Όλα όσα είπε στη Βουλή ο Π.Καμμένος για τα P-3 Orion και τι έγγραφα κατέθεσε
Στην αντεπίθεση πέρασε ο ΥΕΘΑ Πάνος Καμμένος για την υπόθεση των αεροσκάφών P 3 Orion και την απόφαση της κυβέρνησης να υιοθετήσει την εισήγηση του ΠΝ αλλά και τις αποφάσεις ΚΥΣΕΑ της κυβερνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ.
Απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Κεφαλογιάννη ο Πάνος Καμμένος έδωσε απαντήσεις στα ερωτήματα που του τέθηκαν.
•Γιατί υπογράφτηκε τώρα η συμφωνία:
“Όσον αφορά τον χρόνο, θα σας πω κατ’ αρχάς ότι υπεγράφη την τελευταία ημέρα που υπήρχε ο ορισμός της τελευταίας ημερομηνίας από τη μεριά των Αμερικανών για να δεχθούμε την απόφαση της Γερουσίας. Το σύστημα της χρηματοδότησης από την αμερικανική Κυβέρνηση δεν είναι μία εταιρική συμφωνία με το Υπουργείο Άμυνας της Ελλάδος.
Είναι μία διακρατική συμφωνία μεταξύ των Ηνωμένων Πολιτειών και της ελληνικής Κυβέρνησης. Την ημέρα, λοιπόν, που τελείωνε η τελευταία ημερομηνία για τη συμφωνία υπογράψαμε και πήραμε την απόφαση του ΚΥΣΕΑ να προχωρήσουμε το πρόγραμμα, το οποίο έχει την υπογραφή του πρώην πρωθυπουργού και Αρχηγού της Νέας Δημοκρατίας κ. Αντώνη Σαμαρά, του Αρχηγού του ΠΑΣΟΚ κ. Ευάγγελου Βενιζέλου, του κ. Γκίκα Χαρδούβελη, του πρώην Υπουργού κ. Δημήτρη Αβραμόπουλου, του πρώην Υπουργού κ. Ντινόπουλου, του κ. Δένδια, του Κυριάκου Μητσοτάκη, του κ. Μανιάτη, του κ. Κικίλια, του κ. Βαρβιτσιώτη και του κ. Σταμάτη.
Καταθέτω, λοιπόν, την απόφαση του ΚΥΣΕΑ με τις υπογραφές όλων των στελεχών της Νέας Δημοκρατίας ως Κυβέρνησης και όλων των στελεχών του ΠΑΣΟΚ για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, με τη συγκεκριμένη ρύθμιση, με τη συγκεκριμένη πληρωμή και τις συγκεκριμένες δόσεις. Οι δε διακρατικές συμφωνίες θα σας πω ότι είναι χωρίς τόκο. Είναι δηλαδή ουσιαστικά χρηματοδότηση από το αμερικανικό δημόσιο για την αγορά του συγκεκριμένου οπλισμού”.
•Ποιο είναι το πραγματικό κόστος της συμφωνίας “
Ακούγονται διάφορα νούμερα και γράφονται σε μία κυριακάτικη εφημερίδα σχεδόν κάθε εβδομάδα. Δεν είναι αληθινά. Ουσιαστικά, το ποσό αυτό των 499 εκατομμυρίων δολαρίων είναι η οροφή. Δεν υπάρχει πρόγραμμα που να μην έχει τουλάχιστον έκπτωση 20% με 30%. Άρα, μιλάμε για 350 εκατομμύρια δολάρια.
Από τα 350 εκατομμύρια δολάρια τα 150 εκατομμύρια δολάρια είναι αυτά τα οποία θα δοθούν πρώτα στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, στην ΕΑΒ. Υπάρχει κανείς Έλληνας που δεν θέλει να εξασφαλίσει για επτά χρόνια τη δουλειά της ΕΑΒ; Μιλάμε ουσιαστικά, δηλαδή, για τα εκτός ΕΑΒ χρήματα, που είναι περίπου στα 200 εκατομμύρια δολάρια, με τα οποία η Ελλάδα έχει αεροπλάνα που έχουν κρίνει το Πολεμικό Ναυτικό αλλά και τρεις προηγούμενες κυβερνήσεις ότι είναι απολύτως απαραίτητα.
•Υπήρχαν άλλες προσφορές;
Όσον αφορά τις άλλες προσφορές, θέλω να πω ότι άκουσα και εγώ για τα αυστραλιανά και διάβασα και ερώτηση συναδέλφου από το «Ποτάμι». Σας καταθέτω, λοιπόν, επίσημα ότι η Αυστραλιανή Κυβέρνηση πλήρωσε 2,15 δισεκατομμύρια δολάρια για την αναβάθμιση των αντίστοιχων αεροσκαφών. Καταθέτω το έγγραφο στα Πρακτικά.
Το ίδιο έκανε και η Γερμανία, η οποία είναι η χώρα παραγωγής του αεροσκάφους το οποίο φέρεται να είναι ο ανταγωνιστής. Δεν πρέπει, λοιπόν, να παρασυρόμεθα απ’ αυτά τα ερωτήματα τα οποία μπαίνουν από τη μεριά αντιπροσώπων οι οποίοι έχασαν τη «μπίζνα». Γιατί αυτή είναι ουσιαστικά η δουλειά.
•Υπήρχαν άλλες λύσεις;
“Ποια θα ήταν η άλλη λύση; Η άλλη λύση θα ήταν αυτή η Κυβέρνηση να πει: «Αρνούμαστε τις εισηγήσεις του Πολεμικού Ναυτικού, θεωρούμε ότι οι εισηγήσεις όλων των προηγούμενων κυβερνήσεων ήταν εκ του πονηρού και πάμε σε αγορά νέων αεροσκαφών».
Πόσο θα κόστιζαν τα νέα αεροσκάφη, αυτά τα οποία είναι του άλλου τύπου, αυτά που χρησιμοποιεί η Τουρκία; Θα κόστιζαν, λέει, 250 εκατομμύρια ευρώ λιγότερα. Τι σημαίνει 250 εκατομμύρια ευρώ για ένα καινούργιο αεροπλάνο; Σημαίνει ότι αυτό το αεροπλάνο που αγοράζεται με 250 εκατομμύρια έχει συμπεριλάβει μέσα την αξία κτήσης μόνο του αεροσκάφους. Θα χάναμε 49 εκατομμύρια που ήταν τα ανταλλακτικά, που υπάρχουν αυτή τη στιγμή για τα Ρ-3, θα χάναμε περίπου 10 εκατομμύρια τα οποία είναι τα χρήματα των κινητήρων που έχουμε –είναι καινούργιοι κινητήρες για τα Ρ-3- και βεβαίως όλη την εκπαίδευση.
Ξέρετε πόσο ήταν το κόστος της άλλης εταιρείας; Ήταν ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Εγώ τέτοια απόφαση δεν μπορούσα να υπογράψω και να πάω φυλακή. Από τη στιγμή που το Πολεμικό Ναυτικό έχει αυτή την απαίτηση, από τη στιγμή που όλες οι κυβερνήσεις έχουν συμφωνήσει, από τη στιγμή που η ανταγωνίστρια προσφορά ήταν η διπλάσια ουσιαστικά από την υφιστάμενη, τότε η επιλογή ήταν μία, αυτή την οποία και υπογράψαμε”.
•Είναι “σαπάκια” τα P 3 που θα ανακατασκευαστούν; “
Όσον αφορά δε τα παλιά και άχρηστα, θέλω να σας πω το εξής. Ξέρετε τι χρονολογίας είναι τα Β-52 βομβαρδιστικά των Ηνωμένων Πολιτειών; Είναι του 1950. Αυτή τη στιγμή που μιλάμε, από τη Boeing, η Πολεμική Αεροπορία των Ηνωμένων Πολιτειών αγοράζει όλους τους παλιούς κινητήρες συγκεκριμένου τύπου Boeing, προκειμένου να αντικαταστήσει τους οκτώ κινητήρες του Β-52.
Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη, έτσι όπως αναβαθμίζονται, ουσιαστικά είναι καινούργια. Έχουμε εγγύηση από την Lockheed Martin, από την κατασκευάστρια εταιρεία συν το «Follow on Support», ότι για τα επόμενα χρόνια αυτά τα αεροπλάνα θα είναι στη διάθεσή μας. Ξέρετε πότε αποκτούμε το πρώτο αεροπλάνο; Μέσα σε δώδεκα μήνες.
Σε δώδεκα μήνες θα έχει παραδοθεί το πρώτο αεροσκάφος. Με την άλλη λύση του ενός δισεκατομμυρίου, που πολλοί αντιπρόσωποι και εκδότες φαίνεται να ήθελαν, το πρώτο αεροσκάφος που θα παραλαμβάναμε θα ήταν από 19 μήνες -και εάν το παραλαμβάναμε- έως 25 μήνες. Ξέρετε πόση προκαταβολή έπρεπε να πληρώσουμε;
Έπρεπε να πληρώσουμε το 30%. Δηλαδή, θα έπρεπε, αντί να εκταμιεύσουμε 42 εκατομμύρια που εκταμιεύουμε για φέτος, να εκταμιεύσουμε κατά τον πρώτο χρόνο 85 εκατομμύρια. Αυτή, λοιπόν, είναι η αλήθεια. Όλα τα άλλα τα οποία ακούγονται είναι μόνο προφάσεις, προφάσεις τις οποίες απέρριψαν ακόμη και οι ίδιοι οι χειριστές που ανήκουν στη Νέα Δημοκρατία, ο πρώην Υπουργός κ. Δένδιας, αλλά και όλοι εκείνοι που λένε «ναι μεν να τα παίρναμε, αλλά όχι τώρα». Δεν υπάρχει «όχι τώρα». Ή τώρα θα υπογράφαμε ή αυτό το πρόγραμμα και την έγκριση του Κογκρέσου θα την είχαμε χάσει. Αυτό έκανε η σημερινή Κυβέρνηση”.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr