DefenceNet Newsroom

Καθηλώθηκε ο στόλος των MiG-29 στην Λευκορωσία

H Λευκορωσία καθήλωσε τον στόλο των αεροσκαφών τύπου MiG-29, μετά το χθεσινό ατύχημα με μαχητικό του τύπου στην περιφέρεια Μπρεστ. Η απαγόρευση των πτήσεων θα διαρκέσει μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα που διεξάγεται γισ τον εντοπισμό των ιατίων ου οδήγησαν το αροκάφος στην συντριβή.     Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας της Λευκορωσίας, το μαχητικό συνετρίβη κατά την εκτέλεση πολύπλοκων ελιγμών σε χαμηλό υψόμετρο. Οι δύο χειριστές, Sergey Kovalenko και Alexander Zhigailo, σκοτώθηκαν. Σύμφωνα με μαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, το μαχητικό πέταξε σχεδόν ξυστά πάνω από τις στέγες των πολυκατοικιών της πόλης και έπεσε σε ακατοίκητη περιοχή, όπου και τραυματίστηκε από τα συντρίμμια μία γυναίκα. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Βολές συστημάτων S-300 με 100% επιτυχία!

Mεγάλη άσκηση αντιαεροπορικής ετοιμότητας διεξήχθη χθες στη Ρωσία με την συμμετοχήκαι τμήματος των αντιαεροπορικών συστημάτων της περιφέρειας αεράμυνας Μόσχας. Στην άσκηση δοκιμάστηκε η ετοιμότητα των συστημάτων S-300PMU1/2, ενώ κάποιες πηγές αναφέρουν ότι υπήρξε συμμετοχή και συστημάτων S-400 που σημαίνει ότι έχουν τεθεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε στην  Άπω Ανατολή, κοντά στην πόλη της Σαμάρα, στα πεδία βολών Ashuluk και Telemba. Η άσκηση διήρκεσε μια εβδομάδα. Το S-300PMU1/2 είχαν επιτυχία 100% (!) σε όλα τα σενάρια βολών σύμφωνα με ρωσικές στρατιωτιικές πηγές συμπεριλαμβανομένων των προσομοιωτών πυραύλων σε ελάχιστο υψόμετρο (cruise). Στην Ελλάδα η βολή αποδοχής των S-300 ααμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους.  Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η Ρωσία μπορεί να κατασκευάσει δικά της συστήματα UAV χωρίς τη βοήθεια του Ισραήλ

Η Ρωσία δεν χρειάζεται την βοήθεια του Ισραήλ για την ανάπτυξη και κατασκευή συστημάτων UAV, δήλωσε ο διευθυντής της ρωσικής εταιρείας Vega που κατασκευάζει συστήματα UAV. Ο λόγος για τη δήλωση αυτή του Vladimir Verba  ήταν η πρόσφατη αντίδραση του Ισραήλ στην πώληση των βλημάτων P-800 Yakhont στην Συρία από τη Ρωσία.

Δεύτερη πτώση ινδικού MIG-27 εντός του 2010

Μία ακόμα απώλεια μετρά η ινδική Αεροπορία με την πτώση ενός MIG-27 σήμερα το πρωί στην περιοχή West Midnapore στην επαρχεία της δυτικής Bengal. Το μαχητικό είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση της Kalaikunda για εκπαιδευτική αποστολή και συνετρίβει στις 08.30 το πρωί κοντά στο χωριό Duria.

Παραδόθηκαν τρία ελικόπτερα Mi-35 M Hind στην Ινδονησία από την Ρωσία

Παραδόθηκαν τρία ελικόπτερα Mi-35 M Hind στην Ινδονησία από την Ρωσία στα πλαίσια της υλοποίησης της συμφωνίας που είχαν υπογράψει οι δύο χώρες τον Σεπτέμβριο του 2007 για να την παροχή ενός δανείου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων από τη Ρωσία προς την Ινδονησία για την αγορά ρωσικών οπλικών συστημάτων.

Συντριβή δύο κροατικών MiG-21 και ενός λευκορωσικού MiG-29

Δύο μαχητικά αεροσκάφη MiG-21 συνετρίβησαν στην Κροατία, κατά τη διάρκεια  δοκιμαστικής πτήσης μετά από συντήρηση, αλλά και οι δύο χειριστές διασώθηκαν, ενώ μία γυναίκα τραυματίστηκε στο έδαφος από τα θραύσματα των δύο αεροσκαφών. Αυτόπτες μάρτυρες λένε ότι τα μαχητικά συγκρούστηκαν κατά την διάρκεια ελιγμών μεταξύ τους.  Το κροατικό πρακτορείο ειδήσεων Hina ανέφερε ότι και οι δύο πιλότοι εκτινάχθηκαν και επέζησαν της συντριβής και πως νοσηλέυονται σε νοσοκομείο του Ζάγκρεμπ. Τα ονόματα των χειριστών είναι Igor Troselj και Marijan Kudlik,  Τα μαχητικά προέρχονται από την 91η Αεροπορική Βάση. Το περιστατικό συνέβη την Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, κοντά στο χωριό Dies στο κέντρο της χώρας, στις 12:50 τοπική ώρα. Μια γυναίκα της οποίας ο αριστερός βραχίονας είχε τραυματιστεί σοβαρά από τα συντρίμμια των στρατιωτικών αεροπλάνων που συνετρίβησαν περίπου 80 χιλιόμετρα νοτίως του Ζάγκρεμπ, υποβάλλεται σε εγχείρηση στο νοσοκομείο του Ogulin. Η κροατική πολεμική αεροπορία αναβάθμισε 12 μαχητικά MiG-21 το 2003. Την ίδια στιγμή είχαμε και ατύχημα με MiG-29 στην Λευκορωσία, όταν μαχητικό αεροσκάφος τύπου MiG-29 συνετρίβη  σε μια στρατιωτική βάση κοντά στην πόλη Gantsevichi. Δύο άτομα έχασαν τη ζωή τους. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δύο συστήματα UAV Aerostar πρόκειται να παραδοθούν στον πολωνικό Στρατό

Η ισραηλινή εταιρεία Aeronautics Defense Systems πρόκειται να παραδώσει δύο συστήματα UAV Aerostar στον πολωνικό Στρατό μέσα στον Οκτώβριο. Η συνολική αξία των δύο συστημάτων φτάνει τα 35 εκατ. ευρώ και υπογράφηκε πριν από ένα χρόνο.

Αναδιοργάνωση των μυστικών υπηρεσιών των Σκοπίων

Αναδιοργάνωση των μυστικών υπηρεσιών των Σκοπίων πραγματοποιείται αυτήν την περίοδο στην FYROM. Πιο συγκεκριμένα δύο τελικά υπηρεσίες πληροφοριών,  θα ιδρυθούν στο γειτονικό κράτος με την πρώτη να είναι πολιτική και θα υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών και η δεύτερη στρατιωτική και θα υπάγεται στο υπουργείο Αμύνης.

Άσκηση Εναέριας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας “Ιέρακας”

Μία από τις πιο σκληρές ασκήσεις - ίσως η σκληρότερη - της Πολεμικής Αεροπορίας ο γνωστός "Ιέρακας" διεξήχθη μεταξύ 6 και 10 Σεπτεμβρίου 2010, μεταξύ των Μοιρών 331 "Θησέας" και 337 "Φάντασμα" της ΠΑ, στην 114 ΠΜ Αεροπορική Βάση της Τανάγρας.

Η Βραζιλία προωθεί την πώληση του Super Tucano και του μεταγωγικού KC-390 στα ΗΑΕ

Στα πλαίσια της επιθετικής εμπορικής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση της Βραζιλίας το τελευταίο χρονικό διάστημα η βραζιλιάνικη εταιρεία πρόκειται να παρουσιάσει στα ΗΑΕ μία ολοκληρωμένη πρόταση συνεργασίας στον τομέα των εκπαιδευτικών/ελαφρών επιθετικών αεροσκαφών καθώς και στον τομέα των μεταγωγικών αεροσκαφών.

Η γερμανική Αεροπορία πρόκειται να αποσύρει τα 6 Tornado που διατηρεί στο Αφγανιστάν

Η γερμανική Αεροπορία σχεδιάζει να αποσύρει τα 6 αναγνωριστικά αεροσκάφη Tornado που διατηρεί στο Αφγανιστάν και να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην εκπαίδευση των στρατιωτικών δυνάμεων του Αφγανιστάν.

Ξεκινά η ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού της Αργεντινής IA-73 από την αεροπορική βιομηχανία της χώρα

Υλοποιώντας τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Άμυνας της Αργεντινής περί ενίσχυσης της στρατιωτικής ισχύς της χώρας της μέσω της αναγέννησης της πολεμικής βιομηχανίας της Αργεντινής η αεροπορική βιομηχανία της Αργεντινής η FAdeA αποκάλυψε ότι ξεκινά την ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Αεροπορίας της χώρας.

Η Σουηδία υπέγραψε συμφωνία βιομηχανικής παραγωγής του βλήματος Meteor

Η Διεύθυνση Στρατιωτικού Υλικού της Σουηδίας (FMV) υπέγραψε με το βρετανικό υπουργείο Άμυνας συμφωνία έναρξης παραγωγής του νέου πύραυλου αέρος-αέρος Meteor BVR. Πρόκειται για την τρίτη χώρα που υπογράφει  μία τέτοια συμφωνία μετά την Βρετανία και την Ισπανία.

Ολοκληρώθηκε σειρά ερευνητικών προγραμμάτων που σχετίζονται με τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα σειρά ερευνητικών προγραμμάτων που σχετίζονται με εξοπλιστικά προγράμματα των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Πιο αναλυτικά ολοκληρώθηκε η έρευνα για την ανάπτυξη μη θανατηφόρων μικροκυμματικών όπλων υψηλής ισχύος.

Το ΥΠΕΘΑ επιβεβαιώνει στην Βουλή το defencenet.gr για τα AACMI

Τεκμηριωμένα στοιχεία για την χρησιμότητα ή καλύτερα την κρισιμότητα των συστημάτων AACMI στην αεροπορική εκπαίδευση φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα το defencenet.gr μετά το τραγικό ατύχημα της 26ης Αυγούστου. Ο βασικός λόγος ποπυ αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στην τεκμηριωμένη έρευνα πέρα από το αρχικό δημοσίευμα είναι γιατί κάποιοι -πολιτικιί, αλλά και ανώτατοι ένστολοι - σε μία προσπάθεια να αποποιηθούν των ευθυνών τους υποστήριξαν καταφανή ψεύδη τα οποία αναπαρήγαγαν εν συνεχεία κάποια δημοσιογραφικά "παπαγαλάκια".

Απόκτηση υποθαλάσσιας στρατηγικής κρούσης μελετά το Π.Ν. – Πιστοποίηση SCALP Naval στα U214 (βίντεο)

Ένα πρόγραμμα που θα μετατρέψει τα νέα υποβρύχια Type 214 του Π.Ν. σε στρατηγικά όπλα, μελετούν οι αρμόδιοι επιτελείς του Κλάδου: Ανώτατη πηγή του ΓΕΝ σχολιάζοντας σε δημοσιογράφους το θέμα της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί για την απόκτηση δυνατότητας υποθαλάσσιες εκτόξευσης βλημάτων από τα νέα υποβρύχια Type 214 προκειμένου να καταστεί απόλυτα πειστική η ελληνική προβολή ισχύος στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου τα επιβεβαιωμένα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου στην δυνητική ελληνική ΑΟΖ μπορούν να αλλάξουν την μοίρα της χώρας, είπε τα εξής: «Είναι γεγονός ότι μας απασχολεί έντονα κάτι τέτοιο". Kαι συνέχισε: "H ματαίωση του προγράμματος Neptune II που προέβλεπε εγκατάσταση συστήματος βολής UGM-84D Block 1C Harpoon στα δύο υποβρύχια που δεν θα εκσυγχρονιστούν μας αφήνει ένα κενό, αλλά μας δίνει και μια ευκαιρία: Να πάμε στην πιστοποίηση SCALP Naval υποβρυχίως εκτοξευόμενων. Αυτό αλλάζει κλίμακα όχι μόνο στις δυνατότητες του Π.Ν. αλλά και στις δυνατότητες προβολής ισχύος της χώρας γενικότερα». Ο ίδιος εξήγησε ότι «Σε κλειστές θαλασσες και σε κορεσμένο περιβάλλον απειλών όπως θα είναι το Αιγαίο σε περίπτωση κρίσης, ίσως η εκτόξευση τέτοιων βλημάτων να είναι παρακινδυνευμένη. Το υποβρύχιο για να εκτοξεύσει το βλήμα θα πρέπει να αναδυθεί μερικές δεκάδες μέτρα μόλις κάτω από την επιφάνεια, οπότε γίνεται εύκολο στον εντοπισμό του, αλλά στην περίπτωση της Ανατολικής Μεσογείου όλα αλλάζουν. Ειδικά όταν δεν μιλάμε για ένα βλήμα τακτικής κρούσης όπως το Harpoon, αλλά για ένα βλήμα cruise ακτίνας 1000 χλμ.» Στο Π.Ν. θεωρούν ότι η απόκτηση των SCALP Naval ως οπλισμού επί των FRΕΜΜ δεν λύνει απόλυτα το πρόβλημα της στρατηγικής κρούσης κατά τρόπο «απόλυτο», όπως συμβαίνει με την υποβρυχίως εκτοξευόμενη έκδοση. «Οι FREMM λογικό είναι να στοχοποιηθούν αμέσως και πιθανόν αν η κρίση να γίενι «θερμή» να έχουμε και απώλειες. Αλλά ένα Type 214 που θα πλέει στα 300 μέτρα βάθος στην Ανατολική Μεσόγειο, 100 μίλια νότια της Κύπρου, θα αναδυθεί μέχρι τα 50 μέτρα και θα εκτοξεύσει έναν SCALP Naval μέσα σε ελάχιστα λεπτά και εν συνεχεία θα βουτήξει πάλι στην άβυσσο της περιοχής, είναι πρακτικά μη ανασχέσιμο ακόμα και από πολύ ισχυρότερες αεροναυτικές δυνάμεις από αυτές που διαθέτει ή θα διαθέτει η Τουρκία». Σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος, δηλαδή την δυνατότητα πιστοποίησης, η MBDA θεωρεί ότι μόλις ολοκληρωθεί η πιστοποίηση του βλήματος στο πυρηνοκίνητο επιθετικό υποβρύχιο κλάσης Barracuda του γαλλικού Ναυτικού (βάσει του προγραμματισμού αυτό θα έχει ολοκληρωθεί το 2014) δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα στην πιστοποίησηή του και στα 214 από την στιγμή που υπάρχει τροποίηση στο σύστημα μάχης και σε ορισμένα υποσυστήματα. Η κάψουλα που μεταφέρει τον SCALP Naval και το σύστημα πρόωσής της είναι απόλυτα συμβατό με τους χώρους  των τορπιλών των 214.  Πάντως το Π.Ν. φαίνεται ότι μελετά και πιο συμβατικές λύσεις, όπως των  UGM-84D Block 1C Harpoon ή ακόμα και το Exocet στην υποθαλάσσια έκδοσή του. Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί στο εξώφυλλο υπάρχει ακριβώς αυτή η «προφητική» καλλιτεχνική απεικόνιση: Υποθαλάσσια εκτόξευση βλημάτων SCALP Naval σε περιβάλλον υψηλών απειλών στην Ανατολική Μεσόγειο με ταυτόχρονη βύθιση εχθρικού σκάφους. Σε ότι αφορά το οικονομικό μέρος, για λόγους οικονομίας μπορεί να μην αποκτήσουν όλα τα Type 214 την δυνατότητα υποθαλάσσιας εκτόξευσης ή νε μην είναι όλα εφοδιασμένα με SCALP Naval. "Σε τρία σκάφη από δύο βλήματα, αρκούν για να ... πείσουν", μας είπε ανώτερος αξιωματικός του Π.Ν. με μεγάλη εμπειρία στον υποβρύχιο αγώνα. Το πρόγραμμα προμήθειας των Barracuda στα οποία θα τοποθετηθούν οι SCALP Naval προβλέπει την παράδοση συνολικά έξι υποβρυχίων την περίοδο μεταξύ 2017 και 2028, και είναι συνολικής αξίας 7,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα υποβρύχια της κλάσης Barracuda προορίζονται να αντικαταστήσουν σε υπηρεσία τα έξι επίσης πυρηνοκίνητα υποβρύχια κλάσης Rubis σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό. Θα είναι εξοπλισμένα με τη νέα βαρέα τορπίλη Artemis που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, υποθαλάσσια εκτοξευόμενους  αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet καθώς και βλήματα SCALP Naval. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Παραιτήθηκε ο κυβερνήτης της φρεγάτας F460 ΑΙΓΑΙΟΝ λίγες μέρες μετά την παραλαβή του πλοίου!

Μείζονα προβλήματα στην επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων προκαλεί η κυβερνητική πολιτική επί του προσωπικού, μία πολιτική που υπαγορεύεται βέβαια από το Μνημόνιο που υπεγράφη τον περασμένο Μάϊο: Λίγες ημέρες μετά την παράδοση της φρεγάτας F460 AΙΓΑΙΟΝ (8 Σεπτεμβρίου 2010) στο Πολεμικό Ναυτικό, λόγω ολοκλήρωσης του άκρως δαπανηρού (και υπό δικαστική διερεύνηση) προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των συστημάτων της, ο κυβερνήτης της φρεγάτας, αντιπλοίαρχος στον βαθμό, παραιτήθηκε από το Π.Ν. επικαλούμενος «προσωπικούς λόγους»! Το γεγονός ότι παραιτούνται πλέον αξιωματικοί σε τόσο χαμηλούς βαθμούς και μάλιστα την επαύριο παραλαβής σκαφών τα οποία υποτίθεται ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άμυνας της χώρας, δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν. Ο ακριβής λόγος της παραίτησης δεν έγινε γνωστός, αλλά μάλλον είναι ο συνήθης: Αδυνατούν μετά την κατάργηση των δύο μισθών και των επιδομάτων να θρέψουν τις οικογένειές τους και προτιμούν να βγούν στην σύνταξη προκειμένου με το εφάπαξ να δοθεί κάποια ανάσα στον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Σημειώνεται ότι οι παραιτήσεις τόσο χαμηλόβαθμων αξιωματικών μέχρι πρόσφατα ήταν ένα φαινόμενο κάτι παραπάνω από σπάνιο. Τώρα παραιτούνται αξιωματικοί με 25 χρόνια υπηρεσίας στην ηλικία των 43 ετών, με πολλά εκατομμύρια ευρώ σε εκπαίδευση επενδεδυμένα επάνω τους από το Ναυτικό. Μάλιστα ο συγκεκριμένος αξιωματικός ήταν από αυτούς που ήταν προορισμένοι για να φτάσουν "ψηλά" στην ιεραρχία: Αρχηγός της τάξης του και από τα καλύτερα μυαλά του Π.Ν. Το γεγονός ότι εγκατέλειψε μία τέτοια καριέρα για βιοποριστικούς λόγους, δείχνει το πού έχουν φτάσει οι Ένοπλες Δυνάμεις μέσα σε ένα χρόνο μόλις. Τώρα το ΓΕΝ αναζητεί κυβερνήτη για την F460 ΑΙΓΑΙΟΝ, η οποία πριν καλά-καλά αρχίσει περιπολίες έμεινε ακέφαλη! Η τελετή παράδοσης της φρεγάτας ΑΙΓΑΙΟΝ F460 στο Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να λάβει χώρα την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στο Σκαραμαγκά και είναι η τελευταία που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής από τις έξι συνολικά κλάσης “S”. Στις 12 Φεβρουαρίου 2003 υπεγράφη σχετική Σύμβαση 010B/03 μεταξύ της τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και ήταν ύψους 381.575.580 ευρώ, από τα οποία τα 257.768.200 καλύπτουν υλικά και υπηρεσίες Thales Naval Nederland (TNNL), κύριου υποκατασκευαστή, ενώ τα υπόλοιπα 123.810.380 ευρώ αφορούν εργασίες και υπηρεσίες των ENAE.Οι ελληνικές εταιρείες Signaal Hellas και SSMART ανέλαβαν υποκατασκευαστικό έργο αξίας 43,6 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2004, ενώ η πρώτη φρεγάτα ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462) παραδόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2006. Η Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ» είναι η τρίτη Φ/Γ τύπου Standard που αποκτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Οι δυο προηγούμενες είναι οι Φ/Γ «ΕΛΛΗ» και «ΛΗΜΝΟΣ». Το όνομα «ΑΙΓΑΙΟΝ» δόθηκε σε αναγνώριση της σπουδαιότητας του ομώνυμου Ελληνικού Πελάγους, που επί χιλιετηρίδες αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του χερσαίου κορμού της χώρας μας και των Ανατολικών Ελληνικών νήσων. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία από το Royal Schelde Shipyard σε στενή συνεργασία με το Ολλανδικό Ναυτικό. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ο Στρατός της Αυστραλίας πρόκειται να αγοράσει το σύστημα UAV Shadow 200

Ο Στρατός της Αυστραλίας πρόκειται να αγοράσει το σύστημα UAV Shadow 200 στα πλαίσια του αμερικανικού προγράμματος FMS. Η αξία του προγράμματος θα φτάσει τα 164 εκατ. δολάρια Αμερικής και περιλαμβάνει την απόκτηση των αεροχημάτων, των σταθμών ελέγχου εδάφους, την υποστήριξη των συστημάτων και την εκπαίδευση 110 Αυστραλών για την αξιοποίηση του συστήματος.

Σαράντα οκτώ Su-35 παραδίδονται το 2015 – Υποψήφιο στην αξιολόγηση της Π.Α – Video: Su-35 Vs EF-2000

Η ρωσική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Sukhoi Holding Company και η ρωσική τράπεζα Sberbank υπέγραψαν συμφωνία χρηματοδότησης για τη κατασκευή του νέου μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών αποστολών Su-35S το οποίο θα είναι υποψήφιο και για την ελληνική αξιολόγηση  του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α.. Η συμφωνία αυτή θα παράσχει στην εταιρεία την αναγκαία μακροχρόνια χρηματοδότηση για την κατασκευή του μαχητικού και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων στον πρώτο πελάτη που είναι η ρωσική Αεροπορία.

Η Ινδία αναπτύσσει νέο UCAV

Η Ινδία πρόκειται σύντομα να αρχίσει την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος UCAV έχοντας ήδη επιλέξει τα υποσυστήματα τα οποία χρειάζονται για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου συστήματος. Ο διευθυντής της υπηρεσίας Αεροναυτικής Ανάπτυξης Subramanyam δήλωσε ότι το νέο αερόχημα θα έχει σχήμα ιπτάμενης πτέρυγας και θα ενσωματώνει τεχνολογία stealth.

Συντριβή μαχητικού αεροσκάφους Su-27 της Aεροπορίας της Ρωσίας

Μαχητικό αεροσκάφος τύπου Su-27 της Aεροπορίας της Ρωσίας συνετρίβη σήμερα το πρωί σε περιοχή πλησίον της πόλης του Βλάδιβοστόκ. Η πτώση του μαχητικού οφείλεται σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις σε τεχνική βλάβη.

Προμήθεια βλήματος αέρος-αέρος Meteor από την τουρκική Αεροπορία αλλάζει τον συσχετισμό ισχύος

Με ανατροπή της αεροπορικής ισορροπίας στο Αιγαίο, κυριολεκτικά από το πουθενά, και δημιουργία μιας ανάλογης κατάστασης όπως αυτή των ετών 1994-1997 όταν η τουρκική Αεροπορία ήταν η μόνη που επιχειρούσε βλήμα ΑΙΜ-120 AMRAAM στο Αιγαίο κάτι που έκρινε εν πολλοίς και την τύχη της κρίσης στα Ίμια, κινδυνεύει η Π.Α. λόγω πιθανής απόκτησης του βλήματος αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς, Μεteor από την τουρκική Αεροπορία. Η κατασκευάστρια εταιρεία MBDA αποκάλυψε μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση του βλήματος που θα φέρεται από το μαχητικό F-35, 120 μονάδες του οποίου αποκτά η Τουρκία. Το αμερικανικής κατασκευής μαχητικό θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις πυραύλους του τύπου, στις εσωτερικές αποθήκες του και αυτό αποτελεί ένα επιπλέον δύσκολο σταυρόλεξο για την Πολεμική Αεροπορία: Το βλήμα είναι μακράν ανώτερο από τον ΑΙΜ-120 που χρησιμοποιούν και οι δύο Αεροπορίες στο Αιγαίο (έχει ακτίνα 100 χλμ και το κυριότερο αναπτύσσει ταχύτητα 4 Μach) και θα δίνει την δυνατότητα κατάρριψης των ελληνικών μαχητικών σε μεγαλύτερες αποστάσεις και σε χρόνους κλάσματος από αυτούς που αφήνει ο ΑΙΜ-120 για αντίδραση του αμυνόμενου. Τυχόν ταυτόχρονη προμήθειά του από το 2015, έτος ένταξης του F-35  στην τουρκική Π.Α., τόσο του αεροσκάφους όσο και του βλήματος θα δημιοτυργήσει ένα gap στις επιχειρησιακές δυνατότητες των δύο Αεροποριών που θα καλυφθεί μόνο αν υπάρξει προμήθεια F-35 ή ευρωπαϊκού αεροσκάφους (EF-2000, Gripen NG, Rafale F.3) ή του ρωσικού Su-35 που χρησιμοποιεί ανάλογο βλήμα σε επιδόσεις (ελαφρά ανώτερες). Πληροφορίες από την MBDA αναφέρουν ότι ήδη το βλήμα επιδείχθηκε σε Τούρκους επιτελείς και ήδη συζητείται η βιομηχανική συμμετοχή τουρκικών εταιρειών στην κατασκευή του!Στην εφαρμογή του στο F-35 η συνολική έκταση του πτερυγίου του πυραύλου μειώνεται κατά περίπου 20% σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ανέφερε ο ο Rob Thornley, αξιωματούχος της MBDA. Το νέο σχήμα του πυραύλου Meteor, του επιτρέπει να μεταφέρεται στον σχδιασμένο εσωτερικό χώρο για τους τέσσερις AIM-120C7 AMRAAM της Raytheon.Ο νέος σχεδιασμός του πυραύλου είναι το προϊόν μιας μελέτης της Lockheed, πριν από τρία χρόνια, με χρηματοδότηση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας, με σκοπό την διερεύνηση της σκοπιμότητας για την μεταφορά τεσσάρων Meteor στον εσωτερικό κόλπο του F-35.Ο Meteor έχει προγραμματιστεί να ενταχθεί στο οπλοστάσιο του Rafale, του Eurofighter Typhoon και του Gripen, στο πλαίσιο ενός εξαεθνούς προγράμματος της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.Η Lockheed, προηγουμένως, έχει αποκαλύψει έναν τροποποιημένο άνοιγμα του εσωτερικού κόλπου του F-35, ο οποίος δημιουργεί αρκετό χώρο για να μεταφέρονται μέχρι και έξι AMRAAM. Το METEOR βασίζεται στο σχέδιο του βλήματος S-225XR που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από τις εταιρείεςBAE, Marconi, Alenia και SAAB. Τον Μαϊο του 2000 η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε επίσημα την επιλογή του METEOR και  τον Ιούνιο του 2001 προσχώρησαν στο σχήμα με την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU) (πέραν της Μ. Βρετανίας) η Γαλλία και η Σουηδία και ως βιομηχανικοί εταίροι η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία. Ακολουθεί τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η προσχώρηση της Ιταλίας με σκοπό την απόκτηση 400 βλημάτων και τον Δεκέμβριο η Ισπανία. Ακο-λουθεί το 2002 και η προσχώρηση της Γερμανίας με σκοπό την απόκτηση 600 βλημάτων. Το βλήμα METEOR έχει ανάλογο μέγεθος με το AIM-120 (σε παρένθεση τα στοιχεία μεγέθους του AMRAAM). Το μήκος του φθάνει τα 3,65μ, (3,66μ) η διάμετρος τα 0,178μ (ίδια) και το βάρος του τα 185 κιλά (152 κιλά). Ενδεικτικά οι διαστάσεις του AIM-54C ήταν: μήκος 3,95μ, διάμετρος 0,380μ και βάρος τα 457 κιλά. Το βλήμα αναπτύσσει μέγιστη υπερηχητική ταχύτητα 4 Mach που του επιτρέπει να εκτελεί ελιγμούς υψηλής φόρτισης στα όρια του φακέλου εμπλοκής. Η εμβέλειά του υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 100χλμ. Μάλιστα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η «ζώνη αδύνατης διαφυγής» υπερβαίνει τα 100 χλμ, συνεπώς η επίδοση μέγιστης εμβέλειας υπερβαίνει κατά πολύ την ανωτέρω επίδοση! Στην περίπτωση που οι προδιαγραφές αυτές επιβεβαιωθούν στη πράξη, πρόκειται για μία πραγματική «επανάσταση» στην εναέρια μάχη και επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χρήσης του βλήματος σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο ραντάρ AESA. Για τον λόγο αυτό δεν φαίνεται πιθανή η πιστοποίηση του βλήματος σε παλαιότερα μαχητικά που δεν διαθέτουν ραντάρ AESA παρά την εν γένει «συμβατότητά» του με το βλήμα AMRAAM. Το σώμα του βλήματος είναι κυλινδρικό με μία «ασυμμετρική» διαμόρφωση με δύο αεραγωγούς κατασκευασμένους από τιτάνιο κάτω από το κυρίως σώμα του. Στο σώμα του βλήματος έχουν εγκατασταθεί τέσσερα ουραία πτερύγια. Χρησιμοποιείται ο κλασικός αεροδυναμικός έλεγχος των ουραίων πτερυγίων των βλημάτων μεγάλης εμβέλειας όπως του Phoenix. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

H F465 ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ στο Μαρόκο

Η Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F 465) τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με άλλα τέσσερα πλοία της μόνιμης δύναμης NATO SNMG2, ελλιμενίζει στην Καζαμπλάνκα του Μαρόκο από τις 16 Σεπτεμβρίου, όπου και θα παραμείνει έως και τις 19 του μηνός. Η δύναμη του ΝΑΤΟ πραγματοποιεί την επίσκεψη για την ενίσχυση των σχέσεων και την κατανόηση μεταξύ του ΝΑΤΟ και του Μαρόκου. Η επίσκεψη αποσκοπεί στην γενικότερη ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της Δύσης και του Μαρόκου μπου θεωρείοται προπύργιο κατά την Αλ Κάϊντα στην βόρειο Αφρική.  Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Bλήμα στην παραλία της Αρτέμιδας

Bλήμα άγνωστης προέλευσης εντοπίστηκε στην παραλία της Αρτέμιδας από λουόμενους σε βάθος 7 μέτρων. Οι άνδρες του Λιμενικού που έφτασαν στην περιοχή διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για ένα βλήμα μήκους 45 εκατοστών, το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 6-7 μέτρων και σε απόσταση 10-15 μέτρων από την ακτή.Η περιοχή αποκλείστηκε για την αποφυγή τυχόν ατυχήματος ενώ έχει ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, για την παραλαβή και εξουδετέρωση του βλήματος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Οι εταιρείες Elbit και Sagem Defense υπέγραψαν συμφωνία για την προώθηση συστημάτων ΤUAV

Οι εταιρείες Elbit Systems και Sagem Defense Securite υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την ίδρυση εταιρείας κοινού επιχειρηματικού κινδύνου με αντικείμενο την προώθηση συστημάτων UAV Η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2011 και θα εδρεύει στις πόλεις  Eragny και Montluçon της Γαλλίας.

Eπίσκεψη και συναντήσεις Βούλγαρου Α/ΓΕΝ

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου η επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Αρχηγού του Ναυτικού της Βουλγαρίας Υποναυάρχου Plamen Manushev.

Η Αεροπορία της Ινδονησίας σχεδιάζει την αγορά 6 ακόμα μαχητικών Su-27SKM.

Η Αεροπορία της Ινδονησίας σχεδιάζει να αγοράσει 6 ακόμα μαχητικά Su-27SKM. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αρχηγού της Αεροπορίας της χώρας πτεράρχου Imam Sufaat ο πρόεδρος της χώρας Susilo Bambang Yudhoyono ενέκρινε την αγορά των επιπρόσθετων μαχητικών.

Εκτόξευση IRBM Minuteman ΙΙΙ

Η USAF πρόκειται να εκτοξεύσει δοκιμαστικά έναν άοπλο διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο Minuteman ΙΙΙ από το βόρειο Vandenberg, την ερχὀμενη Παρασκευή, μεταξύ 3 και 9 ώρα το πρωί.

Καθήλωση 55 EF-2000 στην Γερμανία λόγω προβλήματος στο εκτινασσόμενο κάθισμα

Λόγω εντοπισμού κάποιου πιθανού προβλήματος στα εκτινασσόμενα καθίσματα (ανοίγει ο ιμάντας κατά την εκτόξευση) η γερμανική Αεροπορία καθήλωσε όλα τα μαχητικά EF-2000 μέχρι να ολοκληρωθούν οι προληπτικοί έλεγχοι. H καθήλωση του στόλου των 55 μαχητικών ισχύει από χθες.

«Blackhawk down» στην Ανδραβίδα – Κοινή ελληνοϊσραηλινή άσκηση CSAR στην 117 ΠΜ

Κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση προγραμματίζεται στις αρχές Νοεμβρίου (με κάθε επιφύλαξη λόγω της ημερομηνίας των εκλογών, πάντως πριν τον Δεκέμβριο)  με τη συμμετοχή ισραηλινών ελικοπτέρων και ειδικών δυνάμεων της Αεροπορίας και του Στρατού, σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr. Πιο συγκεκριμένα το επίκεντρο της άσκησης πρόκειται να είναι η αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και η περιοχή του Ιονίου, στην οποία θα συνασκηθούν οι ελληνικές με τις ισραηλινές δυνάμεις. Σκοπός της άσκησης πρόκειται να είναι σενάρια έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR). Οι ισραηλινοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη άσκηση καθώς εκτιμάται πως αποτελεί κρίσιμης σημασίας σε περίπτωση διάσωσης ισραηλινών πληρωμάτων αεροσκαφών που ενδεχομένως θα πάρουν μέρος σε μια επίθεση εναντίον του Ιράν. Οι ισραηλινοί θεωρούν ιδιαίτερα απευκταίο το ενδεχόμενο κατάρριψης ισραηλινών αεροσκαφών πάνω από ιρανικό έδαφος και σύλληψης των χειριστών. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό τόσο για τους ίδιους τους πιλότους όσο και για το Ισραήλ, καθώς το Ιράν θα θελήσει να διαπραγματευθεί την απελευθέρωση τους έναντι σοβαρών ανταλλαγμάτων. Έτσι η εκπαίδευση των ισραηλινών σε αποστολές CSAR πραγματοποιείται σε εντατικούς ρυθμούς όπου αυτό είναι δυνατό. Μια τέτοια περίπτωση αποτέλεσε και το δυστύχημα που έγινε στη Ρουμανία με εμπλεκόμενο ένα ισραηλινό CH-53 Yasur της Ισραηλινής Αεροπορίας στις 26 Ιουλίου όταν κατέπεσε σκοτώνοντας 6 ισραηλινούς που επέβαιναν σε αυτό. Η ισραηλινή αποστολή πάντως στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα περιλαμβάνει CH-53 αντίθετα τα ελικόπτερα πρόκειται να είναι του τύπου UH-60A/L Yanshuf και AH-64D Saraph. Το πως θα τα ελικόπτερα θα φτάσουν στην 117ΠΜ είναι άγνωστο, εάν δηλαδή αυτό γίνει με ίδια μέσα ή θα μεταφερθούν από μεταγωγικά αεροσκάφη. Η ανακατασκευή πάντως του διαδρόμου του αεροδρομίου του Αράξου (116ΠΜ) ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου και μπορεί να δεχθεί μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη, αλλιώς πληροφορίες λένε πως μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο του Άκτιου (131 ΣΜ) στην Πρέβεζα. Αυτό επαναλαμβάνουμε σε περίπτωση που τα ελικόπτερα έρθουν με μεταφορικό αεροσκάφος. Στην 117ΠΜ οι ισραηλινοί πρόκειται να συνεκπαιδευτούν τόσο με την 31 ΜΕΕ όσο και με αεροσκάφη τα οποία θα απεικονίζουν εχθρικές απειλές, ενώ σε ότι αφορά τη χρήση αντιαεροπορικών συστημάτων ιδιαίτερα του Στρατού (TOR M1) η συμμετοχή τους στην άσκηση δεν έχει επιβεβαιωθεί. Ο χώρος της άσκησης δεν έχει γίνει γνωστός, αλλά είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν πεδία βολής όπως είναι αυτό της νήσου Σχίζα ή ακόμη και της Κρανέας, όπου από την Ανδραβίδα υπάρχει και η απαραίτητη μορφολογία που προσομοιώνει κάποια δεδομένα πτήσης επιχειρησιακών συνθηκών σε χαμηλό ύψος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ενδιαφέρον της Αργεντινής για το πρόγραμμα ανάπτυξης του KC-390

Νέα συμμετοχή στο πρόγραμμα ανάπτυξης του μεταγωγικού αεροσκάφους KC-390 της βραζιλιάνικης εταιρίας Embraer μετά τις συνεχόμενες επιτυχίες της βραζιλιάνικης αντιπροσωπίας στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα μετά την υπογραφή των συμφωνιών που υπέγραψαν Πορτογαλία και η Τσεχία για τη συμμετοχή των εταιρειών τους στο πρόγραμμα ανάπτυξης του KC-390 μία ακόμα λατινοαμερικανική χώρα εξέφρασε το ενδιαφέρον της.

Ξεκίνησε η χαμηλού ρυθμού παραγωγή της κατευθυνόμενης ρουκέτας APKWS

Η εταιρεία BAE Systems υπέγραψε την έναρξη παραγωγής χαμηλού ρυθμού της κατευθυνόμενης με laser ρουκέτας Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS). Το συγκεκριμένο σύστημα θα χρησιμοποιηθεί από τα επιθετικά ελικόπτερα AH-1W Cobra των αμερικανών Πεζοναυτών.

Στην τελική ευθεία προς τον «Παρμενίωνα»- Τα μηχανοκίνητα της XXV ΤΘΤ σε διάβαση ποταμού

Στην τελική ευθεία προς τον «Παρμενίωνα 2010»  συνεχίζονται οι ασκήσεις του Στρατού Ξηράς (ΣΞ) προκειμένου να έρθει στο κατάλληλο επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας που απαιτεί η μεγάλη διακλαδική αυτή άσκηση. Στο πλαίσιο αυτό κύριες μονάδες κρούσης του ΣΞ, ασκούνται δείχνοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο ετοιμότητας σε μια περίοδο όπου οι λειτουργικές δαπάνες των Ενόπλων Δυνάμεων μειώνονται. Έτσι μετά την 50η ΜΚ-Ταξιαρχία και την 1η Ταξιαρχία Καταδρομών-Αλεξιπτωτιστών άλλη μια κύρια μονάδα του ΣΞ η XXV Tτεθωρακισμένη Ταξιαρχία (ΤΘΤ) πραγματοποίησε μεγάλη άσκηση διάβασης υδάτινου κωλύματος. Η XXV ΤΘΤ αποτελεί μια από τις μονάδες καθώς στο δυναμικό της διαθέτει τα άρματα μάχης Leopard 2HEL την αιχμή του δόρατος των ελληνικών Τεθωρακισμένων δυνάμεων. Η όλη δραστηριότητα εκτός από την διατήρηση του υψηλού βαθμού ετοιμότητας εντάσσονται, όπως και προελέχθη και στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Παρμενίων 2010» που αναμένεται να πραγματοποιηθεί κανονικά τον ερχόμενο Νοέμβριο, σε αντίθεση  με το 2009, όπου η άσκηση είχε ακυρωθεί λόγω των εθνικών εκλογών. Η διάβαση υδάτινου κωλύματος συνιστά μια δύσκολη, τόσο από άποψη τεχνικής κατάρτισης, αναφορικά με την απαραίτητη γεφυροποιία, όσο και από τις απαιτήσεις των πληρωμάτων των μηχανοκίνητων μέσων τα οποία κινούνται σε δύσκολα και απαιτητικά εδάφη. Η όλη διαδικασία μπορεί να εγκυμονεί αρκετές απρόβλεπτες καταστάσεις, και εάν σε αυτό συνυπολογιστεί και το γεγονός πως αυτή θα πραγματοποιείται σε περίοδο επιχειρήσεων, δείχνει το χαρακτηριστικό πεδίο δυσκολίας των παραπάνω ασκήσεων. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Πιθανή συνεργασία Ρωσίας Ισραήλ για την από κοινού κατασκευή UAV

Η Ρωσία υπέγραψε στρατιωτική συμφωνία με το Ισραήλ η οποία πιστεύεται ότι περιλαμβάνει την από κοινού ίδρυση εταιρείας κατασκευής UAV με κεφάλαιο 300 εκατ. δολαρίων. Η συμφωνία αυτή συμβαδίζει με την ρωσική θέση για απόκτηση της κατάλληλης τεχνολογίας ώστε η χώρα να μπορεί να πετύχει την εγχώρια παραγωγή αυτών των συστημάτων.

Πρόσκληση για εγγραφή νέων μελών από τη Λέσχη Εφέδρων ΕΔ

Η Λέσχη Εφέδρων Ενόπλων Δυνάμεων, Παράρτημα Ξάνθης (Λ.ΕΦ.Ε.Δ.) ανοίγει περίοδο εγγραφών νέων μελών και καλεί όσους θέλουν να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα να δηλώσουν συμμετοχή στα τηλέφωνα 6948200240 και 6977448300 ή στο e-mail lefedxanthi@gmail.com ή να περάσουν από τα γραφεία επί της οδού Λευκίππου 1 (κτίριο πρώην καπνικής εταιρείας) κάθε Τετάρτη στις 20:30. Απαραίτητες προϋποθέσεις: Απολυτήριο στρατού Ι-1, λευκό ποινικό μητρώο και καλή φυσική κατάσταση. Τμήμα ειδήσεων defencenent.gr

Ξεκινά η κατασκευή του πρωτότυπου νέου ρωσικού στρατηγικού βομβαρδιστικού

Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Ρώσου πρωθυπουργού στην ρωσική βιομηχανική πόλη Nizhny Novgorod o Vladimir Putin ανακοίνωσε ότι το εργοστάσιο κατασκευής αεροσκαφών Kazan πρόκειται να ξεκινήσει την κατασκευή του νέου στρατηγικού βομβαρδιστικού της Ρωσίας.

Η Τσεχία είναι η δεύτερη ευρωπαϊκή χώρα που συμμετέχει στο πρόγραμμα ανάπτυξης του KC-390

Μετά την Πορτογαλία μία ακόμη ευρωπαϊκή χώρα εξέφρασε το ενδιαφέρον της για την απόκτηση του υπό ανάπτυξη μεταγωγικού αεροσκάφους KC-390 της εταιρείας Embraer. Κατά τη διάρκεια της συνάντησης του υπουργού Άμυνας της Βραζιλίας Nelson Jobim με τον Τσέχο ομόλογό του Alexandr Vondra ο τελευταίος υπέγραψε ένα κείμενο διακήρυξης ενδιαφέροντος για την συμμετοχή της χώρας του στην ανάπτυξη του αεροσκάφους.

Ολοκλήρωση πτητικών δοκιμών για το Barracuda

Σε μια σειρά επιπλέον πτητικών δοκιμών η EADS Defence & Security (DS), ανακοίνωσε την επιτυχή δοκιμή τεχνολογιών αναφορικά με το μη επανδρωμένο αερόχημα (UAV) Barracuda. Οι δοκιμές περιλάμβαναν την πραγματοποίηση τεσσάρων εξόδων συνολικής διάρκειας 2 ωρών και 42 λεπτών όπου δοκιμάστηκαν τεχνολογίες που σχετίζονται με τους αισθητήρες

Μεγάλες ασκήσεις καταδρομών της 1ης ΤΑΞ ΚΔ-ΑΛ – Πυρά ευέλικτης άμυνας από την 50η Μ/Κ ΤΑΞ

Σε δύο σημαντικές ασκήσεις ετοιμότητας προχώρησε ο Στρατός Ξηράς το δεκαήμερο που μας πέρασε με δύο από τις κύριες μονάδες κρούσης που διαθέτει: την 1η Ταξιαρχία Καταδρομών-Αλεξιπτωτιστών αλλά και την 50η  Μ/Κ Ταξιαρχία. Πιο συγκεκριμένα η 1η Ταξιαρχία καταδρομών εκτέλεσε ασκήσεις μεγάλης κλίμακας με φουσκωτά και βασικό αντικείμενο ανακατάληψη βραχονησίδας όπως και ρίψεις αλεξιπτωτιστών από αεροσκάφη C-130 με ταυτόχρονη πραγματοποίηση βολών με πραγματικά πυρά από ελαφρύ οπλισμό των καταδρομέων. Η  50η Μ/Κ Ταξιαρχία, που εδρεύει στο Σουφλί πραγματοποίησε βολές όπλων διαφόρων διαμετρημάτων. Η 50η ΜΚ Ταξιαρχία διαθέτει ένα σημαντικό αριθμό από τεθωρακισμένα και μηχανοκίνητα μέσα όπως Leopard 1A5, M-113A2, M-901, M-109 A3GEA1/A2, VBL όπως και Κέντρο Διεύθυνσης Βολής  M-992A2 FDC  των αυτοκινούμενων πυροβόλων M-109 όπως φαίνεται και στη σχετική φωτογραφία. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Πανελλήνια Ένωση Εφέδρων Υπαξιωματικών και Οπλιτών, έναρξη 1ου Σχολείου Μαχητή

Άρχισε το περασμένο Σάββατο (11.09.2010) η λειτουργία του 1ου (πιλοτικού) Σχολείου Μαχητή (ΣΧ/ΜΧ) της Ενώσεως. Σκοπός του ΣΧ/ΜΧ είναι να καταστήσει κάθε συμμετέχοντα ικανό να ανταποκρίνεται στο ρόλο του συγχρόνου μαχητή Πεζικού, τόσο στην ύπαιθρο όσο και σε αστικό περιβάλλον, ανεξαρτήτως Κλάδου, Όπλου ή Σώματος στο οποίο υπηρέτησε κατά τη θητεία του.

Η σουηδική Saab πρόκειται να ολοκληρώσει το βλήμα Meteor στο μαχητικό Gripen

Η εταιρεία έλαβε συμβόλαιο συνολικής αξίας 41 εκατ. δολαρίων από την σουηδική υπηρεσία στρατιωτικού υλικού για την ολοκλήρωση του βλήματος Meteor (BVR), στο μαχητικό αεροσκάφος Gripen και του συστήματος ραντάρ που το μαχητικό διαθέτει.

Για δεύτερη φορά κινεζικό αεροδρόμιο διακόπτει τη λειτουργία του εξαιτίας εμφάνισης ATIA

Για δεύτερη φορά μέσα στο 2010 κινεζικό αεροδρόμιο διακόπτει τη λειτουργία του εξαιτίας εμφάνισης UFO! Πιο συγκεκριμένα το αεροδρόμιο Baotou στην κεντρική Μογγολία αναγκάστηκε να καθυστερήσει την προσγείωση τριών αεροσκαφών που έρχονταν για προσγείωση για πάνω από μια ώρα το βράδυ του περασμένου Σαββάτου. Το άγνωστης ταυτότητας εντοπίστηκε να αιωρείται περίπου τέσσερα χιλιόμετρα ανατολικά του αεροδρομίου περίπου στις 8 το βράδυ τοπική ώρα. Τα κινεζικά μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν δηλώσεις του εκπρόσώπου τύπου του αεροδρομίου ο οποίος είπε: «Το αεροδρόμιο έλαβε ειδοποίηση από το κέντρο διαχείρισης εναέριας κυκλοφορίας στο Hohhot γύρω από την εμφάνιση ενός UFO. Για να εγγυηθούμε την ασφάλεια των πτήσεων τα αεροσκάφη που προορίζονταν για το Baotou άλλαξαν κατεύθυνση προς άλλα εναλλακτικά αεροδρόμια. Αλλιώς μπορεί να είχαμε καταστάσεις εναέριας σύγκρουσης». Δύο πτήσεις από το Πεκίνο και μια από την Σαγκάη άλλαξαν προορισμό σε γειτονικά αεροδρόμια. Είναι η δεύτερη φορά που αεροδρόμιο κλείνει τους τελευταίους τέσσερις μήνες μετά ανάλογο περιστατικό στο αεροδρόμιο Xiaoshan, ενώ πριν από λίγες ημέρες ένα ακόμη αντικείμενο άγνωστης ταυτότητας είχε εμφανιστεί στο αεροδρόμιο του Χονγκ-Κονγκ. Πάντως αρκετοί είναι αυτοί που υποστηρίζουν πως οι εμφανίσεις των αντικειμένων μπορεί να σχετίζονται με μυστικά προγράμματα της κινεζικής Αεροπορίας. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Νεκροί δύο Ρώσοι τεχνικοί της ομάδας υποστήριξης των Su-27/-30 της Ινδονησίας

Δύο Ρώσοι τεχνικοί οι οποίοι είχαν αφιχθεί στην ινδονησιακή αεροπορική βάση Makassar για να βοηθήσουν την ινδονησιακή Αεροπορία στην επιχειρησιακή ένταξη των μαχητικών αεροσκαφών Su-27/-30 που αποκτήθηκαν πρόσφατα από την χώρα, βρέθηκαν νεκροί, ανέφεραν στρατιωτικές πηγές της Ινοδονησίας τη Δευτέρα.