«Παγώνει» η συμφωνία υποστήριξης των C-27 λόγω… κορωνοϊού: Πέταγε ένα τώρα θα πετάει κανένα
Πολύ ανησυχητικά είναι τα πράγματα για την ΠΑ καθώς λόγω της επερχόμενης οικονομικής κρίσης εξαιτίας του κορωνοϊού είναι στον «αέρα» η υποστήριξη των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27!
Αρκεί να πούμε πως από τα 8 αεροσκάφη αυτή τη στιγμή πετά ένα!
Σημειώνεται ότι αγοράσαμε 12, δεν παραλάβαμε τα 4 για να μπορέσουμε να πετάξουμε τα υπόλοιπα 8 για να φτάσουμε στο τέλος να πετάει μόνο το ένα και τώρα που «παγώνει» η συμφωνία υποστήριξής τους θα πετάει… κανένα!
Θυμίζουμε ότι πληρώσαμε τα αεροσκάφη, αλλά έπρεπε να υπογράψουμε και συμφωνία υποστήριξης τους (ξεχωριστή).
Το 2012 αποφασίστηκε να μην παραληφθούν τα τέσσερα τελευταία και με τα χρήματα που θα εξοικονομούσαμε θα λύνονταν το πρόβλημα υποστήριξης των υπόλοιπων 8.
Το 2012 ελήφθη η απόφαση που έλεγε: “Για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων που απορρέουν από τη νέα δημοσιονομική πολιτική και κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο Οικονομικών, παρακαλούμε όπως προβείτε άμεσα και με πλήρη κατοχύρωση των συμφερόντων του Ελληνικού Δημοσίου, σε τροποποίηση της προμήθειας αεροσκαφών μεταφοράς C-27. Η εν λόγω προμήθεια θα αφορά πλέον 8 και όχι 12 αεροσκάφη σύμφωνα με την πρόταση της προμηθεύτριας εταιρείας και με δεδομένο ότι από το 2007 εκκρεμεί η παράδοση τεσσάρων αεροσκαφών για τα οποία το Ελληνικό Δημόσιο έχει εκπληρώσει τα προαπαιτούμενα προμήθειάς τους”.
Τα τέσσερα τελευταία αεροσκάφη ήταν αυτά που ενδιέφεραν περισσότερο γιατί θα ήταν αυτά που θα είχαν τη δυνατότητα ανεφοδιασμού στον αέρα. Η κατασκευάστρια εταιρεία ζήτησε παράταση στις παραδόσεις γιατί αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα στην πιστοποίηση του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού.
Για τα τέσσερα αεροσκάφη, για τα οποία εκκρεμούσε παράδοση, η Ελλάδα είχε πληρώσει 80 εκατομμύρια ευρώ ως προκαταβολή, το 80% της αξίας τους.
Τον Νοέμβριο του 2010 ο Ιταλός υφυπουργός Άμυνας με επιστολή του πρότεινε να μην παραδοθούν στην Ελλάδα τα τέσσερα αεροσκάφη και το ποσό της προκαταβολής να μετατραπεί σε ανταλλακτικά και τεχνική υποστήριξη των οκτώ αεροσκαφών που μας απομένουν. Το Ανώτατο Αεροπορικό Συμβούλιο με Αρχηγό τότε τον Αντώνη Τσαντηράκη τότε το είχε αρνηθεί.
Η συμφωνία τροποποιήθηκε αλλά το πρόβλημα υποστήριξης παρέμεινε. Τώρα απομακρύνεται το ενδεχόμενο να υπογραφεί μια συμφωνία υποστήριξης λόγω της κρίσης που έρχεται