Η ώρα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους, για την Πολεμική Αεροπορία, φαίνεται ότι έφτασε. Οπως αναφέρουν απόλυτα έγκυρες πηγές του pronews.gr από το υπουργείο Εθνικής Αμυνας ήδη έχουν ξεκινήσει προκαταρτικές συζητήσεις για την απόκτηση συγκεκριμένου μαχητικού αεροσκάφους και ο τύπος του θα αποτελέσει έκπληξη μεγατόνων. 

Σε ότι αφορά την εύρεση μέρους των σχετικών κονδυλίων, υπάρχει μια αρχική οικονομική μελέτη, για πώληση όλων ή μέρους των 28 παλαιών (30ετίας σχεδόν) μαχητικών F-16C Block 30 (δεν συζητείται η παραχώρηση των 4 διθέσιων, αφού υπάρχει τεράστια έλλειψή τους στην ΠΑ) στην Βουλγαρία.

Αν ολοκληρωθεί η πώληση, η διάθεσή τους θα γίνει με τον όρο εκσυγχρονισμού των παλαιών F-16 στην ΕΑΒ.

H λύση (;) των μεταχειρισμένων F-15 δεν προχώρησε, λόγω της αντίθεσης της ΠΑ, αλλά και της ορθολογιστικότερης αντιμετώπισης από την πολιτική ηγεσία του τεράστιου προβλήματος ασφάλειας που θα αντιμετωπίσει η χώρα τα επόμενα χρόνια: Τα 100 F-35 της τουρκικής Αεροπορίας δεν αντιμετωπίζονται από 20 F-15. ετσι απλά…

Πάντως το σχέδιο προβλέπει γενναία χρηματοδότηση της προμήθειας από το κράτος που παράγει το συγκεκριμένο μαχητικό. Περισσότερα για το Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος τις επόμενες ημέρες.

Επίσης γίνεται προσπάθεια εξορθλογισμού της κατάστασης στην Αεροπορία Στρατού με εφαρμογή της λύσης του C-27J για τα άκρως προβληματικά μεταφορικά ελικόπτερα NH-90 της Αεροπορίας Στρατού. Δηλαδή την ματαίωση της προμήθειας των υπόλοιπών ελικοπτέρων του προγράμματος, την πώλησή τους στο εξωτερικό πριν φύγουν από το εργοστάσιο, την εξοικονόμηση της τελευταίας δόσης ύψους €110 εκατ. προς την κατασκευάστρια εταιρεία και να χρηματοδοτηθεί η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης (FOS)

Υπενθυμίζεται ότι μετά από τέσσερις τροποποιήσεις της αρχικής σύμβασης έχουν παραληφθεί μόλις 11 ελικόπτερα αφού διάφορα προβλήματα επιχειρησιακής και οικονομικής φύσεως (από τα πλέον σκανδαλώδη προγράμματα της εποχής Γ.Παπαντωνίου) από τα 20 παραγγελθέντα.

Το βασικό και εξεπέραστο πρόβλημα με το συγκεκριμένο ελικόπτερο είναι το τεράστιο κόστος χρήσης το, διπλάσιο από του αμερικανικού UH-60L και τριπλάσιο από του ολοκαίνουριου και ανώτερων δυνατοτήτων, του ρωσικού Mil Mi-117 που επίσης είχαν συμμετάσχει στον διαγωνισμό του 2001-2003.

Από την κατασκευάστρια εταιρεία έχει δοθεί η υπόσχεση ότι και για τα υπόλοιπα 11 θα γίνει προσπάθεια να πουληθούν στο εξωτερικών όπως είχε αποκαλύψει η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ, αν και αυτό είναι δύσκολο γιατί αρκετά συστήματα είναι customized. Π.χ. στο Κατάρ που προτάθηκαν απορρίφθηκαν.

Εν πάση περιπτώσει το μέλλον της Αεροπορίας Στρατού σε ότι αφορά τα ελικόπτερα εφόδου, φαίνεται ότι περνάει από τα μεταχειρισμένα αμερικανικά UH-60L, αφού αρντούνται να συζητήσουν για ρωσικά ελικόπτερα στην Αεροπορία Στρατού, παρά τις απίστευτες επιδόσεις και την αξιοπιστία που επιδεικνύουν στον πόλεμο στην Συρία και βέβαια το μισό κόστος των νέων ελικοπτέρν σε σχέση με τα πιο οικονομικά αμερικανικά.

Για 30 ελικόπτερα UH-60L υπολογίζεται η δαπάνη να φτάσει τα 300 εκατ. ευρώ. Προϋπόθεση να “ξεφορτωθεί” ο Στρατός τα απολύτως ακατάλληλα για τις ελληνικές ανάγκες NH-90…

Στην ανάληψη των εργασιών συντήρησης και αναβάθμισης των αεροσκαφών της Βουλγαρίας από την Ελληνική Αεροπορία Βιομηχανία (ΕΑΒ). Οι διερευνητικές επαφές τερματίστηκαν πρόωρα λόγω άρνησης των ΗΠΑ να παραχωρήσουν στην Ελλάδα μαχητικά προηγμένης έκδοσης, κάτι που δεν έχει αλλάξει μέχρι σήμερα.

ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ