DefenceNet Newsroom

Aπό το 2020 stealth μαχητικά στο ρωσικό Ναυτικό

Stealth αεροσκάφη θα εξοπλίσουν και τις ρωσικές μοίρες αεροπλανοφόρων από το 2020. Μπορεί να είναι το Τ-50 ή κάποιο άλλο μαχητικό, αν στο μεταξύ δεν έχει αναπτυχθεί μια ελαφρύτερη έκδοση stealth αεροσκάφους, ανάλογη του F-35  δήλωσε ο απερχόμενος επικεφαλής των αεροπορικκών δυνάμεων του ρωσικού Ναυτικού στο RIA Novosti. Βάσει προηγούμενων δηλώσεων αξιωματούχων του Ναυτικού υποτίθεται ότι stealth  μαχητικό για χρήση από αεροπλανοφόρα ή γενικότερα από την ναυτική διοίκηση θα μπορούσε να τεθεί σε υπηρεσία το 2016."Είναι δύσκολο να πει κανείς πότε αυτό το αεροσκάφος θα αρχίσει τη ναυτική υπηρεσία. Κατ 'αρχάς, θα τεθεί σε υπηρεσία με την πολεμική αεροπορία, και στη συνέχεια θα γίνει «ναυτικών εφαρμογών». Για να δημιουργηθεί ένα νέο αεροσκάφος από το μηδέν, τα έξοδα είναι τεράστια, είναι παράλογο. Οι συνθήκες θα μπορούσαν να είναι κατάλληλες μέχρι το 2020, είπε ο ίδιος. Ο Uvarov τόνισε, ωστόσο, ότι το νέο ναυτικό μαχητικό θα τεθεί σε υπηρεσία μόνο μετά από διαγωνισμό, στον οποίο θα συμμετάσχουν όλοι οι σχειδασμοί, μεταξύ άλλων από τα σχεδιαστικά γραφεία των MiG, Yakovlev και Sukhoi. "Το αεροσκάφος θα πρέπει να έρθει πριν από το αεροπλανοφόρο, έτσι ώστε οι πιλότοι να εκπαιδευτούν πρώτα στο έδαφος, στη συνέχεια σε ειδικό χώρο κατάρτισης και στη συνέχεια στο κατάστρωμα του αεροπλανοφόρου", ανέφερε ο αξιωμτικός. Ο ίδιος τόνισε ότι η ναυτική Αεροπορία εξακολουθεί να περιμένει να παραλάβει τα ναυτικά MiG-29K, τα οποία εξάγονται στην Ινδία. "Τα δύο πρώτα MiG-29K θα αγοραστούν σύντομα, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η επιχειρησιακή ανάπτυξη των λειτουργιών τους". "Νομίζω ότι πρέπει να υπάρχουν δύο μοίρες, με 24 MiG-29K και μία μοίρα με Su-33." Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Σε φυτεία μαριχουάνας βρήκαν έγγραφα των μυστικών υπηρεσιών της Αυστραλίας

Εμπιστευτικά έγγραφα υψηλής ασφάλειας, αναφορικά με έρευνες της Αυστραλιανής Μυστικής Υπηρεσίας (ASIO) κι άλλων συναφών υπηρεσιών, εντοπίστηκαν κατά τη διάρκεια εφόδου της αστυνομίας, ύστερα από πληροφορίες, σε κατοικία ατόμου που καλλιεργούσε μαριχουάνα.Όπως αποκαλύπτεται σήμερα, η ερωτική σύντροφος του συλληφθέντα για καλλιέργεια μαριχουάνας, είχε εργαστεί σε διάφορες μυστικές υπηρεσίες, όπως την Αυστραλιανή Μυστική Υπηρεσία, την Υπηρεσία Αστυνομικής Ακεραιότητας, την Αστυνομική Υπηρεσία Δυτικής Αυστραλίας και Βικτώριας, καθώς επίσης και το υπουργείο Σωφρονιστικών Υποθέσεων της Βικτώριας. Οι αρχές θεωρούν ότι μέχρι πριν από 18 μηνών, η εν λόγω γυναίκα κατείχε υψηλόβαθμη θέση στην Υπηρεσία Αστυνομικής Ακεραιότητας και είχε πρόσβαση σε έγγραφα υψίστης εμπιστευτικότητας.Οι υπηρεσίες που εμπλέκονται ερευνούν τώρα να βρουν πώς εκλάπησαν τα έγγραφα και αν το αποτέλεσμα σε κάποιες από τις υποθέσεις οι οποίες έχουν εκδικαστεί στο διάστημα αυτό, ενδέχεται να έχει επηρεαστεί από την κλοπή των πληροφοριών. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δώδεκα εκπαιδευτικά αεροσκάφη M-346 για την Αεροπορία της Σιγκαπούρης

Το υπουργείο Άμυνας της Σιγκαπούρης υπέγραψε συμβόλαιο με την εταιρεία Singapore Technologies Aerospace Ltd (ST Aerospace) για την αγορά από την εταιρεία 12 εκπαιδευτικών αεροσκαφών M-346  καθώς και του επίγειου εξοπλισμού εκπαίδευσης που συνοδεύει τα αεροσκάφη.

Mεγάλη άσκηση κυβερνοπολέμου στις ΗΠΑ

Επτά αμερικανικά υπουργεία, 12 διεθνείς εταίροι και 60 μεγάλες εταιρείες παίρνουν μέρος στην άσκηση «Κυβερνοκαταιγίδα III», μια προσομοίωση ηλεκτρονικού πολέμου που ξεκίνησε την Τρίτη και θα διαρκέσει τρεις με τέσσερις ημέρες. Κρίσιμες υποδομές ηλεκτρονικών συναλλαγών, ηλεκτροδότησης και ύδρευσης θα βρεθούν στο στόχαστρο εκατοντάδων εικονικών επιθέσεων.«Στον πυρήνα της, η άσκηση αφορά την ικανότητα αντίδρασης, εξετάζοντας την δυνατότητα του έθνους να αντιμετωπίζει με απώλειες ή ζημιές σε βασικές διαστάσεις της σύγχρονης ζωής» αναφέρει ανακοίνωση του Εθνικού Κέντρου Ολοκλήρωσης Κυβερνοασφάλειας και Επικοινωνιών.Το Κέντρο ιδρύθηκε το 2009 και υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας, το οποίο πραγματοποιεί την άσκηση σε συνεργασία με τα υπουργεία Άμυνας, Εμπορίου, Ενέργειας, Δικαιοσύνης,  Οικονομικών και Μεταφορών. Συμμετέχουν επίσης 60 εταιρείες από τους κλάδους της Πληροφορικής, των Επικοινωνιών, των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και της ενέργειας, αναφέρει το πρακτορείο Reuters.Οι διεθνείς εταίροι που συμμετέχουν είναι: Αυστραλία, Βρετανία, Ελβετία, Καναδάς, Γαλλία, Γερμανία, Ουγγαρία, Ιαπωνία, Ιταλία, Ολλανδία, Νέα Ζηλανδία και Σουηδία.Σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, οι χιλιάδες αξιωματούχοι και εργαζόμενοι που παίρνουν μέρος στο Cyber Storm III θα πρέπει να αντιμετωπίσουν 1.500 εικονικές επιθέσεις, στις οποίες οι χάκερ θα εκμεταλλευτούν γνωστά ευάλωτα σημεία στις ηλεκτρονικές υποδομές. Λεπτομέρειες, πάντως, δεν γνωστοποιήθηκαν.Η κυβέρνηση του Μπαράκ Ομπάμα έχει αναγνωρίσει ότι ο κυβερνοχώρος θα μπορούσε να αποδειχθεί βασικό πεδίο πολέμου για τον 21ο αιώνα.Εκτός από το Εθνικό Κέντρο Κυβερνοασφάλειας, που έχει έδρα το Άρλινγκτον, ο Ομπάμα ίδρυσε φέτος Διοίκηση Κυβερνοχώρου που υπάγεται στο υπουργείο Άμυνας.Η άσκηση «Κυβερνοκαταιγίδα» διεξάγεται ανά δύο χρόνια. Η φετινή άσκηση έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την ανακάλυψη του διαδικτυακού σκουληκιού Stuxnet, το οποίο σχεδιάστηκε να μολύνει βιομηχανικά συστήματα ελέγχου και εντοπίστηκε προ ημερών σε υπολογιστές πυρηνικού εργοστασίου του Ιράν. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Διασώθηκε η Πολεμική Αεροπορία από την σχιζοφρενική απόφαση κλεισίματος του πεδίου βολής Σχίζας

Διασώθηκε το πεδίο βολής της Σχίζας για την Πολεμική Αεροπορία καθώς σήμερα σε συνέντευξη Τύπου η πολιτική ηγεσία του υπουργείου (ΥΕΘΑ Ε.Βενιζέλος, και ΑΝΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτης) ξεκαθάρισαν ότι δεν υπάρχει καμία περίπτωση απομάκρυνσης του πεδίου βολής και εξορίας της Π.Α. στην Κρανέα ή σε άλλα πεδία βολών.  Το πεδίο βολής της Σχίζας θα εξακολουθήσει να χρησιμοποιείται για τις ανάγκες εκπαίδευσης των νέων ανθυποσμηναγών στις αποστολές αέρος-εδάφους. Το πεδίο βολής; της Σχίζας βρίσκεται νοτιοδυτικά της 120 ΠΕΑ στην Καλαμάτα απέναντι από την Φοινικούντα και ξεκίνησε να χρησιμοποιείται επιχειρησιακά από την ΠΑ το 1979 για την πραγματοποίηση βολών συμπεριλαμβανομένων και πραγματικών πυρών μέχρι περίπου και τα μέσα της δεκαετίας του ’80. Τότε είναι που σταμάτησαν οι βολές πραγματικών πυρών και έκτοτε η Σχίζα χρησιμοποιείτο από όλα τα αεροσκάφη της ΠΑ αλλά για την εκτέλεση μόνο εκπαιδευτικών βολών και όλα αυτά μέχρι τον Οκτώβριο του 2004 οπότε σταμάτησε συνολικά η χρήση του συγκεκριμένου ΠΒ από τα αεροσκάφη της ΠΑ. Οι λόγοι πρακτικά αδιευκρίνιστοι οι οποίοι όμως στρέφονταν προς τη γενικότερη κατεύθυνση των περιβαντολογικών και τουριστικών αιτιάσεων. Αναφερόμενος σήμερα στο θέμα χαρακτήρισε την απόφαση του τότε υπουργού Εθνικής Άμυνας Σπήλιου Σπηλιωτόπουλου ο ΑΝΥΕΘΑ Π.Μπεγλίτης ως "πρόχειρη, απροετοίμαστη και μικροπολιτική απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης να αναστείλει τη λειτουργία του αεροπορικού πεδίου βολής στη Σχίζα, οδήγησε σε πλήρη ανατροπή του επιχειρησιακού σχεδιασμού της Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς επίσης και σε μια εξαιρετικά σημαντική οικονομική επιβάρυνση στον προϋπολογισμό της Πολεμικής Αεροπορίας". Και συνέχισε: "Έχουμε με τον κ. Βενιζέλο όχι απλώς ευαισθησία, εμμονή γύρω από την περιβαλλοντική προστασία περιοχών με ιδιαίτερα αυξημένο τουριστικό και οικονομικό ενδιαφέρον, όπως είναι στο νομό Μεσσηνίας η περιοχή της νησίδας Σχίζα.  Είμαστε σε γνώση όλων των εκθέσεων του Αρχηγού της Πολεμικής Αεροπορίας Πτεράρχου κ. Κλόκοζα. Σε καμία περίπτωση τα επιστημονικά κέντρα στα οποία απευθυνθήκαμε, αλλά και οι αρμόδιες υπηρεσίες της Πολεμικής Αεροπορίας, δεν έδειξαν ότι υπάρχει η παραμικρή επιβάρυνση από τις ασκήσεις Πολεμικής Αεροπορίας 7 μίλια από την παραλία στο νομό Μεσσηνίας. Οδηγηθήκαμε στην ανάγκη σήμερα να επανεξετάσουμε αυτή την απόφαση, να την ανατρέψουμε προς επιχειρησιακό όφελος της Πολεμικής Αεροπορίας. Στοίχιζε  αυτή η αλλαγή πάνω από 2 εκατ. ευρώ για κάθε φορά που γινόντουσαν βολές απ’ την Πολεμική Αεροπορία". Επίσης για το θέμα τοποθετήθηκε και ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Ε.Βενίζέλος: "Καταρχάς εκπαιδευτικό κέντρο στην Καλαμάτα χωρίς πεδίο βολής δεν μπορεί να λειτουργεί. Αυτό να το ξέρουμε, αν θέλουμε να έχουμε εκεί το εκπαιδευτικό κέντρο. Δεύτερο. Τα αεροσκάφη αυτά τα εκπαιδευτικά είναι πάρα πολύ μικρά και ελαφρά αεροσκάφη. Τρίτο. Τα βήματα είναι εκπαιδευτικά, δηλαδή έχουν μια ψεύτικη γόμωση. Τέταρτο. Θα δώσω εντολή στον Αρχηγό του ΓΕΑ να μοιράσει τους χάρτες για να δείτε που ακριβώς είναι το πεδίο βολής και αν είναι δυνατόν το πεδίο βολής εκεί που είναι να ενοχλεί κάποιον. Για να καταλάβετε ποια είναι τα δεδομένα και να είμαστε όλοι ενήμεροι επί της τοπογραφίας." Η παύση λειτουργίας του πεδίου βολής είχε ως αποτέλεσμα τα αεροσκάφη T-2B/C των δύο μοιρών εκπαίδευσης 362 ΜΕΑ και 363 ΜΕΑ να αναγκάζονται να κατευθύνονται στο πεδίο βολής της Κρανέας βόρεια της Λάρισας εκτελώντας την άφεση των εκπαιδευτικών τους βομβιδίων και στη συνέχεια να πραγματοποιούν ανεφοδιασμό στην αεροπορική βάση του Άκτιου στη Πρέβεζα, καθώς τα καύσιμα δεν επαρκούσαν για την επιστροφή πίσω στην Καλαμάτα. Αυτό με συνεπαγόμενο μεγαλύτερο κόστος, τόσο σε καύσιμα όσο και σε γενικότερα έξοδα καθώς απαιτείτο να υπάρχει σχετικό προσωπικό τόσο στο ΠΒ Κρανέας όσο και στην 131 Σμηναρχία Μάχης στο Άκτιο. Το παραπάνω είχε ως αποτέλεσμα την πτώση των βολών σε αποστολές αέρος-εδάφους για τους νέους Ανθυποσμηναγούς σε τραγικά επίπεδα καθώς στην πραγματοποίηση παρόμοιων αποστολών επενέβαιναν και άλλοι παράγοντες όπως οι καιρικές συνθήκες αλλά και η γενικότερη κυκλοφορία των μαχητικών της ΠΑ για τη χρησιμοποίηση της Κρανέας μη επιτρέποντας τη διατήρηση των εξόδων στα προβλεπόμενα επίπεδα. Έτσι χαρακτηριστικά μια σειρά εκπαιδευόμενων Ανθυποσμηναγών πραγματοποίησε 6 βολές εκπαιδευτικών πυρομαχικών ενώ η ΠΑ ορίζει σαφέστατα πως ο αριθμός θα έπρεπε να φτάνει τις 60 αφέσεις! Έτσι οι Ανθυποσμηναγοί που τοποθετούντο στη συνέχεια σε Μοίρες της ΠΑ ήταν ανεκπαίδευτοι σε ότι αφορούσε το κομμάτι των αποστολών αέρος-εδάφους. Το καθεστώς αυτό διατηρήθηκε στην απαράδεκτη αυτή κατάσταση έως και τις αρχές του Σεπτεμβρίου οπότε και με υπουργική εντολή το ΠΒ Σχίζας ξεκίνησε ξανά τη λειτουργία του. Τη Δεύτερα 27 Σεπτεμβρίου φορείς που έχουν σχηματίσει μάλιστα και την Επιτροπή Οργάνωσης Απομάκρυνσης ΠΒ Σχίζας, πραγματοποίησαν ειρηνική διαδήλωση έξω από την πύλη της 120 ΠΕΑ επιδίδοντας ψήφισμα στο διοικητή της Πτέρυγας με τις γνωστές αιτιάσεις. Έτσι οι τοπικοί φορείς –οι «γνωστοί άγνωστοι» αιωνίως θιγόμενοι έλληνες επαγγελματίες διαφόρων τουριστικών ενασχολήσεων- από την γύρω περιοχή διαμαρτυρήθηκαν για την "περιβαλλοντική επιβάρυνση" –η οποία όμως μετά την κατάργηση των πραγματικών πυρών όπως αναφέρθηκε είναι πρακτικά ανύπαρκτη- αλλά και για την υποτιθέμενη επιβάρυνση σε ότι αφορά τα επίπεδα θορύβου η οποία και αυτή με τη σειρά της είναι ανύπαρκτη. Αυτό γιατί σύμφωνα με τις νέες ρυθμίσεις το ΠΒ Σχίζας θα χρησιμοποιείται στο εφεξής μόνο από τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη της 120ΠΕΑ και όχι από μαχητικά αεροσκάφη της ΠΑ, και οι βολές που θα πραγματοποιούνται θα γίνονται μόνο ημέρα και φυσικά μόνο κατά τη εργάσιμη εβδομάδα. Σε ότι αφορά τις «βολές» -που διαμαρτύρονται οι «γνωστοί άγνωστοι»- αυτές περιλαμβάνουν εκπαιδευτικά μίνι βομβίδια  με μήκος περί τα 30 εκατοστά, διάμετρο 10 εκατοστά, βάρος 12,5 κιλά και χωρίς να περιέχουν καθόλου εκρηκτική ύλη! Το μόνο που περιέχουν είναι ελάχιστη ποσότητα λευκού φωσφόρου τόσου ώστε να μπορούν να παρατηρούνται τα αποτελέσματα των βολών. Επιπρόσθετα οι επιτελείς της 120 ΠΕΑ έχουν αναλάβει την υποχρέωση μετά από κάθε εκπαιδευτική έξοδο να συλλέγουν τα υπολείμματα των «βομβών» αυτών και φυσικά η βολές αφορούν μόνο το νησάκι της Σχίζας και όχι τη θαλάσσια περιοχή. Ακόμη όμως και έτσι η 120 ΠΕΑ διατηρεί στην περιοχή δικό της σκάφος σε περίπτωση της οποιαδήποτε τυχόν επιβάρυνσης στο θαλάσσιο περιβάλλον. Σε ότι αφορά το άλλο κομμάτι των διαμαρτυριών αυτό του θορύβου και εκεί οι αιτιάσεις των τοπικών παραγόντων παραμένουν έωλες καθώς η είσοδος των εκπαιδευτικών αεροσκαφών πραγματοποιείται από τα νότια χωρίς να επιβαρύνονται με τον όποιο θόρυβο οι παράκτιες περιοχές που φιλοξενούν τον τόσο...υπερπολύτιμο τουρισμό που τείνει να αναγορευθεί σε νέα «οικονομική» θρησκεία σε νέα «ιερά εξέταση». Όποιος, ή οτιδήποτε και αν είναι αυτό που επιχειρεί να «βλάψει» περίφημο τουρισμό εξορίζεται στο πυρ το εξώτερο έστω και αν αυτό αφορά την ίδια την εθνική ασφάλεια της χώρας! Ο θόρυβος που προέρχεται από τα αεροσκάφη T-6 είναι ελάχιστος –καθώς είναι ελικοφόρα- ενώ για τα T-2 το «νότιο δρομολόγιο» αποκλείει και την παραμικρή όχληση των παραθεριστών την ώρα που απολαμβάνουν τον ελληνικό ήλιο. Πιος θα τολμούσε άλλωστε στη χώρα που ζούμε να ενοχλήσει τους τουρίστες... Στο μέλλον όμως τα πράγματα θα γίνουν ακόμη πιο «φιλικά» στον τουρισμό καθώς τα νέα –όπως περιλαμβάνεται στο ΕΜΠΑΕ- εκπαιδευτικά εκπέμπουν τον ελάχιστο θόρυβο καθώς χρησιμοποιούν κινητήρες μεγάλου λόγου παράκαμψης. Αυτό για το οικονομικό κομμάτι της ιστορίας, γιατί σε ότι αφορά το άλλο, το περιβαντολογικό εκεί δε χωρά καμία παρερμηνεία. Τα μέτρα που έχουν λάβει οι άνθρωποι της ΠΑ είναι τόσο αυστηρά που θα μπορούσε να λεχθεί πως το ΠΒ Σχίζας συνιστά το πιο «πράσινο» πεδίο βολής στο κόσμο, σε σημείο που θα μπορούσε να είχε βραβευτεί ακόμη και από την Green Peace. Παρόλα αυτά η περίφημη επιτροπή συνεχίζει τον «αγώνα» της για την απομάκρυνση του Πεδίου Βολής της Σχίζας θυμίζοντας σχιζοφρενικές καταστάσεις σε μια χώρα που ο αυτονόητος αγώνας για την εθνική της κυριαρχία φαίνεται να γίνεται όλο και πιο δύσκολος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ρωσικό FBI…

Τη σύσταση μιας εθνικής υπηρεσίας στα πρότυπα του αμερικανικού FBI που θα είναι υπό τον άμεσο έλεγχό του ζήτησε ο Ρώσος πρόεδρος Νμίτρι Μεντβέντεβ Όπως ανακοινώθηκε θα πρόκειται για την Επιτροπή Ερευνών της Ρωσικής Ομοσπονδίας, μία ανανεωμένη και βελτιωμένη μορφή του κλάδου ερευνών του Γραφείου της Γενικής Εισαγγελίας. Το μέτρο αυτό ερμηνεύεται από αναλυτές ως μία νέα προσπάθεια του Ρώσου προέδρου να ενισχύσει την εξουσία του και να μεταρρυθμίσει το αμφιλεγόμενο δικαστικό σύστημα της Ρωσίας. Ωστόσο, επικριτές της νέας υπηρεσίας υποστηρίζουν ότι το εγχείρημα θα πρέπει να διαπνέεται από πολιτικώς ανεξάρτητο φρόνημα και εκφράζουν ανησυχίες για την ασαφή μορφή της. Παράλληλα, επισημαίνουν τις υπερκαλύψεις και τους ανταγωνισμούς που πιθανώς να δημιουργηθούν ανάμεσα στις διάφορες υπηρεσίες ασφαλείας του κράτους (του υπουργείου Εσωτερικών, της FSB και της δίωξης ναρκωτικών). Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Βγήκε το πόρισμα για την σύγκρουση των F-16

Σε ανθρώπινο σφάλμα και πιο συγκεκριμένα στην τήρηση των κανονισμών σε ότι αφορά την εγγύτητα των αεροσκαφών κατά την διάρκεια της εκπαίδευσης, αποδίδει το επίσημο πόρισμα του ΓΕΑ την σύγκρουση των δύο αεροσκαφών F-16 στις 26 Αυγούστου. Από την αρχή ήταν σαφές οτι επρόκειτο για ανθρώπινο λάθος, από αυτά που σπάνια συμβαίνουν, αλλά δυστυχώς συμβαίνουν. Περισσότερα για το θέμα σε λίγο. Πάντως την είδηση ότι εκδόθηκε το πόρισμα την μετέδωσε πρώτο το yened.blogspot.com. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Συντριβή Ka-32 σε καλώδια ηλεκτροδότησης

Ένα αποκαλούμενο και "μουλάρι των αιθέρων" ελικόπτερο τύπου Κа-32 συνετρίβη σήμερα στη Ρωσία. Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία, δύο άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους ενώ ένας ακόμη τραυματίστηκε, σύμφωνα με το πρακτορείο ειδήσεων Interfax. Το ελικόπτερο έπεσε στο έδαφος από ύψος 30 μέτρων περίπου, ενώ εκτελούσε εργασίες ηλεκτροδότησης. Το ελικόπτερο μετέφερε σκυρόδεμα για τις γραμμές μεταφοράς ενέργειας. Το ατύχημα συνέβη γύρω στις 12:02 ώρα Μόσχας. Ο συγκεκριμένος τύπος θεωρείται ιδιαίτερα αξιόπιστος και χρησιμοποιείται σε μία ποικιλία ρόλων από ανθυποβρυχιακό, μέχρι πυροσβεστικό, μεταφοράς κορμών δένδρων, εργασιών σε στύλους ηλεκτρικού, όπως αυτό που συνετρίβη κλπ. Οι πρώτες πληφορίεε λένε ότι το ελικόπτερο κτυπήθηκε επό εκκένωση ηλεκτρικού ρεύματος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Προβλήματα πρόσβασης σε τμήμα του δικτύου του defencenet.gr

Σε ένα τμήμα του δικτύου του defencenet.gr τις τελευταίες δύο ώρες σημειώθηκαν προβλήματα πρόσβασης, Τα προβλήματα οφείλονταν σε προσβολή από ιό ενός από τους server που εξυπηρετούν την ιστοσελίδα και αποκαταστάθηκαν στο μεγαλύτερο μέρος τους.  Ζητούμε συγγνώμη για τα προβλήματα αυτά και κάνουμε ότι είναι δυνατόν για την συνολική αποκατάστασή τους. Τμήμα τεχνικής υποστήριξης defencenet.gr 

Η μοίρα της αποικίας: Γο Ιράκ αγοράζει 20 F-16 με Sparrow(!) αντί $4,2 δισ. – $210 εκατ. το ένα!

Μια κανονική "αποικιακή" Αεροπορία με τεχνολογία δεκαετίας 1980 δημιουργούν οι ΗΠΑ στο Ιράκ με βασικό αντικειμενικό στόχο πρώτον να πουλήσουν για να εισπράξουν οι βιομηχανίες τους 4,2 δισ. δολάρια και δεύτερον να υπάρξει ένα στοιχειώδες αντίπαλο δέος στην ούτως ή άλλως απαρχαιωμένη Αεροπορία του Ιράν. Ως κράτος-αποικία, λοπόν, το Ιράκ κάνει το πρώτο βήμα για τη δημιουργία μιας υποτυπώδους Αεροπορίας και παρήγγειλε 20 μαχητικά F-16IQ σύμφωνα με ανακοίνωση της αμερικανικής υπηρεσίας διαχείρισης εξαγωγών όπλων DSCA, τα οποία θα είναι υποβαθμισμένα Block 52+, εξοπλισμένα με ... ΑΙΜ-7 Sparrow (θέλουν νε ξεστοκάρουν οι Αμερικανοί, φαίνεται από τα τεράστια αποθέματα του θρυλικού μεν, αλλά "αρχαίου" βλήματος αέρος-αέρος)!  Μαζί με τον εξοπλισμό υποστήριξης τα 20 υποβαθμισμένα F-16 με τους "αρχαίους" Sparrow (πρέπει να είναι τα μοναδικά F-16 στον κόσμο που θα είναι οπλισμένα με Sparrow) θα κοστίσουν μόνο ... 4,2 δισ. δολάρια! Δηλαδή κάτι παραπάνω από 200 εκατ. η μονάδα! Τζάμπα! Το αίτημα του Ιράκ αφορά μεταξύ άλλων:  24 ραντάρ APG-68(V)9, 200 βλήματα αέρος-αέρος AIM-9L/M Sidewinder, 150 βλήματα αέρος-αέρος AIM-7M-F1/H Sparrow, 50 βλήματα αέρος-εδάφους AGM-65D/G/H/K, 200 κατευθυνόμενες με λέιζερ βόμβες GBU-12 PAVEWAY II (500 λιβρών),50 GBU-10 PAVEWAY II (2000 λιβρών), 50 GBU-24 PAVEWAY III (2000 λιβρών), 22 συλλογές συστημάτων αυτοπροστασίας ACES (Advanced Countermeasures Electronic Systems) (που αποτελούνται από παρεμβολέα ALQ-187 και RWR AN/ALR-93), 20 δέκτες Embedded GPS/ΙNS (Inertial Navigation Systems), με εμπορική όμως μόνο κωδικοποίηση λήψης σήματος μειωμένης ακρίβειας (Standard Positioning Service, SPS), 20 ατρακτίδια στόχευσης AN/AAQ-33 SNIPER ή AN/AAQ-28 LITENING, 4 ατρακτίδια αναγνώρισης F-9120 AARS (Advanced Airborne Reconnaissance Systems) ή DB-110 (θα είναι το τρίτο κράτος μετά από Πολωνία και Ελλάδα που θα το προμηθευτεί) 22 συλλογές διανομής αναλωσίμων ηλεκτρονικού πολέμου AN/ALE-47,  20 ζευγάρια σύμμορφων δεξαμενών CFT (Conformal Fuel Tanks). Πάλι καλά που δεν τους δίνουν με τα ίδια λεφτά F-4... Τα αεροσκάφη δεν έχει ξεκαθαριστεί αν θα είναι καινούρια ή μεταχειρισμένα της Εθνοφρουράς. Τα ελληνικά F-16 στοίχισαν προ πενταετίας, μαζί με τις μετέπειτα αγοράς όπλων, εξοπλισμού κλπ, περί τα $75 εκατ. η μονάδα  Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Καθηλώθηκε ο στόλος των MiG-29 στην Λευκορωσία

H Λευκορωσία καθήλωσε τον στόλο των αεροσκαφών τύπου MiG-29, μετά το χθεσινό ατύχημα με μαχητικό του τύπου στην περιφέρεια Μπρεστ. Η απαγόρευση των πτήσεων θα διαρκέσει μέχρι να ολοκληρωθεί η έρευνα που διεξάγεται γισ τον εντοπισμό των ιατίων ου οδήγησαν το αροκάφος στην συντριβή.     Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου Άμυνας της Λευκορωσίας, το μαχητικό συνετρίβη κατά την εκτέλεση πολύπλοκων ελιγμών σε χαμηλό υψόμετρο. Οι δύο χειριστές, Sergey Kovalenko και Alexander Zhigailo, σκοτώθηκαν. Σύμφωνα με μαρτυρίες των κατοίκων της περιοχής, το μαχητικό πέταξε σχεδόν ξυστά πάνω από τις στέγες των πολυκατοικιών της πόλης και έπεσε σε ακατοίκητη περιοχή, όπου και τραυματίστηκε από τα συντρίμμια μία γυναίκα. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Βολές συστημάτων S-300 με 100% επιτυχία!

Mεγάλη άσκηση αντιαεροπορικής ετοιμότητας διεξήχθη χθες στη Ρωσία με την συμμετοχήκαι τμήματος των αντιαεροπορικών συστημάτων της περιφέρειας αεράμυνας Μόσχας. Στην άσκηση δοκιμάστηκε η ετοιμότητα των συστημάτων S-300PMU1/2, ενώ κάποιες πηγές αναφέρουν ότι υπήρξε συμμετοχή και συστημάτων S-400 που σημαίνει ότι έχουν τεθεί σε επιχειρησιακή ετοιμότητα. Η άσκηση πραγματοποιήθηκε στην  Άπω Ανατολή, κοντά στην πόλη της Σαμάρα, στα πεδία βολών Ashuluk και Telemba. Η άσκηση διήρκεσε μια εβδομάδα. Το S-300PMU1/2 είχαν επιτυχία 100% (!) σε όλα τα σενάρια βολών σύμφωνα με ρωσικές στρατιωτιικές πηγές συμπεριλαμβανομένων των προσομοιωτών πυραύλων σε ελάχιστο υψόμετρο (cruise). Στην Ελλάδα η βολή αποδοχής των S-300 ααμένεται να πραγματοποιηθεί μέχρι το τέλος του έτους.  Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Η Ρωσία μπορεί να κατασκευάσει δικά της συστήματα UAV χωρίς τη βοήθεια του Ισραήλ

Η Ρωσία δεν χρειάζεται την βοήθεια του Ισραήλ για την ανάπτυξη και κατασκευή συστημάτων UAV, δήλωσε ο διευθυντής της ρωσικής εταιρείας Vega που κατασκευάζει συστήματα UAV. Ο λόγος για τη δήλωση αυτή του Vladimir Verba  ήταν η πρόσφατη αντίδραση του Ισραήλ στην πώληση των βλημάτων P-800 Yakhont στην Συρία από τη Ρωσία.

Δεύτερη πτώση ινδικού MIG-27 εντός του 2010

Μία ακόμα απώλεια μετρά η ινδική Αεροπορία με την πτώση ενός MIG-27 σήμερα το πρωί στην περιοχή West Midnapore στην επαρχεία της δυτικής Bengal. Το μαχητικό είχε απογειωθεί από την αεροπορική βάση της Kalaikunda για εκπαιδευτική αποστολή και συνετρίβει στις 08.30 το πρωί κοντά στο χωριό Duria.

Παραδόθηκαν τρία ελικόπτερα Mi-35 M Hind στην Ινδονησία από την Ρωσία

Παραδόθηκαν τρία ελικόπτερα Mi-35 M Hind στην Ινδονησία από την Ρωσία στα πλαίσια της υλοποίησης της συμφωνίας που είχαν υπογράψει οι δύο χώρες τον Σεπτέμβριο του 2007 για να την παροχή ενός δανείου ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων από τη Ρωσία προς την Ινδονησία για την αγορά ρωσικών οπλικών συστημάτων.

Συντριβή δύο κροατικών MiG-21 και ενός λευκορωσικού MiG-29

Δύο μαχητικά αεροσκάφη MiG-21 συνετρίβησαν στην Κροατία, κατά τη διάρκεια  δοκιμαστικής πτήσης μετά από συντήρηση, αλλά και οι δύο χειριστές διασώθηκαν, ενώ μία γυναίκα τραυματίστηκε στο έδαφος από τα θραύσματα των δύο αεροσκαφών. Αυτόπτες μάρτυρες λένε ότι τα μαχητικά συγκρούστηκαν κατά την διάρκεια ελιγμών μεταξύ τους.  Το κροατικό πρακτορείο ειδήσεων Hina ανέφερε ότι και οι δύο πιλότοι εκτινάχθηκαν και επέζησαν της συντριβής και πως νοσηλέυονται σε νοσοκομείο του Ζάγκρεμπ. Τα ονόματα των χειριστών είναι Igor Troselj και Marijan Kudlik,  Τα μαχητικά προέρχονται από την 91η Αεροπορική Βάση. Το περιστατικό συνέβη την Πέμπτη, 23 Σεπτεμβρίου, κοντά στο χωριό Dies στο κέντρο της χώρας, στις 12:50 τοπική ώρα. Μια γυναίκα της οποίας ο αριστερός βραχίονας είχε τραυματιστεί σοβαρά από τα συντρίμμια των στρατιωτικών αεροπλάνων που συνετρίβησαν περίπου 80 χιλιόμετρα νοτίως του Ζάγκρεμπ, υποβάλλεται σε εγχείρηση στο νοσοκομείο του Ogulin. Η κροατική πολεμική αεροπορία αναβάθμισε 12 μαχητικά MiG-21 το 2003. Την ίδια στιγμή είχαμε και ατύχημα με MiG-29 στην Λευκορωσία, όταν μαχητικό αεροσκάφος τύπου MiG-29 συνετρίβη  σε μια στρατιωτική βάση κοντά στην πόλη Gantsevichi. Δύο άτομα έχασαν τη ζωή τους. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Δύο συστήματα UAV Aerostar πρόκειται να παραδοθούν στον πολωνικό Στρατό

Η ισραηλινή εταιρεία Aeronautics Defense Systems πρόκειται να παραδώσει δύο συστήματα UAV Aerostar στον πολωνικό Στρατό μέσα στον Οκτώβριο. Η συνολική αξία των δύο συστημάτων φτάνει τα 35 εκατ. ευρώ και υπογράφηκε πριν από ένα χρόνο.

Αναδιοργάνωση των μυστικών υπηρεσιών των Σκοπίων

Αναδιοργάνωση των μυστικών υπηρεσιών των Σκοπίων πραγματοποιείται αυτήν την περίοδο στην FYROM. Πιο συγκεκριμένα δύο τελικά υπηρεσίες πληροφοριών,  θα ιδρυθούν στο γειτονικό κράτος με την πρώτη να είναι πολιτική και θα υπάγεται στο υπουργείο Εσωτερικών και η δεύτερη στρατιωτική και θα υπάγεται στο υπουργείο Αμύνης.

Άσκηση Εναέριας Μάχης της Πολεμικής Αεροπορίας “Ιέρακας”

Μία από τις πιο σκληρές ασκήσεις - ίσως η σκληρότερη - της Πολεμικής Αεροπορίας ο γνωστός "Ιέρακας" διεξήχθη μεταξύ 6 και 10 Σεπτεμβρίου 2010, μεταξύ των Μοιρών 331 "Θησέας" και 337 "Φάντασμα" της ΠΑ, στην 114 ΠΜ Αεροπορική Βάση της Τανάγρας.

Η Βραζιλία προωθεί την πώληση του Super Tucano και του μεταγωγικού KC-390 στα ΗΑΕ

Στα πλαίσια της επιθετικής εμπορικής πολιτικής που ακολουθεί η κυβέρνηση της Βραζιλίας το τελευταίο χρονικό διάστημα η βραζιλιάνικη εταιρεία πρόκειται να παρουσιάσει στα ΗΑΕ μία ολοκληρωμένη πρόταση συνεργασίας στον τομέα των εκπαιδευτικών/ελαφρών επιθετικών αεροσκαφών καθώς και στον τομέα των μεταγωγικών αεροσκαφών.

Η γερμανική Αεροπορία πρόκειται να αποσύρει τα 6 Tornado που διατηρεί στο Αφγανιστάν

Η γερμανική Αεροπορία σχεδιάζει να αποσύρει τα 6 αναγνωριστικά αεροσκάφη Tornado που διατηρεί στο Αφγανιστάν και να επικεντρώσει το ενδιαφέρον της στην εκπαίδευση των στρατιωτικών δυνάμεων του Αφγανιστάν.

Ξεκινά η ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού της Αργεντινής IA-73 από την αεροπορική βιομηχανία της χώρα

Υλοποιώντας τις πρόσφατες δηλώσεις της υπουργού Άμυνας της Αργεντινής περί ενίσχυσης της στρατιωτικής ισχύς της χώρας της μέσω της αναγέννησης της πολεμικής βιομηχανίας της Αργεντινής η αεροπορική βιομηχανία της Αργεντινής η FAdeA αποκάλυψε ότι ξεκινά την ανάπτυξη του νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους της Αεροπορίας της χώρας.

Η Σουηδία υπέγραψε συμφωνία βιομηχανικής παραγωγής του βλήματος Meteor

Η Διεύθυνση Στρατιωτικού Υλικού της Σουηδίας (FMV) υπέγραψε με το βρετανικό υπουργείο Άμυνας συμφωνία έναρξης παραγωγής του νέου πύραυλου αέρος-αέρος Meteor BVR. Πρόκειται για την τρίτη χώρα που υπογράφει  μία τέτοια συμφωνία μετά την Βρετανία και την Ισπανία.

Ολοκληρώθηκε σειρά ερευνητικών προγραμμάτων που σχετίζονται με τουρκικά εξοπλιστικά προγράμματα

Ολοκληρώθηκε πρόσφατα σειρά ερευνητικών προγραμμάτων που σχετίζονται με εξοπλιστικά προγράμματα των τουρκικών Ενόπλων Δυνάμεων. Πιο αναλυτικά ολοκληρώθηκε η έρευνα για την ανάπτυξη μη θανατηφόρων μικροκυμματικών όπλων υψηλής ισχύος.

Το ΥΠΕΘΑ επιβεβαιώνει στην Βουλή το defencenet.gr για τα AACMI

Τεκμηριωμένα στοιχεία για την χρησιμότητα ή καλύτερα την κρισιμότητα των συστημάτων AACMI στην αεροπορική εκπαίδευση φέρνει σήμερα στην δημοσιότητα το defencenet.gr μετά το τραγικό ατύχημα της 26ης Αυγούστου. Ο βασικός λόγος ποπυ αναγκαστήκαμε να προχωρήσουμε στην τεκμηριωμένη έρευνα πέρα από το αρχικό δημοσίευμα είναι γιατί κάποιοι -πολιτικιί, αλλά και ανώτατοι ένστολοι - σε μία προσπάθεια να αποποιηθούν των ευθυνών τους υποστήριξαν καταφανή ψεύδη τα οποία αναπαρήγαγαν εν συνεχεία κάποια δημοσιογραφικά "παπαγαλάκια".

Απόκτηση υποθαλάσσιας στρατηγικής κρούσης μελετά το Π.Ν. – Πιστοποίηση SCALP Naval στα U214 (βίντεο)

Ένα πρόγραμμα που θα μετατρέψει τα νέα υποβρύχια Type 214 του Π.Ν. σε στρατηγικά όπλα, μελετούν οι αρμόδιοι επιτελείς του Κλάδου: Ανώτατη πηγή του ΓΕΝ σχολιάζοντας σε δημοσιογράφους το θέμα της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί για την απόκτηση δυνατότητας υποθαλάσσιες εκτόξευσης βλημάτων από τα νέα υποβρύχια Type 214 προκειμένου να καταστεί απόλυτα πειστική η ελληνική προβολή ισχύος στην Ανατολική Μεσόγειο, όπου τα επιβεβαιωμένα κοιτάσματα φυσικού αερίου και πετρελαίου στην δυνητική ελληνική ΑΟΖ μπορούν να αλλάξουν την μοίρα της χώρας, είπε τα εξής: «Είναι γεγονός ότι μας απασχολεί έντονα κάτι τέτοιο". Kαι συνέχισε: "H ματαίωση του προγράμματος Neptune II που προέβλεπε εγκατάσταση συστήματος βολής UGM-84D Block 1C Harpoon στα δύο υποβρύχια που δεν θα εκσυγχρονιστούν μας αφήνει ένα κενό, αλλά μας δίνει και μια ευκαιρία: Να πάμε στην πιστοποίηση SCALP Naval υποβρυχίως εκτοξευόμενων. Αυτό αλλάζει κλίμακα όχι μόνο στις δυνατότητες του Π.Ν. αλλά και στις δυνατότητες προβολής ισχύος της χώρας γενικότερα». Ο ίδιος εξήγησε ότι «Σε κλειστές θαλασσες και σε κορεσμένο περιβάλλον απειλών όπως θα είναι το Αιγαίο σε περίπτωση κρίσης, ίσως η εκτόξευση τέτοιων βλημάτων να είναι παρακινδυνευμένη. Το υποβρύχιο για να εκτοξεύσει το βλήμα θα πρέπει να αναδυθεί μερικές δεκάδες μέτρα μόλις κάτω από την επιφάνεια, οπότε γίνεται εύκολο στον εντοπισμό του, αλλά στην περίπτωση της Ανατολικής Μεσογείου όλα αλλάζουν. Ειδικά όταν δεν μιλάμε για ένα βλήμα τακτικής κρούσης όπως το Harpoon, αλλά για ένα βλήμα cruise ακτίνας 1000 χλμ.» Στο Π.Ν. θεωρούν ότι η απόκτηση των SCALP Naval ως οπλισμού επί των FRΕΜΜ δεν λύνει απόλυτα το πρόβλημα της στρατηγικής κρούσης κατά τρόπο «απόλυτο», όπως συμβαίνει με την υποβρυχίως εκτοξευόμενη έκδοση. «Οι FREMM λογικό είναι να στοχοποιηθούν αμέσως και πιθανόν αν η κρίση να γίενι «θερμή» να έχουμε και απώλειες. Αλλά ένα Type 214 που θα πλέει στα 300 μέτρα βάθος στην Ανατολική Μεσόγειο, 100 μίλια νότια της Κύπρου, θα αναδυθεί μέχρι τα 50 μέτρα και θα εκτοξεύσει έναν SCALP Naval μέσα σε ελάχιστα λεπτά και εν συνεχεία θα βουτήξει πάλι στην άβυσσο της περιοχής, είναι πρακτικά μη ανασχέσιμο ακόμα και από πολύ ισχυρότερες αεροναυτικές δυνάμεις από αυτές που διαθέτει ή θα διαθέτει η Τουρκία». Σε ότι αφορά το τεχνικό μέρος, δηλαδή την δυνατότητα πιστοποίησης, η MBDA θεωρεί ότι μόλις ολοκληρωθεί η πιστοποίηση του βλήματος στο πυρηνοκίνητο επιθετικό υποβρύχιο κλάσης Barracuda του γαλλικού Ναυτικού (βάσει του προγραμματισμού αυτό θα έχει ολοκληρωθεί το 2014) δεν θα υπάρχει κανένα πρόβλημα στην πιστοποίησηή του και στα 214 από την στιγμή που υπάρχει τροποίηση στο σύστημα μάχης και σε ορισμένα υποσυστήματα. Η κάψουλα που μεταφέρει τον SCALP Naval και το σύστημα πρόωσής της είναι απόλυτα συμβατό με τους χώρους  των τορπιλών των 214.  Πάντως το Π.Ν. φαίνεται ότι μελετά και πιο συμβατικές λύσεις, όπως των  UGM-84D Block 1C Harpoon ή ακόμα και το Exocet στην υποθαλάσσια έκδοσή του. Στην ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ που κυκλοφορεί στο εξώφυλλο υπάρχει ακριβώς αυτή η «προφητική» καλλιτεχνική απεικόνιση: Υποθαλάσσια εκτόξευση βλημάτων SCALP Naval σε περιβάλλον υψηλών απειλών στην Ανατολική Μεσόγειο με ταυτόχρονη βύθιση εχθρικού σκάφους. Σε ότι αφορά το οικονομικό μέρος, για λόγους οικονομίας μπορεί να μην αποκτήσουν όλα τα Type 214 την δυνατότητα υποθαλάσσιας εκτόξευσης ή νε μην είναι όλα εφοδιασμένα με SCALP Naval. "Σε τρία σκάφη από δύο βλήματα, αρκούν για να ... πείσουν", μας είπε ανώτερος αξιωματικός του Π.Ν. με μεγάλη εμπειρία στον υποβρύχιο αγώνα. Το πρόγραμμα προμήθειας των Barracuda στα οποία θα τοποθετηθούν οι SCALP Naval προβλέπει την παράδοση συνολικά έξι υποβρυχίων την περίοδο μεταξύ 2017 και 2028, και είναι συνολικής αξίας 7,9 δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα υποβρύχια της κλάσης Barracuda προορίζονται να αντικαταστήσουν σε υπηρεσία τα έξι επίσης πυρηνοκίνητα υποβρύχια κλάσης Rubis σε υπηρεσία με το γαλλικό Ναυτικό. Θα είναι εξοπλισμένα με τη νέα βαρέα τορπίλη Artemis που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, υποθαλάσσια εκτοξευόμενους  αντιπλοϊκούς πυραύλους Exocet καθώς και βλήματα SCALP Naval. Tμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Παραιτήθηκε ο κυβερνήτης της φρεγάτας F460 ΑΙΓΑΙΟΝ λίγες μέρες μετά την παραλαβή του πλοίου!

Μείζονα προβλήματα στην επιχειρησιακή ετοιμότητα των Ενόπλων Δυνάμεων προκαλεί η κυβερνητική πολιτική επί του προσωπικού, μία πολιτική που υπαγορεύεται βέβαια από το Μνημόνιο που υπεγράφη τον περασμένο Μάϊο: Λίγες ημέρες μετά την παράδοση της φρεγάτας F460 AΙΓΑΙΟΝ (8 Σεπτεμβρίου 2010) στο Πολεμικό Ναυτικό, λόγω ολοκλήρωσης του άκρως δαπανηρού (και υπό δικαστική διερεύνηση) προγράμματος εκσυγχρονισμού και αναβάθμισης των συστημάτων της, ο κυβερνήτης της φρεγάτας, αντιπλοίαρχος στον βαθμό, παραιτήθηκε από το Π.Ν. επικαλούμενος «προσωπικούς λόγους»! Το γεγονός ότι παραιτούνται πλέον αξιωματικοί σε τόσο χαμηλούς βαθμούς και μάλιστα την επαύριο παραλαβής σκαφών τα οποία υποτίθεται ότι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή άμυνας της χώρας, δεν δείχνει να προβληματίζει κανέναν. Ο ακριβής λόγος της παραίτησης δεν έγινε γνωστός, αλλά μάλλον είναι ο συνήθης: Αδυνατούν μετά την κατάργηση των δύο μισθών και των επιδομάτων να θρέψουν τις οικογένειές τους και προτιμούν να βγούν στην σύνταξη προκειμένου με το εφάπαξ να δοθεί κάποια ανάσα στον επιβαρυμένο οικογενειακό προϋπολογισμό. Σημειώνεται ότι οι παραιτήσεις τόσο χαμηλόβαθμων αξιωματικών μέχρι πρόσφατα ήταν ένα φαινόμενο κάτι παραπάνω από σπάνιο. Τώρα παραιτούνται αξιωματικοί με 25 χρόνια υπηρεσίας στην ηλικία των 43 ετών, με πολλά εκατομμύρια ευρώ σε εκπαίδευση επενδεδυμένα επάνω τους από το Ναυτικό. Μάλιστα ο συγκεκριμένος αξιωματικός ήταν από αυτούς που ήταν προορισμένοι για να φτάσουν "ψηλά" στην ιεραρχία: Αρχηγός της τάξης του και από τα καλύτερα μυαλά του Π.Ν. Το γεγονός ότι εγκατέλειψε μία τέτοια καριέρα για βιοποριστικούς λόγους, δείχνει το πού έχουν φτάσει οι Ένοπλες Δυνάμεις μέσα σε ένα χρόνο μόλις. Τώρα το ΓΕΝ αναζητεί κυβερνήτη για την F460 ΑΙΓΑΙΟΝ, η οποία πριν καλά-καλά αρχίσει περιπολίες έμεινε ακέφαλη! Η τελετή παράδοσης της φρεγάτας ΑΙΓΑΙΟΝ F460 στο Πολεμικό Ναυτικό πρόκειται να λάβει χώρα την Τετάρτη 8 Σεπτεμβρίου στις εγκαταστάσεις των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. στο Σκαραμαγκά και είναι η τελευταία που ολοκλήρωσε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού μέσης ζωής από τις έξι συνολικά κλάσης “S”. Στις 12 Φεβρουαρίου 2003 υπεγράφη σχετική Σύμβαση 010B/03 μεταξύ της τότε Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Επενδύσεων (ΓΔΑΕ) και των Ελληνικών Ναυπηγείων Α.Ε. και ήταν ύψους 381.575.580 ευρώ, από τα οποία τα 257.768.200 καλύπτουν υλικά και υπηρεσίες Thales Naval Nederland (TNNL), κύριου υποκατασκευαστή, ενώ τα υπόλοιπα 123.810.380 ευρώ αφορούν εργασίες και υπηρεσίες των ENAE.Οι ελληνικές εταιρείες Signaal Hellas και SSMART ανέλαβαν υποκατασκευαστικό έργο αξίας 43,6 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση του προγράμματος ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2004, ενώ η πρώτη φρεγάτα ΚΟΥΝΤΟΥΡΙΩΤΗΣ (F462) παραδόθηκε στις 12 Σεπτεμβρίου 2006. Η Φ/Γ «ΑΙΓΑΙΟΝ» είναι η τρίτη Φ/Γ τύπου Standard που αποκτήθηκε από το Πολεμικό Ναυτικό. Οι δυο προηγούμενες είναι οι Φ/Γ «ΕΛΛΗ» και «ΛΗΜΝΟΣ». Το όνομα «ΑΙΓΑΙΟΝ» δόθηκε σε αναγνώριση της σπουδαιότητας του ομώνυμου Ελληνικού Πελάγους, που επί χιλιετηρίδες αποτελεί τον συνδετικό κρίκο μεταξύ του χερσαίου κορμού της χώρας μας και των Ανατολικών Ελληνικών νήσων. Το πλοίο ναυπηγήθηκε στην Ολλανδία από το Royal Schelde Shipyard σε στενή συνεργασία με το Ολλανδικό Ναυτικό. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ο Στρατός της Αυστραλίας πρόκειται να αγοράσει το σύστημα UAV Shadow 200

Ο Στρατός της Αυστραλίας πρόκειται να αγοράσει το σύστημα UAV Shadow 200 στα πλαίσια του αμερικανικού προγράμματος FMS. Η αξία του προγράμματος θα φτάσει τα 164 εκατ. δολάρια Αμερικής και περιλαμβάνει την απόκτηση των αεροχημάτων, των σταθμών ελέγχου εδάφους, την υποστήριξη των συστημάτων και την εκπαίδευση 110 Αυστραλών για την αξιοποίηση του συστήματος.

Σαράντα οκτώ Su-35 παραδίδονται το 2015 – Υποψήφιο στην αξιολόγηση της Π.Α – Video: Su-35 Vs EF-2000

Η ρωσική εταιρεία κατασκευής αεροσκαφών Sukhoi Holding Company και η ρωσική τράπεζα Sberbank υπέγραψαν συμφωνία χρηματοδότησης για τη κατασκευή του νέου μαχητικού αεροσκάφους πολλαπλών αποστολών Su-35S το οποίο θα είναι υποψήφιο και για την ελληνική αξιολόγηση  του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους της Π.Α.. Η συμφωνία αυτή θα παράσχει στην εταιρεία την αναγκαία μακροχρόνια χρηματοδότηση για την κατασκευή του μαχητικού και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων στον πρώτο πελάτη που είναι η ρωσική Αεροπορία.

Η Ινδία αναπτύσσει νέο UCAV

Η Ινδία πρόκειται σύντομα να αρχίσει την ανάπτυξη ενός νέου συστήματος UCAV έχοντας ήδη επιλέξει τα υποσυστήματα τα οποία χρειάζονται για την ανάπτυξη του συγκεκριμένου συστήματος. Ο διευθυντής της υπηρεσίας Αεροναυτικής Ανάπτυξης Subramanyam δήλωσε ότι το νέο αερόχημα θα έχει σχήμα ιπτάμενης πτέρυγας και θα ενσωματώνει τεχνολογία stealth.

Συντριβή μαχητικού αεροσκάφους Su-27 της Aεροπορίας της Ρωσίας

Μαχητικό αεροσκάφος τύπου Su-27 της Aεροπορίας της Ρωσίας συνετρίβη σήμερα το πρωί σε περιοχή πλησίον της πόλης του Βλάδιβοστόκ. Η πτώση του μαχητικού οφείλεται σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις σε τεχνική βλάβη.

Προμήθεια βλήματος αέρος-αέρος Meteor από την τουρκική Αεροπορία αλλάζει τον συσχετισμό ισχύος

Με ανατροπή της αεροπορικής ισορροπίας στο Αιγαίο, κυριολεκτικά από το πουθενά, και δημιουργία μιας ανάλογης κατάστασης όπως αυτή των ετών 1994-1997 όταν η τουρκική Αεροπορία ήταν η μόνη που επιχειρούσε βλήμα ΑΙΜ-120 AMRAAM στο Αιγαίο κάτι που έκρινε εν πολλοίς και την τύχη της κρίσης στα Ίμια, κινδυνεύει η Π.Α. λόγω πιθανής απόκτησης του βλήματος αέρος-αέρος μεγάλου βεληνεκούς, Μεteor από την τουρκική Αεροπορία. Η κατασκευάστρια εταιρεία MBDA αποκάλυψε μια ελαφρώς τροποποιημένη έκδοση του βλήματος που θα φέρεται από το μαχητικό F-35, 120 μονάδες του οποίου αποκτά η Τουρκία. Το αμερικανικής κατασκευής μαχητικό θα μπορεί να μεταφέρει μέχρι και τέσσερις πυραύλους του τύπου, στις εσωτερικές αποθήκες του και αυτό αποτελεί ένα επιπλέον δύσκολο σταυρόλεξο για την Πολεμική Αεροπορία: Το βλήμα είναι μακράν ανώτερο από τον ΑΙΜ-120 που χρησιμοποιούν και οι δύο Αεροπορίες στο Αιγαίο (έχει ακτίνα 100 χλμ και το κυριότερο αναπτύσσει ταχύτητα 4 Μach) και θα δίνει την δυνατότητα κατάρριψης των ελληνικών μαχητικών σε μεγαλύτερες αποστάσεις και σε χρόνους κλάσματος από αυτούς που αφήνει ο ΑΙΜ-120 για αντίδραση του αμυνόμενου. Τυχόν ταυτόχρονη προμήθειά του από το 2015, έτος ένταξης του F-35  στην τουρκική Π.Α., τόσο του αεροσκάφους όσο και του βλήματος θα δημιοτυργήσει ένα gap στις επιχειρησιακές δυνατότητες των δύο Αεροποριών που θα καλυφθεί μόνο αν υπάρξει προμήθεια F-35 ή ευρωπαϊκού αεροσκάφους (EF-2000, Gripen NG, Rafale F.3) ή του ρωσικού Su-35 που χρησιμοποιεί ανάλογο βλήμα σε επιδόσεις (ελαφρά ανώτερες). Πληροφορίες από την MBDA αναφέρουν ότι ήδη το βλήμα επιδείχθηκε σε Τούρκους επιτελείς και ήδη συζητείται η βιομηχανική συμμετοχή τουρκικών εταιρειών στην κατασκευή του!Στην εφαρμογή του στο F-35 η συνολική έκταση του πτερυγίου του πυραύλου μειώνεται κατά περίπου 20% σε σύγκριση με τον αρχικό σχεδιασμό, ανέφερε ο ο Rob Thornley, αξιωματούχος της MBDA. Το νέο σχήμα του πυραύλου Meteor, του επιτρέπει να μεταφέρεται στον σχδιασμένο εσωτερικό χώρο για τους τέσσερις AIM-120C7 AMRAAM της Raytheon.Ο νέος σχεδιασμός του πυραύλου είναι το προϊόν μιας μελέτης της Lockheed, πριν από τρία χρόνια, με χρηματοδότηση του βρετανικού υπουργείου Άμυνας, με σκοπό την διερεύνηση της σκοπιμότητας για την μεταφορά τεσσάρων Meteor στον εσωτερικό κόλπο του F-35.Ο Meteor έχει προγραμματιστεί να ενταχθεί στο οπλοστάσιο του Rafale, του Eurofighter Typhoon και του Gripen, στο πλαίσιο ενός εξαεθνούς προγράμματος της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Σουηδίας και του Ηνωμένου Βασιλείου.Η Lockheed, προηγουμένως, έχει αποκαλύψει έναν τροποποιημένο άνοιγμα του εσωτερικού κόλπου του F-35, ο οποίος δημιουργεί αρκετό χώρο για να μεταφέρονται μέχρι και έξι AMRAAM. Το METEOR βασίζεται στο σχέδιο του βλήματος S-225XR που αναπτύχθηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’80 από τις εταιρείεςBAE, Marconi, Alenia και SAAB. Τον Μαϊο του 2000 η Μεγάλη Βρετανία ανακοίνωσε επίσημα την επιλογή του METEOR και  τον Ιούνιο του 2001 προσχώρησαν στο σχήμα με την υπογραφή του σχετικού Μνημονίου Κατανόησης (MoU) (πέραν της Μ. Βρετανίας) η Γαλλία και η Σουηδία και ως βιομηχανικοί εταίροι η Γερμανία, η Ιταλία και η Ισπανία. Ακολουθεί τον Σεπτέμβριο του ίδιου έτους η προσχώρηση της Ιταλίας με σκοπό την απόκτηση 400 βλημάτων και τον Δεκέμβριο η Ισπανία. Ακο-λουθεί το 2002 και η προσχώρηση της Γερμανίας με σκοπό την απόκτηση 600 βλημάτων. Το βλήμα METEOR έχει ανάλογο μέγεθος με το AIM-120 (σε παρένθεση τα στοιχεία μεγέθους του AMRAAM). Το μήκος του φθάνει τα 3,65μ, (3,66μ) η διάμετρος τα 0,178μ (ίδια) και το βάρος του τα 185 κιλά (152 κιλά). Ενδεικτικά οι διαστάσεις του AIM-54C ήταν: μήκος 3,95μ, διάμετρος 0,380μ και βάρος τα 457 κιλά. Το βλήμα αναπτύσσει μέγιστη υπερηχητική ταχύτητα 4 Mach που του επιτρέπει να εκτελεί ελιγμούς υψηλής φόρτισης στα όρια του φακέλου εμπλοκής. Η εμβέλειά του υπολογίζεται ότι υπερβαίνει τα 100χλμ. Μάλιστα σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία η «ζώνη αδύνατης διαφυγής» υπερβαίνει τα 100 χλμ, συνεπώς η επίδοση μέγιστης εμβέλειας υπερβαίνει κατά πολύ την ανωτέρω επίδοση! Στην περίπτωση που οι προδιαγραφές αυτές επιβεβαιωθούν στη πράξη, πρόκειται για μία πραγματική «επανάσταση» στην εναέρια μάχη και επιβεβαιώνει την αναγκαιότητα χρήσης του βλήματος σε συνδυασμό με ένα σύγχρονο ραντάρ AESA. Για τον λόγο αυτό δεν φαίνεται πιθανή η πιστοποίηση του βλήματος σε παλαιότερα μαχητικά που δεν διαθέτουν ραντάρ AESA παρά την εν γένει «συμβατότητά» του με το βλήμα AMRAAM. Το σώμα του βλήματος είναι κυλινδρικό με μία «ασυμμετρική» διαμόρφωση με δύο αεραγωγούς κατασκευασμένους από τιτάνιο κάτω από το κυρίως σώμα του. Στο σώμα του βλήματος έχουν εγκατασταθεί τέσσερα ουραία πτερύγια. Χρησιμοποιείται ο κλασικός αεροδυναμικός έλεγχος των ουραίων πτερυγίων των βλημάτων μεγάλης εμβέλειας όπως του Phoenix. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

H F465 ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ στο Μαρόκο

Η Φ/Γ ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (F 465) τύπου STANDARD του Πολεμικού Ναυτικού, μαζί με άλλα τέσσερα πλοία της μόνιμης δύναμης NATO SNMG2, ελλιμενίζει στην Καζαμπλάνκα του Μαρόκο από τις 16 Σεπτεμβρίου, όπου και θα παραμείνει έως και τις 19 του μηνός. Η δύναμη του ΝΑΤΟ πραγματοποιεί την επίσκεψη για την ενίσχυση των σχέσεων και την κατανόηση μεταξύ του ΝΑΤΟ και του Μαρόκου. Η επίσκεψη αποσκοπεί στην γενικότερη ενίσχυση των σχέσεων μεταξύ της Δύσης και του Μαρόκου μπου θεωρείοται προπύργιο κατά την Αλ Κάϊντα στην βόρειο Αφρική.  Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr  

Bλήμα στην παραλία της Αρτέμιδας

Bλήμα άγνωστης προέλευσης εντοπίστηκε στην παραλία της Αρτέμιδας από λουόμενους σε βάθος 7 μέτρων. Οι άνδρες του Λιμενικού που έφτασαν στην περιοχή διαπίστωσαν ότι επρόκειτο για ένα βλήμα μήκους 45 εκατοστών, το οποίο εντοπίστηκε σε βάθος 6-7 μέτρων και σε απόσταση 10-15 μέτρων από την ακτή.Η περιοχή αποκλείστηκε για την αποφυγή τυχόν ατυχήματος ενώ έχει ενημερωθεί η αρμόδια υπηρεσία του Πολεμικού Ναυτικού, για την παραλαβή και εξουδετέρωση του βλήματος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Οι εταιρείες Elbit και Sagem Defense υπέγραψαν συμφωνία για την προώθηση συστημάτων ΤUAV

Οι εταιρείες Elbit Systems και Sagem Defense Securite υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας με αντικείμενο την ίδρυση εταιρείας κοινού επιχειρηματικού κινδύνου με αντικείμενο την προώθηση συστημάτων UAV Η εταιρεία πρόκειται να ξεκινήσει τη λειτουργία της στις αρχές του 2011 και θα εδρεύει στις πόλεις  Eragny και Montluçon της Γαλλίας.

Eπίσκεψη και συναντήσεις Βούλγαρου Α/ΓΕΝ

Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι ολοκληρώθηκε την Παρασκευή 17 Σεπτεμβρίου η επίσημη επίσκεψη στην Ελλάδα του Αρχηγού του Ναυτικού της Βουλγαρίας Υποναυάρχου Plamen Manushev.

Η Αεροπορία της Ινδονησίας σχεδιάζει την αγορά 6 ακόμα μαχητικών Su-27SKM.

Η Αεροπορία της Ινδονησίας σχεδιάζει να αγοράσει 6 ακόμα μαχητικά Su-27SKM. Σύμφωνα με δηλώσεις του Αρχηγού της Αεροπορίας της χώρας πτεράρχου Imam Sufaat ο πρόεδρος της χώρας Susilo Bambang Yudhoyono ενέκρινε την αγορά των επιπρόσθετων μαχητικών.

Εκτόξευση IRBM Minuteman ΙΙΙ

Η USAF πρόκειται να εκτοξεύσει δοκιμαστικά έναν άοπλο διηπειρωτικό βαλλιστικό πύραυλο Minuteman ΙΙΙ από το βόρειο Vandenberg, την ερχὀμενη Παρασκευή, μεταξύ 3 και 9 ώρα το πρωί.

Καθήλωση 55 EF-2000 στην Γερμανία λόγω προβλήματος στο εκτινασσόμενο κάθισμα

Λόγω εντοπισμού κάποιου πιθανού προβλήματος στα εκτινασσόμενα καθίσματα (ανοίγει ο ιμάντας κατά την εκτόξευση) η γερμανική Αεροπορία καθήλωσε όλα τα μαχητικά EF-2000 μέχρι να ολοκληρωθούν οι προληπτικοί έλεγχοι. H καθήλωση του στόλου των 55 μαχητικών ισχύει από χθες.

«Blackhawk down» στην Ανδραβίδα – Κοινή ελληνοϊσραηλινή άσκηση CSAR στην 117 ΠΜ

Κοινή ελληνο-ισραηλινή άσκηση προγραμματίζεται στις αρχές Νοεμβρίου (με κάθε επιφύλαξη λόγω της ημερομηνίας των εκλογών, πάντως πριν τον Δεκέμβριο)  με τη συμμετοχή ισραηλινών ελικοπτέρων και ειδικών δυνάμεων της Αεροπορίας και του Στρατού, σύμφωνα με πληροφορίες του defencenet.gr. Πιο συγκεκριμένα το επίκεντρο της άσκησης πρόκειται να είναι η αεροπορική βάση της Ανδραβίδας και η περιοχή του Ιονίου, στην οποία θα συνασκηθούν οι ελληνικές με τις ισραηλινές δυνάμεις. Σκοπός της άσκησης πρόκειται να είναι σενάρια έρευνας και διάσωσης μάχης (CSAR). Οι ισραηλινοί δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη συγκεκριμένη άσκηση καθώς εκτιμάται πως αποτελεί κρίσιμης σημασίας σε περίπτωση διάσωσης ισραηλινών πληρωμάτων αεροσκαφών που ενδεχομένως θα πάρουν μέρος σε μια επίθεση εναντίον του Ιράν. Οι ισραηλινοί θεωρούν ιδιαίτερα απευκταίο το ενδεχόμενο κατάρριψης ισραηλινών αεροσκαφών πάνω από ιρανικό έδαφος και σύλληψης των χειριστών. Κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό τόσο για τους ίδιους τους πιλότους όσο και για το Ισραήλ, καθώς το Ιράν θα θελήσει να διαπραγματευθεί την απελευθέρωση τους έναντι σοβαρών ανταλλαγμάτων. Έτσι η εκπαίδευση των ισραηλινών σε αποστολές CSAR πραγματοποιείται σε εντατικούς ρυθμούς όπου αυτό είναι δυνατό. Μια τέτοια περίπτωση αποτέλεσε και το δυστύχημα που έγινε στη Ρουμανία με εμπλεκόμενο ένα ισραηλινό CH-53 Yasur της Ισραηλινής Αεροπορίας στις 26 Ιουλίου όταν κατέπεσε σκοτώνοντας 6 ισραηλινούς που επέβαιναν σε αυτό. Η ισραηλινή αποστολή πάντως στην Ελλάδα σύμφωνα με πληροφορίες, δεν θα περιλαμβάνει CH-53 αντίθετα τα ελικόπτερα πρόκειται να είναι του τύπου UH-60A/L Yanshuf και AH-64D Saraph. Το πως θα τα ελικόπτερα θα φτάσουν στην 117ΠΜ είναι άγνωστο, εάν δηλαδή αυτό γίνει με ίδια μέσα ή θα μεταφερθούν από μεταγωγικά αεροσκάφη. Η ανακατασκευή πάντως του διαδρόμου του αεροδρομίου του Αράξου (116ΠΜ) ολοκληρώθηκε στις 7 Ιουνίου και μπορεί να δεχθεί μεγάλα μεταφορικά αεροσκάφη, αλλιώς πληροφορίες λένε πως μπορεί εναλλακτικά να χρησιμοποιηθεί το αεροδρόμιο του Άκτιου (131 ΣΜ) στην Πρέβεζα. Αυτό επαναλαμβάνουμε σε περίπτωση που τα ελικόπτερα έρθουν με μεταφορικό αεροσκάφος. Στην 117ΠΜ οι ισραηλινοί πρόκειται να συνεκπαιδευτούν τόσο με την 31 ΜΕΕ όσο και με αεροσκάφη τα οποία θα απεικονίζουν εχθρικές απειλές, ενώ σε ότι αφορά τη χρήση αντιαεροπορικών συστημάτων ιδιαίτερα του Στρατού (TOR M1) η συμμετοχή τους στην άσκηση δεν έχει επιβεβαιωθεί. Ο χώρος της άσκησης δεν έχει γίνει γνωστός, αλλά είναι πολύ πιθανό να χρησιμοποιηθούν πεδία βολής όπως είναι αυτό της νήσου Σχίζα ή ακόμη και της Κρανέας, όπου από την Ανδραβίδα υπάρχει και η απαραίτητη μορφολογία που προσομοιώνει κάποια δεδομένα πτήσης επιχειρησιακών συνθηκών σε χαμηλό ύψος. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr

Ενδιαφέρον της Αργεντινής για το πρόγραμμα ανάπτυξης του KC-390

Νέα συμμετοχή στο πρόγραμμα ανάπτυξης του μεταγωγικού αεροσκάφους KC-390 της βραζιλιάνικης εταιρίας Embraer μετά τις συνεχόμενες επιτυχίες της βραζιλιάνικης αντιπροσωπίας στην Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα μετά την υπογραφή των συμφωνιών που υπέγραψαν Πορτογαλία και η Τσεχία για τη συμμετοχή των εταιρειών τους στο πρόγραμμα ανάπτυξης του KC-390 μία ακόμα λατινοαμερικανική χώρα εξέφρασε το ενδιαφέρον της.

Ξεκίνησε η χαμηλού ρυθμού παραγωγή της κατευθυνόμενης ρουκέτας APKWS

Η εταιρεία BAE Systems υπέγραψε την έναρξη παραγωγής χαμηλού ρυθμού της κατευθυνόμενης με laser ρουκέτας Advanced Precision Kill Weapon System (APKWS). Το συγκεκριμένο σύστημα θα χρησιμοποιηθεί από τα επιθετικά ελικόπτερα AH-1W Cobra των αμερικανών Πεζοναυτών.

Στην τελική ευθεία προς τον «Παρμενίωνα»- Τα μηχανοκίνητα της XXV ΤΘΤ σε διάβαση ποταμού

Στην τελική ευθεία προς τον «Παρμενίωνα 2010»  συνεχίζονται οι ασκήσεις του Στρατού Ξηράς (ΣΞ) προκειμένου να έρθει στο κατάλληλο επίπεδο επιχειρησιακής ετοιμότητας που απαιτεί η μεγάλη διακλαδική αυτή άσκηση. Στο πλαίσιο αυτό κύριες μονάδες κρούσης του ΣΞ, ασκούνται δείχνοντας παράλληλα υψηλό επίπεδο ετοιμότητας σε μια περίοδο όπου οι λειτουργικές δαπάνες των Ενόπλων Δυνάμεων μειώνονται. Έτσι μετά την 50η ΜΚ-Ταξιαρχία και την 1η Ταξιαρχία Καταδρομών-Αλεξιπτωτιστών άλλη μια κύρια μονάδα του ΣΞ η XXV Tτεθωρακισμένη Ταξιαρχία (ΤΘΤ) πραγματοποίησε μεγάλη άσκηση διάβασης υδάτινου κωλύματος. Η XXV ΤΘΤ αποτελεί μια από τις μονάδες καθώς στο δυναμικό της διαθέτει τα άρματα μάχης Leopard 2HEL την αιχμή του δόρατος των ελληνικών Τεθωρακισμένων δυνάμεων. Η όλη δραστηριότητα εκτός από την διατήρηση του υψηλού βαθμού ετοιμότητας εντάσσονται, όπως και προελέχθη και στο πλαίσιο της διακλαδικής άσκησης «Παρμενίων 2010» που αναμένεται να πραγματοποιηθεί κανονικά τον ερχόμενο Νοέμβριο, σε αντίθεση  με το 2009, όπου η άσκηση είχε ακυρωθεί λόγω των εθνικών εκλογών. Η διάβαση υδάτινου κωλύματος συνιστά μια δύσκολη, τόσο από άποψη τεχνικής κατάρτισης, αναφορικά με την απαραίτητη γεφυροποιία, όσο και από τις απαιτήσεις των πληρωμάτων των μηχανοκίνητων μέσων τα οποία κινούνται σε δύσκολα και απαιτητικά εδάφη. Η όλη διαδικασία μπορεί να εγκυμονεί αρκετές απρόβλεπτες καταστάσεις, και εάν σε αυτό συνυπολογιστεί και το γεγονός πως αυτή θα πραγματοποιείται σε περίοδο επιχειρήσεων, δείχνει το χαρακτηριστικό πεδίο δυσκολίας των παραπάνω ασκήσεων. Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr