defencenet.gr
Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η κυβέρνηση συνασπισμού της Ολλανδίας η οποία αποτελείται από τα δεξιά κόμματα VVD, PVV και το κόμμα των Χριστιανοδημοκρατών αποφάσισε τη διατήρηση της συμμετοχής της Ολλανδίας στην ανάπτυξη του μαχητικού F-35. Παρά τη δέσμευση της χώρας για τη διατήρηση της συμμετοχής της στο παραπάνω πρόγραμμα δεν έχει ακόμα διευκρινιστεί εάν τελικά η Ολλανδία θα παραγγείλει το συγκεκριμένο αεροσκάφος.
Ρελάνς της Συρίας στις ισραηλινές αντιδράσεις για την πώληση των πυραύλων anti-ship cruise Ρ-800 Yakhont από την Ρωσία στην Συρία: Σύμφωνα με δημοσίευμα της ισραηλινής εφημερίδας "The Jerusalem Post", ο Σύριος υπουργός εξωτερικών, Walid Moallem, κατήγγειλε χθες ότι "Η πρόσφατη συμφωνία προμήθειας των αεροσκαφών F-35I αποτελεί σοβαρή απειλή της ασφάλειας ολόκληρης της περιοχής της Μέσης Ανατολής".
Είναι σαφές ότι η κίνηση της Συρίας (αρκετά έξυπνη πολιτικά) ρίχνει τα φώτα και στος εξοπλισμούς του Ισραήλ που μέχρι τώρα όλοι θεωρούσαν ως "δεδομένους" και εκτός κριτικής.
Το Ισραήλ θα παραλάβει το F-35I το 2016, αλλά θα δώσει στο Ισραήλ αυτό που έχει ανάγκη: Την ικανότητα πρώτου πλήγματος, βαθιά στο έδαφος του αντιπάλου με την μέγιστη δυνατή χαμηλή παρατηρησιμότητα του αεροσκάφους-φορέα. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Ενώ η Ρωσία έχει επιλέξει να αναπτύξει τα δικά της stealth αεροσκάφη ως κύρια απάντηση στην πρωτοπορία των ΗΠΑ στο τομέα αυτό η Κίνα φαίνεται ότι για την ώρα έχει αποδυθεί σε έναν αγώνα εξουδετέρωσης της τεχνολοφγίας αυτής, ίσως γιατί ακόμα δεν εόιναι έτοιμη να παρουσιάσει το δικό της stealth αεροσκάφος (αν και οι Ρώσοι εμφανίζονται πεπεισμένοι ότι μέχρι το 2015 θα έχει συμβεί αυτό).
Έτσι προκειμένου να αντισταθμιστεί το πλεονέκτημα stealth κυρίως των F-22, που εδρεύουν στην Ιαπωνία και θεωρούνται ως η κύρια απείλή για την Κίνα, η τελευταία αναπτύσσει νέες τεχνολογίες εφαρμογών "anti-Stealth". Το συγκεκριμένο αναπτυξιακό σχέδιο, το οποίο ξεκίνησε το 2005, περιλαμβάνει συστατικά του αμερικανικού προγράμματος του στρατηγικού βομβαρδιστικού B-2, αλλά και των F-35, τα οποία έχουν καταφέρει να "αλιεύσουν" οι μυστικές υπηρεσίες της Κίνας και να τα διοχετεύσουν στα ερευνητικά τους κέντρα της Κίνας.
Μάλιστα έχουν ζητήσει και την βολήθεια της Ρωσίας σε αυτό το πρόγραμμα και φαίνεται ότι οι δύο πλευρές έχουν καταλήξει σε μια συμφωνία για το πρόγραμμα ανάπτυξης συγκεκριμένου ραντάρ ή δικτύου αισθητήρων γενικότερα. Η Κίνα έχει ήδη κατασκευάσει τουλάχιστον 2-3 πρωτότυπα. Κύριος στόχος του προγράμματος είναι η ανίχνευση στόχων, με προβολή διατομής μικρότερη από 0,01.
Επίσης προσπαθούν να εφαμρόσουν ένα νέο ραντάρ στο κινεζικό αντίγραφο του ισραηλινού μαχητικού "Lavi" που ακυρώθηκε πριν από δέκα χρόνια περίπου, στο J-10B, το οποίο όμως ραντάρ θα μεταφέρεται σε ατρακτίδιο, δηλαδή θα είναι πρόσθετο και μάλλον θα εκμπέμπει σε L-Band. Σύμφωνα με τα τελευταια νέα από την Ασία, η Βόρεια Κορέα ζήτησε από τη Κίνα να αγοράσει 12 μαχητικά αεροσκάφη τύπου J-10. Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες, οι δύο χώρες διαπραγματεύονται επί του θέματος.
Στρατιωτικοί αναλυτές από το ιαπωνικό κέντρο ανάλυσης Nakagawa ΧΧ επεσήμαναν ότι η Κίνα απέρριψε προς το παρόν το αίτημα της Βόρειας Κορέας, λόγω της δυσαρέσκειας και ανησυχίας του Πεκίνου για το πυρηνικό πρόγραμμα της Πιονγκ Γιανγκ.
Το 2000, η Βόρεια Κορέα αγόρασε 12 ρωσικά μαχητικά MiG-31, τα οποία έχουν αναπτυχθεί στο βόρειο τμήμα της χώρας, σε στρατιωτικές βάσεις κοντά στα κινεζικά σύνορα για να προστατευθούν από τυχόν αιφνιδιαστικό πρώτο πλήγμα...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Αεροπορία της Ινδίας φαίνεται ότι έχει εκτιμήσει ιδιαίτερα τις δυνατότητες του ραντάρ AESA Zhuk-AE των Mig-35 που είναι υποψήφιο για τον διαγωνισμό του νέου μαχητικού αεροσκάφους και τώρα ζητεί τον εκσυγχρονισμό των μαχητικών Su-30MKI που διαθέτει με τον ίδιο ραντάρ, το οποίο θα αποδίδει βέβαια ακόμα καλύτερα στην περίπτωση που εφαρμοστεί, λόγω της μεγαλύτερης διαμέτρου που θα έχει αναγκαστικά.
Το νυν ραντάρ των Su-30MKI είναι ένα ραντάρ τεχνολογίας PESA, ανάλογο, αν και με μεγαλύτερη ισχύ εξόδου των Rafale F.1/2, το Ν011Μ, το οποίο δίνει μεγάλες δυνατότητες στο αεροσκάφος, μεγαλύτερες από τα ραντάρ των F-15, F-16, ΕF-2000, αλλά υστερεί σε υπολογιστική ισχύ έναντι του F/A-18E/F και φυσικά έναντι του ραντάρ του F-22 και μελλοντικά έναντι του ραντάρ του F-35.
Αυτή η απόφαση της ινδικής Aεροπορίας, μπορεί να θεωρηθεί και πρόκριμα για τον διαγωνισμό MMRC που θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι την επόμενη άνοιξη. Εδώ δείχνουν να έχουν ξεχωρίσει το F/A-18E/F Super Hornet και το EF-2000. Πλέον το τελευταίο είναι σαφές ότι για να έχει ελπίδες πρέπει να παρουσιάσει ένα "πειστικό" ραντάρ AESA. Τυχόν επικράτηση του EF-2000 θα σημάνει πολλά για το πρόγραμμα του ευρωμαχητικού γενικότερα και πάνω απ'όλα την οριστική αποδοχή του ως προηγμένου αεροσκάφους 4ης γενιάς. Πάντως και για τους Ρώσους ανοίγεται "παράθυρο" ανάλογο με αυτό που έχει ανοίξει για τους Αμερικανούς η επιλογή του κινητήρα F414 του Super Hornet δηλαδή, για το Tejas: Τυχόν επιλογή του Μig-35 θα μπορούσε να συνοδεύεται από αντισταθμιστική τοποθέτηση των Zhuk-AE στο Su-30MKI μέ πρόσθετο πλεονέκτημα την ομογενοποίηση των ραντάρ όλου το νέου στόλου μαχητικών της ινδικής Αεροπορίας στο κρίσιμο ζήτημα των ραντάρ. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Η Βενεζουέλα πιθανότατα θα είναι η πρώτη χώρα που θα αγοράσει το Su-35, σύμφωνα με ηγές από την Μόσχα, οι οποίες σε δηλώσεις τους πριν δύο ημέρες ανέφεραν ότι "Η Βενεζουέλα θέλει να ενισχύσει την δύναμη των 24 Su-30 που έχει, με νεότερα αεροσκάφη και υψηλότερων δυνατοτήτων. Συζητάμε για την πώληση τουλάχισοτν 12 Su-35".Οι δηλώσεις έγιναν εν όψει του ταξιδιού του Ούγκο Τσάβες στη Μόσχα. Η Βενεζουέλα φέρεται να ενδιαφέρεται για την αγορά αεροσκαφών Su-35, τα οποία θα μπορούσαν να ενισχύσουν το σημερινό στόλο των 24 Su-30 που διατηρεί η χώρα της Λατινικής Αμερικής. Πάντως οι ίδιες πηγές ανέφεραν ότι "Για την ώρα είναι διαθέσιμη μόνο η εξαγωγική έκδοση του αεροσκάφους. Το Su-35 έχει τόσες πολλές δυνατότητες που ακόμα και στην έκδοση εξαγωγής δεν υπάρχει αεροσκάφος πέρα από το F-22 που να μπορεί να του αντιταχθεί". Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr