Ολοκληρώνεται το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των ρωσικών MiG-31
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής της ρωσικής αεροπορίας Alexander Ζelin χθές ο κλάδος ολοκληρώνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MiG-31 που έχει σε υπηρεσία στο πρότυπο ΒΜ.
Όπως δήλωσε χθες ο επικεφαλής της ρωσικής αεροπορίας Alexander Ζelin χθές ο κλάδος ολοκληρώνει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των MiG-31 που έχει σε υπηρεσία στο πρότυπο ΒΜ.
Η εισαγωγή σε υπηρεσία αφενός σε τακτικό επίπεδο και αφετέρου σε μεγάλους αριθμούς αεροσκαφών με μικρό ίχνος σε ευρεία περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος, αναμένεται να επιφέρει αλλαγές στις ακολουθούμενες τακτικές τόσο όσον αφορά στην αξιοποίησή τους όσο και στην αντιμετώπιση τους. Προτού, λοιπόν, αξιολογήσει κανείς τις διαθέσιμες μεθόδους αντιμετώπισης αυτών των αεροσκαφών, πρέπει να έχει σαφή εικόνα της επιχειρησιακής αξιοποίησής τους.
To Σχολείο Δυτών Μάχης μπορεί να αποτελεί καινοτομία για τα δεδομένα του Ε.Σ. αλλά έρχεται να κλείσει ένα σημαντικό κενό στην επιχειρησιακή του ικανότητα: οι αμφίβιες και παράκτιες, ειδικές και μη, επιχειρήσεις, σε ενδεχόμενη «θερμή» κρίση ή ακόμα και σε κρίση επιπέδου Ιμίων, μπορούν να κρίνουν το τελικό αποτέλεσμα.
Μια αναφορά του γενικού λογιστηρίου της Ινδίας θέτει σημαντικά ερωτήματα για την ανάπτυξη του εγχωρίως ανεπτυγμένου ελαφρού ελικοπτέρου πολλαπλών χρήσεων Dhruv.
Ακολουθεί η ανακοίνωση του ΓΕΣ σχετικά με το θάνατο ενός νεοσύλλεκτου οπλίτη στο Κεντρο Εκπαιδεύσεως Νεοσυλλέτκων Κορίνθου
Όπως ανακοίνωσε η Airbus Military ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι πρώτες δοκιμές επιχειρήσεων του μεταγωγικού αεροσκάφους Α400Μ από απροετοίμαστους διαδρόμους.
Η αξιοποίηση του υλικού στο έπακρο, η προσαρμογή αυτού αλλά και των διαδικασιών και του προσωπικού στις μετεξελισσόμενες απειλές και ανάγκες, η εξοικονόμηση κονδυλίων και, πάνω απ’ όλα, η αποφυγή, η απορρόφηση και η αντικατάσταση και αποκατάσταση απωλειών κατά τη διάρκεια συγκρούσεων υψηλής έντασης, αποτελούν την πεμπτουσία του αεροπορικού σχεδιασμού υψηλών αξιώσεων.
Το Goshawk είναι ένα αεροσκάφος, που προέρχεται από το Hawk με συγκεκριμένες βελτιώσεις και σχεδιαστικές επεμβάσεις για την ικανοποίηση των αναγκών εκπαίδευσης του Αμερικανικού Ναυτικού. Για πολλούς, η συγκεκριμένη έκδοση είναι καλύτερη από το αρχικό σχέδιο, έχοντας συμπεριλάβει αρκετές βελτιώσεις. Παράλληλα, το Goshawk θα μπορούσε να αποτελέσει και τον αντικαταστάτη των T-2E Buckeye της ΠΑ, καθώς, ούτως ή άλλως, είναι και ο φυσικός διάδοχός των T-2C του Αμερικανικού Ναυτικού. Τι πιο απλό, ψάχνοντας τον αντικαταστάτη των T-2, να υιοθετήσεις ένα σύστημα που ήδη είναι ο αντικαταστάτης του στο USN.
To Eurofighter, ακολουθώντας ένα πολύχρονο και διεξοδικό πρόγραμμα πιστοποιήσεων, βρίσκεται στο στάδιο ενσωμάτωσης νέων όπλων με το Tranche 2 και 3. Το συνολικό οπλοστάσιο των Typhoon δεν έχει ακόμη, βέβαια, καθοριστεί, καθώς αναμένονται νέες προσθήκες.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης εναέριων συστημάτων του ναυτικού των ΗΠΑ το πρόγραμμα του νέου ΑΦΝΣ Ρ-8 Poseidon έλαβε έκγριση για την έναρξη της φάσης του χαμηλού ρυθμού αρχικής παραγωγής.
H αεροπορία της Ινδονησίας θα παραλάβει ακόμη τρία μαχητικά τύπου Su-27SKM στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Μια μακρά περίοδος αναμονής έλαβε τέλος στις 29 Ιανουαρίου του 2010, όταν στις εγκαταστάσεις της KnAAPO στο Komsomolsk on Amur, το πρωτότυπο του νέου μαχητικού αεροσκάφους 5ης γενιάς της Ρωσίας βρέθηκε στον αέρα με τον Sergei Bogdan στα χειριστήρια. Μ’ αυτόν τον τρόπο, η ρωσική ΠΑ θα εισέλθει σε μια νέα φάση της ιστορίας της, αποκτώντας μια πλατφόρμα ικανότερη από ότι χρησιμοποιεί μέχρι σήμερα.
Οι εμπλοκές αεροσκαφών εναντίον ελικοπτέρων αποτελούν ένα επιμέρους σενάριο της εναέριας μάχης και των συνδυασμών που μπορεί να προκύψουν σε μία εναέρια γενικευμένης κλίμακας αναμέτρηση. Οι ιδιαιτερότητες μίας τέτοιας περίπτωσης είναι πολλές και οι παράγοντες, που θα επηρεάσουν το τελικό αποτέλεσμα, χρήζουν ιδιαίτερης προσοχής. Αν και φαινομενικά το έργο της κατάρριψης ενός ελικοπτέρου από ένα αεροσκάφος μπορεί να μοιάζει εύκολο, στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου έτσι, έως του σημείου που οι όροι μεταξύ «κυνηγού» και «θηράματος» μπορούν εύκολα να αντιστραφούν.
Έξι συστοιχίες αντιαεροπορικών συστημάων Patriot PAC-3 με 209 βλήματα ΜΙΜ-104Ε GEM-T αξίας έως και 900 εκατ. δολ. θα προμηθευτεί το Κουβέιτ από τις ΗΠΑ προκειμένου να ενισχύσει την άμυνα του εναντίον της ιρανικής βαλλιστικής απειλής.
Όσο παράδοξο κι αν φαίνεται, η ανάπτυξη των πρώτων κινεζικών UAV οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στους Αμερικανούς. Τη δεκαετία του ’60, πολλά πρώιμα αμερικανικά UAV Ryan Firebee έπεσαν στο έδαφος του Βιετνάμ και της Κίνας, με αποτέλεσμα να αιχμαλωτιστούν, να αναλυθούν από τους Κινέζους επιστήμονες, να αντιγραφούν και στη συνέχεια να εξοπλιστούν με κινεζικής κατασκευής εξοπλισμό παρακολούθησης. Το πρώτο κινεζικό UAV, με την επωνυμία WZ-5, μπήκε σε υπηρεσία στις αρχές του 1980. Από τότε μέχρι σήμερα έχει μπει πολύ νερό στο αυλάκι, με τις δεκάδες κινεζικές εταιρείες να έχουν αναπτύξει πολλά αξιόλογα σχέδια UAV, ενώ συνεχίζουν να παρουσιάζουν διάφορα μοντέλα, τα οποία στο μέλλον θα εξοπλίσουν τον κινεζικό στρατό και θα εισάγουν πολλές καινοτομίες.
Στις μέρες μας παρατηρούνται σημαντικές αλλαγές στις αεροπορικές επιχειρήσεις με τη διασπορά σε παγκόσμιο επίπεδο συστημάτων UAV, πυραύλων μακρού πλήγματος πλεύσης και αεροσκαφών με stealth δυνατότητες. Οι απαιτήσεις που πρέπει να ικανοποιεί το σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης της αεράμυνας αυξήθηκαν κατακόρυφα. Θα εξεταστεί πώς καθεμία από αυτές τις αλλαγές τροποποιεί τις απαιτήσεις των εν λόγω συστημάτων και θα προταθούν οι απαραίτητες λύσεις.
Την δημιουργία εργοστασίου για τους κινητήρες Pratt & Whitney F135 του μαχητικού αεροσκάφους F-35 ανακοίνωσε ο Τούρκος υπουργός Επικρατείας Ζαφέρ Τσαγλαγιάν, ταυτόχρονα με την δημιουργία κοινοπραξίας κατασκευής ελικοπτέρων "Σικόρσκι" και την ίδρυση ανάλογης κατασκευαστικής μονάδας.
Η αμερικανική αεροπορία βρίσκεται στα πρόθυρα λήψης απόφασης για την εκπόνηση προγράμματος αναβαθμίσεων σε 63 μαχητικά F-22.
Αναγκαστική προσγείωση σε βραχώδη περιοχή στο νοτιοδυτικό τμήμα της Ανάφης πραγματοποίησε νωρίς το πρωί σήμερα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας.
Κατάσταση υψηλού κινδύνου εξελίχθηκε λίγα λεπτά μετά τις 09.00 το πρωί για ένα ελικόπτερο ΑΒ-205 της Πολεμικής Αεροπορίας, όταν μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Σαντορίνης, "κράτησε" ο κινητήρας και το ελικόπτερο πήρε "βουτιά" για το πέλαγος μέχρις ότου να καταφέρει ο κυβερνήτης του να ανακτήσει τον έλεγχο λίγα λεπτά πριν συντριβεί.
Σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από Ινδικά μέσα ενημέρωσης το ρωσικό MiG-35 δεν περιλαμβάνεται στην τελική λίστα επιλογής του διαγωνισμού MRCA της ινδικής αεροπορίας για την προμήθεια 126 μαχητικών αξίας $10 δις.
Όπως ανακοίνωσε η αμερικανική εταιρία Raytheon, επιλέχθηκε από την αμερικανική αεροπορία για να αναπτύξει την βόμβα μικρής διαμέτρου, SDB, της φάσης ΙΙ, GBU-53/B.
Τουλάχιστον πέντε άνθρωποι σκοτώθηκαν από την συντριβή αεροσκάφους στην Αλάσκα.
Η κύρια απαίτηση για τις αεροπορικές δυνάμεις είναι ή κατά το δυνατόν αδιάλειπτη και αρραγής («seamless») ραδιοκάλυψη σε εκτεταμένες γεωγραφικές περιοχές, με ασφάλεια έναντι ηλεκτρονικών αντιμέτρων και ταχεία μεταφορά φωνής και δεδομένων, απαραίτητη για τις σύγχρονες «πλατφόρμες» – φορείς του αεροπoρικού πολέμου. Είναι προφανές ότι οι απαιτήσεις αυτές δεν πληρούνται από μία και μόνο τεχνολογία, η περιοχή του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος και έτσι οι αεροπορικές δυνάμεις χρησιμοποιούν σχεδόν όλους τους σχετικούς πόρους, από τη ζώνη HF ως και τις μικροκυματικές ζώνες.
To μεταφορικό ελικόπτερο ΝΗ90 με την επιλογή του από τον ΕΣ αποτέλεσε τη λύση για την αντικατάσταση των πεπαλαιωμένων UH-1 σε αποστολές τακτικών μεταφορών. Η αναβολή όμως της παραλαβής των ελικοπτέρων, μέχρι τα τέλη του 2009 θα έπρεπε να είχαν παραδοθεί και τα 20, είχε οδηγήσει το όλο θέμα σε αδιέξοδο λόγω οικονομικών διαφορών, του Ελληνικού Δημοσίου με την κατασκευάστρια κοινοπραξία. Τελικά το ζήτημα επιλύθηκε και οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το αργότερο τομ Μάρτιο του 2011.Το θέμα της παραλαβής των ελικοπτέρων έχει το χαρακτήρα του επείγοντος για τον ΕΣ καθώς οι αυξημένες ανάγκες αεροκίνησης δεν μπορούν πλέον να εξυπηρετηθούν με τους υπάρχοντες τύπους. Στο κείμενο που ακολουθεί περιγράφονται οι βασικοί λόγοι της εμπλοκής αυτής, ενώ ταυτόχρονα παρατίθεται και μια τεχνική περιγραφή του ελικοπτέρου.
Σήμερα, παρά το γεγονός πως η Συριακή Αεροπορία παραμένει σε αριθμούς μια από τις μεγαλύτερες αεροπορίες της Μέσης Ανατολής,το πραγματικό της πρόσωπο είναι πολύ διαφορετικό από ό,τι μπορεί να δείχνει. Είναι μια αεροπορική δύναμη η οποία τα τελευταία 40 χρόνια βρίσκεται είτε με μικρότερα είτε με μεγαλύτερα διαλείμματα σε μια συνεχή αντιπαράθεση με το μεγαλύτερό της εχθρό, την Ισραηλινή Αεροπορία. Στην ιστορία της έχει υποστεί μεγάλες ήττες στον αέρα από το Ισραήλ και παρ’ όλα αυτά στέκεται απέναντι, πάντα έτοιμη να την αντιμετωπίσει. Στο μέλλον, σε μια Μέση Ανατολή που τα δεδομένα αλλάζουν διαρκώς και οι εξελίξεις μεταβάλλουν τα πάντα, ίσως κληθεί να παίξει και πάλι ένα σημαντικό ρόλο σε μια ενδεχόμενη πολεμική αναμέτρηση.
Εντάχθηκε σε υπηρεσία στην Ελληνική Βασιλική Αεροπορία το 1964 και αποσύρθηκε από την Πολεμική Αεροπορία το 1993. Συμπλήρωσε 224.489 ώρες πτήσεως, αλλά πήρε μαζί του και τη ζωή 16 Eλλήνων πιλότων. Το αεροσκάφος με τα περισσότερα μακάβρια προσωνύμια από κάθε άλλο (widow maker, flying coffin) ή και λιγότερο μακάβρια (missile with a man inside) ενσάρκωνε για την εποχή του ένα θρύλο που ερχόταν από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, αντιπροσωπεύοντας ένα από τα τελειότερα –για τότε– επιτεύγματα της αεροναυπηγικής και του σχεδιαστή του Clarence L. «Kelly» Johnson. Ο Αστρομαχητής, όπως τουλάχιστον ήταν γνωστό επίσημα, κατά τη διάρκεια της παρουσίας του στις τάξεις της Αεροπορίας, σίγουρα αποτέλεσε το πιο αμφιλεγόμενο αεροσκάφος από όσα βρέθηκαν να επιχειρούν στους ελληνικούς ουρανούς. Μπορεί να ήταν ένα αεροσκάφος με απαιτήσεις, είχε όμως ασυναγώνιστες επιδόσεις και όσοι είχαν την τύχη να το πετάξουν δύσκολα μπορούν να το ξεχάσουν. Ήταν μια σχέση ανείπωτης αγάπης, μα και απύθμενου μίσους. Όπως άλλωστε και όλοι οι μεγάλοι έρωτες. Το F-104 Starfighter δημιούργησε θρύλο και εξακολουθεί να τον κρατά δικό του, ακόμη και από τα υπόστεγα των μουσείων όπου βρίσκεται σήμερα.
Μια σημαντική επιτυχία κατέγραψε η ελληνική αμυντική βιομηχανία με την επιλογή από τον Ελληνικό Στρατό και την ευρωπαϊκή κοινοπραξία κατασκευής του ελικοπτέρου ΝΗ-90 (ΕADS International) του τηλεφώνου πεδίου πεδίου μάχης MLT FTL-25 ως μέρος των αντισταθμιστικών για την προμήθεια του ΝΗ-90. Συνολικά θα αγοραστούν 3.500 τηλέφωνα αξίας 5,5 εκατ. ευρώ Και θα δώσουν λύση σ'ένα από τα πιεστικά προβήματα στο τομέα επικοινωνιών του Ε.Σ.
Ο Aρχηγός της αμερικανικής Αεροπορίας (USAF) απέρριψε και πάλι την ιδέα ανάπτυξης δεύτερου κινητήρα για το μαχητικό F-35 Lightning II που αναπτύσσει η Lockheed Martin μαζί με δεκάδες εταιρείες.
Για πρώτη φορά μια γυναίκα στην ιστορία των ΗΠΑ αναλαμβάνει έργο από σήμερα ως επικεφαλής μιας από τις δεκαέξι υπηρεσίες πληροφοριών της χώρας, της Εθνικής Γεω-διαστημικής Υπηρεσίας Πληροφοριών, ύστερα από μια σύντομη και σεμνή τελετή στα γραφεία της υπηρεσίας στο Σπρίνγκφιλντ της Βιρτζίνια.
Πέντε χρόνια συμπληρώνονται στις 14 Αυγούστου από το απίστευτο όσο και τραγικό αεροπορικό ατύχημα τον Αύγουστο του 2005, με την πτώση του Boeing 737 της αεροπορικής εταιρείας Helios στη βουνοπλαγιά του Γραμματικού, με 121 νεκρούς. Πριν λίγο ολοκληρώθηκε στην Κύπρο το μνημόσυνο των θυμάτων.
Το πρόγραμμα NGB για το νέας γενιάς βομβαρδιστικό της USAF είχε μια απροσδόκητη εξέλιξη, όταν, πριν από δύο χρόνια, ανακαλύφθηκε στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ η δέσμευση κονδυλίου προς την Northrop Grumman, για την ανάπτυξη ενός αεροσκάφους, χωρίς να δίνονται περισσότερες λεπτομέρειες. Έκτοτε, το πρόγραμμα φαίνεται ότι πέρασε τις συμπληγάδες τού 2009 και της οικονομικής ύφεσης, καθώς επανήλθε στον προϋπολογισμό του πενταγώνου.
Σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού άμυνας της Σερβίας η χώρα του παρέδωσε τα τρία πρώτα εκ των 20 εκπαιδευτικών αεροσκαφών που έχει παραγγείλει το Ιράκ.
Ένα MiG-21 της ινδικής αεροπορίας κατέπεσε και συνετρίβη στις ανατολικές περιοχές της Ινδίας και πιο συγκεκριμένα στην επαρχία Assam.
Στη 10ετία του ’80, το ελληνικό πρόγραμμα απόκτησης μαχητικών F-16C/D, Peace Xenia Ι, επέτρεψε μια υστέρηση 1:4 σε σχέση με το τουρκικό αντίστοιχο Peace Onyx Ι (40 μονάδες Block 30 έναντι 160 Block 30/40). Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η διαφορά αυξήθηκε περισσότερο με τα προγράμματα Peace Xenia ΙΙ και Peace Onyx ΙΙ, τα οποία αφορούσαν 40 και 80 αεροσκάφη αντίστοιχα, αλλά πλέον Block 50. Τα τελευταία προγράμματα Peace Xenia IV, Peace Onyx IV αφορούν πολύ παρόμοια αεροσκάφη τελευταίας τεχνολογίας από την κύρια γραμμή εξέλιξης του μαχητικού (προηγμένο Block 50+/52+) σε απολύτως ίσους αριθμούς, 30 για την κάθε χώρα.
To αεροσκάφος της Βραζιλιανής EMBRAER P99 αποτελεί την έκδοση της γνωστής πλατφόρμας του ΕΜΒ-145 προοριζόμενο για αποστολές ναυτικής περιπολίας, ανθυποβρυχιακού πολέμου και αγώνα κατά στόχων επιφανείας. Έχοντας το σημαντικό πλεονέκτημα της προώθησης από κινητήρες turbofan που εξασφαλίζουνυψηλές ταχύτητες και οικονομία καυσίμου αλλά και της ομοιοτυπίας με τα αεροσκάφη EMB-145H και ERJ-145 και -135, που αξιοποιούνται ήδη από την Π.Α., το Ρ-99 αποτελεί μια από τις πιο αξιόπιστες λύσεις στην αγορά των νέων αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας.
Τα αεροσκάφη εναέριου ανεφοδιασμού αποτελούν εδώ και πολλά χρόνια έναν κρίσιμο «πολλαπλασιαστή ισχύος» για αρκετές σύγχρονες Αεροπορίες, καθώς τα πλεονεκτήματα που προσφέρουν διαπιστώθηκαν σε πληθώρα πολεμικών επιχειρήσεων. Η διεθνής αγορά παρέχει αρκετές προτάσεις στο συγκεκριμένο τομέα, ικανές να καλυψουν τις αντίστοιχες ανάγκες των χωρών που το επιθυμούν.
Πέντε Ισραηλινοί κινδύνεψαν σε περίεργο αεροπορικό ατύχημα, κατά την διάρκεια ταξιδιού από την Κρήτη στην Σαντορίνη. Το ιδιωτικό αεροσκάφος τελικά πραγματοποίησε αναγκαστική ρποσγείωση και όλοι είναι καλλά στην υγεία τους. Η προσγείωση έγινε στις 12.10.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ έχει εκφράσει το ενδιαφέρον της για την νέα προηγμένη βόμβα GBU-39/40 SDB (Small Diameter Bomb). Το νέο αυτό όπλο παρέχει τη δυνατότητα μεταφοράς περισσοτέρων όπλων ανά φορέα κάτι που έχει θετικά αποτελέσματα στη συνολική μεταφορά οπλικού φορτίου, στο πεδίο της μάχης. Το ενδιαφέρον της ΠΑ εστιάζεται στο γεγονός ότι σε εύλογο χρονικό διάστημα θα χρειαστεί να μεταβάλει τόσο το οπλοστάσιό της όσο και τη γενικότερη φιλοσοφία που διεξάγει τις επιχειρήσεις της μέχρι σήμερα. Ένα επιπρόσθετος λόγος είναι πως οι συγκεκριμένου τύπου βόμβες αναμένεται να αποτελέσουν και το οπλικό φορτίο των μελλοντικών UCAV ένας τομέας που ήδη επενδύονται σημαντικά κονδύλια στη χώρα μας στο πρόγραμμα του ευρωπαϊκού nEUROn.
Ο αρχηγός του ολλανδικού κόμματος VVD και πιθανός μελλοντικός πρωθυπουργός της χώρας Mark Rutte αντιτίθεται στην αγορά αριθμού μαχητικών JSF για την Βασιλική Αεροπορία της Ολλανδίας από την νέα κυβέρνηση που πρόκειται να σχηματιστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Volkskrant.
Η ανάγκη της ΠΑ για προσομοίωση εναέριων εμπλοκών, ιδιαίτερα αυτών σε περιβάλλον BVR, ουσιαστικά κρατά από το 2002 όταν η δρομολογήθηκε για πρώτη φορά η προμήθεια ατρακτιδίων ΑACMI (Autonomous Air Combat Maneuvering Instrumentation) για να ακυρωθεί όμως στη συνέχεια το 2004. Στις 23 Σεπτεμβρίου του 2009 το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο (ΑΑΣ) ενέκρινε εκ νέου την προμήθεια εκπαιδευτικών συστημάτων ΑACMI μία προμήθεια συνολικού ύψους 24 εκατομμυρίων € η οποία στο νέο ΕΜΠΑΕ 2011-2015 χαρακτηρίζεται από υψηλό βαθμό προτεραιότητας αλλά με μειωμένο κονδύλιο που φτάνει τα 10 εκατομμύρια €, χωρίς αυτό να σημαίνει βέβαια πως μελλοντικά το ποσό δεν πρόκειται να καλυφθεί στην αρχικά υπολογιζόμενη οροφή του.
Αξιωματικοί από το Αζερμπαϊτζάν επισκέφτηκαν αρκετές φορές στο παρελθόν την Τουρκία με αντικείμενο την αγορά οπλικών συστημάτων. Σύμφωνα με πληροφορίες από τουρκικά ΜΜΕ το Αζερμπαϊτζάν πρόκειται να αγοράσει τηλεχειριζόμενους εναέριους στόχους τύπου Turna από την τουρκική εταιρία ΤΑΙ.
Ο Υπαρχηγός της Αεροπορίας του Ιράν Hossein Chitforoush δήλωσε ότι το Ιράν πρόκειται να ζητήσει από τις ΗΠΑ την επιστροφή των μαχητικών F-14 που είχαν παραγγελθεί και πληρωθεί από τον Σάχη στη δεκαετία του 1970.
Σύμφωνα με πληροφορίες η ΠΑ προσανατολίζεται στην «on-line» διασύνδεση προσομοιωτών πτήσης των αεροσκαφών Mirage 2000-5 και F-16C Block 52+ και Adv. έτσι ώστε να επιτύχει πολύπλοκα σενάρια μάχης. Η ΠΑ διαθέτει σήμερα συνολικά 7 μονάδες προσομοιωτών μαχητικών αεροσκαφών, από τις οποίες διασυνδέονται σήμερα μόνο οι δύο. Πιο συγκεκριμένα η πρώτη μονάδα προσομοίωσης για αεροσκάφη F-16 αποκτήθηκε από την ΠΑ λίγους μήνες μετά την παραλαβή των αεροσκαφών το 1989 και προερχόταν από την αμερικανική εταιρεία Link Simulation and Τraining (η οποία στη συνέχεια εξαγοράστηκε από την L3 Communications).
Σύμφωνα με πληροφορίες που έρχονται στο φως της δημοσιότητας το ισραηλινό ελικόπτερο CH-53 «Yasour» που κατέπεσε στις 26 Ιουλίου σκοτώνοντας έξι Ισραηλινούς και ένα Ρουμάνο στρατιωτικό εκτελούσε πτήση προσομοίωσης προσέγγισης ιρανικής πυρηνικής εγκατάστασης.