Αυτό είναι το εξωτικό νέο ρωσικό μαχητικό Checkmate – Καμία σχέση με το F-35
Αποκαλύφθηκε επισήμως το νέο ρωσικό μαχητικό αεροσκάφος 5ης γενιάς με την ονομασία «Checkmate», στο πλαίσιο της διεθνούς Αεροδιαστημικής έκθεσης MAKS-2021 που ξεκίνησε σήμερα με τον Πρόεδρο Βλάντιμιρ Πούτιν να δίνει το «παρών» στην πολύ σημαντική αυτή εκδήλωση.
Είναι μονοκινητήριο μαχητικό πολλαπλών ρόλων με «εξωτική» σχεδίαση, δεν έχει καμία σχέση με το «άγαρμπο» F-35 και θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες και λειτουργικά συστήματα και χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με πληροφορίες θα λάβει τον κωδικό Su-75.
Μετά την τελετή έναρξης της έκθεσης ο Πρόεδρος Πούτιν κατευθύνθηκε στο περίπτερο της εταιρείας Sukhoi, όπου ο επικεφαλής της Rostec Σεργκέι Τσεμέζοφ και ο Γενικός Διευθυντής της United Aircraft Building Corporation Γιούρι Σλυούσαρ παρουσίασαν στον Ρώσο ηγέτη το νέο μαχητικό «LTS Checkmate».
Είναι ένα μονοκινητήριο αεροσκάφος πέμπτης γενιάς που κάνει χρήση τεχνητής νοημοσύνης για την υποστήριξη του πιλότου, ενώ διαθέτει stealth χαρακτηριστικά και σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, χρησιμοποιεί τεχνολογίες υπερ-υπολογιστή.
Ο Γιούρι Σλυούσαρ χαρακτήρισε το LTS Checkmate ως μια πλατφόρμα πολλαπλών λειτουργιών νέας γενιάς, η οποία διακρίνεται από:
– την ικανότητα προσαρμογής της στις ανάγκες του κάθε πελάτη,
– το χαμηλό λειτουργικό κόστος,
– τις ευρείες επιχειρησιακές δυνατότητες του.
Επίσης, πρόσθεσε ότι το νέο μαχητικό προορίζεται πρωτίστως για εξαγωγικούς σκοπούς, γι αυτό να σημειωθεί ότι δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην τιμή του, αφού ο επικεφαλής εξαγωγών οπλικών συστημάτων των ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων είπε χαρακτηριστικά: «Οι ανταγωνιστές μας θα εκπλαγούν δυσάρεστα από την τιμή του νέου αεροσκάφους. Ελπίζουμε ότι με αυτό το μαχητικό, η Ρωσία θα καταλάβει μια σημαντική θέση στην αγορά ελαφρών μονοκινητήριων αεροσκαφών πολλαπλών ρόλων πέμπτης γενιάς».
To κόστος κτήσης του λέγεται ότι δεν θα υπερβαίνει τα 80 εκατ. δολ. η μονάδα, όσο ένα F-16!
Το νέο αεροσκάφος της Sukhoi είναι μονοκινητήριο, το πρώτο μονοκινητήριο κύριο μαχητικό της ρωσικής Αεροπορίας μετά το MiG-21 και το MiG-23 και έχει μέγιστο βάρος απογείωσης 18 τόνους, ενώ θα μπορεί να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα πάνω από 2 Mach.
Επιπρόσθετα, θα είναι ικανό να πραγματοποιεί ελιγμούς μέχρι 10 g, ενώ θα έχει αναβαθμισμένες ικανότητες απογείωσης και προσγείωσης χάρη σε ένα σύστημα ελέγχου κατεύθυνσης πρόωσης του κινητήρα.