Δώρο στο Ισραήλ από τις ΗΠΑ τα F-35 και κέρδος μεγάλο αντισταθμιστικό έργο!
Το Ισραήλ διαπραγματεύεται την κατασκευή των πτερύγων για περίπου ένα τέταρτο των νέων μαχητικών αεροσκαφών F-35, ανέφεραν ισραηλινές πηγές στο Reuters.
Το Ισραήλ διαπραγματεύεται την κατασκευή των πτερύγων για περίπου ένα τέταρτο των νέων μαχητικών αεροσκαφών F-35, ανέφεραν ισραηλινές πηγές στο Reuters.
Δημοσιεύουμε αυτούσια επιστολή των Εθελοντών Μακράς Διάρκειας μετά τα νέα δεδομένα που προέκυψαν από το νομοσχέδιο περί ιεραρχίας και προαγωγών του υπουργείου εθνικής Αμύνης: «Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε σχετικά με μια κατηγορία εργαζομένων που προσελήφθησαν στις ένοπλες δυνάμεις από το 1985 με όνειρο ένα καλύτερο αύριο για αυτούς και τις οικογένειες τους.Αναφερόμαστε στους Οπλίτες Πενταετούς Υπηρεσίας (Ο.Π.Υ.) και μετέπειτα Εθελοντών Πενταετούς Υπηρεσίας (Ε.Π.Υ.) που αποτελούν την μετάβαση των ενόπλων δυνάμεων στον επαγγελματικό σύγχρονο στρατό. Μετά τα πέντε έτη στην υπηρεσία ονομάζονται Ε.Μ.Θ. Αναντίρρητα, ως οι πρώτοι σε αυτό τον θεσμό δεχθήκαμε την καχυποψία των μονίμων συναδέλφων μας. Επίσης , οι διαταγές που μας διέπαν ήταν ασαφείς και χρησιμοποιούνταν από τους ανωτέρους μας κατά συνθήκη. Για παράδειγμα, ενώ ήμασταν υπαξιωματικοί, άλλες φορές μας χρησιμοποιούσαν ως στρατεύσιμους και άλλες φορές ως υπαξιωματικούς. Εξάλλου και ενώ όλοι οι στρατιωτικοί όπως οι συνοριοφύλακες και οι ειδικοί φρουροί τα πέντε έτη υπηρεσίας που διάνυσαν ασφαλιστικά στο ΙΚΑ αναγνωρίζονται σαν έτη δημόσιας υπηρεσίας σύμφωνα με το αρθρ 2 παρ 4β ! του Ν3234/2004, στους Ε.Μ.Θ. δεν συνέβη κάτι ανάλογο, έτσι εντάσσουν τους Ε.Μ.Θ. στο καθεστώς της διαδοχικής ασφάλισης συμφωνά με το αρθρ 7 παρ 1 του Ν3257/2004 (σημαντικό είναι το θέμα της μη αναγνώρισης του πλασματικού χρόνου υπηρεσίας των καταδρομέων-εκκαθαριστών ναρκοπεδίων ο οποίος δεν αναγνωρίζεται από το ΙΚΑ λόγω έλλειψης νομοθεσίας). Τέλος σε όλα αυτά τα έτη υπηρεσίας έχουν αλλάξει τα διακριτικά των υπαξιωματικών ΕΜΘ δύο φορές ώστε να διακρίνονται από τους ομοιόβαθμούς τους υπαξιωματικούς παραγωγικών σχολών. Παρά λοιπόν αυτών των αντιξοÎ! τήτων εργαζόμαστε αγόγγυστά και Î! κτεÎ ούμε πρόθυμα και άνευ αντιλογίας τις διαταγές των ανωτέρων μας όπως ακριβώς είχαμε ορκιστεί αντίστοιχα η κάθε σειρά. Εξάλλου νιώθουμε την ανάγκη να σας πληροφορήσουμε ότι τα αιτήματα μας δεν είναι οικονομικά αλλά ούτε θα διαταράξουν την ομαλή λειτουργία των ενόπλων δυνάμεων. Τα αιτήματα μας είναι ηθικά. ΒΑΣΙΚΟ ΑΙΤΗΜΑ: Η ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΕΜΘ ΠΟΥ ΠΡΟΣΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΑΠΟ ΤΟ 1985 ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΟΥΣ ΟΠΩΣ ΤΩΝ ΕΘΕΛΟΝΤΡΙΩΝ ΤΟΥ Ν705/1977 ΠΟΥ ΠΑΡΟΛΟ ΠΟΥ ΜΕ ΤΟΝ Ν1848/1989 ΑΡΘΡ 13 ΠΑΡ 4,5 ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΘΕΣΜΟ ΤΩΝ Ε.Μ.Θ. , ΜΕ ΤΟΥΣ Ν2109/1992 ΑΡΘΡ 22, Ν3257/2004 ΑΡΘΡ 13 ,ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΒΓΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΣΜΟ ΑΛΛΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΞΙΩΜΑΤΙΚΟΥ. ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΑΠΟ ΕΝΑΝ ΑΡΙΘΜΟ ΕΜΘ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΤΗΝ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΜΕ ΑΥΤΗΝ ΤΩΝ ΥΠΑΞΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΤΩΝ ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΩΝ ΣΧΟΛΩΝ. 1 Μονιμοποίηση . Είμαστε οι μόνοι στρατιωτικοί που δεν απολαμβάνουν το αγαθό της μονιμότητας.: Υπαξιωματικοί παραγωγικών σχολών , Εθελοντές οπλίτες (ανακαταταγέντες), Εθελόντριες του ν. 705/1977, ΕΠΟΠ., όλες οι παραπάνω κατηγορίες υπαξιωματικών μετά από κάποια έτη παραμονής στο στράτευμα μονιμοποιούνται. Οι Ε.Μ.Θ. είναι η μόνη κατηγορία στρατιωτικών που ενώ διανύουν το 24 έτος υπηρεσίας, οι παλαιότεροι και παρόλο που καλύπτουν πάγιες και διαρκείς ανάγκες του στρατεύματος δεν είναι μόνιμοι. (προσληφθέντες αρχικά το 1985 στο Στρατό Ξηράς και από! το 1990 στο Πολεμικό ναυτικό και Πολεμική Αεροπορία έως το 2000) Ενώ οι κατά πολύ νεότεροί μας ΕΠΟΠ μονιμοποιούνται μετά από(7) επτά έτη υπηρεσίας σύμφωνα με τον Ν 3036/2002 του αρθρ 8 (οι πρώτοι προσελήφθησαν το 2001 με το Ν2936/2001, αρχικά μονιμοποιούνταν σύμφωνα με τον Ν2936/2001 αρθρ5 παρ 1 μετά από 10 έτη υπηρεσίας.). Οι Εθελοντές οπλίτες ενταχθήκαμε στον θεσμό των ΕΜΘ ύστερα από πέντε έτη υπηρεσίας. Αυτήν την στιγμή βρισκόμαστε σε καθεστώς ειδικής μονιμότητας και ονομαζόμαστε Εθελοντές Μακράς Θητείας. Με άλλα λόγια μέσα από αυτό το γεγονός και σε συνδυασμό με τις μεταθέσεις που υπάρχουν εργαζόμαστε υπο την πίεση της απόλυσης και της μετάθεσης και όχι με μεράκι και ζήλο. Επίσης πιστεύουμε ότι εδώ και 25 χρόνια έχουμε αποδείξει τον επαγγελματισμό μας και την κατάρτιση μας και αυτό το καθεστώς δοκιμαστικής περιόδου εδώ και 25 χρόνια μας αδικεί κατάφορα. Οι περισσότεροι από εμάς κατέχουν νευραλγικές θέσεις και καθημερινώς διαχειριζόμαστε δύσκολες καταστάσεις. Από το εν λόγω μέτρο δεν θα επιβαρυνθεί το ελληνικό δημόσιο, λόγω του ότι μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές των μόνιμων εν’ ενεργεία συναδέλφων. Επίσης ασφαλιστικά εντασσόμαστε στην συνταξιοδοτική προστασία του δημοσίου. 2 Βαθμολογική εξέλιξη όπως αυτών των εθελοντριών του Ν705/1977 και των εθελοντών οπλιτών συνάδελφων μας που προσλαμβάνονταν έως το 1989. Γιατί πιστεύουμε ότι η επαγγελματική εμπειρία και ωριμότητα που έχουμε ύστερα από 25 έτη υπηρεσίας μας κάνει περισσότερο από ποτέ έτοιμους να αναλάβουμε καινούργια καθήκοντα. Δεν ζητάμε να διαταραχθεί η ομαλή λειτουργία των Ε.Δ αφού δεν θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλώς θέλουμε να εξομοιωθούμε με τους ανακαταταγείς συναδέλφους μας και τις εθελόντριες του Ν705/1977 ! που ήταν ΕΜΘ σύμφωνα με το Ν1848/1989 αρθρ 13 παρ 4,5 και με τους νόμους Ν2109/1992 αρθρ 22, Ν3257/2004 αρθρ 13 ,όχι μόνο βγαίνουν από τον εν λόγω θεσμό αλλά λαμβάνουν και βαθμολογική εξέλιξη αξιωματικού. Εξάλλου οι ΕΜΘ έχουμε ξεχωριστή επετηρίδα και οι οργανικές θέσεις των βαθμών που λαμβάνουμε είναι κατοχυρωμένες. Επίσης θα θέλαμε να αναφερθούμε στο οικονομικό κομμάτι του εν λόγο μέτρου που θα είναι μηδενικό αφού ούτος η άλλος μισθολογικά λαμβάνουμε τις αποδοχές τον μονίμων συναδέλφων μας σύμφωνα με τα έτη υπηρεσίας και όχι σύμφωνα με το βαθμό που φέρουμε.3 Ανάλογη βαθμολογική εξέλιξη των ΕΜΘ αποφοίτων ΑΕΙ και ΤΕΙ όπως αυτών των παραγωγικών σχολών των υπαξιωματικών. Παρόλο που πολλοί από τους Ε.Μ.Θ. είναι τελειόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, που λογίζονται απόφοιτοι Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων Ν.2916/2001, δεν τους δίνεται η δυνατότητα περαιτέρω βαθμολογικής εξέλιξης, παρόλο που οι Παραγωγικές Σχολές των υπαξιωματικών (Διετούς φοίτησης) μόλις τα τελευταία χρόνια λογίζονται Ανώτερες. Επίσης μέχρι το 1991 πολλοί υπαξιωματικοί που εισήχθησαν στις παραγωγικές σχολές των υπαξιωματικών ήταν απόφοιτοι δÎ! υτέρας τάξης λυκείου και για την εισαγωγή τους στις εν λόγω σχολές διαγωνίζονταν σε μαθήματα της Γ Γυμνασίου, μόλις το 1992 οι εν λόγω σχολές εισήχθησαν στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ενώ όλοι οι ΕΜΘ είναι απόφοιτοι Λυκείων. 4 . Μεταθέσεις. Στον Ν.2936/2001, άρθρο 15 παράγραφο 4 γράφει: ΄΄Οι ήδη υπάρχουσες και πληρωθείσες οργανικές θέσεις εθελοντών πενταετούς υπηρεσίας-εθελοντών μακράς θητείας (Ε.Π.Υ-Ε.Μ.Θ) καθίστανται προσωποπαγείς, καταργούμενες με την καθ’ οιονδήποτε τρόπο έξοδο των ήδη υπηρετούντων από την ενεργό υπηρεσία του στρατεύματος.’’ Παρόλα αυτά εμείς εως σήμερα τοποθετούμαστε με μεταθέσεις προς κάλυψη οργανικών θέσεων, όπως αυτές προβλέπονται από το εκάστοτε οργανόγραμμα με βάση τον βαθμό και την ειδικότητα καθιστώντας την παραπάνω πρόβλεψη του νομοθέτη ανενεργή χωρίς να γνωρίζουμε το γιατί. Επίσης στο Π.Δ 21/1991, όπως αυτό τροποποιήθηκε με το Π.Δ 44/2003, καθορίζεται πως οι μεταθέσεις των Εθελοντών Μακράς Θητείας διέπονται με τις ίδιες διατάξεις των μονίμων συναδέλφων τους. Εμείς παρόλα αυτά παρατηρούμε ότι οι μεταθέσεις μας εκδίδονται αποκλειστικά με βάση τις ειδικότητες μας και καλύπτουμε οργανικές θέσεις μόνο της ειδικότητας όπως αυτές εμφανίζονται στο εκάστοτε οργανόγραμμα, ενώ αντίστοιχα οι μεταθέσεις των μονίμων συναδέλφων μας διαχωρίζονται μόνο σε διοικητικούς και τεχνικούς, πράγμα που δεν καθιστά για αυτούς περιοÏ! ισμένη την δυνατότητα μεταθέσεων σε στρατιωτικές μονάδες του εσωτερικού, αντίθετα με εμάς που ως γνώμονας λαμβάνετε η ύπαρξη οργανικής θέσης για συγκεκριμένη ειδικότητα (αν φυσικά δεν έχει καλυφθεί η αντίστοιχη θέση από κάποιον άλλον). 5 Εκτός όλων των παραπάνω θεσμικών αιτημάτων, θα θέλαμε να σας γνωρίσουμε, μέσα στο κλίμα περικοπής επιδομάτων των δημοσίων υπαλλήλων που έχει δημιουργηθεί, ότι ο μισθός ενός υπαξιωματικού των ενόπλων δυνάμεων αποτελείτε περί το 50% από επιδόματα η περικοπή των οποίων θα μας φέρει σε εξαιρετικά δυσχερή θέση, μιας και όπως είναι γνωστό αποτελούμε μια ιδιαίτερη επαγγελματική κατηγορία συνέπεια της οποίας είμαστε συνεχώς μετακινούμενοι ανά την επικράτεια (μέσω των μεταθέσεων) μέχρι το τέλος του εργασιακού μας βίου, πράγμα το οποίο μας εÎ! αναγκάσει στην συνεχή ενοικίαση κατοικιών, γεγονός που μειώνει αισθητά τα (περιορισμένα έτσι και αλλιώς) εισοδήματα μας ειδικά σε κάποιους από εμάς μια μικρή περικοπή θα θέσει πρόβλημα ακόμα και επιβίωσης (αφού η συνεχή μετακίνηση μας, κυρίως σε παραμεθόριες περιοχές, στερεί το δικαίωμα των συζύγων μας να εργασθούν στον ιδιωτικό τομέα, εδώ οι ντόπιοι δυσκολεύονται να βρουν εργασία οι σύζυγοι μας θα τα καταφέρουν; Αλλά και να τα καταφέρουν στην επόμενη μετάθεση τι θα κάνουμε;). Για την διαπίστωση του όγκου που καταλαμβάνουν τα επιδόματα στον μισθό μας σας υποβάλλουμε φωτοαντίγραφο φακέλου μισθοδοσίας. Τελειώνοντας, ελπίζουμε ότι τα αιτήματα μας θα βρουν θετική αντιμετώπιση γιατί γνωρίζεται την προσφορά μας και τις ιδιαίτερες συνθήκες εκτέλεσης των καθηκόντων μας. Θεωρούμε ότι τα αιτήματα μας μπορούν να χαρακτηρισθούν καθαρά ΗΘΙΚΑ και όχι ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ . Δεν ζητάμε εξομοίωση με τους συναδέλφους μας των παραγωγικών σχολών, απλά προσπαθούμε να επιτύχουμε την αξιοπρέπεια στην εργασία καθώς και την στρατιωτική μας υπόσταση». Υ.Γ Η νομοθεσία που διέπει τους ΟΠΥ, ΕΠΥ, ΕΜΘ είναι: Ν1513/1985, Ν1848/1989, ΠΔ 21/1991, ΠΔ44/2003 Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Ινδία δοκίμασαν με επιτυχία την Κυριακή τον αναβαθμισμένο και προσαρμοσμένο για εκτόξευση από την ξηρά, ινδικο-ρωσικό πύραυλο BrahMos, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του κοινού εταιρικού σχήματος BrahMos Aerospace, στο Νέο Δελχί. Η τροποποιημένη παραλλαγή χαρακτηρίζεται από πολύ μεγάλη ακρίβεια.
Ένας σχετικά καινούργιος κινεζικός δορυφόρος πλησίασε και προσέκρουσε έναν άλλο δορυφόρο της Κίνας σε μια σειρά περίεργων, εσκεμμένων ελιγμών, ανακοίνωσαν Αμερικανοί ερευνητές. Εκτιμούν ότι οι μανούβρες είναι πιθανότατα πρόβα για ένα κινεζικό σύστημα σύνδεσης διαστημικών σκαφών σε τροχιά.
Ξεκίνησαν οι δοκιμές του τουρκικής σχεδίασης και κατασκευής ατρακτιδίου σήμανσης στόχου και ναυσιπλοΐας ASELPOD της εταιρείας Aselsan. Σύμφωνα με πληροφορίες από τα τουρκικά ΜΜΕ η τουρκική εταιρεία πρόκειται να παραδώσει 4 συστήματα τον Ιούνιο 2011 ενώ 16 ακόμα συστήματα πρόκειται να ακολουθήσουν.
Η USAF αποφάσισε να προχωρήσει σε ανακατανομή των υπερμαχητικών F-22 στις Μοίρες που εδρεύουν εντός των ΗΠΑ έτσι ώστε να αυξηθεί η πολεμική τους ετοιμότητα. Αυτή η διαδικασία απαιτεί την διανομή των αεροσκαφών από μία Μοίρα σε τέσσερις άλλες Μοίρες. Παρατηρητές εκτιμούν ότι αυτό μπορεί να σχετίζεται με τις εξελίξεις στην κορεατική χερσόνησο ή στο Ιράν, όπου όλα δείχνουν ότι οι επόμενοι 12 μήνες μπορεί να είναι κρίσιμοι και "θερμοί".
Εναν νέο εχθρό έχει να αντιμετωπίσει η Πολεμική Αεροπορία εσχάτως: Τους ανόητους, κατά κανόνα πιτσιρικάδες με στυλό-λέηζερ, οι οποίοι μετά τα ποδοσφαιρικά γήπεδα εμφανίστηκαν περιμετρικά των διαδρόμων αποπροσγείωσης στος Πτέρυγες Μάχης της Π.Α. και παίζουν με την ζωή των πιλότων και την εθνική άμυνα, αφού τυχόν απώλεια πιλότων κα αεροσκαφών οδηγεί σε αυτό το αποτέλεσμα: Μόλις πριν λίγες ημέρες στην αεροπορική βάση της Ελευσίνας ένας χειριστής μεταγωγικού C-130, ύστερα από επίθεση, έχασε προσωρινά την όρασή του, λίγο πριν την προσγείωση, ευτυχώς όμως χάρη στην ψυχραιμία και την εμπειρία του, το αεροσκάφος τροχοδρόμησε χωρίς να σημειωθεί ατύχημα.
Άγρια κόντρα στην Ρουμανία για την προμήθεια του νέου μαχητικού αεροσκάφους της χώρας, αφού το υπουργείο άμυνας της φτωχής βαλκανικής χώρας δεν δίνει την έγκρισή του επί ημερών ΔΝΤ να δαπανηθούν 1,3 δις δολάρια (το 1% του ΑΕΠ της χώρας) για την προμήθεια 24 μεταχειρισμένων (!) F-16 του BLock 25! H πρώτη δόση των 750 εκατ. δολαρίων για την αγορά μεταχειρισμένων μαχητικών τύπου F-16, έπρεπε να είχε καταβληθεί μέχρι τις 3 Αυγούστου, αλλά το ρουμανικό υπουργείο Οικονομικών έκανε το ... "παγώνι".
Η εταιρεία Lockheed Martin Corp έλαβε τροποποίηση των παραγγελιών των οικονομικών ετών 2008 και 2010 από τις αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις, για την κατασκευή 3 αεροσκαφών C-130J, ενός KC-130J και ενός HC-130J.
H επισημοποίηση της υποψηφιότητας στην αξιολόγηση της Πολεμικής Αεροπορίας του νέου ρωσικού μαχητικού Su-35BM/S, που αποτελεί την υπέρτατη εξέλιξη του Su-27 και στα αερσκάφη παραγωγής θα ενσωματώνει τους κορυφαίους αισθητήρες για ανίχνευση μαχητικών stealth με συνδυαμό τριών (!) ραντάρ, αποτελεί κορυφαίο γεγονός για τις ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις. Παρουσιάζεται με όλες τις λεπτομέρειες και τις παραμέτρους που περικλείει στο τεύχος της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί. Μία πρόταση που προβλέπει μεταξύ άλλων εγχώρια γραμμή παραγωγής ενός μαχητικού στο οποίο θα τοποθετηθούν τα ίδια όπλα και κατά 80% οι ίδιοι αισθητήρες που θα τοποθετηθούν στο μαχητικό 5ης γενιάς PAK-FA T-50. Oρισμένα από τα θέματα στο τεύχος της ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ που κυκλοφορεί και είναι αφιερωμένο στην Αεροπορία είναι τα εξής:
Το G650 που αποτελεί το νέο αεροσκάφος της Gulfstream επέτυχε ταχύτητα που ξεπέρασε τα 0.99 της ταχύτητας του ήχου ανοίγοντας το δρόμο ώστε να καταστεί το ταχύτερο πολιτικό αεροσκάφος σε υπηρεσία.
Ο διαγωνισμός για την προμήθεια νέου βασικού εκπαιδευτικού για την αεροπορία της Ινδίας αναμένεται να ξεκινήσει εντός του μήνα με πτητικές δοκιμές των υποψηφίων.
Η Γερμανία και η Αγγλία καθώς βρίσκονται στη διαδικασία αναθεώρησης των μεταφορικών αναγκών τους θα αποφασίσουν σχετικά με την προμήθεια του μεταγωγικού αεροσκάφους Α400Μ σε δύο με τρεις μήνες.
Η εταιρία Willis Lease Finance Corp. υπέγραψε μηνμόνιο κατανόησης με την SuperJet Intl. για την προμήθεια έξι αεροσκαφών SuperJet 100.
Kαι τώρα οι δυό τους: Αντιμέτωπα θα βρεθούν δύο μαχητικά που την εποχή του ψυχρού πολέμου επρόκειτο να αποτελέσουν τους βασικούς αεροπορικούς αντιπάλους Δύσης και Ανατολής: Το F-15C και το Su-27.
Η σερβική αεροπορία θα προβεί στην πρώτη εισαγωγή νέου υλικού στις τάξεις της τα τελευταία είκοσι χρόνια με την ένταξη σε υπηρεσία δύο ανακτασκευασμένων ελικοπτέρων Mi-17.
Μετά την επίδειξη του ιρανικού UAV Karrar, το οποίο μπορεί να μεταφέρει 4 βόμβες σε εμβέλεια 1000 χιλιομέτρων, η εταιρία Denel Dynamics με έδρα την Νότια Αφρική δέχτηκε δριμύ κριτική πως παρείχε λαθραία την σεχτική τεχνολογία στο Ιράν.
Η Αεροπορία της Ρωσίας παρέλαβε ένα ακόμη στρατηγικό βομβαρδιστικό τύπου Tu-160 Blackjack από αυτά που περνούσαν γενική εργοστασιακή συντήρηση και αναβάθμιση των συστημάτων τους. Το αεροσκάφος πέρασε από πρόγραμμα αναβάθμισης και εκσυγχρονισμού, όπως ολόκληρο το πρόγραμμα εδάφους και μια σειρά δοκιμαστικών πτήσεων.
αντικείμενο την συμμετοχή της χώρα στην ανάπτυξη και παραγωγή του υπό ανάπτυξη μεταγωγικού αεροσκάφους KC-390 της εταιρείας Embraer.
Η γαλλική αεροπορική εταιρεία Air France εγκαινίασε την αξιοποίηση του Α380 από τη γραμμή Παρίσι-Τόκιο, γιορτάζοντας σήμερα το πρωΐ την άφιξη στο διεθνές αεροδρόμιο Ναρίτα της πρώτης επιβατικής πτήσης από τη γαλλική πρωτεύουσα.
Η Νότιος Αφρική εκμεταλλευόμενη στο έπακρο τις δυνατότητες πρόσβασης της χώρας σε τεχνολογία αιχμής λόγω της προμήθειας των μαχητικών JAS-39 C/D Gripen ανέπτυξε την απαραίτητη τεχνογνωσία ώστε να προσαρμόσει τον κύριο αισθητήρα των αεροσκαφών στις ανάγκες της.
H Ινδία υπέγραψε συμβόλαιο με τις ΗΠΑ για την προμήθεια 24 πυραύλων Harpoon II για τον εξοπλισμό των αεροσκαφών Jaguar που διαθέτει.
Το πρόγραμμα δοκιμών του F-35 είναι πιθανό να υποστεί αναδιάρθρωση λόγω των προβλημάτων αξιοπιστίας που αντιμετωπίζει η έκδοση κάθετης από/προσγείωσης.
Δηλώσεις που πραγματοποίησε Ρώσος επίσημος επιβεβαίωσαν την υπογραφή συμφωνίας προμήθειας από την Αργεντινή ελικοπτέρων Mi-17.
Ξεκινούν οι δοκιμές όπλων των αυστραλιανών F/A-18F, στο πεδίο βολής Woomera της Αυστραλίας, ενώ οι εντυπώσεις από τα πρώτα πέντε αεροσκάφη είναι εξαιρετικές.
Η ισραηλινή εταιρεία IAI πρόκειται να λάβει σημαντικό έργο στην κατασκευή του υπό ανάπτυξη αεροσκάφους F-35. Πιο συγκεκριμένα ι ισραηλινή εταιρεία πρόκειται να κατασκευάσει μέχρι και 900 ζεύγη πτερύγων του F-35 Joint Strike Fighter με βάση μία νέα βιομηχανική συμφωνία η οποία σχετίζεται με την αγορά από την Αεροπορία της χώρας 20 F-35.
Η κυβέρνηση της Ταιβάν ανακοίνωσε ότι πρόκειται να ξεκινήσει την αξιοποίηση ντου νέου πυραύλου τύπου cruise μέχρι το τέλος του χρόνου. Σύμφωνα με πληροφορίες από αξιωματούχους της κυβέρνησης της χώρας, η Ταιβάν έχει ήδη ξεκινήσει την κατασκευή του βλήματος Hsiungfeng 2E.
Παραλίγο συντριβή αεροσκάφους της αυστραλιανής εταιρείας Quantas, όταν αποκολλήθηκε ολόκληρο τμήμα σε ένα από τα σημεία του εξωτερικού καλύματος των κινητήρων. Δείτε τα βίντεο.
«Προληπτικές επιθέσεις» στο Ιντερνετ επεξεργάζεται το Πεντάγωνο -σε συνεργασία με 100 ξένες μυστικές υπηρεσίες και ιδιωτικές εταιρείες- με σκοπό να αντιμετωπίσει τις χιλιάδες κυβερνοεπιθέσεις που εξαπολύονται καθημερινά εναντίον των ηλεκτρονικών υπολογιστών, οι οποίες σχετίζονται με την οικονομική δραστηριότητα, τις υποδομές και τη στρατιωτική ασφάλεια της χώρας.
Ορισμένα πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία έδωσε η Γενική Γραμματεία της κυβέρνησης αναφορικά με το κόστος πτήσεων κρατικών αεροσκαφών κατά το διάστημα από 1-1-2010 έως 21-7-2010.
Στρατιωτικό ελικόπτερο τύπου Gazelle της Εθνικής Φρουράς πραγματοποίησε αναγκαστική προσγείωση χτές το μεσημέρι μετά την απογείωση του από την αεροπορική βάση Ανδρέας Παπανδρέου στην Πάφο.
Ελικόπτερο έρευνας και διάσωσης ΑΒ 205 της ΠΑ στο κλιμάκιο Σαντορίνης πραγματοποίησε επιχείρηση διάσωσης τριών νεοζηλανδών 30 νμ. νότια και ανατολικά της νήσου. Οι τρεις Νεοζηλανδοί επέβαιναν σε ισάριθμα jet-ski και κατά τα φαινόμενα απομακρύνθηκαν από αρκετά από τις ακτές. Το πλήρωμα του ελικοπτέρου ενημέρωσε πως ένα από τα τρία jet-ski ήταν ήδη μισοβυθισμένο όταν είχε φθάσει στο σημείο, για να περισυνελέξει τους ναυαγούς ενώ από το ΓΕΑ ανακοινώθηκε πως ο ένας εκ των τριών νεοζηλανδών ήταν ελαφρά τραυματισμένος.
Σήμερα συναντώνται στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού εκπρόσωποι της εταιρείας Alenia με επιτελείς της ΓΕΝ/ΔΕΞ, όπου οι πρώτοι θα παρουσιάσουν στο Ναυτικό τις προτάσεις τους για την επιχειρησιακή αξιοποίηση των αεροσκαφών ATR-72/200 της πρώην ΟΑ τα οποία έχουν αποσυρθεί και μπορούν να αξιοποιηθούν ως Αεροσκάφη Ναυτικής Συνεργασίας, κατά την Alenia, με την κατάλληλη διαμόρφωση χώρου και ηλεκτρονικών συστημάτων σε παλέτες.
Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της αρμόδιας υπηρεσίας της Ν. Κορέας και της κατασκευάστριας των C-130J έχουν οδηγηθεί σε αδιέξοδο λόγω διαφοράς στη τιμή.
Η μοιραία σύγκρουση της 26 Αυγούστου μεταξύ των δύο F-16 της 340 Μοίρας άφησε πίσω της δύο νέους ανθρώπους και ικανότατους πιλότους της ΠΑ νεκρούς τους Σμηναγούς Αναστάσιο Μπαλατσούκα και Ιωσήφ Αναστασάκη ο οποίος έχασε τη μάχη με το θάνατο τα ξημερώματα της Κυριακής. Η απώλεια για την ΠΑ όσο και για τις οικογένειες των δύο θυμάτων είναι τόσο τραγική όσο και εύλογη. Το ίδιο όμως είναι και για τους συναδέλφους τους στην Αεροπορία. Στα γραφεία του defencenet.gr έφθασε μια επιστολή από ένα από τους ιπταμένους συμπολεμιστές του Σμηναγού Αναστασάκη και την οποία δημοσιεύουμε ως τον ελάχιστο φόρο τιμής στο πρόσωπο ενός σύγχρονου ήρωα της Ελλάδας. Ακολουθεί το κείμενο της επιστολής:
Τα κοινοβούλιο της Ταϊλάνδης ενέκρινε τον αμυντικό προϋπολογισμό του Κράτους για το οικονομικό έτος 2011 ύψους 5,4 δις δολαρίων (4,2 δις ευρώ) στις 26 Αυγούστου. Στο νέο προϋπολογισμό συμπεριλαμβάνεται κονδύλιο για την αγορά ακόμα 6 μαχητικών Saab JAS 39 Gripen για τη Βασιλική Αεροπορία της Ταϊλάνδης.
Μικρή αναβολή πρόκειται να παρουσιάσει το τουρκικό πρόγραμμα ναυπήγησης των φρεγατών αντιαεροπορικής άμυνας περιοχής (AAW) TF2000 σύμφωνα με τουρκικά ΜΜΕ. Πιο συγκεκριμένα ο αρχικός σχεδιασμός του τουρκικού Ναυτικού περιελάμβανε την ένταξη σε υπηρεσία του πρώτου πλοίου το 2018.
Τελικά αυτή η θέση του Κλαδάρχη του Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (ΓΕΕΘΑ) της Διεύθυνσης Πόρων του ΓΕΕΘΑ, πρέπει να έχει ... "αυτόματο σύστημα εκτόξευσης για προσωπικούς λόγους". Δεν εξηγείται διαφορετικά ότι ο Κλαδάρχης υποναύαρχος, Αντώνης Παπαϊωάννου ο οποίος είχε διαδεχθεί τον παραιτηθέντα από την θέση αυτή, προ τετραμήνου, υποναύαρχο Στυλιανό Φενέκο, παραιτήθηκε προ ολίγης ώρας επικαλούμενος και αυτός "προσωπικούς λόγους".
Φόρο αίματος στην εγκατάλειψη προσωπικού και μηχανών, ειδικά τους τελευταίους δέκα μήνες, αλλά και στην αναβλητικότητα που αποτελεί "σήμα κατατεθέν" των πολιτικών ηγεσιών τα τελευταία χρόνια, πληρώνουν οι Ένοπλες Δυνάμεις, με το κακό να βρίσκεται απλά και μόνο στην αρχή του, όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία. Τέσσερις άνθρωποι με «επενδεδυμένα» επάνω τους σημαντικά κεφάλαια και επιχειρησιακά πολύτιμες πολεμικές μηχανές (δύο F-16C Block 52+ και ένα AH-64DHA Apache) συνολικής αξίας τουλάχιστον 160 εκατ. ευρώ απωλέσθηκαν μέσα σε 25 μόλις ημέρες, απόρροια πολλών διαφορετικών παραγόντων. Χαρακτηριστικό είναι ότι από το 2005 μέχρι σήμερα για τις Ένοπλες δυνάμεις έχουν αγοραστεί συστήματα αξίας 900 εκατ. ευρώ! Δηλαδή σε 25 ημέρες απωλέσθηκε το 18% της αξίας των πάσης φύσεως αγορών υλικού μιας πενταετίας!
Σε δηλώσεις για τον θάνατο του σμηναγού Ιωσήφ Αναστασάκη προχώρησαν όλοι οι κορυφαίοι πολιτιακοί και πολιτικοί άνδρες πλην εκπροσώπων ΚΚΕ, οι οποίοι πάντως είχαν κάνει μια θερμή δήλωση την πρώτη ημέρα του ατυχήματος
Νεότερες πληροφορίες για το πρόγραμμα υποβρυχίων του τουρκικού Ναυτικού αναφέρουν ότι η σύμβαση για την ναυπήγηση των 6 υποβρυχίων U-214TN επρόκειτο να επικυρωθεί το τρέχοντα μήνα με προοπτική να παραδοθεί το πρώτο υποβρύχιο από τα τουρκικά ναυπηγεία του Golcuk το 2015.
Το υπουργείο Άμυνας της Βρετανίας ανέθεσε συμβόλαιο στην αμερικανική εταιρεία LM συμβόλαιο για την απόκτηση επιπρόσθετων αεροχημάτων Desert Hawk III. Το βάρους 8 λιβρών αερόχημα Desert Hawk III ενσωματώνει υψηλή τεχνολογία ανοικτής αρχιτεκτονικής διαθέτει πανοραμική θερμική κάμερα, κάμερα ημέρας με δυνατότητα μεγέθυνσης 10 x, φορητό σταθμό ελέγχου και τηλεχειριζόμενο τερματικό σταθμό video.
Συμφωνία πώλησης στρατιωτικού υλικού αξίας 204 εκατ. δολαρίων επέτυχε η τουρκική εταιρεία Aselsan. Πιο συγκεκριμένα η τουρκική εταιρεία πρόκειται να μεταφέρει την τεχνογνωσία κατασκευής των ασυρμάτων PRC/VRC-9661 στο Πακιστάν. Ο αριθμός των συστημάτων δεν έχει ανακοινωθεί αλλά η παραγγελία υπολογίζεται να φτάσει τα 154 εκατ. δολάρια (120,5 εκατ. ευρώ).
Έχασε την εξαιρετικά άνιση μάχη που έδινε με τον θάνατο ο σμηναγός Σήφης Αναστασάκης ο οποίος νοσηλευόταν στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ηρακλείου μετά από τη σύγκρουση και πτώση των δύο F-16 νοτίως της νήσου Χρυσή στη θαλάσσια περιοχή της Ιεράπετρας, το μεσημέρι της περασμένης Πέμπτης. Ο άτυχος σμηναγός κατέληξε στις 1:15 τα ξημερώματα.
Η έκδοση του F-35 της πρώτης παρτίδας που θα προμηθευτεί το Ισραήλ θα κωδικοποιηθούν ως Ι θα έχουν κάποιες μικρές, αλλά ουσιώδεις διαφορές με τα λοιπά αεροσκάφη των εταίρων του προγράμματος.