Μέλη του Εμπορικού Επιμελητηρίου και Βιομηχανίας του Έβρου ενδιαφέρονται να ενισχύσουν τους εμπορικούς δεσμούς με την Ρωσία και προσφέρουν το λιμάνι τους ως εναλλακτική διαδρομή για τα ρωσικά εμπορεύματα ώστε να παρακαμφθούν τα τουρκικά Στενά τα οποία μπορεί να μπλοκάρει η Τουρκία.

“Μπορούμε να εργαστούμε μαζί σε διαφορετικές περιοχές λαμβάνοντας υπόψιν ότι η πόλη έχει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια που επιτρέπει να παρακαμφθεί ο Βόσπορος και τα Δαρδανέλλια” είπε ο Ευάγγελος Λαμπράκης, Δήμαρχος της Αλεξανδρούπολης στο RIA Novosti το οποίο σημειώνει πως η Αλεξανδρούπολη είναι η πρωτεύουσα του νομού Έβρου.

Το βασικό σχέδιο είναι να μεταφέρονται με φορτηγά τα εμπορεύματα στην Αλεξανδρούπολη και μετά να φορτώνονται σε πλοία και να πηγαίνουν στα λιμάνια προορισμού τους, παρακάπτοντας τα Δαρδανέλλια.

Η διοίκηση της Συμφερόπολης και το Εμπορικό Επιμελητήριο του Έβρου υπέγραψαν συμφωνία συνεργασίας που στοχεύει στην ανάπτυξη των κοινωνικο-οικονομικών και εμπορικών σχέσεων μεταξύ της Κριμαίας και της ελληνικής περιοχής αναφέρουν τα ρωσικά ΜΜΕ.

Ο Δήμαρχος της Αλεξανδρούπολης, E.Λαμπράκης δήλωσε σχετικά:

“To ενδιαφέρον μας είναι πολύ σοβαρό. Μπορούμε να συνεργαστούμε σε πολλές περιοχές λαμβάνοντας υπόψιν ότι η πόλη έχει ένα από τα μεγαλύτερα λιμάνια που επιτρέπει την ανταλλαγή αγαθών παρακάμπτοντας Βόσπορο και Δαρδανέλια. Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να γίνει ενεργειακός σύνδεσμος με τρεις αποθήκες πετρελαίου, σταθμός LNG (Τερματικός σταθμός Υγροποιημένου φυσικού αερίου) και αιολική ενέργεια. Μπορούμε να ανταλλάξουμε τεχνολογίες με την Κριμαία. Επιπλέον ο Έβρος είναι μια περιοχή με πολύ ανεπτυγμένη αγροκτηνοτροφία. Τρέφει σχεδόν ολόκληρη την Ελλάδα. Μπορούμε να δούμε τι χρειάζεται το κάθε μέρος και να προχωρήσουμε σε ανταλλαγή αν είναι απαραίτητο”.

Υπενθυμίζουμε ότι το δ΄ τρίμηνο του 2015 λειτουργεί ο πλωτός σταθμός LNG του ομίλου Κοπελούζου στην Αλεξανδρούπολη.

Ο Ρώσος καθηγητής του τμήματος της Μόσχας ΜGIMO, Valentin Katasonov, πιστεύει πως αυτή η πρωτοβουλία μπορεί να οδηγήσει σε μια μεγάλη συνεργασία από τη στιγμή που η Τουρκία έχει διαλύσει τις σχέσεις της με την Ρωσία μετά την κατάρριψη του Su-24.

“Αυτή η συνεργασία δεν θα περιοριστεί μόνο στον εμπορικό τομέα αλλά θα συνδεθεί με ένα υψηλό επίπεδο διακρατικών σχέσεων”

“Πράγματι χρειαζόμαστε πρόσβαση στην Μεσόγειο Θάλασσα παρακάμπτοντας Βόσπορο και Δαρδανέλλια. Υπάρχει ακόμη μια εναλλακτική, ένα κανάλι μέσω Ιράν. Αυτό το σχέδιο είχε συλληφθεί πριν ένα αιώνα είναι πάλι στην ατζέντα” είπε στο RT.

“Αν και η Ελλάδα μπορεί να βοηθήσει την Ρωσία να ενισχύσει την ασφάλεια των πλοίων της παρόλ αυτά δεν θα εξαλειφτούν όλα τα ρίσκα”.

«Δεν είναι όλες οι χώρες της νέας οδού φιλικές προς τη Ρωσία. Πρέπει να λάβουμε υπόψη τους κινδύνους που θα απειλούν τις χερσαίες μεταφορές μας. Οι χερσαίες μεταφορές πάντως δεν χρειάζονται πελώριες επενδύσεις, οπότε αυτή η επιλογή είναι βιώσιμη», πρόσθεσε. 

Σύμφωνα με το Sputnik, εάν ο Έβρος προχωρήσει με αυτήν την πρωτοβουλία, είναι βέβαιο ότι θα τηρήσει τις δεσμεύσεις του λόγω των δύσκολων οικονομικών συνθηκών που αντιμετωπίζει η Ελλάδα είπε ο Katasonov.

To ΝΑΤΟ και η Δύση, δεν θα χαρούν και θα αντιδράσουν λέει ο Ρώσος αναλυτής και προσθέτει πως η Ελλάδα «δεν έχει και πολλές εναλλακτικές».

«Το περασμένο καλοκαίρι η ελληνική κυβέρνηση υπέγραψε τριετείς συμφωνίες με το ΔΝΤ και την ΕΕ, όμως η κατάσταση θα χειροτερέψει στα μέσα του 2016. Τα θέματα που συζητιούνταν το 2015, όπως το Grexit, θα επανέλθουν στο προσκήνιο», αναφέρει χαρακτηριστικά ο καθηγητής.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ