Η Αίγυπτος είναι από τις Αεροπορίες που διαθέτουν ένα από τους μεγαλύτερους στόλους μαχητικών F-16. Μέσα από 7 συνολικά προγράμματα απόκτησης μαχητικών (Peace Vector I έως Peace Vector VI), το τελευταίο μόλις το 2013 με 20 F-16 block 52, η χώρα απέκτησε συνολικά περί τα 200 F-16 από το block 15 έως το block 52.

Παρ΄ όλα αυτά υπάρχει μια διαφορά, σημαντική, που τα αιγυπτιακά F-16 υστερούν έναντι των τουρκικών και φυσικά των ισραηλινών και αυτή είναι τα όπλα.

Ο λόγος η άρνηση των ΗΠΑ να πουλήσουν το προηγμένο πύραυλο ΑΙΜ-120 AMRAMM στην  Αίγυπτο και αυτό παρά το γεγονός ότι η τελευταία αποτέλεσε και αποτελεί, ένα από τους μεγαλύτερους χρήστες του F-16.

Ενώ η αμερικανική Αεροπορία άρχισε από τις αρχές της δεκαετίας του ΄90 να χρησιμοποιεί τον πύραυλο ΑΙΜ-120Β με εμβέλεια 75χλμ. και με χώρες όπως το Ισραήλ, η Σαουδική Αραβία, η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία, η Πολωνία και η Ελλάδα φυσικά να χρησιμοποιούν το AIM-120C , των 105 χλμ. η αιγυπτιακή Αεροπορία ακόμη δεν μπορεί να προμηθευτεί ούτε καν την παλαιότερη έκδοση -Β του βλήματος.

Αναγκαστικά έτσι τα αιγυπτιακή αεροσκάφη χρησιμοποιούν τον κατά πολύ λιγότερο ικανό AIM-7P Sparrow  με μέγιστη εμβέλεια κάτω των  70 χλμ. σε αποστολές BVR. Ένα βλήμα που θυμίζει εποχές… Βιετνάμ και που χρειάζεται συνεχή κατάγαυση από το ραντάρ του αεροσκάφους μέχρι να πλήξει (εάν πλήξει) τον στόχο του.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα το αεροσκάφος να μην μπορεί να εμπλακεί με άλλο στόχο, σε αντίθεση με τον ΑΙΜ-120 ο οποίος δεν χρειάζεται συνεχή κατάγαυση, παρά μόνο ανανέωση δεδομένων ναυτιλίας μέχρι ο ενεργός του ερευνητής εγκλωβίσει τον στόχο και από εκεί και πέρα γίνεται εντελώς αυτόνομος.

Η αδυναμία  επομένως των αιγυπτιακών F-16 να χρησιμοποιήσουν σύγχρονα βλήματα σε συνθήκες BVR περιοριζόμενα στους «αρχαίους» Sparrow ουσιαστικά  υποβαθμίζει συνολικά τις δυνατότητες τους έναντι των τουρκικών F-16.

Ο Αιγύπτιος Α/ΓΕΑ αντιπτέραρχος Mohamed Abbas Helmy κατά την πρόσφατη συνεκπαίδευση με γαλλικά Rafale  σε ένα F-16D block 52+, το οποίο φέρει δύο βλήματα Sparrow στους εσωτερικούς πτερυγικούς φορείς.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ