Η αμερικανική αεροπορία εκκίνησε τη διαδικασία επιλογής αναδόχου για το πρόγραμμα αεροσκαφών εναέριου ανεφοδιασμού που θα αντικαταστήσει τα KC-135 παρά την ένσταση που υπέβαλε η U.S. Aerospace.
Η προμήθεια των φρεγατών FREMM παρουσιάζει ενδιαφέρον καθώς είναι ένα πρόγραμμα προμήθειας αμυντικού υλικού στο οποίο είναι γνωστός ο τύπος, η διαμόρφωση, το κόστος αλλά παρ’ όλα αυτά παραμένει στάσιμο. Δεν αποτελεί το μονο παράδειγμα στασιμότητας σε ότι αφορά την εξέλιξη του προγράμματος ενώ εχουν ολοκληρωθεί όλες οι διαδικασίες, όπως έχει συμβεί π.χ. με το ΤΟΜΑ ΒΜΡ-3HEL, όπου εφευρίσκονται συνέχεια δικαιολογίες για την καθυστέρηση υπογρσφής της κύριας σύμβασης.
Η αναγκαιότητα υλοποίησης του προγράμματος απόκτησης νέων μαχητικών ώστε να συμπληρωθούν τα κενά που προκύπτουν από την απόσυρση τύπων που αφενός πλέον δεν έχουν να προσφέρουν πολλά στο σύγχρονο πεδίο μάχης και αφετέρου έχουν συμπληρώσει το όριο επιχειρησιακής ζωής ή που λόγω παλαιότητας η αξιοποίηση τους κρίνεται αντιοικονομική αλλά και επικίνδυνη είναι αυταπόδεικτη.
Η χορήγηση ενός αποτελεσματικού όπλου
αυτοάμυνας στους ιπτάμενους ώστε να επιβιώσουν
της κατάρριψης ή εγκατάλειψης και να διαφύγουν
την αιχμαλωσία μέχρι την διάσωσή τους αποτελεί
ελάχιστα γνωστό μα σημαντικό «πονοκέφαλο» για
τους αντίστοιχους Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.
Με ανακοίνωση που εξέδωσε στις 12 Αυγούστου η EADS γνωστοποίησε ότι τον Ιούνιο πραγματοποιήθηκε η πρώτη πτήση του ελαφρού ελικοπτέρου UH-72A Lakota με το πακέτο αποστολής των Ταγμάτων Ασφάλειας και Υποστήριξης.
Ρουμάνος διπλωμάτης συνελήφθη στη Μόσχα την ώρα που προσπαθούσε να αποκτήσει πρόσβαση σε απόρρητα στρατιωτικά έγγραφα, αποκάλυψε σήμερα η ρωσική υπηρεσία ασφάλειας (FSB).
Ένα αεροσκάφος B737 της Caribbean Air Group συνετρίβη κατά τη προσγείωση του και διαλύθηκε σε τρία κομμάτια σκοτώνοντας έναν επιβάτη τα ξημερώματα της Δευτέρας τοπική ώρα.
Νέο επεισόδιο βλάβης εν πτήσει ελικοπτέρου της Αεροπορίας Στρατού είχαμε πριν από λίγο, με έκτακτη προσγείωση στις 11:40 πμ ελικοπτέρου τύπου UH-1H (Χιούι) κατά την διάρκεια δοκιμαστικής πτήσης. Ευτυχώς το ελικόπτερο προσγειώθηκε με ασφάλεια στην περιοχή Νίκη του Βόλου, όταν ο κινητήρας απώλεσε την ισχύ του.Οι χειριστές του ελικοπτέρου είναι καλά στην υγεία τους και δεν έχουν προκληθεί ζημιές στο ελικόπτερο. Ομάδα τεχνικών μεταβαίνει στον χώρο προσγείωσης για την επισκευή του ελικοπτέρου.
Στην περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, και συγκεκριμένα το Μάρτιο του 1942, δημιουργήθηκε
στην Αυστραλία, μια διασυμμαχική υπηρεσία πληροφοριών με το όνομα IASD ...
Με την πραγματοποίηση της πρώτης πτήσης του πρωτοτύπου
του προγράμματος LCH, οι ινδικές Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκονται ένα βήμα πιο κοντά στην απόκτηση ενός εγχωρίως ανεπτυγμένου επιθετικού ελικοπτέρου.
Αν και η ίδρυση των Ειδικών Δυνάμεων με τη σύγχρονη έννοια, χρονολογείται την περίοδο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, η ιστορία των Ειδικών Δυνάμεων φθάνει χιλιάδες χρόνια πίσω. Στο παρόν άρθρο, όμως, παρουσιάζεται η εξέλιξη των ειδικών δυνάμεων τα τελευταία χρόνια, με σκοπό να δοθούν κάποια ερεθίσματα στις ελληνικές ειδικές δυνάμεις ώστε να εξεταστεί η αναδιοργάνωσή τους, στο πλαίσιο της μελλοντικής δομής του Ελληνικού Στρατού (Ε.Σ.). Ειδικότερα, δίδεται ιδιαίτερη βαρύτητα σε ό,τι αφορά τις αποστολές στο σύγχρονο πεδίο μάχης, αλλά και τον εξοπλισμό που αξιοποιείται. Στην παρούσα μελέτη, λαμβάνονται ως πρότυπο οι αμερικανικές ειδικές δυνάμεις, λόγω του ότι οι ελληνικές συγκροτήθηκαν σύμφωνα με το συγκεκριμένο πρότυπο, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αξιόλογες ειδικές δυνάμεις και σε άλλες χώρες.
Επιθυμία της Σ. Αραβίας αλλά και σημείο διαπραγμάτευσης της πώλησης 84 μαχητικών F-15 στη χώρα από τις ΗΠΑ είναι η ενσωμάτωση του radar με AESA APG-63(V)3.
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής της ρωσικής αεροπορίας Alexander Ζelin χθές ο κλάδος ολοκληρώνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MiG-31 που έχει σε υπηρεσία στο πρότυπο ΒΜ.
Η εισαγωγή σε υπηρεσία αφενός σε τακτικό επίπεδο και αφετέρου σε μεγάλους αριθμούς
αεροσκαφών με μικρό ίχνος σε ευρεία περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, αναμένεται να
επιφέρει αλλαγές στις ακολουθούμενες τακτικές τόσο όσον αφορά στην αξιοποίησή τους όσο και
στην αντιμετώπιση τους. Προτού, λοιπόν, αξιολογήσει κανείς τις διαθέσιμες μεθόδους αντιμετώπισης
αυτών των αεροσκαφών, πρέπει να έχει σαφή εικόνα της επιχειρησιακής αξιοποίησής τους.
To Σχολείο Δυτών Μάχης μπορεί να αποτελεί καινοτομία για τα δεδομένα του Ε.Σ. αλλά έρχεται να κλείσει ένα σημαντικό κενό στην επιχειρησιακή του ικανότητα: οι αμφίβιες και παράκτιες, ειδικές και μη, επιχειρήσεις, σε ενδεχόμενη «θερμή» κρίση ή ακόμα και σε κρίση επιπέδου Ιμίων, μπορούν να κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.
Μια αναφορά του γενικού λογιστηρίου της Ινδίας θέτει σημαντικά ερωτήματα για την ανάπτυξη του εγχωρίως ανεπτυγμένου ελαφρού ελικοπτέρου πολλαπλών χρήσεων Dhruv.
Όπως ανακοίνωσε η Airbus Military ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι πρώτες δοκιμές επιχειρήσεων του μεταγωγικού αεροσκάφους Α400Μ από απροετοίμαστους διαδρόμους.
Η αξιοποίηση του υλικού στο έπακρο, η προσαρμογή αυτού αλλά και των διαδικασιών και του προσωπικού στις μετεξελισσόμενες απειλές και ανάγκες, η εξοικονόμηση κονδυλίων και, πάνω απ’ όλα, η αποφυγή, η απορρόφηση και η αντικατάσταση και αποκατάσταση απωλειών κατά τη διάρκεια συγκρούσεων υψηλής έντασης, αποτελούν την πεμπτουσία του αεροπορικού σχεδιασμού υψηλών αξιώσεων.
Το Goshawk είναι ένα αεροσκάφος, που προέρχεται
από το Hawk με συγκεκριμένες βελτιώσεις και
σχεδιαστικές επεμβάσεις για την ικανοποίηση των
αναγκών εκπαίδευσης του Αμερικανικού Ναυτικού.
Για πολλούς, η συγκεκριμένη έκδοση είναι καλύτερη
από το αρχικό σχέδιο, έχοντας συμπεριλάβει
αρκετές βελτιώσεις. Παράλληλα, το Goshawk
θα μπορούσε να αποτελέσει και τον αντικαταστάτη
των T-2E Buckeye της ΠΑ, καθώς, ούτως ή
άλλως, είναι και ο φυσικός διάδοχός των T-2C του
Αμερικανικού Ναυτικού. Τι πιο απλό, ψάχνοντας τον
αντικαταστάτη των T-2, να υιοθετήσεις ένα σύστημα
που ήδη είναι ο αντικαταστάτης του στο USN.
To Eurofighter, ακολουθώντας ένα πολύχρονο και διεξοδικό πρόγραμμα πιστοποιήσεων, βρίσκεται στο στάδιο ενσωμάτωσης νέων όπλων με το Tranche 2 και 3. Το συνολικό οπλοστάσιο των Typhoon δεν έχει ακόμη, βέβαια, καθοριστεί, καθώς αναμένονται νέες προσθήκες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης εναέριων συστημάτων του ναυτικού των ΗΠΑ το πρόγραμμα του νέου ΑΦΝΣ Ρ-8 Poseidon έλαβε έκγριση για την έναρξη της φάσης του χαμηλού ρυθμού αρχικής παραγωγής.
Μια μακρά περίοδος αναμονής έλαβε τέλος στις 29 Ιανουαρίου του 2010, όταν στις εγκαταστάσεις της KnAAPO στο Komsomolsk on Amur, το πρωτότυπο του νέου μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς της Ρωσίας βρέθηκε στον αέρα με τον Sergei Bogdan στα χειριστήρια. Μ’ αυτόν τον τρόπο, η ρωσική ΠΑ θα εισέλθει σε μια νέα φάση της ιστορίας της, αποκτώντας μια πλατφόρμα ικανότερη από ότι χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα.
Οι εμπλοκές αεροσκαφών εναντίον ελικοπτέρων αποτελούν ένα επιμέρους σενάριο της εναέριας μάχης και των συνδυασμών που μπορεί να προκύψουν σε μία εναέρια γενικευμένης κλίμακας αναμέτρηση. Οι ιδιαιτερότητες μίας τέτοιας περίπτωσης είναι πολλές και οι παράγοντες, που θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Αν και φαινομενικά το έργο της κατάρριψης ενός ελικοπτέρου από ένα αεροσκάφος μπορεί να μοιάζει εύκολο, στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι, έως του σημείου που οι όροι μεταξύ «κυνηγού» και «θηράματος» μπορούν εύκολα να αντιστραφούν.
Έξι συστοιχίες αντιαεροπορικών συστημάων Patriot PAC-3 με 209 βλήματα ΜΙΜ-104Ε GEM-T αξίας έως και 900 εκατ. δολ. θα προμηθευτεί το Κουβέιτ από τις ΗΠΑ προκειμένου να ενισχύσει την άμυνα του εναντίον της ιρανικής βαλλιστικής απειλής.
Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, η ανάπτυξη των πρώτων κινεζικών
UAV οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους Αμερικανούς. Τη δεκαετία του ’60, πολλά πρώιμα αμερικανικά UAV Ryan Firebee έπεσαν στο έδαφος του Βιετνάμ και της Κίνας, με αποτέλεσμα να αιχμαλωτιστούν, να αναλυθούν από τους Κινέζους επιστήμονες,
να αντιγραφούν και στη συνέχεια να εξοπλιστούν με κινεζικής
κατασκευής εξοπλισμό παρακολούθησης. Το πρώτο κινεζικό
UAV, με την επωνυμία WZ-5, μπήκε σε υπηρεσία στις αρχές
του 1980. Από τότε μέχρι σήμερα έχει μπει πολύ νερό στο
αυλάκι, με τις δεκάδες κινεζικές εταιρείες να έχουν αναπτύξει
πολλά αξιόλογα σχέδια UAV, ενώ συνεχίζουν να παρουσιάζουν
διάφορα μοντέλα, τα οποία στο μέλλον θα εξοπλίσουν τον κινεζικό στρατό και θα εισάγουν πολλές καινοτομίες.
Στις μέρες μας παρατηρούνται σημαντικές
αλλαγές στις αεροπορικές επιχειρήσεις με τη
διασπορά σε παγκόσμιο επίπεδο συστημάτων
UAV, πυραύλων μακρού πλήγματος πλεύσης
και αεροσκαφών με stealth δυνατότητες. Οι
απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιεί το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της αεράμυνας
αυξήθηκαν κατακόρυφα. Θα εξεταστεί πώς
καθεμία από αυτές τις αλλαγές τροποποιεί τις
απαιτήσεις των εν λόγω συστημάτων και θα
προταθούν οι απαραίτητες λύσεις.
Την δημιουργία εργοστασίου για τους κινητήρες Pratt & Whitney F135 του μαχητικού αεροσκάφους F-35 ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας Ζαφέρ Τσαγλαγιάν, ταυτόχρονα με την δημιουργία κοινοπραξίας κατασκευής ελικοπτέρων "Σικόρσκι" και την ίδρυση ανάλογης κατασκευαστικής μονάδας.
Αναγκαστική προσγείωση σε βραχώδη περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα της Ανάφης πραγματοποίησε νωρίς το πρωί σήμερα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κατάσταση υψηλού κινδύνου εξελίχθηκε λίγα λεπτά μετά τις 09.00 το πρωί για ένα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, "κράτησε" ο κινητήρας και το ελικόπτερο πήρε "βουτιά" για το πέλαγος μέχρις ότου να καταφέρει ο κυβερνήτης του να ανακτήσει τον έλεγχο λίγα λεπτά πριν συντριβεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από Ινδικά μέσα ενημέρωσης το ρωσικό MiG-35 δεν περιλαμβάνεται στην τελική λίστα επιλογής του διαγωνισμού MRCA της ινδικής αεροπορίας για την προμήθεια 126 μαχητικών αξίας $10 δις.
Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρία Raytheon, επιλέχθηκε από την αμερικανική αεροπορία για να αναπτύξει την βόμβα μικρής διαμέτρου, SDB, της φάσης ΙΙ, GBU-53/B.
Η κύρια απαίτηση για τις αεροπορικές δυνάμεις είναι ή κατά το δυνατόν αδιάλειπτη και αρραγής («seamless») ραδιοκάλυψη σε εκτεταμένες γεωγραφικές περιοχές, με ασφάλεια έναντι ηλεκτρονικών αντιμέτρων και ταχεία μεταφορά φωνής και δεδομένων, απαραίτητη για τις σύγχρονες «πλατφόρμες» – φορείς του αεροπoρικού πολέμου. Είναι προφανές ότι οι απαιτήσεις αυτές δεν πληρούνται από μία και μόνο τεχνολογία, η περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και έτσι οι αεροπορικές δυνάμεις χρησιμοποιούν σχεδόν όλους τους σχετικούς πόρους, από τη ζώνη HF ως και τις μικροκυματικές ζώνες.
To μεταφορικό ελικόπτερο ΝΗ90 με την επιλογή του από τον ΕΣ αποτέλεσε τη λύση για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων UH-1 σε αποστολές τακτικών μεταφορών. Η αναβολή όμως της παραλαβής των ελικοπτέρων, μέχρι τα τέλη του 2009 θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί και τα 20, είχε οδηγήσει το όλο θέμα σε αδιέξοδο λόγω οικονομικών διαφορών, του Ελληνικού Δημοσίου με την κατασκευάστρια κοινοπραξία. Τελικά το ζήτημα επιλύθηκε και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το αργότερο τομ Μάρτιο του 2011.Το θέμα της παραλαβής των ελικοπτέρων έχει το χαρακτήρα του επείγοντος για τον ΕΣ καθώς οι αυξημένες ανάγκες αεροκίνησης δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν με τους υπάρχοντες τύπους. Στο κείμενο που ακολουθεί περιγράφονται οι βασικοί λόγοι της εμπλοκής αυτής, ενώ ταυτόχρονα παρατίθεται και μια τεχνική περιγραφή του ελικοπτέρου.
Σήμερα, παρά το γεγονός πως η Συριακή Αεροπορία παραμένει σε αριθμούς μια από τις μεγαλύτερες αεροπορίες της Μέσης Ανατολής,το πραγματικό της πρόσωπο είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι μπορεί να δείχνει. Είναι μια αεροπορική δύναμη η οποία τα τελευταία 40 χρόνια βρίσκεται είτε με μικρότερα είτε με μεγαλύτερα διαλείμματα σε μια συνεχή αντιπαράθεση με το μεγαλύτερό της εχθρό, την Ισραηλινή Αεροπορία. Στην ιστορία της έχει υποστεί μεγάλες ήττες στον αέρα από το Ισραήλ και παρ’ όλα αυτά στέκεται απέναντι, πάντα έτοιμη να την αντιμετωπίσει. Στο μέλλον, σε μια Μέση Ανατολή που τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς και οι εξελίξεις μεταβάλλουν τα πάντα, ίσως κληθεί να παίξει και πάλι ένα σημαντικό ρόλο σε μια ενδεχόμενη πολεμική αναμέτρηση.
Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία το 1964 και αποσύρθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1993. Συμπλήρωσε 224.489 ώρες πτήσεως, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή 16 Eλλήνων πιλότων. Το αεροσκάφος με τα περισσότερα μακάβρια προσωνύμια από κάθε άλλο (widow maker, flying coffin) ή και λιγότερο μακάβρια (missile with a man inside) ενσάρκωνε για την εποχή του ένα θρύλο που ερχόταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα τελειότερα –για τότε– επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και του σχεδιαστή του Clarence L. «Kelly» Johnson. Ο Αστρομαχητής, όπως τουλάχιστον ήταν γνωστό επίσημα, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στις τάξεις της Αεροπορίας, σίγουρα αποτέλεσε το πιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος από όσα βρέθηκαν να επιχειρούν στους ελληνικούς ουρανούς. Μπορεί να ήταν ένα αεροσκάφος με απαιτήσεις, είχε όμως ασυναγώνιστες επιδόσεις και όσοι είχαν την τύχη να το πετάξουν δύσκολα μπορούν να το ξεχάσουν. Ήταν μια σχέση ανείπωτης αγάπης, μα και απύθμενου μίσους. Όπως άλλωστε και όλοι οι μεγάλοι έρωτες. Το F-104 Starfighter δημιούργησε θρύλο και εξακολουθεί να τον κρατά δικό του, ακόμη και από τα υπόστεγα των μουσείων όπου βρίσκεται σήμερα.
Μια σημαντική επιτυχία κατέγραψε η ελληνική αμυντική βιομηχανία με την επιλογή από τον Ελληνικό Στρατό και την ευρωπαϊκή κοινοπραξία κατασκευής του ελικοπτέρου ΝΗ-90 (ΕADS International) του τηλεφώνου πεδίου πεδίου μάχης MLT FTL-25 ως μέρος των αντισταθμιστικών για την προμήθεια του ΝΗ-90. Συνολικά θα αγοραστούν 3.500 τηλέφωνα αξίας 5,5 εκατ. ευρώ Και θα δώσουν λύση σ'ένα από τα πιεστικά προβήματα στο τομέα επικοινωνιών του Ε.Σ.
Ο Aρχηγός της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) απέρριψε και πάλι την ιδέα ανάπτυξης δεύτερου κινητήρα για το μαχητικό F-35 Lightning II που αναπτύσσει η Lockheed Martin μαζί με δεκάδες εταιρείες.
Για πρώτη φορά μια γυναίκα στην ιστορία των ΗΠΑ αναλαμβάνει έργο από σήμερα ως επικεφαλής μιας από τις δεκαέξι υπηρεσίες πληροφοριών της χώρας, της Εθνικής Γεω-διαστημικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, ύστερα από μια σύντομη και σεμνή τελετή στα γραφεία της υπηρεσίας στο Σπρίνγκφιλντ της Βιρτζίνια.
Πέντε χρόνια συμπληρώνονται στις 14 Αυγούστου από το απίστευτο όσο και τραγικό αεροπορικό ατύχημα τον Αύγουστο του 2005, με την πτώση του Boeing 737 της αεροπορικής εταιρείας Helios στη βουνοπλαγιά του Γραμματικού, με 121 νεκρούς. Πριν λίγο ολοκληρώθηκε στην Κύπρο το μνημόσυνο των θυμάτων.