Γιατί η προμήθεια των 24 Rafale F3R είναι μικρή για να ικανοποιήσει τις ανάγκες εθνικής ασφαλείας
Ποιες είναι οι απαραίτητες κινήσεις για να διατηρηθεί η ισχύς της ΠΑ
Λίγοι μήνες απομένουν από την παραλαβή των πρώτων έξι Rafale F3R τα οποία θα ενταχθούν στη δύναμη της Πολεμικής Αεροπορίας στις αρχές του νέου έτους και όλοι αναρωτιούνται εάν η πολύ δυνατή αυτή εναέρια πλατφόρμα έρχεται με τα σωστά «αξεσουάρ».
Αν θεωρήσουμε ότι τα Rafale F3R θα χρησιμοποιήσουν τους SCALP EG, θα απελευθερωθούν αντίστοιχα Mirage 2000-5, όμως τα Rafale F3R με την παραχώρηση των Mirage 2000 EGM/BGM κάτι που αποτελεί μέρος της ελληνογαλλικής συμφωνίας θα είναι υποχρεωμένα να κάνουν ναυτική κρούση όταν με το καλό όταν και εάν ενεργοποιηθούν ξανά οι πύραυλοι αέρος επιφανείας, Exocet AM39.
Γιατί τώρα τα τελευταία 3 χρόνια δεν υπάρχει ούτε ένας Exocet AM39 σε υπηρεσία.
Επίσης, οι SCALP EG έχουν λήξει σχεδόν όλοι, αλλά δεν έχουν καταστραφεί τα μοτέρ τους όπως στην περίπτωση των Exocet AM39.
Τα SCALP EG δεν αλλάζουν μοτέρ, αλλά ισχύει το ίδιο που ισχύει και για τους Exocet AM39, δηλαδή όταν με το καλό θα ενεργοποιηθούν.
Στην καλύτερη περίπτωση όλα αυτά θα γίνουν με την παρέλευση δύο ετών.
Σίγουρα η αγορά των Rafale, ειδικά αν υλοποιηθεί το τουρκικό αίτημα για την απόκτηση συνολικά 120 F-16 Viper (40 καινούρια και 80 εκσυγχρονισμένα) που είναι και το πιθανότερο γιατί οι Αμερικανοί δεν έχουν περιθώριο να αρνηθούν, θα αποδειχτεί πάρα πολύ μικρή.
Σε καμία περίπτωση το Rafale F3R δεν είναι καλύτερο από το F-16 Block 70.
Ίσα, ίσα κοστίζει πολύ περισσότερο σε ό,τι αφορά τη δαπάνη συντήρησης λόγω των δύο κινητήρων.
Βέβαια, διαφοροποιείται σημαντικά σε ότι αφορά τον τρόπο αντιμετώπισης ενός αεροσκάφους από την τουρκική Αεροπορία σε σχέση με τα F-16.
Δυστυχώς, και αυτό το πλεονέκτημα χάνεται καθώς η τουρκική Αεροπορία θα γνωρίζει πως λειτουργεί μέχρι και η τελευταία βίδα του Rafale F3R καθώς τον ίδιο τύπο ακριβώς προμηθεύτηκε και το Κατάρ ο νούμερο ένα σύμμαχος την Τουρκίας σήμερα, και μάλιστα θα επιχειρούν από την ίδια βάση που επιχειρεί η τουρκική Αεροπορία.
Θεωρούμε πολύ πιθανό ότι τα Rafale F3R του Κατάρ θα τα πιλοτάρουν και Τούρκοι πιλότοι τουλάχιστον για εκπαιδευτούν στις ιδιαιτερότητες του αεροσκάφους.
Άλλωστε υπάρχει ενεργό πρότζεκτ του Κατάρ να μεταφερθούν, σταθερά τουλάχιστον 8 Rafale F3R στην Τουρκία ειδικά για εκπαιδευτικά καθήκοντα στην ουσία όμως να αποτελέσουν εφεδρεία σε περίπτωση που προσβληθούν τα αεροδρόμια του Κατάρ από την Αεροπορία του Ιράν ή της Σαουδικής Αραβίας.
Όλα αυτά τα παραπάνω δε σημαίνουν ότι η αγορά των Rafale F3R δεν έπρεπε να γίνει ή ότι δεν είναι καλή, αλλά ότι είναι πολύ μικρή για να αλλάξει τα δεδομένα.
Ουσιαστικά θα πρέπει να πάμε σε ένα πρόγραμμα αντικατάστασης όλων των 24 Mirage 2000-5 έστω με ανταλλαγή με Rafale F3R, να αντικατασταθούν με 36 μέχρι το 2032 όταν θα έχουν κλείσει 30 χρόνια σε ελληνική υπηρεσία έτσι ώστε να δημιουργηθεί μια συμπαγής δύναμη 60 Rafale F3R και μαζί με τα 82 F-16 που εκσυγχρονίζονται και το αυτονόητο των F-16 Block 50 ή και των Βlock 30 και να έχουμε μια δύναμη μέχρι το 2032, αποτελούμενη από 210 μαχητικά..
Αυτό είναι το απολύτως λογικό και μετά βλέπουμε πως θα πάμε σε άλλη γενιά.
Το F-35 πολύ δύσκολα θα τα αποκοτήσουμε, τουλάχιστον καινούρια, το πιθανότερο είναι να πάμε σε μεταχειρισμένα.
Άλλωστε εκκρεμούν τόσα άλλα προγράμματα, πρέπει να πάμε σε επιλογή νέου αντιαεροπορικού μακρού βεληνεκούς.
Οι Patriot PAC 3 τείνουν να ξεπεραστούν λόγο περιορισμένου βεληνεκούς.
Οι S-300 λειτουργούν δεν λειτουργούν για τους γνωστούς λόγους (άσχετοι με τους Ρώσους).