Εντάχθηκε σήμερα επίσημα στο τουρκικό Ναυτικό η νέα φρεγάτα κλάσης “Ι” TCG İstanbul, σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στα Yalova Sefine παρουσία του Τούρκου προέδρου Ρ.Τ.Ερντογάν.

Η TCG İstanbul είναι το 5ο κατά σειρά πλοίο του  τουρκικού εθνικού προγράμματος ναυπηγήσεων MILGEM μετά τις τέσσερις κορβέτες κλάσης Ada. Συνολικά θα ναυπηγηθούν τέσσερις φρεγάτες της συγκεκριμένης κλάσης, ενώ έχει εγκριθεί η ναυπήγηση ακόμη τεσσάρων.

Παράλληλα στην ίδια τελετή έγινε η ένταξη σε υπηρεσία του πλοίου ναυτικού ανεφοδιασμού και υποστήριξης μάχης “TCG Derya”, του δεύτερου μεγαλύτερου πλοίου του τουρκικού Στόλου, μετά το “Anadolu”.

Στο δυναμικό του τουρκικού Στόλου εντάχθηκαν επίσης το πλοίο ανεφοδιασμού TCG Arif Ekmekci και το μη επανδρωμένο ναυτικό όχημα Marlin.

Τα παραπάνω σημαίνουν ότι η Τουρκία έχει ξεκινήσει ένα μεγαλεπήβολο πρόγραμμα ναυπηγήσεων και απόκτησης νέων μονάδων με ορίζοντα το 2030.

Την ίδια ώρα το ΠΝ βρίσκεται σε κατάσταση πρωτοφανούς παρακμής.

Τέταρτη FDI και το πρόγραμμα των κορβετών έχουν ακυρωθεί οριστικά, ενώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας δεν υπάρχει κανένα ουσιαστικό σχέδιο.

Δηλώσεις του υπουργού Εθνικής Άμυνας Νίκου Δένδια  για «φρεγάτα νέας γενιάς που η Ελλάδα θα συμμετάσχει στο σχεδιασμό της», δεν σημαίνουν απολύτως τίποτα.

Πρόκειται για ευχολόγιο, χωρίς κάτι το συγκεκριμένο.

Έτσι μέχρι το τέλος της δεκαετίας και υπό τις παρούσες καταστάσεις το ΠΝ δεν πρόκειται να αποκτήσει νέες μονάδες, εκτός κι αν υπάρξει συνέχεια στο σήριαλ LCS.

Η πρωτοφανής παρακμή έτσι για το ΠΝ θα συνεχιστεί μιλώντας όλοι ξεκάθαρα όλοι πλέον για ένα μικρό και μειωμένη ισχύ πυρός Ναυτικό και καθήκοντα καθαρά αστυνόμευσης εντός Αιγαίου και μόνο.

Η TCG İstanbul

Η νέα φρεγάτα του TDK έχει πλήρες εκτόπισμα 3.000 τόνων, μήκος 113,2  μ. πλάτος 14,4 μ. και βύθισμα 4,05 μ. Το σύστημα πρόωσης CODAG είναι το ίδιο με την κλάση Ada διαθέτει δηλαδή  ένα αεριοστρόβιλο LM2500 και δύο κινητήρες ντίζελ, που κινούν δύο προπέλες και παρέχουν μέγιστη ταχύτητα 29 κόμβων και οικονομική 14 κόμβων.

Η μέγιστη εμβέλεια των σκαφών ανέρχεται στα 12.170 χλμ. με οικονομική ταχύτητα 14 κόμβων. Το σύστημα διαχείρισης πληροφοριών μάχης θα είναι το βελτιωμένο GENESIS ADVENT.

Το πλήρωμα του σκάφους ανέρχεται στα 125 άτομα. Σε ότι αφορά τους κύριους αισθητήρες του το κύριο ραντάρ έρευνας αέρος/επιφανείας θα είναι το CENK-S της Aselsan.

Το σύστημα, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η εταιρεία πάντα, είναι τεχνολογίας AESA 3D, με 4.000 πομπούς Νιτριδίου του Γαλλίου (GaN), με εμβέλεια 400 χλμ.  και ικανότητα παρακολούθησης έως 1.000 στόχων.

Ακόμη το σκάφος θα διαθέτει δύο ραντάρ ελέγχου πυρός   AKREP (AKR-D Block B-1/2) και ένα ραντάρ ναυτιλίας χαμηλής δυνατότητας υποκλοπής ALPER (LPI), αμφότερα της Aselsan.

Της ίδιας εταιρείας θα είναι και το σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ARES 2N ESM και AREAS-2N ECM. Ακόμη οι φρεγάτες θα διαθέτουν το σύστημα υπέρυθρης παρατήρησης Piri.

Σε ότι αφορά τον ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό, το σκάφος θα διαθέτει πιθανότατα το σόναρ TBT-01 Yakamoz που χρησιμοποιείται και στην κλάση Ada και μια σειρά άλλων συστημάτων όπως το ECPINS-W, και το IPMS.

Ο οπλισμός του σκάφους αποτελείται από ένα πυροβόλο Oto Melara των 76 χλστ. δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς STOP των 25 χλστ. της Aselsan, ένα σύστημα εγγύς αμύνης GOKDENIZ των 35 χλστ. Το τελευταίο μπορεί να βάλει δύο τύπους πυρομαχικών το  ATOM με βάρος 1,75 χλγρ. και το HEI-T με βάρος 1,56 χλγρ. Ο ρυθμός βολής είναι 1.100 β.α.λ. και το μέγιστο δραστικό βεληνεκές τα 4 χλμ.

Η  κλάση “I” θα διαθέτει 16 βλήματα κατά στόχων επιφανείας ATMACA, (κάτι που το ΠΝ δεν θέλει καν να συζητήσει για τα δικά του σκάφη προτιμώντας τα οκτώ βλήματα) ενώ ο Α/Α οπλισμός θα αποτελείται από το σύστημα κάθετης εκτόξευσης 16 θέσεων MDAS για βλήματα Siper/Hisar.

Το τελευταίο είναι ένα βλήμα το οποίο έχει αναπτυχθεί  σε τρεις εκδόσεις των 25, των 70 και των 150 χλμ. αλλά δεν είναι γνωστό ποια έκδοση θα εγκατασταθεί στις νέες φρεγάτες. Η φρεγάτα θα διαθέτει ακόμη δύο διπλούς τοπριλοσωλήνες των 324 χλστ. για τορπίλες Mk46 και σύστημα αποφυγής τορπιλών HIZIR.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ